PDA

View Full Version : Marshall JVM Revieuw !!



Dude
14 mei 2007, 16:15
Nou goed,

Koch Multitone de deur uit, Marshall JVM gekocht bij nederland muziek (wouter=wizz toch?)


Goed, het spande mij dr even om of ik deze deal moest laten doorgaan, vrijdag de multitone voor een zeer leuke prijs kunnen verkopen maar zaterdag avond weer een gig, op de gok zaterdagmiddag de JVM gekocht dus, had weinig tijd dus echt uitgebreid testen zat dr voor mij niet in, effe snel alle kanalen doorschakelen en snel naar huis en naar de kroeg.

Viel me dus echt heel erg mee, zegt iedereen hier over zn nieuwe spul en heb ik ook over de multitone gezegd toen ik hem net had. Maar goed, kwam daarmee al snel achter dat ik problemen had om in de bandmix te blijven hangen.


De JVM, over een 1960AX greenback kast, erg fijne combinatie vind ik. Waanzinnig lekkere druk, flinke OOMPF in het laag, zelfs op niet al te hoge volumes, voor mij tot nu toe niet zo bekend omdat ik alleen nog maar 50 watt buizentops heb gehad.

Goed, volgens de gebruiksaanwijzing is de eindtrap gebaseerd op de 1959SLP en 2203 eindtrappen. De clean en Crunch kanalen hebben inderdaad veel weg van deze modellen, heb zelf een 2204 en krijg erg vergelijkbare sounds op deze 2 kanalen. De clean modes, green/orange/red zijn respectievelijk erg clean tot erg smerig. Typische fender / strat toontjes uit de groene mode en heerlijk smerige rauwe randjes uit het orangje kanaal, perfect voor wat grovere slagwerk, de rode mode is soort jcm800 met lage gain met tubescreamer die er een flinke rand overheel plakt. Ideaal voor opvullingswerk en pielemozerij door nummers heen!

Crunch kanaal gaat van een nette crunch in de groene mode tot de rode mode met een hele dikke vette (hotrodded 800 noemt de manual het) overdrive sound, perfect voor al het betere slagwerk. Alle stevige rocknummers zijn prima te doen op dit kanaal. (instant pearljams alive tone !!)

OD1 gaat van een vette drive tot een hele dikke distortion, perfect voor solo's, modern rock/metalwerk en alles daartussen in. De OOMPF waar ik eerder over sprak is dik aanwezig op dit kanaal, flapperende broekspijpen haha.
Ik heb de gain niet verder als 12 uur gehad en dit was voor mij al meer dan genoeg, prima hoorbaar kanaal, ondanks de flinke gain mogenlijkheden !

OD2 heb ik in de band niet geprobeert, is volgens de manual vergelijkbaar met kanaal 1 alleen meer gain. In mijn studio mee zitten pielen, kan er niet veel zinnigs over zeggen behalve dat de hoeveelheid beschikbare gain gekkenwerk is, voor mij is denk ik alles qua gain boven standje 12 op de gainknop niet bruikbaar. Wellicht voor de metalheads wel, tis voor zover ik nu kan oordelen iig alles behalve een iel/dun kanaal. Lekker dik en vol aanwezig.

De Reverb is digitaal, en voor elk kanaal apart instelbaar. Ik vind het alles behalve een slechte reverb, ben denk ik verwend met de koch reverb die echt waanzinnig klinkt, heel warm en alles behalve vervelend aanwezig. Deze digitale reverb is niet vervelend aanwezig, klinkt prima, alleen klinkt wel wat onnatuurlijk. Je hoort duidelijk het verschil tussen een mooie verengalm en deze.... wanneer je er op let zeg maar. Wederom... in een bandmix ga je dat niet horen en ik denk zelfs dat wanneer je 2 amps naast elkaar zou zetten het verschil lastig hoorbaar is. Je merkt dat het wat klinischer klinkt.. ja hoe zeg je dat... ik hoor het omdat ik het weet zeg maar.

Ondanks dat ik voor mijn gevoel nog nooit zo'n lekker geluid heb gehad in de bandmix merk ik wel in mn studiootje dat de JVM wel flink dat rauwe grove marshall geluid heeft. Weinig moois aan zeg maar, typisch marshall. De reden dat ik mijn TSL inruilde op een multitone was omdat ik helemaal ondersteboven was van de cleans van koch. Opzichzelf staand klinkt deze amp ook vele malen beter dan welke marshall ik ook gehoord heb tot nu toe (inclusief de JVM)
Helaas gaat het mij er meer om hoe het in een band klinkt en tot nu toe wint marshall dat elke keer weer. Altijd aanwezig, niks pielen en klooien met instellingen om hoorbaarder te zijn, gewoon altijd goed...
Elk uitstapje dat ik naar andere merken maak wordt na een tijdje weer terug gedraait en dan komt er weer een marshall binnen.

Goed... dat was het. Ik ben ERG enthousiast, ik lees op verschillende amerikaanse fora dat marshall gebruikers dit tot nu toe de meest bruikbaar/veelzijdige/best klinkend sinds de 800 ect ect... ws een hoop blabla maar als je de kans krijgt zou ik hem zeker effe goed aan de tand voelen. Tis een beest !



Alleen zo godsgruwelijk lelijk....

http://img260.imageshack.us/img260/4521/dsc02763eg5.jpg

http://img260.imageshack.us/img260/8500/dsc02765ty7.jpg

En met zn 26 jaar oudere broertje...
http://img515.imageshack.us/img515/5020/dsc02769ou3.jpg

Yamhammer_71
14 mei 2007, 16:23
Mooi reviewtje! Dit is veelbelovend.

Waarom ben je eigenlijk niet voor de combo-versie gegaan? De JVM 410 (100 watt)

hendrix_appendix
14 mei 2007, 16:25
Nette versterker Dude!

Dude
14 mei 2007, 16:28
Waarom ben je eigenlijk niet voor de combo-versie gegaan? De JVM 410 (100 watt)

omdat die 1960 zo sexy klinkt en ik de ruimte heb om het geheel te vervoeren. Sinds ik die 1960 ben gaan meenemen naar gigs heb ik voor mn gevoel een lekkerder geluid, op de een of andere manier speelt het zekerder ofzo. Gevoelsmatig dus. Bovendien staan in de meeste oefenruimtes speakerkasten en dat scheelt dus sjouwwerk !

Squier4ever
14 mei 2007, 16:28
Mooi reviewtje! Dit is veelbelovend.

Waarom ben je eigenlijk niet voor de combo-versie gegaan? De JVM 410 (100 watt)

omdat het kan?

ontopic vet! heb je ook de vintage modern getest of niet?

glasbier
14 mei 2007, 16:30
gefeliciteerd met dat lelijke ding!
(troost je,sommige lelijke vrouwen zijn ook beter dan knappe!)

Dude
14 mei 2007, 16:31
Nee maar wel gehoord, lespaul58 van dit forum stond dr over te spelen toen ik stond af te rekenen. Klonk erg lekker, klassieke marshall geluiden zeg maar. ERG lekker, ik zag dat hij een les paul in had geprikt maar weet niet of er nog wat tussen zat aan pedalen, ik was iig erg onder de indruk, zowel van zijn spel als van het geluid.

Squier4ever
14 mei 2007, 16:32
Nee maar wel gehoord, lespaul58 van dit forum stond dr over te spelen toen ik stond af te rekenen. Klonk erg lekker, klassieke marshall geluiden zeg maar. ERG lekker, ik zag dat hij een les paul in had geprikt maar weet niet of er nog wat tussen zat aan pedalen, ik was iig erg onder de indruk, zowel van zijn spel als van het geluid.

klinkt zo te horen als precies wat ik wil.... nu nog de knaken om er een te kunnen kopen.

jerome
14 mei 2007, 17:06
Gefeliciteerd man!!
Wel een hoop knopjes....
Maar dat is gewoon ff uitproberen en wennen denk ik
Ik heb z'n 28 jaar oudere vader JMP 2203 met 6 knopjes...

Zit er BTW 1 toonregeling op of meerdere (voor meerdere kanalen bedoel ik)?

Lexvandoef
14 mei 2007, 17:45
Gefeliciteerd. Klinkt vast goed. Hij ziet er alleen wat ingewikkeld uit met al die knopjes. Issie dat ook?

Ik heb dan weer zijn oom :D, een JMP uit '79, ook met 6 knopjes :P

robert-gitarist
14 mei 2007, 17:51
Gefeliciteerd Dude.
Ik ga hem ook eens testen want ben zeer benieuwd. Wat een knoppen zeg pff...Wordt al gek van 13 knoppen die op me Randall zitten maar als ik die Marshall van jou zo bekijk...staat wel indrukwekkend ;)

Yamhammer_71
14 mei 2007, 19:14
Zolang het Marshall is wordt je aanbeden!! :D

Grappig...

Fumi SG
14 mei 2007, 19:17
Zit er BTW 1 toonregeling op of meerdere (voor meerdere kanalen bedoel ik)?

Waarom denk je dat er zoveel knopjes op zitten??:D

Gefeliciteerd Bart! Leuk om te horen dat er weer een keer iemand positief is over de moderne Marshalls. Tijd moet uitwijzen of dit ook zo'n klassieker wordt. Ik vind het een rare gedachte dat een voor ons nieuwe amp over 30 jaar klassiek is, zou wel cool zijn! Ik ga zelf binnenkort een keer de Vintage Modern testen maar ik ben naar aanleiding van dit topic ook geïnteresseerd geraakt in de JVM.

Dude
14 mei 2007, 19:43
Zit er BTW 1 toonregeling op of meerdere (voor meerdere kanalen bedoel ik)?
Elk kanaal heeft zn eigen toonregeling (gain/bass/middle/treble/volume) en aparte reverb. Enige gezamelijke is de Resonance en Presence knop en uiteraard de 2 master volumes.


Hij ziet er alleen wat ingewikkeld uit met al die knopjes. Issie dat ook?


Valt hartstikke mee, 2 keer kijken en je snapt hem. Erg logisch opgebouwd.

andoni
14 mei 2007, 20:45
Zolang het Marshall is wordt je aanbeden!! :D

Grappig...
Neen, een goede (buizen)bak wordt nu eenmaal geapprecieerd door gitaristen. Een degelijke, onderbouwde review ervan nog meer.

Rude Perception
14 mei 2007, 21:04
Zolang het Marshall is wordt je aanbeden!! :D

Grappig...

Grappig....

Zoek eens wat meningen hier op over de MG serie, van marshall... Of over de TSL/DSL series...

skabouter
14 mei 2007, 21:05
heel vet dude! lijkt mij zelf ook een prima versterker! kan je me helpen, ben je bekend met de 6100? in hoeverre is er verschil in kwaliteit tussen de 2 heads? ik overweeg tegen de zomer een nieuwe amp, mss moet ik die JVM ook maar serieus nemen...... ( wat kost ie ook alweer? ;) )

Fumi SG
14 mei 2007, 21:25
...Of over de TSL/DSL series...

Die worden over het algemeen gewoon gewaardeerd hoor. De DSL wat meer dan de TSL, maar over het algemeen staan ze vrij goed bekend.

Rude Perception
14 mei 2007, 21:34
Die worden over het algemeen gewoon gewaardeerd hoor. De DSL wat meer dan de TSL, maar over het algemeen staan ze vrij goed bekend.

De meningen zijn toch zeker wel verdeelt. Ik heb zelf een dsl, dus ik kan hem wel waarderen, zeker wel. Maar uit de verdeeldheid blijkt dat lang niet iedereen op de naam afgaat.

bass blom
14 mei 2007, 22:57
ik heb een TSL60 top
is ook ff wennen maar een goeie
wel weemoed naar mijn dual rectifier nog steeds :D

goeie review!

drap
14 mei 2007, 23:04
Zolang het Marshall is wordt je aanbeden!! :D

Grappig...

Ga jij je nou eerst maar eens inlezen voordat je uberhaupt ook maar in het versterker gedeelte post. Stoorzender.

@Dude: Het clean, krijg je ook dat typische Marshall clean met een randje uit de JVM in combinatie met een singlecoil?

Dude
14 mei 2007, 23:23
negeren drap... werkt het beste !

ik heb net even met mijn stratje zitten pielen, en serieus, ik ben zeer positief verbaasd. De cleans zijn echt waanzinnig, ontzettend vol en mooi, gewoon mooie cleans, niks vergeleken met de tsl en 800 / 900 cleans die ik kende, dit is gewoon echt waanzinnig vol, rond, mooi en helder cleanwerk...

waanzinnige amp... echt ! try it if you get the chance !

drap
14 mei 2007, 23:24
negeren drap... werkt het beste !

ik heb net even met mijn stratje zitten pielen, en serieus, ik ben zeer positief verbaasd. De cleans zijn echt waanzinnig, ontzettend vol en mooi, gewoon mooie cleans, niks vergeleken met de tsl en 800 / 900 cleans die ik kende, dit is gewoon echt waanzinnig vol, rond, mooi en helder cleanwerk...

waanzinnige amp... echt ! try it if you get the chance !

Neem 'm mee naar de meeting zou ik zo zeggen! Toch?....

Helter Skelter
15 mei 2007, 13:24
JVM GEWELDIG bla bla bla...

hey geile beer,

misschien dat ik de 26e ff langskom in de Honky Tonk :cooler:

hoe laat begint het?

Dude
15 mei 2007, 20:41
En actie !


http://img525.imageshack.us/img525/9290/20070512merzbonk0012ob9.jpg



hey sexy helter ! geen idee eerlijk gezegd.. zal wel uur of 22 zijn ?

Kaboemba
15 mei 2007, 20:43
Mooie bak Dude, en gelukkig sober in de knoppen :D

Jij had toch eerst al een marshall ?

Dude
15 mei 2007, 20:49
ik heb 2 900's gehad, een sl-x, een witte 800 combo, een 2204, TSL en euuh, verschillende kasten... oh ja, heul vroegah een orangecrunch valvestate.. die orange uitvoeringen, erg cool ! Als ik daar nog eens een DSL van tegenkom dan betaal ik daar een godsvermogen voor denk ik...

blijf terugkomen op marshall.... elke keer weer.

stratestic
15 mei 2007, 21:07
Gefeliciteerd met je amp. Ik zal binnenkort weer eens naar een optreden
van jullie komen kijken of te horen hoe hij klinkt.
Goede review ook daardoor krijg je meteen een mooi beeld van de amp.
Wat ik alleen wel raar vond is dat je helemaal geen andere versterkers getest hebt.
Het is toch zeker geen impulsaankoop geweest.
Want als ik me niet vergis wat jij het toch die een Vetta wilde gaan kopen of ervoor gaan sparen om een eigen unieke sound te krijgen?

Dude
15 mei 2007, 21:18
sja eigenlijk was het wel een impuls aankoop.... en aangezien dit wel vol buizen werk is en ook uitgebreid programmeerbaar, en een flink stuk goedkoper dan een vetta vond ik het proberen van de vetta het niet meer waard.

en eeuh.. weer eens komen kijken ? heb ik je al wel eens gezien ?

stratestic
15 mei 2007, 21:26
Ik ben een keer in Plan-c tijdens die coverbands contest wezen kijken en toen zag ik dat jullie het waren. Het rockte behoorlijk weet ik nog wel. :blast:

Wat voor gitaar is dat trouwens die zwarte die naast de versterker staat?

Dude
15 mei 2007, 21:29
Ah ok dan ! bedankt, tof om te lezen, en check de giglist op mn website maar effe, moeten hoop spelen deze tijd ! Ciao

stratestic
15 mei 2007, 21:40
Prima maar wat is dat nu voor een gitaar?

Dude
15 mei 2007, 22:43
Da's een reverend warhawk. Zoek maar effe op 'reverend' bij de zoekfunctie hier.

Cris
16 mei 2007, 19:09
Leuke revieuw. :)

Hoop hem binnenkort zelf ook is aan de tand te voelen. HIj lijtk mij iig heel erg vet.

peter_heijnen
16 mei 2007, 19:53
Vette bak dude!

Jammer dat ie alleen als 100 watter is uitgevoerd.

Dude
16 mei 2007, 22:38
sja... ik was tot nu toe ook helemaal 50 watt minded... nog nooit goed een 100 watter geprobeert. Nou weet ik niet goed of het aan specifiek deze amp ligt maar ik geloof dat ik 100 watt toch wel erg fijn vind.

peter_heijnen
17 mei 2007, 08:44
Fukkende typhus Dude, nou zit ik met die amp van je in mijn hoofd! Hoe zit het eigenlijk met de warmte ontwikkeling, wordt ie erg heet?

Damn, ik zie me straks alweer met marshall zeulen.......

Dude
17 mei 2007, 09:51
lekker warm ja... heb dr meteen avondvullend mee gespeeld, 3 sets van 45 minuten. Totaal dus de gehele avond staan branden, hij heeft bovenop het ouderwetse marshall rooster zoals volgens mij de slp tops ook hadden ?

Anyway... als je keer wil komen proberen ben je welkom hoor !
ciao

JimiDylan
11 september 2008, 15:00
Ik ga de JVM ook kopen, maar ik ben er nog niet uit of ik voor de 1960A ga of voor de 1960AX, vind je de greenbacks in de AX lekkerder als de 1960A? Want die AX ziet er wel veel sexier uit :P

ben vanhoof
11 september 2008, 17:04
Eerder ax, maar eigenlijk voor geen van beide. Als je kasten zoals bogner, diezel, engl, laboga, orange, marshall reissue of mesa getest hebt over die top dan merk je wel vanzelf dat de 1960a gewoon een klotekast is. Ga n keer naar musicstore of naar een andere winkel die veel kasten heeft staan ten test die. Als je 't geld niet hebt kan je eventueel nog een kast 2dehands kopen.

Dude
11 september 2008, 19:25
Ik ben erg tevreden met mn AX, dat kan je in dit topic ook wel lezen denk ik.

Prima combinatie als je van het wat minder moderne/strakke werk bent !

pannekoek
11 september 2008, 23:34
Ik ga de JVM ook kopen, maar ik ben er nog niet uit of ik voor de 1960A ga of voor de 1960AX, vind je de greenbacks in de AX lekkerder als de 1960A? Want die AX ziet er wel veel sexier uit :P


of eventueel 1960tv, ook met greenbacks ik ben dik tevreden met de 1960tv icm jvm410