PDA

View Full Version : Podxt pro als fx unit



Markn
14 mei 2007, 12:57
Hallo, Ik kom er niet uit

Ik heb een Mesa Boogie quad preamp en wil mijn podxt pro gebruiken als fx unit voor de quad. Bij het aansluiten werkt het alleen gewoon niet zoals het zou moeten. Wanneer ik de stompbox van de line6 aan heb klinkt het vrij aardig, maar zonder die aan is er bijna geen geluid en al het geluid dat je wel hoort is zeeer iel. Weet er iemand hoe dit komt of is er een goede oplossing?

Greetz Mark

Nitefly7
14 mei 2007, 16:09
Hallo, Ik kom er niet uit

Ik heb een Mesa Boogie quad preamp en wil mijn podxt pro gebruiken als fx unit voor de quad. Bij het aansluiten werkt het alleen gewoon niet zoals het zou moeten. Wanneer ik de stompbox van de line6 aan heb klinkt het vrij aardig, maar zonder die aan is er bijna geen geluid en al het geluid dat je wel hoort is zeeer iel. Weet er iemand hoe dit komt of is er een goede oplossing?

Greetz Mark

hoe heb je't aangesloten?

je zou de Pod XT gewoon in de loop kunnen zetten en dan de preamp-modellen 'uit' zetten...
of je zou m.b.v. een soort TB-looper, loop 1 voor je quad en loop 2 voor je Pod kunnen gebruiken
TB-looper uitgang op je eindtrap/eindversterker en voila: volle Mesa-toon en gevarieerde Pod-toon..

..op de laatste manier kun je wel geen Pod-FX gebruiken bij je Mesa.. dit is een slim idee, maar wordt niet zo vaak toegepast i.v.m de modelling die de Pod normaliter moet doen..

gengar
7 juni 2007, 19:11
je zult echt meer info moeten geven over hoe je het hebt aangesloten. Op het eerste moment denk ik dat het bij jou instellingen van de POD zit, want als je eindversterker wel open staat maar er komt geen geluid uit dan kan het in je FX loop zitten (als je hem via de fx loop hebt geschakeld) of de POD stuurt veel te weinig uit naar de eindtrap.
Maar hoe heb je het aangesloten?