PDA

View Full Version : Mesa Boogie Buster 200



jonesd
14 mei 2007, 14:38
Hallo,

Onze bassist speelt op een mesa boogie buster (klink m.i. fantastisch)

Nu heeft hij enkel het probleem dat reeds 2 keer op redelijk korte tijd (2 weken tussen) de zekering is gesprongen. Nu wil het springen van een zekering meestal zeggen dat er iets ernstigers aan de hand is. Hebben jullie misschien een idee waar hij het moet gaan zoeken? Als de zekering vervangen wordt, klinkt de versterker in ieder geval normaal.

Een tweede vraagje: Kent iemand misschien een goede amptech in de buurt van Antwerpen die dit soort problemen kan oplossen?

Jonas

OJJVZ
14 mei 2007, 19:46
dan lijkt ie kortsluiting te maken lijkt me.. rookt ie ook, of stinkt ie ook branderig?
je zou ff alle electronica na kunnen lopen, gewoon klijken wat er niet helemaal gezond uit ziet

musicmaestro
15 mei 2007, 22:09
Antwerpen: strings-things zou je kunnen proberen:

http://www.bassshop.be/ oftewel KLIK (http://www.bassshop.be/)


en aan de rechteroever aan de uitgang van de waeslandtunnel zit ook een zaakje, daarvan zegt een bevriende gitarist dat ze daar veel verstand hebben van buizen, dus misschien nog wel van veel meer.

suc6

jonesd
16 mei 2007, 12:39
Inmiddels is gebleken dat een van de eindversterkerbuizen kapot is.

Nu zitten er eigenlijk nog maar redelijk recent (een maand of 10) 6 6L6 buizen (svetlana) in. Is het dan ook mogelijk om slechts 1 buis te vervangen?

Zoals de meeste mesa boogie versterkers (denk ik toch) is het fixed bias.

Alle 6 de buizen opnieuw vervangen, is naturlijk een dure grap, vandaar.

FC Spoiler
16 mei 2007, 18:12
Moet je eens een Strategy 400 retuben...
Ik zou er toch 6 Mesa buizen in steken... Ik heb m'n bedenkingen bij het plaatsen van "voor Mesa gematchde" buizen van andere fabrikanten.

AvU
21 mei 2007, 13:30
Mesa boogie zijn zo aardig geweest om er geen bias in te bouwen, de bias regelt de rust stroom. Als deze niet wordt afgesteld gaan je buizen eerder kapot of werken ze niet optimaal. Als je orginele MB buizen er in stopt heb je nergens last van maar als je de buizen vervangt voor een ander merk zal er een bias in moeten laten bouwen en die afstellen!

grt. Arjan