PDA

View Full Version : PRS Tremonti gestolen op 10 mei



Tankman
13 mei 2007, 23:54
Mijn zwarte PRS Tremonti SE waar ik zo trots op was is uit mijn kamer gestolen op 10 mei. Er is dus ingebroken. Er missen nog wat spullen, maar die gitaar is het enige waar ik echt om geef. Ik ben al naar de politie geweest etc, maar ja...Terug krijgen zal ik hem waarschijnlijk niet...

glasbier
13 mei 2007, 23:59
wat rot voor je!
gelukkig heb je aangifte gedaan,je weet maar nooit.....
ik vind het zulke enorme kutstreken!
ik heb een PRS SE Custom en die SE-serie zijn erg fijne gitaren....ik hoop dat je hem snel terug hebt!
heb je wat meer details voor ons?
dan kunnen we in de gaten houden of hij ergens te koop wordt aangeboden.
misschien nog wat gedetailleerde foto's?
succes!

Kim Wilson
14 mei 2007, 10:11
Wat enorm klote voor je! Echt balen als je zoiets overkomt.

Heb je het serienummer nog opgeschreven? Wellicht als je dat hier effe post, kunnen we allemaal even opletten. En eventuele andere typische eigenschappen, beschadigingen, foto's...

Succes iig.

Elixir
14 mei 2007, 11:17
wat een klootzakken...

ik zal de marktplaatsen in de gaten houden...

Tankman
14 mei 2007, 17:55
De serie nummer zal ik straks opzoeken. Helaas heeft het geen specifieke eigenschappen waaraan je het kan herkennen, omdat ik zo zuinig derop was. Er zit geen enkele kras op ofzo. Het enige wat ik zou kunnen zeggen is dat de strap (maar die halen ze natuurlijk deraf, maar hij was derop toen hij gestolen werd) een zwarte dunlop is met van die rooie hawaii bloemetjes derop. En ze hebben de tas ook meegenomen. Het is een groene PRS SE tas met wit borduurwerk derop. Er staat de PRS logo en heel groot SE op.

Tankman
14 mei 2007, 19:32
Een beetje een bright spot in deze zaak...

Mijn zus was hier met vakantie toen ik die gitaar kocht, en zij heeft een heleboel fotos gemaakt dervan toen, en die heeft ze nog. Ik heb haar net gebeld en ze zal het later vanavond naar me mailen. Ik zal ze hier posten zodat iedereen het kan zien.

glasbier
15 mei 2007, 16:04
je weet nooit:
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/93279724-prs-tremonti-se.html

Tankman
20 mei 2007, 01:56
Er is vandaag een bende in Rijswijk opgepakt die in de lokale Mediamarkt heeft ingebroken en hun voor 8 miljoen heeft gedupeert. Deze bende heeft volgens het nieuws ook in de omgeving in huizen ingebroken. De politie heeft een loods met alle gestolen waren gevonden en 12 mensen gearresteerd.

Ik hoop dat dit de mensen zijn die bij mij heeft ingebroken, en dat mijn gitaar in die loods ligt. Ik moet maandag toch bij de politie langs voor mijn procesverbaal, dus dan vraag ik hoe het precies zit.

Debaser
20 mei 2007, 15:42
laten we het hopen !!!

Hblast
23 mei 2007, 10:37
Best spannend. Laten we het beste hopen! :D

^Laurens
27 mei 2007, 15:18
:o Ik ben benieuwd! Ik hoop het voor je!

Blend
29 mei 2007, 19:10
Dude, 'n PRS kwijt raken is gewoon klote. Ik hoop écht voor je dat-tie weer goed terecht komt!

Edit: die tremonti vooral! is die alleen in het zwart te verkrijgen?

washburn93
29 mei 2007, 19:14
je weet maar nooit,,
mischien is dit hem....
Klik (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/93279724-prs-tremonti-se.html%3Fxref%3D1)

Tankman
29 mei 2007, 19:59
Ik denk niet dat een gitaarkenner het heeft gestolen, aangezien er ook andere dingen zijn meegenomen die niks met muziek hebben te maken.

En hij is ook in zilverig grijs verkrijgbaar, voor degene die vroeg.

Blend
29 mei 2007, 20:06
En hij is ook in zilverig grijs verkrijgbaar, voor degene die vroeg.

Jammer, helaas niet in het rood zoals de Soapbar 2...

GitaarGek1200
7 juni 2007, 19:24
Echt super veel respect, man!
Echt super erg dat 't zomaar uit je huis gestolen wordt!
Als ze niet verzekeren, ga in hoger beroep, want mensen horen
niet in je huis te komen en spullen te stelen, en jij hebt dan nix
over. Dat is schandalig!

Maar ik hoop dat 't nog verzekerd wordt!

Groetjes!

bluegate
9 juni 2007, 23:21
Er staat een zwarte bij Cash Converters aan de Prinsegracht 74, Den Haag.

Hopelijk heb je het serienummer.
De gitaar staat voor iets van 250 Euro te koop.
Vandaag nog zien staan za. 9 juni.

Succes.

Tankman
16 juni 2007, 21:24
Ik ben vrijdag (gisteren) naar Cash Converters gedaan en je zou het nooit geloven, maar die PRS die daar stond was die van mij! Met mijn strap deraan. Ik ging naar de politie toe, en die stuurde een agent in burgerkleding en gingen we het samen bekijken. Ik kreeg zelfs de tas in handen en er zaten nog spullen van mij in de tas van die gitaar. Die agent heeft het geconfisceert. Mijn gitaar staat nu nog op het bureau, omdat ze nog het een en andere officieel moeten regelen dat ik hem terug mag krijgen. Ik hoop dat het niet te lang duurt.

Hartelijk dank voor de tip, bluegate.

Anti
16 juni 2007, 21:33
^ dit is cool!

Jayjay
16 juni 2007, 22:14
^ dit is cool!

En zo hoort dat!!!!

Tankman
16 juni 2007, 22:41
Ik moet hem nou alleen terug zien te krijgen van de politie. Gisteren om half 5 's middags was ik voor het laatst op station. Duurt het altijd zo lang?

Debaser
16 juni 2007, 23:19
kick!

waarschijnlijk hebben ze wel een kopie van de ID van de gene die het verkocht. hopelijk is het geen huis genoot... dan moet je hem moooooooren !!

Tankman
17 juni 2007, 00:15
Ze hebben naam, telefoonnummer, ID-nummer. Gewoon alle gegevens mogelijk van die gast. Alleen mag ik niet weten wie het is. Maarja, maakt mij niet uit.

De Beer
17 juni 2007, 00:16
Goed dit!

Hiep hiep gitaarnet forum!

Debaser
17 juni 2007, 22:54
idd, beter dat je je gitaar terug hebt, dat is het belangrijkste

maar wat leven we in een raar land...
als iemand je shit jat, moet je toch gewoon weten wie het is.
straks is het een huisgenoot/vriend/neef weet ik het.

bluegate
18 juni 2007, 01:38
Cool... :cooler:
Ik ben blij dat ik je gitaar heb teruggevonden!

Als ik ergens een T@ringhekel aan heb, is het wel diefstal van muziek-instumenten/apparatuur.
Die dingen moeten wij voor veel geld kopen en zo'n kl@@thommel(in) krijgt er
maar een grijpstuiver voor.

Hopelijk krijg je 'm snel terug van de Politie, het is nu immers bewijsmateriaal.

Tankman
18 juni 2007, 02:25
Cool... :cooler:
Ik ben blij dat ik je gitaar heb teruggevonden!

Als ik ergens een T@ringhekel aan heb, is het wel diefstal van muziek-instumenten/apparatuur.
Die dingen moeten wij voor veel geld kopen en zo'n kl@@thommel(in) krijgt er
maar een grijpstuiver voor.

Hopelijk krijg je 'm snel terug van de Politie, het is nu immers bewijsmateriaal.

Ik vond het beledigend dat hij er stond voor 250 euro, terwijl ik er 650+ voor heb betaald. Als hij daar stond voor 250, zal de inkoper er waarschijnlijk minder voor hebben betaald, wat nog meer beledigend is.

Debaser
18 juni 2007, 11:15
zo 250,-
dan heb je mazzel dat ie niet weg was man.
ik zou m hebben gekocht als ik hem had zien staan.

en als ik niet wist dat hij gejat was natuurlijk.
maar ik hoor ook verhalen dat jt je spullen terug moet Kopen bij cash converters, jij niet dus ?

Tankman
18 juni 2007, 12:20
Nee, de politie heeft hem gewoon in beslag genomen.

KoenB
20 juni 2007, 02:36
Damn gek, je hebt zo'n mazzel gehad dat je m nog terug hebt gevonden. Maar wat gaan ze er nou mee doen, beetje mee spelen en damagen op het bureau ofso?

Tho
22 juni 2007, 18:31
Gefeliciteerd pik! Echt beter dat je hem terug hebt. Maar inderdaad, als iemand mijn gitaar zou jatten zou ik hem toch wel een paar deuken willen bezorgen

Blend
23 juni 2007, 12:31
Idd! Ik zou zelf denk ik niet veel heel gelaten hebben van die verkoper....

FruscianteFan
23 juni 2007, 12:53
Ik denk dat dat de reden is dat de politie niet zegt wie de dader is. Als het goed is, krijgt de dader zijn verdiende loon al.

Maar wel tof dat je de gitaar hebt teruggevonden :)

Buzz
23 juni 2007, 15:24
Ik wil niet teveel de vreugde dempen, maar dit kan nog wel eens een staartje krijgen. Je krijgt de gitaar echt niet zomaar terug.

Als de koper (Cash Converter, dus) te goeder trouw is geweest, heb je geen recht op revindicatie.

Je kan dan je gitaar voor 250 euro terugkopen.....

bass blom
23 juni 2007, 16:22
inderdaad, een beunhaas verkocht ooit een auto van mij waar hij mee bezig was.
koper had te goeder trouw gehandeld en ik kon fluiten naar mn centen..

en op zich een enge club dat used products..
lokken bijna junks uit om daar spul te dumpen.
woekerrente.. 20% per maand ofzo.
doe ze maar een proces aan.
hopeleijk spammen ze dan ook niet meer de 2dehands sites vol met zooi.

FruscianteFan
24 juni 2007, 01:45
Ik wil niet teveel de vreugde dempen, maar dit kan nog wel eens een staartje krijgen. Je krijgt de gitaar echt niet zomaar terug.

Als de koper (Cash Converter, dus) te goeder trouw is geweest, heb je geen recht op revindicatie.

Je kan dan je gitaar voor 250 euro terugkopen.....Nouja, €250 is wel heel erg weinig voor een PRS SE waar geen kras op zit, en ze zullen hem voor minder hebben gekocht.

Borus van den Brand
24 juni 2007, 09:57
Nouja, €250 is wel heel erg weinig voor een PRS SE waar geen kras op zit, en ze zullen hem voor minder hebben gekocht.

Lijkt me ook. Ik vraag me af of de verkoper hem niet gewoon terugverkoopt voor wat hij er voor betaald heeft. Maar daar kan hij natuurlijk ook over bluffen.

Roy K.
24 juni 2007, 22:13
Ik wil niet teveel de vreugde dempen, maar dit kan nog wel eens een staartje krijgen. Je krijgt de gitaar echt niet zomaar terug.

Als de koper (Cash Converter, dus) te goeder trouw is geweest, heb je geen recht op revindicatie.

Je kan dan je gitaar voor 250 euro terugkopen.....

Een voorwaarde voor een inkoper van een gestolen goed is dat hij moet hebben nagegaan dat de verkoper (in dit geval de dief) een redelijke marktprijs voor zijn waar wou hebben. Aangezien hij verkocht werd ver beneden de marktprijs zal de verkoper nog minder dan 250 betaald hebben, is dus nooit hard te maken voor hem dat ie te goeder trouw de gitaar heeft gekocht.


idd, beter dat je je gitaar terug hebt, dat is het belangrijkste

maar wat leven we in een raar land...
als iemand je shit jat, moet je toch gewoon weten wie het is.
straks is het een huisgenoot/vriend/neef weet ik het.

Dit vind ik idd schandalig. Straks is het je buurman, lijkt me toch fijn om te weten dan.

Maar tankman,
gefeliciteerd dat je je gitaar weer terug hebt gevonden man, echt super!! :cooler:

bass blom
24 juni 2007, 22:57
used products is een modern pandjeshuis..
junks o.a. brengen spullen daar, stel die gitaar is daar gebracht en die gast heeft 150 euro gekregen.
normaal gesproken belenen mensen dus dingen daar, je haalt hem dan max 2 maanden later op en betaalt 2 x 20% ofwel 60 euro rente.
kom je hem niet ophalen, dan gaat ie in de verkoop.
(getallen ter plekke bedacht, 20% per maand is feit)

Maurice_732
26 juni 2007, 19:59
Maare...
post eens een foto'tje zal nu wel leuk zijn:)

FruscianteFan
26 juni 2007, 21:29
used products is een modern pandjeshuis..
junks o.a. brengen spullen daar, stel die gitaar is daar gebracht en die gast heeft 150 euro gekregen.
normaal gesproken belenen mensen dus dingen daar, je haalt hem dan max 2 maanden later op en betaalt 2 x 20% ofwel 60 euro rente.
kom je hem niet ophalen, dan gaat ie in de verkoop.
(getallen ter plekke bedacht, 20% per maand is feit)Tenzij over de rente ook weer rente komt, dan komt het op €66 rente. Maar dat terzijde.


Een voorwaarde voor een inkoper van een gestolen goed is dat hij moet hebben nagegaan dat de verkoper (in dit geval de dief) een redelijke marktprijs voor zijn waar wou hebben. Aangezien hij verkocht werd ver beneden de marktprijs zal de verkoper nog minder dan 250 betaald hebben, is dus nooit hard te maken voor hem dat ie te goeder trouw de gitaar heeft gekocht.
Vanuit de gedachte "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" zou men juist moeten hard maken dat de winkel de gitaar níet te goeder trouw heeft gekocht.

Tankman
2 oktober 2007, 21:34
Hey dudes! It's been a while!

Na 4 maanden is het eindelijk zover! Ik heb mijn PRS'je terug. Afgelopen woensdag belde de politie me op om te zeggen dat ik mijn Tremonti SE kon komen ophalen. Dat heb ik vrijdag gedaan. Het duurde wel erg lang, maar hij is eindelijk terecht! Kan ik weer meteen aan de slag met mijn nieuwe band!

Bluegate! Nogmaals bedankt voor je gouden tip!

bluegate
2 oktober 2007, 22:44
Graag gedaan. :rockon:

Borus van den Brand
7 oktober 2007, 13:19
Gefeliciteerd!

Rinze
7 oktober 2007, 13:47
Gefeliciteerd, maar dat duurt dan wel lang zeg.

EricSw
7 oktober 2007, 18:08
Elke agent op het hele buro wilde er natuurlijk eerst even mee spelen.

Ziet de gitaar er nog knap uit of is ie gratis voor je ge-relict.

Tankman
7 oktober 2007, 19:35
Hij ziet er nog perfect uit.

Die kutwinkel had wel een prijsstickertje achterop de hals geplakt die wat troep achterliet toen ik het eraf haalde. Hele hals was plakkerig. Maar ik heb hem opgepoetst en gepolished, en nu ziet hij er weer goed als nieuw uit.

Grappige is dat die gitaar niet eens ontstemd was na al die tijd. Speelde nog goed. Klonk zelfs nog goed. Hoefde de snaren niet eens te wisselen.

Fender75
8 oktober 2007, 11:59
Ze hebben er wel ff over gedaan zeg! Maar gefeliciteerd!

Arvoitus
8 oktober 2007, 23:43
Grappige is dat die gitaar niet eens ontstemd was na al die tijd. Speelde nog goed. Klonk zelfs nog goed. Hoefde de snaren niet eens te wisselen.
Dan hebben die agenten er op het bureau vast nog wel een nieuw setje opgelegt ;)

Super mooi verhaal, en echt gaaf dat je hem weer terug hebt!

Iceman
22 oktober 2007, 17:57
Hulde aan Bleugate!!

AART
24 oktober 2007, 18:49
Hulde voor Bluegate!

BTW: Het duurt zo lang omdat de gitaar bewijsmateriaal is in jullie inbraakzaak en ze het bewijsmateriaal pas kunnen teruggeven als de zaak rond is. Je krijgt je gitaar dus pas terug als de dader veroordeeld is.