PDA

View Full Version : In-ear oordopjes zoals Shure E2



wizzie1982
14 mei 2007, 11:56
Hoi,

ik weet niet of dit het goeie subforum is, anders hoor ik het wel ;)

Ik heb een paar maanden geleden een Sennheiser EW300IEM-G2 gekocht, met Shure E2 oordopjes. Deze combi bevalt me erg goed, maar ik heb ondertussen alle sleeves van de E2 geprobeerd en ze zitten allemaal niet echt lekker. Ik heb hiervoor altijd de Alpine music safe dopjes gehad, en ook een tijdje gewoon van die herriestoppers van de drogist.
De "orange foam sleeves" van de E2 zijn van wat harder materiaal gemaakt dan de standaard herrie stoppers, en ik zag dat de E3 wel sleeves heeft die van ander materiaal zijn gemaakt. Weet iemand of deze ook op de E2 passen? Verder wilde ik eens gaan kijken of de rubbers van de alpine dopjes ook op de E2 passen, heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Mijn vriendin wil ook een dergelijke set gaan aanschaffen, maar de E2 dopjes (zelfs de kleine sleeves) zijn een beetje te groot voor haar oren. Weet iemand of er nog andere betaalbare oplossingen zijn die goed dempen?

alvast bedankt!

greetz, Sander

Magic Bean
14 mei 2007, 12:36
Je moet eens bij Beter horen langsgaan, daar hebben ze verschillende maten gehoorbeschermers voor uiteenlopende doeleinden.
Ik heb daar zelf doppen op maat laten maken voor ±€140.

Kaboemba
14 mei 2007, 13:03
Je moet eens bij Beter horen langsgaan, daar hebben ze verschillende maten gehoorbeschermers voor uiteenlopende doeleinden.
Ik heb daar zelf doppen op maat laten maken voor ±€140.

Er schijnen zelf verzekeringsmaatschappijen te zijn die dit deels vergoeden.
Maar dan moet je wel een hele goede reden hebben om het aan te schaffen.

wizzie1982
14 mei 2007, 13:31
Er schijnen zelf verzekeringsmaatschappijen te zijn die dit deels vergoeden.
Maar dan moet je wel een hele goede reden hebben om het aan te schaffen.

ik vind de reden dat ik anders mijn oren beschadig anders best goed :p maar ik weet niet ze er bij mijn verzekering mee akkoord gaan :p

ik dacht dat op maat maken van die oortjes veel duurder was. Ik neem aan dat het dan gaat om een opzet stukje voor de e2? of krijg ik dan hele nieuwe oordopjes?

yanto
14 mei 2007, 13:43
Het laten maken van gehoorbeschermers kost idd tussen de 100 en 200 euro afhankelijk van wat je wilt.
Het laten maken oortjes voor een in-ear systeem is veel duurder omdat je dan de speakers en electronica in het oortje moet laten bouwen. Een eenweg syseem is iets van 500 euro en een twee wegsysteem met gescheiden hoog-laag is al gauw 1000 euro.

Magic Bean
14 mei 2007, 15:27
Ik heb comfoor (exinore) oordoppen perfect op maat laten maken met -15dB filter. Prima service en niet duur (€140), vind ik...