PDA

View Full Version : Wat nu...?



Curious bassman
13 mei 2007, 20:31
hey allemaal.

ik heb nu al een tijd een ibanez SR 400 nu heb ik laatst weer is op podia gespeeld maar het schijnt dat mn basje ruis produceerd.. (veel ruis over monitoren) hier komt ook bij dat de knop (niet mn gain of mn 3 elementen knoppen) kapot is d.w.z. als ik er aan draai begint hij gigantisch over de speakers te kraken.. wie kan mij helpen?

Ps. of helpen aan een soort gelijke bas..?

alvast bedankt

Valentijn
13 mei 2007, 20:51
ten eerste lijkt t me sterk dat je een ruis kan veroorzaken over de monitor als deze niet ook uit je versterker komt... (zou evt kunnen als er DI tussen zit, maar dan is t nog steeds raar als de ruis niet ook in je amp te horen is)

Als je deze ruis ook in je amp hoort kan het een aarde brom zijn, wat erg makkelijk te verhelpen is. (binnenkant van je bas met aluminium folie bekleden)

En voor die knop... geen ide wat t is, zal wel iets los zittgen, denk dat t wel redelijk makkelijk te verhelpen is... maar zou t moeten zien om te weten hoe

qua andere bassen moet je gewoon rondkijken, zie t topic hierboven, staat wel t een en adner genoemd

FC Spoiler
13 mei 2007, 21:10
Nieuwe batterij?

Valentijn
14 mei 2007, 16:43
krijg je een ruis als je batterij op is in een aktieve bas?

goed om te weten, weet ik waar ik op moet letten als die van mij straks op is ;)

Blend
14 mei 2007, 16:54
Misschien wat contact-spray spuiten bij die knoppen?

FC Spoiler
14 mei 2007, 19:06
M'n Alembics klinken als een Big Muff als de batterij leeg is :-)

cetrac
15 mei 2007, 09:28
Dat gekraak dat je krijgt als je eraan draait wijst op een los contact. Sowieso niet goed dus. Even mee teruggaan, bertus trekvis weet wel wat hij ermee moet doen.

OJJVZ
15 mei 2007, 15:02
Dat gekraak dat je krijgt als je eraan draait wijst op een los contact. Sowieso niet goed dus. Even mee teruggaan, bertus trekvis weet wel wat hij ermee moet doen.

of geöxideerde potmeter, heb bij me stereo, staat al tijden lang op zolder = vochtig, geoxideerd, kraakt als n gek

cetrac
15 mei 2007, 17:06
Ai, dat is ook niet fris :S

Valentijn
15 mei 2007, 18:00
das een probleem wat bij versterkers veel voorkomt ja... maar als dat t in de bas is, zou je er alleen last van hebben als je er ook aan draait, als je er niks mee doet zou je daar geen last van moeten hebben volgens mij

Curious bassman
16 mei 2007, 12:58
het klopt dat het alleen kraakt bij het draaien van de knop.. dat folie ga ik maar plaatsen voor het geval dat.....'als mn batterijen op zijn dan komt er bij het aanslaan van een snaar een dof/donker geluid uit dat eigenlijk geen geluid gnoemd mag worden .. Ps bedankt voor de tips ik ga aan de slag.