PDA

View Full Version : Ibanez Vs. Jackson



Evil-Payasos
14 mei 2007, 18:02
Ey,

Ik zoek een vette metal gitaar, en heb de volgende gitaaren gezien:

Ibanez RG2610
Jackson RR24

Heeft 1 van jullie een idee, mening over deze gitaar. Misschien wel op gespeelt?. Ik wil ze ook nog gaan bespelen, maar ik kan geen winkel vinden in nederland die deze beide gitaren heeft, zodat ik ze omstebeurt kan bespelen en beslissen welke ik het beste vind. Kennen jullie misschien winkels die in het bezit zijn van deze beide gitaren?

Greets,

BH

Tho
14 mei 2007, 18:30
De Jackson uiteraard. Al was het alleen al voor de looks. De RR24 heeft alle USA specs terwijl hij in Japan is gemaakt; Ebben toets, en een floyd rose original. Leuk geprijst ook en die dingen spelen heerlijk

Nickname
14 mei 2007, 18:57
De Jackson uiteraard. Al was het alleen al voor de looks. De RR24 heeft alle USA specs terwijl hij in Japan is gemaakt; Ebben toets, en een floyd rose original. Leuk geprijst ook en die dingen spelen heerlijk

Ik moet ff dit stukje tekst verbeteren hoor ;)

De Ibanez uiteraard. Al was het alleen al voor de looks. De RG is ook in Japan gemaakt met een minstens net zo goede trem als de ofr. Leuk geprijsd ook en die dingen spelen heerlijk!

Haha.. het enige wat ik echt erover kan zeggen is dat je ze eens allebei aan de tand moet gaan voelen in een winkel, of puur en alleen op de looks afgaan, want het zijn allebei topgitaartjes!

Evil-Payasos
14 mei 2007, 19:07
Ja presies, maar ik wil ze dan wel allebij tegelijk aan de tand voelen!, want dan kan ik het beste mijn oordeel vellen... kennen jullie misschien een winkel in nederand die ze allebij heefT?!

Greetz

BH

Tho
14 mei 2007, 19:13
Ja presies, maar ik wil ze dan wel allebij tegelijk aan de tand voelen!, want dan kan ik het beste mijn oordeel vellen... kennen jullie misschien een winkel in nederand die ze allebij heefT?!

Greetz

BH

Nederland is niet zo Ibanez gek, en Jacksonplayers zijn er al helemaal amper. Dit landje is een beetje naar de fenderklote, maar gelukkig hebben onze oosterburen hele mooie musicstores :)

www.musicstore.de
www.musik-produktiv.de
www.musik-schmidt.de
www.ppc-music.de

Evil-Payasos
14 mei 2007, 19:17
Ja, haha, maar dat wist ik...Alleen Duitsland vind ik zo verweg!!

Niets dichterbij?!?!

Tho
14 mei 2007, 19:18
Ja, haha, maar dat wist ik...Alleen Duitsland vind ik zo verweg!!

Niets dichterbij?!?!

bij mijn weten heeft geen enkele winkel in NL een Jackson RR24. Duitsland valt heel erg mee hoor. Met de trein ben je er zo. Die grote musicstores hebben ze met voorbedachte rade vlak bij de grens geplaatst, 't is geen toeval ;)

Evil-Payasos
14 mei 2007, 19:25
hahaha, mooi!

Zijn jullie ooit met de trein naar Music-Store Koeln geweest? zoja, hoelang duurt dat?! en is er in keulen nog verder wat te doen?

BH

Tankman
14 mei 2007, 19:34
De Randy Rhoads modellen hebben zware balans problemen, wat mij even zwaar irriteerd. Ik zou voor de Ibanez gaan, omdat je met Ibanez echt nooit mis kan gaan. Vooral niet met een RG model. Die zijn echt top. Ik heb er een liggen van meer dan 15 jaar oud en hij is nogsteeds top.

Tho
14 mei 2007, 19:34
hahaha, mooi!

Zijn jullie ooit met de trein naar Music-Store Koeln geweest? zoja, hoelang duurt dat?! en is er in keulen nog verder wat te doen?

BH

Ik denk dat menig gitarist wel een week lang zou kunnen bivakeren in die winkel, dus maak je daar niet druk over. Verder zullen er vast wel hoeren zijn in keulen

Evil-Payasos
14 mei 2007, 19:40
WAaaaaaahahaha,

Ik heb er ook geen problemen mee, alleen mijn ouders wel!, en die gaan me dan prob brengen, en houden er niet van om er een hele week te zijn (15). En ik neigh zelf ook steeds meer naar die ibanez, LUBBING THE NECK!, alleen weet ik niet of die seymour duncan zown goede pickups is...denk dat die EMG veel beter klinkt?

Tho
14 mei 2007, 19:47
De Randy Rhoads modellen hebben zware balans problemen

what are you talking about!?!? :o heb je er wel eens een om schouder gehad? of was je strap gewoon kut

Squier4ever
14 mei 2007, 20:00
hahaha, mooi!

Zijn jullie ooit met de trein naar Music-Store Koeln geweest? zoja, hoelang duurt dat?! en is er in keulen nog verder wat te doen?

BH

vanuit venlo dik anderhalf uur met de trein.... kost vanuit venlo nog maar 11 euro. verder heb je er een officieel hard rock café en bier.

Yamhammer_71
14 mei 2007, 20:04
Als antwoord op de vraag van de ts: JACKSON!!

minoin
14 mei 2007, 20:55
Ben ooit in Keulen geweest jah. Waren toen helaas niet open :( Maar het is lang niet zo groot als Musik-Produktiv! Daar zou ik naartoe gaan, kom je met een BIGsmile uit!

marter544
14 mei 2007, 21:52
Musik-Produktiv is na het opnieuw opbouwen ook lang niet zo groot meer hoor...

Wickerman
14 mei 2007, 22:05
De Randy Rhoads modellen hebben zware balans problemen

Heb m'n strapknob bevestigd aan de schroef in de rechterbovenhoek van het serienummerplaatje (wat een woord -.-), gedaan met balansprobs. Minder drinken had ook een oplossing kunnen zijn.

Tankman
14 mei 2007, 23:25
what are you talking about!?!? :o heb je er wel eens een om schouder gehad? of was je strap gewoon kut

Ik heb verschillende om mijn schouder gehad met verschillende straps. Het is gewoon een kut gitaar...nek is wel lekker..en ziet er tof uit..maar verder is ie kut.

Tho
15 mei 2007, 15:32
Ik heb verschillende om mijn schouder gehad met verschillende straps. Het is gewoon een kut gitaar...nek is wel lekker..en ziet er tof uit..maar verder is ie kut.

Ik ben superstrats gewend maar ik had er geen enkel probleem mee. Sterker nog, ik vond hem letterlijk PERFECT in balans!

Rubenios
15 mei 2007, 15:34
De Randy Rhoads modellen hebben zware balans problemen, wat mij even zwaar irriteerd. Ik zou voor de Ibanez gaan, omdat je met Ibanez echt nooit mis kan gaan. Vooral niet met een RG model. Die zijn echt top. Ik heb er een liggen van meer dan 15 jaar oud en hij is nogsteeds top.

praat geen p00p, n00b

Tho
15 mei 2007, 18:11
praat geen p00p, n00b

+1 :seriousf:

Soulflyhigh
15 mei 2007, 21:36
praat geen p00p, n00b
Hey Rubenios. Jij hebt veel ervaring met RR vormige gitaren. Helemaal geen last van balansproblemen?

Wickerman
15 mei 2007, 21:43
Ik heb zelf 1 rr, beginnersdingetje van Jackson, dat wel, maar na de strapbutton een paar cm te hebben verplaatst is die duikende neck niet meer, volgens mij zou je met een sg zelfs nog meer probs hebben.

LP_CL
15 mei 2007, 22:18
met een lederen strap heb ik ook geen last van de beruchte 'balansprblemen' van de RR. En ik heb niet eens mijn strapbutton verplaatst.

pieter-jan1
16 mei 2007, 15:18
Ik zou voor de Ibanez gaan, omdat je met Ibanez echt nooit mis kan gaan.

toch ff een stukje waar ik even op wil reageren. met ibanez kan je dus weldegelijk de mist in gaan! die tremelo's zijn echt crap ...

almarvk
16 mei 2007, 15:34
toch ff een stukje waar ik even op wil reageren. met ibanez kan je dus weldegelijk de mist in gaan! die tremelo's zijn echt crap ...

Dat ligt maar net aan welke versie je hebt. Ze zijn echt niet crap ofzo. Je moet gewoon een goede versie hebben en niet de allergoedkoopste.

Rubenios
16 mei 2007, 15:54
Hey Rubenios. Jij hebt veel ervaring met RR vormige gitaren. Helemaal geen last van balansproblemen?

de goedkopere modellen met bolt on neck zijn een klein beetje kop zwaar idd, op te lossen door goede leren strap idd. De neck through modellen hebben een prima balans, heb ze bijna allemaal wel een keer in handen gehad, geen problemen mee. Verwacht dus ook geen problemen bij de rr24. De esp en ltd modellen Rhoads ook prima balans, heb daar alleen neck through modellen van in handen gehad though.

Evil-Payasos
16 mei 2007, 16:26
oke, dank je wel!,

haha, ik geloof dat 50 % hier op de Jackson gaat en 50 % op ibanez..heb dr niet zo veel aan! haha, maar wel veel nuttige info!

alvast bedankt! en ga zo door met meer hadige dingen!

Graatz bh

Soulflyhigh
16 mei 2007, 18:32
Dan ga ik voor Jackson. Ik vind die Ibanez ook wel cool maar de RR is gewoon zo'n beetje mijn favoriete gitaarvorm en hij ziet er badass uit!

Tho
16 mei 2007, 18:35
Dan ga ik voor Jackson. Ik vind die Ibanez ook wel cool maar de RR is gewoon zo'n beetje mijn favoriete gitaarvorm en hij ziet er badass uit!

damn right! Ik hoop dat mijn RR1T niet te lang op zich laat wachten ;) 'k zie je zo jeroen!

Evil-Payasos
26 mei 2007, 18:18
Hej,

Heeft iemand al ervaring met de RG2610?!?!

BH

rg2610
16 juli 2007, 22:24
ik heb je een PM gestuurd, maar even voor iedereen:

ik ga zelf de ibanez kopen volgende week nadat ik met precies hetzelfde keuze probleem zat. Het word de ibanez omdat die tb-10 verschrikkelijk goed klinkt. Het is een erg strak geluid met pantera/death elementen en het was precies wat ik erbij wilde hebben. Wat ook erg gaaf is is dat alle soorten harmonics echt super goed tot hun recht komen in dit ding. Emg's vind ik altijd maar een beetje de snelle oplossing voor een overdreven metal geluid, er zijn zo veel alternatieven zoals deze duncan die echt de moeite waard zijn. Voor de rest speelt de ibanez als een ibanez, dunne hals, edge pro, allemaal fucking gaaf. Als ik hem heb kan ik al je vragen wel beantwoorden over dat ding ;)

Megadeth_
16 juli 2007, 22:46
Als je een retevette metal gitaar zoekt koop ongetwijfeld Dean :)! www.deanguitars.com Ze hebben niet alleen dé looks, een ongeloofelijke goede sound maar zijn ook prachtig afgewerkt. Niet twijfelen, kopen!

Izegrim
16 juli 2007, 22:56
Ik heb een Kevin Bond Rhoads die kwalitatief heel erg in hetzelfde segment zit als de RR24. Ik ben echt helemaal lijp van die gitaar. Balansproblemen, m'n reet! Er is geen gitaar die een betere balans heeft want met m'n dunne canvas strapje hang ik hem van horizontaal tot een heel eind rechtop zonder frictie op je schouders; hij blijft gewoon staan zoals je hem hangt. Ik ken de Ibanez niet maar als de looks je van de RR24 erg aanstaan dan kun je geen miskoop doen. De specs zijn helemaal in orde en de kwaliteit en afwerking ook.

iwamoto
16 juli 2007, 23:22
de topictitel deed me denken aan...

http://www.spitenet.com/marich/gallery/bass/images/FreddyVsJason.jpg

Frankiefrank2
17 juli 2007, 03:36
ik vind die achterlijke dean dingen echt voor stakkers, van die lijpe modelletjes om andere mannelijke tekortkomingen te compenseren. Tenzei je echt bij de top van de wereld hoort verdien je het om op zo'n ding te spelen, ik ken ze alleen van wat gasten in mijn omgeving die zo'n ding met van die levensgevaarlijke punten hebben, en erin geloven dat hoe meer punten eraan zitten hoe professioneler de gitaar is.

Volgens hun is zo'n slecht afgewerkt instap brandhout model van 200 euro met 300 levensgevaarlijke punten eraan beter dan mijn jackson van 1000+ euro.


P.s. Ze hebben uiteraard ook "normale modellen"

urezna
17 juli 2007, 09:53
Volgens mij moet je die RR ook zeker staand proberen, in de houding waarin je altijd gitaar speelt. Ik heb geen ervaring met die RR maar wel met andere "afwijkende vormen", en ik weet wel dat ik mijn rechteronderarm gewend ben op de body te laten rusten. hierbij verwacht ik van de RR een stuk minder comfort en is de RG voor mij ideaal.
blijft heel persoonlijk dus, gewoon uitproberen.

Megadeth_
17 juli 2007, 12:40
ik vind die achterlijke dean dingen echt voor stakkers, van die lijpe modelletjes om andere mannelijke tekortkomingen te compenseren. Tenzei je echt bij de top van de wereld hoort verdien je het om op zo'n ding te spelen, ik ken ze alleen van wat gasten in mijn omgeving die zo'n ding met van die levensgevaarlijke punten hebben, en erin geloven dat hoe meer punten eraan zitten hoe professioneler de gitaar is.

Volgens hun is zo'n slecht afgewerkt instap brandhout model van 200 euro met 300 levensgevaarlijke punten eraan beter dan mijn jackson van 1000+ euro.


P.s. Ze hebben uiteraard ook "normale modellen"

"Verdienen voor op een deangitaar te spelen" eerst breek je af en dan zijn ze enkel voor gitaargoden:p. Nee hoor ze hebben gitaren in alle prijsklassen en zijn (op metalgebied) absolute top. En slechte afwerking? Mijn dean van 630 euro is neck thru afgewerkt terwijl m'n jackson rr ps-37 een simpele bolt-on neck heeft terwijl die 900 euro nieuw kostte!

Vonk
17 juli 2007, 13:15
Mijn dean van 630 euro is neck thru afgewerkt terwijl m'n jackson rr ps-37 een simpele bolt-on neck heeft terwijl die 900 euro nieuw kostte!

Beetje krom om zo het verschil in kwaliteit en waar voor je geld te vergelijken tussen 2 merken. Er zijn waarschijnlijk wel meer dingen die het prijsverschil rechtvaardigen.

YannickH
17 juli 2007, 15:41
ik zou voor de rr24 gaan ik heb een rr mar geen 24 en balans problemen heb ik niet behalve als ik er een stoffen riem van levis ofzo aanhang:p maar gwn met een lederen strap heb je er geen problemen mee.dus ga maar voor de jackson rr24 :cooler:

Megadeth_
17 juli 2007, 19:41
Beetje krom om zo het verschil in kwaliteit en waar voor je geld te vergelijken tussen 2 merken. Er zijn waarschijnlijk wel meer dingen die het prijsverschil rechtvaardigen.


Daar hebben je wel een punt, maar om duidelijk te zijn hij scoort op alle gebieden beter :). Ik moet wel toegeven dat de RR24 er retevet uitziet en goeie specs heeft, jackson is zeker geen slechte keus. Dean<-> jackson lijkt me eerder persoonlijk :sssh: .

maxcroes
17 juli 2007, 21:44
RR 24 All the way

Neck thru is fucking cool, hij ziet er mooi uit, original Floyd Rose trem (Van Ibanez hoor ik trouwens geweldige dingen over de Edge pro II)
EMG 81 is niets mis mee, prima metal geluid!!
Als je al hierover aant twijfelen bent dan zou ik ook maar even naar de ESP SV standard kijken, wel iets duurder maar dan heb je ook een neck pickup. Persoonlijk vind ik dat niet heel erg nodig op zon ''extreme'' metal gitaar....waarom een neck pickup voor uber shred gebruiken. Kwestie van smaak.
Ik zou zegge ga voor de RR24, gebaseerd op de legendarische ''WildChild'' gitaar van meneer Alexi Laiho, die ooit gejat is.

:rockon:

Rubenios
18 juli 2007, 00:52
als we dan toch bezig zijn check de ltd alexi 600 dan ook, zelfde prijsklasse en specs als de rr24 zo ongeveer. beide leuke gitaren

maxcroes
18 juli 2007, 02:53
Maar let dan wel op dat je niet die lelijke USA versie koopt met de onderste punt langer...hebben vanwege Jackson USA moeten doen, die hebben het patent op de officiele RR vorm....

Rubenios
18 juli 2007, 09:05
dat is de ltd alexi 600. Op zich vind ik hem nog wel meevallen, zit tussen king v en rr in

gerrekat
18 juli 2007, 09:26
als we dan toch bezig zijn check de ltd alexi 600 dan ook, zelfde prijsklasse en specs als de rr24 zo ongeveer. beide leuke gitaren


dat ding ziet er niet uit, neem dan een RR 24 die zijn wel mooi als je het mij vraagt.

Megadeth_
18 juli 2007, 10:57
http://www.deanguitars.com/dean_winter_07/dave_mustaine_vmnt1_en.htm

(Hij bestaat ook in het zwart

Ploert
18 juli 2007, 11:23
Alleen heeft de RR24 volgens mij standaard geen binding langs de hals, op wat limited edition modellen na.

maxcroes
18 juli 2007, 13:01
dat is de ltd alexi 600. Op zich vind ik hem nog wel meevallen, zit tussen king v en rr in

Hmmm ja, lelijk. Kijk hier (http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/guitars/sigseries/laiho.htm) ff, welke er wel niet allemaal verkrijgbaar zijn tegenwoordig

Daemon
18 juli 2007, 17:16
Ik zou ook zeker voor die jackson gaan. Maar tip: ga naar de music store in Köln en probeer ze beiden uit. 't is gewoon een feest om daar een dagje door te brengen!!! Ik ga van de zomer er ook weer keer heen probably :)

rg2610
19 juli 2007, 20:02
koop die ibanez nou gewoon man

YannickH
19 juli 2007, 20:03
wrm koop je niet gwn een ltd of esp?

Dark_Tranquillity
19 juli 2007, 22:19
Zucht, deze discussie is zinloos. Of je nou de Ibanez of Jackson mooier vind, dit is puur persoonlijk...

Jackson USA for life! :D

Maar dat was aan het begin van dit toic al duidelijk.