PDA

View Full Version : beetje overdreven niewaar?



Archenemy
14 mei 2007, 00:13
Ben ik nou gewoon de link vergeten:P
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/92950822-steve-vai-elektr-gitaar-ibanez-sa-serie.html?return=eJxNyMsKgzAQheF3EexO06hUiUixbzLY oQm5GDIjLZa%2Be2NX3Zz%2F44CS6m3UeSQl%2B4sqCCEtetTM UQlh14ih9pAsRwfAVAcn%2FLYbtBWGygTitHkMjEFQAEj%2FT% 2FUwDCkXHVpOhhYtlr4bas3eXV9ukqc7TbyW7SzL9ubyzH0zHG wOdj9y5m5ipn1mEmStZDKbU5xkMX6%2BF3tAiA%3D%3D&df=1&fta=eNpN0UtuAyEMBuC7sMjaNg8bo5wlQpqqGnWqRCVNokS5e4 FhRl0hPmHzY7IGfRUVNb8%2Fy%2BmWl2JSURfVPJYjHqZyvJ4V 04LKJGkhZVeXqz7nS%2Fq6a8npXGalw%2BWIvVDNJX9%2BmDTX oqJWzTzVjlmR9TUrpH5VtMEzMG%2FHOlEQAWpEgyh6EOpkdyIR kkZuEDIjg2vkN7IxAvb2YSNCCBAb8UriHTCRbyTjFHAksrZR3M gH8YQ96ogv0RGFNRiO%2FDWVFZAeA8cDJNT%2BLqy1drcaZJj7 Z%2BRDN78ZuhBiT4fjERyh5nX1jnfR%2BkPf%2BXFq064Dnvoc SU2%2Bt28ANWbsb%2Fv%2B%2FQfZynql

de gitaar een waardeverhoging geven van zeg maar een eurotje of 1700 ofzo omdat er 3 handtekeningen opstaan en omdat steve vai er op heeft gespeeld is een beetje absurd of ben ik de enige die er zo over denkt

gr Tim

glasbier
14 mei 2007, 00:13
volgens mij ben jij de enige....

iwamoto
14 mei 2007, 00:16
hangt er van af, foto's? kijk, een gitaar van de G3, tuurlijk heeft dat dikke waarde, waarom? omdat het een uniek ding is, er is maar 1 gitaar van

en troost je, er worden wel absurdere dingen voor meer geld verkocht...

drap
14 mei 2007, 00:18
Nee hoor, ben het met de stelling eens. Signature gitaren zijn in mijn ogen een hele mooie vorm van reclame en prijs opdrijven. Zo ook met versterkers.

Nellyrocks
14 mei 2007, 00:48
Mmmm

Blijft marktwerking.

Er zijn (in mijn ogen) idioten die, door een handtekening, een hoop voor een gitaar over hebben. Het is wel iets speciaals ofzo.

Yamhammer_71
14 mei 2007, 00:52
Absurd weet ik niet...ligt eraan watvoor gitaar het is?

Als het een goede Ibanez gitaar was en Steve Vai heeft erop gespeeld, dan kan ik me goed voorstellen dat je zo'n gitaar koopt voor een hoog bedrag. Er zit toch iets mystieks in naar mijn mening als een wereld-gitarist op een gitaar heeft gespeeld die je zelf kan krijgen...niet onzinnig bedoeld, maar ik meen het. En vooral als het Steve Vai is geweest die erop heeft gespeeld.

Orpheo
14 mei 2007, 00:54
Nee hoor, ben het met de stelling eens. Signature gitaren zijn in mijn ogen een hele mooie vorm van reclame en prijs opdrijven. Zo ook met versterkers.

signatures ja, niet een gewone gitaar waar een handtekening op staat...

Nitefly7
14 mei 2007, 01:01
ik denk dat de O.P. het hier over heeft:

Een Ibanez SA, met 3 handtekeningen.. (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/92950822-steve-vai-elektr-gitaar-ibanez-sa-serie.html%3Freturn%3DeJwlykEKgzAQQNG7CLpMGgXBCaHo TYYqJCSawRlsaendO9DN5y0%252BgoNPgptnmEZoeMPzEX0UIb A2V9oOs%252BOZhQqisDmK%252FS%252BGIt1fJbhu5SC1HWbX DksRxTuRMj%252BVFyZlZe3cdxRc478%252Fjysk5A%253D%25 3D%26df%3D1%26fta%3DeNpFks1uAjEMhN8lB86xncSxVzwLWo mqWpUK1KWAinj35mdjjvk0mWQ8njXpc9Ws7vfndLjNp9VNq1JS 9zjtYXdc99ezwnS66t9ymb7uepuX6bwuirvLHqo2qLvMnx9uWo quXFW3HIvJrOT1uaifmrugRJ8Rh6yhHDiHXBEaIvIcKiJDBaCv KAzEMbNvF%252BOGgLJ43%252BzTUCXxSKkiNpRTgFhRNlSuIl QkA0VOAs0e7PsxCedmBtv%252Fs0ePzJ1ZgMCR%252BteA3sxD ak%252BARQhBBPo4RgYkiTFQYxaCPHjuOn4zT8SNWQyMZbpdZz mKYQptmGg5APP2Bo4eQChTbhPGkQNyqaJnw5EDmJhCZ8EYRknd z7pILCH1XkcOiKUf7jo2FiOmlgNHDsBUCm%252BzQjEGIUpp7b WqqPueH4e6cWXJjm1LUN18r6vo1bntfLPz6x%252Ba97Kl)


For sale
Ibanez gitaar, been played by the great STEVE VAI!!
For proof I added a picture with Steve holding the guitar.

(waterdicht bewijs, dat Steve die beetje onhandig een SA vast heeft, haar ook bespeeld heeft.. je zou verwachten dat je een foto ziet met de SA met blauw LEDjes en monkey bar..)

A must-have Collecter's item for every die-hard fan out there.
Also signed by BILLY SHEEHAN en ERIC SARDINAS (see picture)!

interested? Let me know!
+31643428116
"

..vraag ik me toch af wat mijn JS100 met de handtekening van Zakk Wylde erop had opgebracht, met alle ZW-MXR zooi die je nu kan krijgen..

..heeft een paar keer flink boenen gekost voor die handtekening eraf was (!)...

drap
14 mei 2007, 01:18
signatures ja, niet een gewone gitaar waar een handtekening op staat...

Ja klopt. Ik was te voorbarig en heb het te snel gelezen. Ik blijf er wel enigzins bij dat de stelling van de topicstarter wel klopt. Een handtekening doet voor mij de gitaar in ieder geval niet beter spelen. Ik ben dan ook niet zo gevoelig voor dat soort dingen, ook niet als het mijn 'held' betrof.

Damage Inc.
14 mei 2007, 01:35
Nou, ik vind het wel dat iets zoals een gitaar, als er een handtekening op komt van een echte artiest, dat de waarde omhoog gaat.
Vooral als die er op heeft gespeeld, zoals een hele show of wat dan ook.

Dat een signature-gitaar duurder is, vind ik begrijpelijk omdat je iemand's idee uitgewerkt koopt en natuurlijk de naam betaald.
Daarnaast misschien ook extra kwaliteit en/of extra functies of wat dan ook.

Maar een gewone gitaar die niet bespeeld is door de artiest en gewoon getekend is, moet de gewone prijs hebben, plus nog wat extra om de handtekening natuurlijk.
De prijs is zoveel als iemand ervoor wil geven, het is je eigen keus als je er 1000 euro extra voor wil betalen, wel dom...
Behalve als je het kan betalen en het geld naar een goed doel gaat.

Een gitaar die goed bespeeld is door een artiest gaat al eerder in waarde omhoog vind ik dan.
Dat heeft toch iets en het zweet en bloed van die persoon zit er gewoon op.
Als die ook nog getekend wordt, maakt het helemaal af en kan het wel wat kosten, is toch mooi.

Het is maar net wat je ervoor over hebt.
Persoonlijk vind ik het een beetje flauwekul, wel een leuk hebbeding natuurlijk.
Maar, als ik de artiest echt goed vind enzo, zou ik het misschien wel doen als ik goed rijk was.
Alleen als het geld naar een goed doel ging, want ik laat de verkoper daar echt niet van profiteren èh...


"...anyways, see you later n00b!"

- Damage Inc.

MonkeyFace
14 mei 2007, 03:23
goed we hebben dus een vrij simpele Ibanez SA, met een paar handtekeningen erop (woohoo...) De grootmeester zelf zou erop gespeeld hebben, en als bewijs zien we een foto waarop een shim te herkennen is die misschien wel Steve Vai zou kunnen zijn, met een gitaar (erg onhandig) in zijn handen wat misschien wel de betreffende SA zou kunnen zijn. Ik zie geen versterker of wat dan ook. Erg waterdicht bewijs...

Vooral ook erg veel reden om een gitaar die nieuw ca 300euro kost voor 2000 te kopen ;)

drap
14 mei 2007, 03:39
Zou dat zelfde krabbeltje van meneer Vai op een stukje papier ook €1700,- waard zijn?

Damage Inc.
14 mei 2007, 03:42
Zou dat zelfde krabbeltje van meneer Vai op een stukje papier ook €1700,- waard zijn?

Blijkbaar, ik vind dat dus niet te doen... gewoon nergens op slaan.
Het kost nog minder om bij de fanclub te komen en meet 'n greet pasjes te kopen of wat dan ook, kun je je eigen gitaar laten bespelen en tekenen.

Kaboemba
14 mei 2007, 08:34
hangt er van af, foto's? kijk, een gitaar van de G3, tuurlijk heeft dat dikke waarde, waarom? omdat het een uniek ding is, er is maar 1 gitaar van

en troost je, er worden wel absurdere dingen voor meer geld verkocht...

Hallo tis potdomme een gekras met een dikke stift (vaak), je moet een redelijke debiel zijn om daar meer voor te gaan betalen. Helaas barst het van die debielen.

Harry
14 mei 2007, 10:36
vandaar de uitdrukking 'wat de gek er voor geeft'

Pepe
14 mei 2007, 17:50
Er zijn prof. sjaggeraars (als dat geen contradictio in terminus is) die concerten met gitaren aflopen om daar handtekeningen op te laten zetten. Soms is het gewoon een deal met artiest, 5 of 10 gitaren per event, afrekenen bij de kassa.

Een muzikant collega liet mij ooit een gitaar zien die door Tina Turner was gesingeerd. Ze had een switchblade uit haar handtasje getrokken, met hanepoten Tina in het hout gekrast en dat ingevuld met rode lippestift.

Da's nog us signeren..

jemke
14 mei 2007, 19:05
Vai komt na elk optreden even dag zeggen tegen de fans, heel vriendelijk en niet uit de hoogte. Hij signeert dan ook dagelijks tonnen gitaren, iedereen staat daar te zwaaien met hun 6-string.
Toegevoegde waarde: nihil dus.

jasper159
14 mei 2007, 19:15
Komaaan zeg, das dezelfde gitaar als ik heb gekocht voor 380 eu.
Misschien dat je er ietsje meer kan van vragen, MAAR TOCH GEEN 1700 EU, voor een hele vluchtige handtekening. :chicken:

Kaboemba
14 mei 2007, 19:38
Btw hoe weet je zeker dat dat de handtekening van Vai of whatever is ?

glasbier
14 mei 2007, 19:44
te koop:hondo les paul,zonder hals,gesigneerd door Glasbier himself!
1200,00 eurri.

Kaboemba
14 mei 2007, 20:49
te koop:hondo les paul,zonder hals,gesigneerd door Glasbier himself!
1200,00 eurri.

Ja da werk nie he, iedereen die wel is in een kroeg speelt heb er wel is een heel glasbier overheen gehad.

glasbier
14 mei 2007, 20:53
Ja da werk nie he, iedereen die wel is in een kroeg speelt heb er wel is een heel glasbier overheen gehad.

-waar ik speel wordt alleen whiskey gedronken!

frekie
14 mei 2007, 21:50
Tijdje geleden in een oefenruimte gestaan bij de carvin importeur. Op een carvin top gespeeld met een 4X12 box, na enig knoppen draaien kwam mijn ouwerwetse bluesrock soundje er wel uit. Dacht ik wat zit er toch voor viezigheid op die versterker. Bleek het de handtekening van Steve V. te zijn :rockon:
Tja. Die Clapton strats die een miljoen elk opbrachten waren niet gesigneerd dacht ik...

Tupelo
14 mei 2007, 23:09
Die gozer rechts op de foto doet me heel erg veel denken aan de bassist van mijn vorige band.
Reden temeer voor me om te vermoeden dat zowel die Steve Vai, als die handtekening nep is.
De gozer heeft een dure hobby en zou er in een melige bui toe in staat zijn.
Hij zal het vast niet zijn. :D

Overigens, maakt een ieder zijn tag - maakt niet uit van wie - op een gitaar, de boel alleen maar minder waard voor mij. :stop:

hansies
15 mei 2007, 09:21
de gitaar een waardeverhoging geven van zeg maar een eurotje of 1700 ofzo omdat er 3 handtekeningen opstaan en omdat steve vai er op heeft gespeeld is een beetje absurd of ben ik de enige die er zo over denkt

gr Tim

ik ben het volledig met je eens, als Steve Vai op mijn gitaar gespeeld zou hebben zou die dan ook in waarde stijgen ?, hij mag anders wel eens langs komen mijn gitaren zijn méér dan goed genoeg voor hem hoop ik ?.............hihihihihihi
greetz
Hansies

almarvk
15 mei 2007, 09:33
Tijdje geleden in een oefenruimte gestaan bij de carvin importeur. Op een carvin top gespeeld met een 4X12 box, na enig knoppen draaien kwam mijn ouwerwetse bluesrock soundje er wel uit. Dacht ik wat zit er toch voor viezigheid op die versterker. Bleek het de handtekening van Steve V. te zijn :rockon:
Tja. Die Clapton strats die een miljoen elk opbrachten waren niet gesigneerd dacht ik...

Dat doet de importeur wel vaker. Bij optredens van Vai levert hij de versterkers en die laat hij dan signeren om ze weer te kunnen verpatsen.

Kim Wilson
15 mei 2007, 09:40
Voor mij is iets met een echte handtekening (mits aantoonbaar) van één van mijn helden wel iets meer waard. Ik heb een paar cd's met wat krabbels erop, dat zijn toch extra speciale cd's. Maar om er nou dan het dubbele voor te geven, dat dan weer niet...