PDA

View Full Version : Marshall JCM 900 4101kopen of niet?



Jayjay
13 mei 2007, 18:31
Hoi ..
Ik zoek weer eens een advies..

Ik speel normaal over mijn Peavey Classic 50 (american made). Mooi clean,mooi blues met een randje maar minder in scheuren.
Dus ik denk ik koop er een Marshall JCM 900 4101 bij..voor het scheuren..en dan mijn gitaar splitten naar deze twee amps....Kan dit ding mij een gary more/slash achtig geluid geven?

Greetz

Jeroen

Yamhammer_71
13 mei 2007, 18:42
Probeer anders eens een Laney MXD. Er staat er momenteel ook eentje op marktplaats voor 550 euro.

Kost nieuw iets minder dan 1000 euro en je hebt echt een vette, brute scheur met een klassiek randje. Heel geschikt voor het klassieke LP geluid, als voorbeeld Pearl Jam-Alive of Lenny Kravitz-Always on the Run. Echt een rock-beest zonder overdrijven.

Jayjay
13 mei 2007, 18:49
Probeer anders eens een Laney MXD. Er staat er momenteel ook eentje op marktplaats voor 550 euro.

Kost nieuw iets minder dan 1000 euro en je hebt echt een vette, brute scheur met een klassiek randje. Heel geschikt voor het klassieke LP geluid, als voorbeeld Pearl Jam-Alive of Lenny Kravitz-Always on the Run. Echt een rock-beest zonder overdrijven.

Hmmm mxd ..das een solid state toch?
Heeft niet mijn voorkeur..

Jimwoud
13 mei 2007, 18:49
Probeer anders eens een Laney MXD. Er staat er momenteel ook eentje op marktplaats voor 550 euro.

Kost nieuw iets minder dan 1000 euro en je hebt echt een vette, brute scheur met een klassiek randje. Heel geschikt voor het klassieke LP geluid, als voorbeeld Pearl Jam-Alive of Lenny Kravitz-Always on the Run. Echt een rock-beest zonder overdrijven.
Lijkt erg veel op spam dit!!!

Ik heb toevallig net een JCM900 4101 gekocht. Je moet wel van die distortion houden. Mijn toonregeling staat ook heel vreemd, er zit heel veel hoog in en dat kan als irritant ervaren worden. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem houd. Ik wil hem ook nog proberen met een EQ in de FX loop.

succes Jim

Yamhammer_71
13 mei 2007, 18:56
Hmmm mxd ..das een solid state toch?
Heeft niet mijn voorkeur..

Tis een stack.

En nee, dit is geen spam, de Laney die ik heb komt nooit in de verkoop.

Je zou echt eens zo'n Laney moeten proberen, JUIST geweldig voor scheur!!
Klinkt vet en je kan er echt een super hardrock geluid uit krijgen.
In Nijmegen zit een muziekzaak die tevens dealer is van Laney's.

Pickslide
13 mei 2007, 19:00
Hoi ..
Ik zoek weer eens een advies..

Ik speel normaal over mijn Peavey Classic 50 (american made). Mooi clean,mooi blues met een randje maar minder in scheuren.
Dus ik denk ik koop er een Marshall JCM 900 4101 bij..voor het scheuren..en dan mijn gitaar splitten naar deze twee amps....Kan dit ding mij een gary more/slash achtig geluid geven?

Greetz

Jeroen
Ik weet niet hoor maar als je tevreden bent over je Peavey geluid zou ik eerder voor en pedaaltje gaan. Een JCM 900 kost toch al gauw 500 Euro 2e hands, voor de helft van die prijs kan je een monsterlijk mooi pedaaltje kopen. Kijk verder dan de standaard Boss pedaaltjes en zoek er een die precies dat geluid heeft wat je wil. Ik denk dat je dan een vetter geluid hebt dan de std. JCM 900 scheur (tenzij je daar echt helemaal dol van bent natuurlijk)

Jayjay
13 mei 2007, 19:02
Ik weet niet hoor maar als je tevreden bent over je Peavey geluid zou ik eerder voor en pedaaltje gaan. Een JCM 900 kost toch al gauw 500 Euro 2e hands, voor de helft van die prijs kan je een monsterlijk mooi pedaaltje kopen. Kijk verder dan de standaard Boss pedaaltjes en zoek er een die precies dat geluid heeft wat je wil. Ik denk dat je dan een vetter geluid hebt dan de std. JCM 900 scheur (tenzij je daar echt helemaal dol van bent natuurlijk)


hnmm heb geen idee..heb de amp nog niet gehoord maar kan er een kopen voor 300 euri dus ik dacht..misschien wel en goed idee...

Wat voor pedaal heb je in gedachten?

Yamhammer_71
13 mei 2007, 19:07
Boss pedalen kunnen geweldig vet klinken vind ik juist, ligt aan je eigen eq-instellingen gecombineerd met de versterker. Mn favo is de metal-zone en bij mij klinkt het in ieder geval helemaal top.

Ik heb pasgeleden een Tonebone Hot British en Classic geprobeerd, maar damn wat een saaie pedalen waren dat. Totaal geen scheur en droog zoals de meeste pedaaltjes.
Zo zijn er nog heel veel distortion-pedaaltjes, maar weinig echt goede als de metal-zone. Zit een fantastische equalizer-regeling op wat je met veel andere pedalen niet kan. Dit in combi met een goede versterker en je hebt echt een professionele rock/hardrock scheur, denk aan Lenny Kravitz, Guns n Rozes, ACDC, Velvet Revolver etc.

Jayjay
13 mei 2007, 19:11
Boss pedalen kunnen geweldig vet klinken vind ik juist, ligt aan je eigen eq-instellingen gecombineerd met de versterker. Mn favo is de metal-zone en bij mij klinkt het in ieder geval helemaal top.

Ik heb pasgeleden een Tonebone Hot British en Classic geprobeerd, maar damn wat een saaie pedalen waren dat. Totaal geen scheur en droog zoals de meeste pedaaltjes.
Zo zijn er nog heel veel distortion-pedaaltjes, maar weinig echt goede als de metal-zone. Zit een fantastische equalizer-regeling op wat je met veel andere pedalen niet kan. Dit in combi met een goede versterker en je hebt echt een professionele rock/hardrock scheur, denk aan Lenny Kravitz, Guns n Rozes, ACDC, Velvet Revolver etc.

Ok goede tip!

Ik denk dat ik toch maar een dag uit moet trekken om de Laney,pedaaltjes en de marshall te testen. Ik heb ook gehoord dat de rocktron Utopia enorm goede scheur heeft?? (ik heb toch maar 1 scheur sound nodig)

d'oh
13 mei 2007, 19:11
Tonebone saaie pedalen? en de metalzone een goed pedaal?
sorry vriend ieder natuurlijk zijn eigen smaak, maar hier ga ik niet in mee.

De tonebone hot british is wat mij betreft een wat meer metal-achtig pedaal, maar met de classic kun je echt lekkere geluiden maken!

Maar persoonlijk zou ik eerder kijken naar een MI Audio Crunchbox

glasbier
13 mei 2007, 19:18
Boss pedalen kunnen geweldig vet klinken vind ik juist, ligt aan je eigen eq-instellingen gecombineerd met de versterker. Mn favo is de metal-zone en bij mij klinkt het in ieder geval helemaal top.

Ik heb pasgeleden een Tonebone Hot British en Classic geprobeerd, maar damn wat een saaie pedalen waren dat. Totaal geen scheur en droog zoals de meeste pedaaltjes.
Zo zijn er nog heel veel distortion-pedaaltjes, maar weinig echt goede als de metal-zone. Zit een fantastische equalizer-regeling op wat je met veel andere pedalen niet kan. Dit in combi met een goede versterker en je hebt echt een professionele rock/hardrock scheur, denk aan Lenny Kravitz, Guns n Rozes, ACDC, Velvet Revolver etc.

-Hoe heb jij hem afgesteld?
-Wat voor gitaar en versterker gebruik je?

Yamhammer_71
13 mei 2007, 19:24
Tonebone saaie pedalen? en de metalzone een goed pedaal?
sorry vriend ieder natuurlijk zijn eigen smaak, maar hier ga ik niet in mee.

De tonebone hot british is wat mij betreft een wat meer metal-achtig pedaal, maar met de classic kun je echt lekkere geluiden maken!

Maar persoonlijk zou ik eerder kijken naar een MI Audio Crunchbox

Jup, ieder zn eigen smaak. Ik zeg alleen dat de Metal-Zone met de juiste instellingen heerlijk kan klinken voor klassieke hardrock en rock. De bassen zijn naar smaak in te stellen, alles. Gewoon met 1 woord 'HEAVY' en fantastisch voor losse tonen, solo's, riffs etc. Het klinkt natter en vloeiender dan die Tonebone pedalen, maar das mijn mening. En ik hou ook van Gary Moore net als de topicstarter.

Dit is de enige video die ik kan vinden (de andere die ik eigenlijk zocht is weg van youtube) die ongeveer zo klinkt als met een Boss Metal Zone. Dit clipje is nog wat liefjes en deze gitarist speelt niet de sterren van de hemel, maar heb je ongeveer een indruk van hoe je ook kan klinken met een Boss Metal Zone. IK klink in ieder geval ongeveer als in het clipje en dan nog een stuk heavy'er, ietsjes meer hardrock en dat alleen met 1 pedaaltje + Laney.

http://www.youtube.com/watch?v=e6d7cUSR3Rw

marter544
13 mei 2007, 19:30
Niet lullig bedoelt, maar als ik zie wat Yamhammer eerder voor dingen heeft geschreven, zou ik zijn advies niet al te serieus nemen en wachten tot er mensen reageren met iets meer verstand van zaken.

Yamhammer_71
13 mei 2007, 19:34
Niet lullig bedoelt, maar als ik zie wat Yamhammer eerder voor dingen heeft geschreven, zou ik zijn advies niet al te serieus nemen en wachten tot er mensen reageren met iets meer verstand van zaken.

Dan neem jij het in ieder geval niet serieus toch?

Ik speel op een Gibson LP Standard door een Laney en gebruik alleen de Boss Metal Zone. Die geeft namelijk exact het geluid dat ik wil. Je moet er ff voor gaan zitten en wat afstellen en dan heb je echt een fantastisch geluid.

Ik heb momenteel genoeg geld om zogenaamd 'betere' pedaaltjes aan te schaffen, maar die geven me niet de sound die ik wil. Dus waarom zou ik?

Topic-starter: gewoon eens een keer proberen de Metal-Zone! Zonder ongein, je bent weinig geld kwijt en hebt een fantastisch geluid, waarschijnlijk precies passend bij het geluid wat jij zoekt.

AutoStatic
13 mei 2007, 19:35
Hé Jayjay (hè hè, zijn ok mijn initialen), ik heb zelf jarenlang een JCM900 gehad en ik zou 'm eerst even proberen voordat je 'm aanschaft. Is het een alleen de top of een complete halfstack? Is wel 100W dus gaat wel hard. En de scheur, tja, zoals Jimwoud het al zegt, je moet er van houden. Ik had een 50W top en daarvan was de scheur vrij iel en schel.
En een Metal Zone, ik zou verder kijken, volgens mij zijn er beter klinkende pedaaltjes waarmee je een beetje de Gary Moore kant op kan. De Metal Zone is een vrij specifiek ding die ik zelf eigenlijk alleen tegenkom bij gitaristen die 'm gebruiken als "weird geluiden pedaaltje" of die gewoon precies weten hoe ze dat ding moeten gebruiken.

glasbier
13 mei 2007, 19:37
ik ben ook zeer te spreken over de MT-2.
Hij wordt vaak afgekraakt,ten onrechte.
Ik haal er ook hele goede sounds uit,maar dat is inderdaad een kwestie van goed afstellen.
Was wel erg benieuwd naar jouw instellingen......

Jayjay
13 mei 2007, 19:37
Hé Jayjay (hè hè, zijn ok mijn initialen), ik heb zelf jarenlang een JCM900 gehad en ik zou 'm eerst even proberen voordat je 'm aanschaft. Is het een alleen de top of een complete halfstack? Is wel 100W dus gaat wel hard. En de scheur, tja, zoals Jimwoud het al zegt, je moet er van houden. Ik had een 50W top en daarvan was de scheur vrij iel en schel.
En een Metal Zone, ik zou verder kijken, volgens mij zijn er beter klinkende pedaaltjes waarmee je een beetje de Gary Moore kant op kan. De Metal Zone is een vrij specifiek ding die ik zelf eigenlijk alleen tegenkom bij gitaristen die 'm gebruiken als "weird geluiden pedaaltje" of die gewoon precies weten hoe ze dat ding moeten gebruiken.

Het gaat om de 1x12 dual reverb combo 100 watt. Ik hou niet van iel..ik hou van bass en body..

Yamhammer_71
13 mei 2007, 19:39
De Metal Zone is een vrij specifiek ding die ik zelf eigenlijk alleen tegenkom bij gitaristen die 'm gebruiken als "weird geluiden pedaaltje" of die gewoon precies weten hoe ze dat ding moeten gebruiken.

'Weird geluiden pedaaltje'? Haha. Wacht maar een keer wanneer ik een sound clipje of sample op een forum zet met betrekking tot Boss Metal Zone + Laney. Niet dat ik zeg dat ik zo geweldig kan spelen, zou ik ook nooit over mezelf zeggen, maar dan hoor je wel dat het een heel serieus geluid is.

Jayjay
13 mei 2007, 19:42
'Weird geluiden pedaaltje'? Haha. Wacht maar een keer wanneer ik een sound clipje of sample op een forum zet met betrekking tot Boss Metal Zone + Laney. Niet dat ik zeg dat ik zo geweldig kan spelen, zou ik ook nooit over mezelf zeggen, maar dan hoor je wel dat het een heel serieus geluid is.

Ik zou die sound graag willen horen en ook ik ben benieuwd naar je instellingen..dat scheelt mij een hoop tijd in de winkel :-)
Bedaantk vast!

Yamhammer_71
13 mei 2007, 19:48
Yaj jaj en Glasbier -> ik PM jullie straks nog voor de instellingen. Ik ben altijd wat voorzichtig met deze dingen, tis toch een deel van mn sound. Maar komt goed jongens, dat beloof ik!.

Helaas heb ik zelf geen sound-clipje, maar als het goed is zou je met mijn instellingen + Les Paul ongeveer zo gaan klinken:
Heel strak, heerlijk voor solo's en riffs dus:

http://www.youtube.com/watch?v=UvrrVwubJfc

Jayjay
13 mei 2007, 19:52
Yaj jaj en Glasbier -> ik PM jullie straks nog voor de instellingen. Ik ben altijd wat voorzichtig met deze dingen, tis toch een deel van mn sound. Maar komt goed jongens, dat beloof ik!.

Helaas heb ik zelf geen sound-clipje, maar als het goed is zou je met mijn instellingen + Les Paul ongeveer zo gaan klinken:
Heel strak, heerlijk voor solo's en riffs dus:

http://www.youtube.com/watch?v=UvrrVwubJfc

geheimen zijn te delen op jerojac@hotmail.com:-)

Yamhammer_71
13 mei 2007, 19:55
geheimen zijn te delen op jerojac@hotmail.com:-)

Oke, ik zal jou een mail sturen.

Glasbier, jij krijgt een PM met de instellingen.

Kim Wilson
13 mei 2007, 19:56
Aangezien Yamhammer nog nergens heeft laten zien dat hij ook maar ergens verstand van heeft, zou ik ook deze adviezen niet al te serieus nemen. Voorbeeld: er wordt gevraagd of de Laney een solid state is, en hij antwoordt met de mededeling dat het een stack is... :roll:

Maar dit geheel terzijde. :)

marter544
13 mei 2007, 19:58
Yaj jaj en Glasbier -> ik PM jullie straks nog voor de instellingen. Ik ben altijd wat voorzichtig met deze dingen, tis toch een deel van mn sound. Maar komt goed jongens, dat beloof ik!.

Helaas heb ik zelf geen sound-clipje, maar als het goed is zou je met mijn instellingen + Les Paul ongeveer zo gaan klinken:
Heel strak, heerlijk voor solo's en riffs dus:

http://www.youtube.com/watch?v=UvrrVwubJfc

Je maakt een geintje.... De reden dat ik je niet serieus neem is o.a. hier door (dit gaat over een Gibson SG...):


Citaat:
Origineel gepost door Yamhammer_71
Nou, veel succes met je Marshall en je zielig SG'tje. Koop eerst een fatsoenlijke gitaar voordat je uberhaupt een Marshall aanschaft.


EDIT: Iets te laat, maar idd, dat ook. Als iemand niet weet wat solid-state betekent, dan zou ik ook geen adviezen van hem aannemen over toon.

robert-gitarist
13 mei 2007, 19:58
Zo, kom ik nog ff aan met me reactie:
ik vind dat je een distortion uit een versterker moet halen en niet uit een pedaaltje...Metalzone of niet maar gewoon een goeie versterker :D

Als je bass en body zoekt zal ik toch verder kijken na een andere versterker..Ik heb zelf een JCM900 gehad en was blij dat ik er vanaf was..Er zoveel betere versterkers voor dat bedrag die beter klinken.

En ik ben het verder met marter544 eens..ik heb ook posts gezien en vind het nogal wat vaag soms :S

Jayjay
13 mei 2007, 20:01
Zo, kom ik nog ff aan met me reactie:
ik vind dat je een distortion uit een versterker moet halen en niet uit een pedaaltje...Metalzone of niet maar gewoon een goeie versterker :D

Als je bass en body zoekt zal ik toch verder kijken na een andere versterker..Ik heb zelf een JCM900 gehad en was blij dat ik er vanaf was..Er zoveel betere versterkers voor dat bedrag die beter klinken.

En ik ben het verder met marter544 eens..ik heb ook posts gezien en vind het nogal wat vaag soms :S

Klinkt lochisch..wat zou een betere amp zijn? Is het een idee omdat ik toch beetje peavey man ben voor 5101 te kijken?

robert-gitarist
13 mei 2007, 20:05
Ik ken de peavey versterkers zo. Ik ken alleen de tripleX en 5150 van hun en die zijn prima maar voor gary moore achtige dingen betwijfel ik. Ze hebben er wel de ballen er voor haha. nee de marshall jcm900 is niks vind ik dan. Sommige zweren er bij. Smaken verschillen. Kijk eens naar merkens zoals ENGL, Koch etc. Die hebben prima spul voor en is niet al te duur.

marter544
13 mei 2007, 20:16
Wat je ook zou kunnen doen, is je amp meenemen naar een grote muziekwinkel, en gewoon een hoop pedaaltjes erop uit proberen, tubescreamers, buizen-drives etc. Het lijkt mij persoonlijk niet echt handig om on-stage 2 amps te hebben, dan kun je voor dat geld beter (lees: het is meer praktisch) een (boutique) pedaal kopen.

bass blom
13 mei 2007, 20:24
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/To%20funny.gif


Origineel gepost door Yamhammer_71
Yaj jaj en Glasbier -> ik PM jullie straks nog voor de instellingen. Ik ben altijd wat voorzichtig met deze dingen, tis toch een deel van mn sound. Maar komt goed jongens, dat beloof ik!.

http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/lmao.gif

glasbier
13 mei 2007, 20:29
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/To%20funny.gif



http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/lmao.gif

-ik heb nog niets ontvangen.....

glasbier
13 mei 2007, 20:34
nu wel!
(ik was zeker te snel!).
i.i.g. bedankt!

Yamhammer_71
13 mei 2007, 20:34
-ik heb nog niets ontvangen.....

Je hebt een PM, net klaar :)

glasbier
13 mei 2007, 20:36
Je hebt een PM, net klaar :)

-ik heb hem gelezen.
bedankt hè!

Yamhammer_71
13 mei 2007, 20:40
You're welcome.

Balthazar
13 mei 2007, 20:46
haha. lachen op dit forum! metalzone's + solid state amps ( of is het geen solid state maar een stack? ) is idd helemaal de shit. ik heb zelf een jcm 4100, erg lekkere amp !, een boss sd-1 pedaaltje, een maxon tubescreamer, en mijn metalzone ligt al 3 jaar ongebruikt in de kast. maar ieder zijn ding !
zo'n marshall is prima ! eventueel nog te boosten met een overdrive pedaaltje om m helemaal op zn flikker te geven.

dus wil je voor 3 tientjes een imho verschrikkelijk metalzone pedaaltje, waarvan dat schroefje mist, PM

Pickslide
13 mei 2007, 20:49
Ook nog ff een reactie hoor....... Alle opties zijn opties, maat het regent weer eens meningen dus laat ik mijn duit ook ff in het zakje doen. De reden waarom ik "kijk es verder dan boss had gepost" is niet omdat boss slechte pedaaltjes zou maken maar omdat je voor dat budget je gewoon heel breed kan oriënteren.

Laat ik ook even mijn mening geven over de metal-zone... Ik kan uit ervaring (er staat bij mij thuis nog eentje stof te vangen) zeggen: je groeit eroverheen op een gegeven moment wil je meer dan alleen maar knetterharde scheur. Ik weet niet of je ooit van plan bent om te gaan optreden of om op hoog volume te gaan spelen (oefenruimte ofzo) maar dan is het gewoon niet een prettig pedaal. Veel mensen zijn negatief over dit pedaal, en naar mijn mening is dit terecht. Ja je kan em goed instellen zodat hij redelijk klinkt, maar doe je dit niet dan trap je je hele geluid de grond in zodra hij aanstaat. Je maakt een muur van je geluid en omdat alles gepiekt wordt klinkt het als een bak ruis op hoog volume. Als je het budget hebt zijn er veel veel veel veel veel.....betere pedalen.

drap
13 mei 2007, 20:53
Niet lullig bedoelt, maar als ik zie wat Yamhammer eerder voor dingen heeft geschreven, zou ik zijn advies niet al te serieus nemen en wachten tot er mensen reageren met iets meer verstand van zaken.

Ik sluit me hier volledig bij aan. Na wat Yammer allemaal al heeft beweert (Bare Knuckles, vintage Fenders, het verschil niet weten tussen een solid state en een stack, zelf topics openen om info te vragen over buizenversterkers om dan vervolgens de rest van antwoorden te voorzien, een buizenscheur droog noemen in tegenstelling tot een transistorscheur en beweren dat veel beroemde gitaristen er net zo over denken, etc, etc.) zou ik de beste man niet helemaal meer serieus nemen. Maar goed, ik was dan die gozer met een zielig SG'tje en een Marshall die ik niet had mogen aanschaffen omdat ik maar een zielig SG'tje heb, aldus Yamsel.

Jayjay
13 mei 2007, 20:56
Ook nog ff een reactie hoor....... Alle opties zijn opties, maat het regent weer eens meningen dus laat ik mijn duit ook ff in het zakje doen. De reden waarom ik "kijk es verder dan boss had gepost" is niet omdat boss slechte pedaaltjes zou maken maar omdat je voor dat budget je gewoon heel breed kan oriënteren.

Laat ik ook even mijn mening geven over de metal-zone... Ik kan uit ervaring (er staat bij mij thuis nog eentje stof te vangen) zeggen: je groeit eroverheen op een gegeven moment wil je meer dan alleen maar knetterharde scheur. Ik weet niet of je ooit van plan bent om te gaan optreden of om op hoog volume te gaan spelen (oefenruimte ofzo) maar dan is het gewoon niet een prettig pedaal. Veel mensen zijn negatief over dit pedaal, en naar mijn mening is dit terecht. Ja je kan em goed instellen zodat hij redelijk klinkt, maar doe je dit niet dan trap je je hele geluid de grond in zodra hij aanstaat. Je maakt een muur van je geluid en omdat alles gepiekt wordt klinkt het als een bak ruis op hoog volume. Als je het budget hebt zijn er veel veel veel veel veel.....betere pedalen.


Hmm .....ja ik speel 2 a 3 keer in de week...laatst nog met Barrelhouse gespeeld .en ik heb genoeg van alles wat net niet klinkt zoals ik het wil...

Het moet onstage gewoon goed zijn! Dus mijn gedachte was wil je een marshall sound ...koop een marshall..maar hee..als een goed pedaal dat ook doet...scheelt weer sjouwen...

Ik speel eigenlijk alleen maar solo;s dus zoek gewoon een goed solo geluid

Yamhammer_71
13 mei 2007, 20:59
Veel mensen zijn negatief over dit pedaal, en naar mijn mening is dit terecht. Ja je kan em goed instellen zodat hij redelijk klinkt, maar doe je dit niet dan trap je je hele geluid de grond in zodra hij aanstaat. Je maakt een muur van je geluid en omdat alles gepiekt wordt klinkt het als een bak ruis op hoog volume. Als je het budget hebt zijn er veel veel veel veel veel.....betere pedalen.

Daar ben ik het niet helemaal met je eens, maar gedeeltelijk wel. Een vriend (overigens band-maat!) heeft ook een MT-2 net als mij en bij hem piept en feedbackt het ding op hoog volume + ruis. Hij gebruikt de MT-2 om deze redenen dan ook niet meer en heeft destijds een andere distortion-pedaal aangeschaft.
Bij mij piept en feedbackt de MT-2 helemaal niet op hoog volume en ik speel met de distortion HELEMAAL open!! Totaal geen negatieve ervaringen heb ik met dat ding. De elementen in mn Les Paul zijn gewaxt en zijn minder gevoelig voor feedback dan niet-gewaxte elementen + ik heb mn rechterhand-techniek aangepast op het pedaal, waardoor ik geen feedback of piepen krijg.
Zo kan het dus ook.

Kim Wilson
13 mei 2007, 21:03
Daar ben ik het niet helemaal met je eens, maar gedeeltelijk wel. Een vriend (overigens band-maat!) heeft ook een MT-2 net als mij en bij hem piept en feedbackt het ding op hoog volume + ruis. Hij gebruikt de MT-2 om deze redenen dan ook niet meer en heeft destijds een andere distortion-pedaal aangeschaft.
Bij mij piept en feedbackt de MT-2 helemaal niet op hoog volume en ik speel met de distortion HELEMAAL open!! Totaal geen negatieve ervaringen heb ik met dat ding. De elementen in mn Les Paul zijn gewaxt en zijn minder gevoelig voor feedback dan niet-gewaxte elementen + ik heb mn rechterhand-techniek aangepast op het pedaal, waardoor ik geen feedback of piepen krijg.
Zo kan het dus ook.
Man, wat kun jij dom lullen! :seriousf:


Vertel es, hoe heet jullie band?

Yamhammer_71
13 mei 2007, 21:11
Man, wat kun jij dom lullen! :seriousf:

Ja, vind je dat dom?

Het begint me toch steeds meer te dagen dat ik een unieke gitarist ben, hoewel ik geen druppeltje arrogantie in me heb, zoals jij dat wel hebt. Ik zie al dit soort reacties steeds meer als een compliment.

AutoStatic
13 mei 2007, 21:15
'Weird geluiden pedaaltje'? Haha. Wacht maar een keer wanneer ik een sound clipje of sample op een forum zet met betrekking tot Boss Metal Zone + Laney. Niet dat ik zeg dat ik zo geweldig kan spelen, zou ik ook nooit over mezelf zeggen, maar dan hoor je wel dat het een heel serieus geluid is.

Ok, ben benieuwd! En wat betreft het "weird geluiden pedaaltje", dat is persoonlijke ervaring. Zie de MT-2 wel eens op een pedalenplank langskomen maar dan wordt ie maar sporadisch gebruikt om een bepaald effect te creëren. En echt nooit als belangrijkste pedaal, en al helemaal niet voor lead gitaar. Maar kan heel goed dat er mensen zijn die 'm daarvoor wel heel geschikt vinden, alleen ik ken ze niet.

drap
13 mei 2007, 21:17
Ja, vind je dat dom?

Het begint me toch steeds meer te dagen dat ik een unieke gitarist ben, hoewel ik geen druppeltje arrogantie in me heb, zoals jij dat wel hebt. Ik zie al dit soort reacties steeds meer als een compliment.

Ah kappen nou Yam, je zet jezelf gewoon voor lul :seriousf: Het is niet dat je arrogant bent, zegt ook niemand, maar je gelul over zaken waar je geen weet van hebt, dat is vaak lachwekkend. Snap dat nou toch eens. Almarvk heeft het je laatst ook nog op een vriendelijke manier gezegd, maar je blijft volharden. Als je dat nou eens niet doet, dan zijn mensen, zelfs ik, misschien wat aardiger tegen je. Je posts zijn nu een beetje een stoorzender.

glasbier
13 mei 2007, 21:18
Ok, ben benieuwd! En wat betreft het "weird geluiden pedaaltje", dat is persoonlijke ervaring. Zie de MT-2 wel eens op een pedalenplank langskomen maar dan wordt ie maar sporadisch gebruikt om een bepaald effect te creëren. En echt nooit als belangrijkste pedaal, en al helemaal niet voor lead gitaar. Maar kan heel goed dat er mensen zijn die 'm daarvoor wel heel geschikt vinden, alleen ik ken ze niet.

-Hoi,even kennismaken;
ik gebruik hem al jaren en ben er erg tevreden over!
wat ik wel geloof is dat er mensen zijn die er niet mee overweg kunnen EN teveel op de mening van anderen afgaan.....

drap
13 mei 2007, 21:21
-Hoi,even kennismaken;
ik gebruik hem al jaren en ben er erg tevreden over!
wat ik wel geloof is dat er mensen zijn die er niet mee overweg kunnen EN teveel op de mening van anderen afgaan.....

Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik vind het persoonlijk geen lekkere scheur, maar onze andere gitarist heeft 'm ook en die haalt er nog een behoorlijk geluid uit.

Yamhammer_71
13 mei 2007, 21:24
Ok, ben benieuwd! En wat betreft het "weird geluiden pedaaltje", dat is persoonlijke ervaring. Zie de MT-2 wel eens op een pedalenplank langskomen maar dan wordt ie maar sporadisch gebruikt om een bepaald effect te creëren. En echt nooit als belangrijkste pedaal, en al helemaal niet voor lead gitaar. Maar kan heel goed dat er mensen zijn die 'm daarvoor wel heel geschikt vinden, alleen ik ken ze niet.

Oke, dat is jouw ervaring, dus daar kan ik verder niet over oordelen. En het gekste van het verhaal is: ik geloof je!
Echter, zoals ik al zei haal ik er zonder problemen een fantastische hardrock sound uit, o.a omdat ik mn rechterhand techniek heb aangepast op het pedaal. Het is tevens het enige pedaal dat ik gebruik en ben er zelf vol lof over.
Hier heb je nogmaals een sound-clip, waarin je ongeveer een beeld krijgt van hoe ik klink met de MT-2 + Les Paul. Iedere gitarist is anders, zo ook de persoon uit het clipje, maar het geeft een redelijk beeld van mijn geluid. Versterker opengooien en het rockt als een beest.

http://www.youtube.com/watch?v=UvrrVwubJfc

Kim Wilson
13 mei 2007, 21:24
Ja, vind je dat dom?

Het begint me toch steeds meer te dagen dat ik een unieke gitarist ben, hoewel ik geen druppeltje arrogantie in me heb, zoals jij dat wel hebt. Ik zie al dit soort reacties steeds meer als een compliment.
Het is dat je dat eigenlijk niet van jezelf mag zeggen, maar ik vind mezelf niet arrogant. Ik praat iig niet met zoveel zekerheid over dingen waar ik geen verstand van heb, zoals jij dat wel doet.

Maar uniek ben je zeker. :D


Nogmaals, hoe heet jullie band? Ik ben wel benieuwd. :)

Yamhammer_71
13 mei 2007, 21:31
Het is dat je dat eigenlijk niet van jezelf mag zeggen, maar ik vind mezelf niet arrogant. Ik praat iig niet met zoveel zekerheid over dingen waar ik geen verstand van heb, zoals jij dat wel doet.

Maar uniek ben je zeker. :D

Ik heb helaas voor jou wel verstand van mijn eigen muziekspullen en eigen geluid dat ik heb. En ik ben heel zeker van mijn eigen zaken, als jij daar moeite mee hebt is dat jouw probleem. Jij lijkt me nou echt zo'n gitarist met een grote waffel die zogenaamd overal verstand van heeft, maar als gitarist geen fuck neerzet. Allemaal bla bla.

Kim Wilson
13 mei 2007, 21:32
Ik ook van jou, Jan. :)


BTW, luister eens onze muziek op onze site. ;)

drap
13 mei 2007, 21:33
Ik heb helaas voor jou wel verstand van mijn eigen muziekspullen en eigen geluid dat ik heb. En ik ben heel zeker van mijn eigen zaken, als jij daar moeite mee hebt is dat jouw probleem. Jij lijkt me nou echt zo'n gitarist met een grote waffel die zogenaamd overal verstand van heeft, maar als gitarist geen fuck neerzet. Allemaal bla bla.

Eerst zelf maar eens aantonen wat je kan voordat je zoiets over iemand anders zegt he :sssh: Je bent nog geen steek veranderd na je belofte te zullen verbeteren.

glasbier
13 mei 2007, 21:36
uuuuuh,waar ging het ook alweer over?????
dit is niet leuk voor de TS!

Fumi SG
13 mei 2007, 21:39
Yammer... alsjeblieft. Flikker ff gauw een eind op ofzo! Eerst kwam je bij 'Elektrische gitaren' al een hoop topics vol ratelen met onzin, nu kom je ook nog eens hier in 'Moderne Versterkers'. Ieder topic waarin jij post loopt uit op hetzelfde. Het halve forum is tegen je (Drap, Hans en ik in het bijzonder) en je BLIJFT maar doordrammen over hoe goed jij het zelf allemaal wel niet weet en dat doe je op zó'n manier dat de meesten hier meteen door hebben dat jij écht niet weet waar je het over hebt.

Doe ons en jezelf en lol en zoek een andere hobby dan Gitaarnet...

Yamhammer_71
13 mei 2007, 21:41
Eerst zelf maar eens aantonen wat je kan voordat je zoiets over iemand anders zegt he :sssh: Je bent nog geen steek veranderd na je belofte te zullen verbeteren.

Nee hoor, ik hoef niets aan te tonen. Voor wie?

Yamhammer_71
13 mei 2007, 21:43
Yammer... alsjeblieft. Flikker ff gauw een eind op ofzo! Eerst kwam je bij 'Elektrische gitaren' al een hoop topics vol ratelen met onzin, nu kom je ook nog eens hier in 'Moderne Versterkers'. Ieder topic waarin jij post loopt uit op hetzelfde. Het halve forum is tegen je (Drap, Hans en ik in het bijzonder) en je BLIJFT maar doordrammen over hoe goed jij het zelf allemaal wel niet weet en dat doe je op zó'n manier dat de meesten hier meteen door hebben dat jij écht niet weet waar je het over hebt.

Doe ons en jezelf en lol en zoek een andere hobby dan Gitaarnet...

Vind het kind in jezelf terug Fumi.

Kim Wilson
13 mei 2007, 21:48
Nee hoor, ik hoef niets aan te tonen. Voor wie?
Als je dergelijke dingen over een ander zegt, vind ik het wel prettig te weten wie zoiets zegt. En te oordelen van al je posts hier, heb ik idd niet zo'n hoge pet van je op. En dit zeg ik zonder mezelf boven jou te plaatsen, laat dat wel duidelijk zijn.

Maar je lult er steeds overheen. Ik wil graag weten hoe je band heet.

drap
13 mei 2007, 21:49
Nee hoor, ik hoef niets aan te tonen. Voor wie?

Niet voor mij, want het boeit me geen fuck, maar je hebt kritiek op iemand anders z'n kunnen kennelijk. Notabene iemand die je niet eens kent en velen hier wel. Als ik je nou zeg dat Kim Wilson een behoorlijk potje kan pingelen. Uberhaupt een grote bek opentrekken tegen mensen die je iets duidelijk proberen te maken zegt niet zo heel veel over de persoon waar jij je grote bek tegen open trekt, maar eigenlijk alleen maar wat over jezelf. Een grote bek geven en trachten iemand de mond te snoeren door non-argumenten is alleen maar een zwaktebod.

glasbier
13 mei 2007, 21:52
jongens,jongens, in de bijbel staat héél andere dingen...

Fumi SG
13 mei 2007, 21:52
Vind het kind in jezelf terug Fumi.

.. komt nog bij dat je op nog geen een post van mij een serieus weerwoord hebt kunnen geven, zo ook hier weer. Het blijft iedere keer hetzelfde verhaal en je delft iedere keer weer het onderspit.

Kim Wilson
13 mei 2007, 21:53
jongens,jongens, in de bijbel staat héél andere dingen...
Hey, alles met het grootst mogelijke respect en naastenliefde, hè. :)

Ratdawg
13 mei 2007, 22:03
Hey Yam, hoe lang speel je al gitaar? Ooit op een lampenversterker gespeeld? Ooit al buiten je kamer op een podium opgetreden met een band?

De metalzone kan best wel klinken, maar distortion op max? En goeie rocksound? Extreme metal doet ie redelijk. Straks vertel je nog dat je de mids er helemaal uitdraait.

Fumi SG
13 mei 2007, 22:07
..Straks vertel je nog dat je de mids er helemaal uitdraait.

Dat doen toch alleen beginners die nog nooit in een band gespeeld hebben??:D

Jayjay
13 mei 2007, 22:24
wat een vraag al niet te weeg kan brengen hier....:-)

robert-gitarist
13 mei 2007, 22:25
Metal Zone is dan ook een heel gevoelig onderwerp hier :hippie:
Met dit onderwerp raak je letterlijk de gevoelige snaar.....



:D

Kim Wilson
13 mei 2007, 22:27
Sorry Jayjay, het was sterker dan mezelf. :)

Ratdawg
13 mei 2007, 22:27
Trouwens de JCM900 4100 of 4101 vindt ik best klinken, enkel dat leadkanaal niet. Ik gebruik het cleane kanaal met gain op 10 en een TS9 ervoor, beetje onorthodox maar klinkt niet mis.

Yamhammer_71
13 mei 2007, 22:31
Hey Yam, hoe lang speel je al gitaar? Ooit op een lampenversterker gespeeld? Ooit al buiten je kamer op een podium opgetreden met een band?

De metalzone kan best wel klinken, maar distortion op max? En goeie rocksound? Extreme metal doet ie redelijk. Straks vertel je nog dat je de mids er helemaal uitdraait.


Jongens, jongens. Uiteraard heb ik op een buizenversterker gespeeld, al was het alleen voor de sound-check. Een familielid van mij zit namelijk helemaal in dat wereldje en die gebruikt alleen buizen-versterkers + Les Pauls. Ik kan geen optreden van 'm missen, dus ik weet verrekte goed hoe een buizenversterker kan klinken. Was een gitarist geweest van 'Face to Face' in Apeldoorn, jaren 80. Als je uit Apeldoorn komt, passie voor muziek hebt gehad in de jaren 80, dan ken je vast deze band.

De Metal Zone met distortion op max? Jep, geweldige rock-sound. Zie eerder clipje in dit forum hoe dat ongeveer klinkt. IK vind dat een geweldige rock-sound. En metal? Nee. Ik krijg er geen metalsound uit, puur hardrock.

robert-gitarist
13 mei 2007, 22:32
En welke band speel je nou zelf Jandramaha?

Jimwoud
13 mei 2007, 22:36
Trouwens de JCM900 4100 of 4101 vindt ik best klinken, enkel dat leadkanaal niet. Ik gebruik het cleane kanaal met gain op 10 en een TS9 ervoor, beetje onorthodox maar klinkt niet mis.

Om weer even on topic te komen:

Heb ik net ook geprobeerd, klinkt inderdaad goed, alleen weet ik niet hoeveel ik het kan boosten totdat ik iets opblaas ofzo, vanwege het te hoge instuurvolume, of maakt dat niet uit. Het lead kanaal is heel scherp, dit hangt ook heel erg van de speakers af. Ik heb nu treble en presence op ongeveer 9 uur staan, normaal staan die bij mij rond 1, 2 uur. De bas staat voluit, en mid op 12 uur.

Ik heb gister op een 4500(50 watt top versie) gespeeld en die klonk echt lekker was met een 1960 cab eronder, maar weet niet of het T75 of V30 speakers in zaten.

Er zijn volgens mij wel wat modificaties om het lead kanaal wat minder scherp te maken, even googlen.

Het clean kanaal is ook heel trebly. reageert niet erg goed op pedalen eigenlijk, viel me een beetje tegen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe de buizen zijn van mijn 4101. Moet nog even bij een tech langs. Weet er iemand wat in Amsterdam?

Magic Bean
13 mei 2007, 22:39
Met een webcam en youtube staat je verhaal een stuk sterker, Yamhammer...

glasbier
13 mei 2007, 22:40
Jongens, jongens. Uiteraard heb ik op een buizenversterker gespeeld, al was het alleen voor de sound-check. Een familielid van mij zit namelijk helemaal in dat wereldje en die gebruikt alleen buizen-versterkers + Les Pauls. Ik kan geen optreden van 'm missen, dus ik weet verrekte goed hoe een buizenversterker kan klinken. Was een gitarist geweest van 'Face to Face' in Apeldoorn, jaren 80. Als je uit Apeldoorn komt, passie voor muziek hebt gehad in de jaren 80, dan ken je vast deze band.

De Metal Zone met distortion op max? Jep, geweldige rock-sound. Zie eerder clipje in dit forum hoe dat ongeveer klinkt. IK vind dat een geweldige rock-sound. En metal? Nee. Ik krijg er geen metalsound uit, puur hardrock.

-vind deze instelling toch wat beter:
http://i161.photobucket.com/albums/t227/glasbier/DSCN1418_edited.jpg

Balthazar
13 mei 2007, 22:43
Trouwens de JCM900 4100 of 4101 vindt ik best klinken, enkel dat leadkanaal niet. Ik gebruik het cleane kanaal met gain op 10 en een TS9 ervoor, beetje onorthodox maar klinkt niet mis.
hmm ik heb het een tijdje zo geprobeerd, miste toch wel erg veel definitie en de bassen werden te veel gereduceerd, leadkanaal met gain op 6 + ts9 vond ik dan al wat beter klinken. is super als je alleen speelt maar in bandverband vind ik toch het leadkanaal het beste klinken, flink draaien aan de knoppen, bas vol open, treble 6 en mid 5, en het klinkt erg aardig, kan ik de ts9 nog gebruiken als soloboost.

@ yamhammer - volgens mij gebruiken de gitaristen in je filmpjes helemaal geen metalzone. en als ze dat al wel doen hebben ze in ieder geval wel goede buizen amps, en zullen ze die MT echt niet vol open hebben staan. daarnaast lijk ik op te maken dat je slechts 1 keer over een buizenversterker hebt gespeeld, als soundcheck??? en je hebt wel een gibson les paul? superzonde man, laat je les paul eens goed tot zijn recht komen door hem op een goede buizenbak aan te sluiten en flikker die metalzone de afvalbak in

Yamhammer_71
13 mei 2007, 22:44
wat een vraag al niet te weeg kan brengen hier....:-)

Jup, je ziet het zelf. Het begon met een open advies van mij voor jou bedoeld en toen sprongen de bloeddorstige herdershonden er tussenin omdat zij allemaal vonden dat het onzin was dat ik een goed hardrock geluid uit de MT-2 kreeg.
Ach ja, ze zijn nu ff wild, maar worden door de jaren heen vanzelf wel tam :)

glasbier
13 mei 2007, 22:45
hmm ik heb het een tijdje zo geprobeerd, miste toch wel erg veel definitie en de bassen werden te veel gereduceerd, leadkanaal met gain op 6 + ts9 vond ik dan al wat beter klinken. is super als je alleen speelt maar in bandverband vind ik toch het leadkanaal het beste klinken, flink draaien aan de knoppen, bas vol open, treble 6 en mid 5, en het klinkt erg aardig, kan ik de ts9 nog gebruiken als soloboost.

@ yamhammer - volgens mij gebruiken de gitaristen in je filmpjes helemaal geen metalzone. en als ze dat al wel doen hebben ze in ieder geval wel goede buizen amps, en zullen ze die MT echt niet vol open hebben staan. daarnaast lijk ik op te maken dat je slechts 1 keer over een buizenversterker hebt gespeeld, als soundcheck??? en je hebt wel een gibson les paul? superzonde man, laat je les paul eens goed tot zijn recht komen door hem op een goede buizenbak aan te sluiten en flikker die metalzone de afvalbak in

-PARDON?
De MT-2 GAAT NIET DE VUILNISBAK IN!!!

robert-gitarist
13 mei 2007, 22:48
Jup, je ziet het zelf. Het begon met een open advies van mij voor jou bedoeld en toen sprongen de bloeddorstige herdershonden er tussenin omdat zij allemaal vonden dat het onzin was dat ik een goed hardrock geluid uit de MT-2 kreeg.
Ach ja, ze zijn nu ff wild, maar worden door de jaren heen vanzelf wel tam :)

Ik hoop dat jij door de jaren heen wel hebt leren lezen...Er wordt al tig keer een vraag aan je gesteld en reageerd helemaal nergens op..

Magic Bean
13 mei 2007, 22:49
http://www.youtube.com/watch?v=RrTgPGtOI3g

no need for words...

Ratdawg
13 mei 2007, 22:49
hmm ik heb het een tijdje zo geprobeerd, miste toch wel erg veel definitie en de bassen werden te veel gereduceerd, leadkanaal met gain op 6 + ts9 vond ik dan al wat beter klinken. is super als je alleen speelt maar in bandverband vind ik toch het leadkanaal het beste klinken, flink draaien aan de knoppen, bas vol open, treble 6 en mid 5, en het klinkt erg aardig, kan ik de ts9 nog gebruiken als soloboost.

Ik combineer soms met een bad monkey en draai daar wat bas bij. Alles op ongeveer 2-3u, mids wat meer, prescence op 10u. Komt best wel goed uit in bandverband, de andere gitarist speelt op een crate blue voodoo trouwens. En we zitten zeker niet in elkaars vaarwater.
Het leadkanaal vond ik echt te schel en te dun klinken.

Yamhammer_71
13 mei 2007, 22:51
@ yamhammer - volgens mij gebruiken de gitaristen in je filmpjes helemaal geen metalzone. en als ze dat al wel doen hebben ze in ieder geval wel goede buizen amps, en zullen ze die MT echt niet vol open hebben staan. daarnaast lijk ik op te maken dat je slechts 1 keer over een buizenversterker hebt gespeeld, als soundcheck??? en je hebt wel een gibson les paul? superzonde man, laat je les paul eens goed tot zijn recht komen door hem op een goede buizenbak aan te sluiten en flikker die metalzone de afvalbak in

Jup, hierin geef ik je volkomen gelijk. Ik heb een tijdje terug de Laney aangeschaft en de verkoper zei zelf tegen me dat het eigenlijk zonde was voor een les paul, erg toevallig. Ik zal aan jou eerlijk mn 'probleem' vertellen:

Ik zit nog een beetje te tobben of een Marshall of andere buizenamp nou echt BETER is dan de Laney stack die ik momenteel heb in combi met mn Les Paul + distortion-pedaal. Deze setting van LP + distortion wil ik namelijk niet veranderen en dan is mijn vraag: klinkt het (ook in dit geval) dan ECHT zo anders een Marshall? Ik kan het me gewoon niet voorstellen omdat ik toch altijd over het cleane kanaal speel + distortion pedaal. Wat moet er dan beter op worden met een Marshall????

robert-gitarist
13 mei 2007, 22:53
Ik hoop dat jij door de jaren heen wel hebt leren lezen...Er wordt al tig keer een vraag aan je gesteld en reageerd helemaal nergens op..Kortom, welke band speel je??!! Naam? stijl?..


...............

Yamhammer_71
13 mei 2007, 22:54
-vind deze instelling toch wat beter:
http://i161.photobucket.com/albums/t227/glasbier/DSCN1418_edited.jpg

Goed dat je je eigen instelling naar smaak hebt gevonden. Het verschilt natuurlijk ook ietwat per gitaar welke instellingen je hebt...

Yamhammer_71
13 mei 2007, 23:00
Als antwoord op de vraag welke bandnaam onze band heeft: GEEN!
We zijn nog in oprichting, nog maar een paar maanden bij elkaar en hebben nog steeds geen bandnaam. Die krijg je zodra we er 1 hebben.

Weet je wat het punt is met een betere versterker zoals een buizen Marshall?

Ik BLIJF over het cleane kanaal spelen in combi met een distortion-pedaal. Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat de uiteindelijke distortion-sound op die manier dan zo anders of NOG beter gaat klinken door een Marshall!!!

En mocht dat zo zijn: je stelt je gear toch weer op gehoor af (ook met een Marshall) en neigt weer naar een hardrock sound. Dit KAN dan toch niet anders klinken dan dat het over de Laney klinkt?

Jimwoud
13 mei 2007, 23:00
Ik zit nog een beetje te tobben of een Marshall of andere buizenamp nou echt BETER is dan de Laney stack die ik momenteel heb in combi met mn Les Paul + distortion-pedaal.

Ik denk dat je met die Laney een hele goede koop hebt gedaan, en inderdaad al die buizenversterkers klinken nooit zo mooi als een echte stack! Die buizenversterkers zijn allemaal zo overschat...











...NOT!!!

Balthazar
13 mei 2007, 23:02
Jup, hierin geef ik je volkomen gelijk. Ik heb een tijdje terug de Laney aangeschaft en de verkoper zei zelf tegen me dat het eigenlijk zonde was voor een les paul, erg toevallig. Ik zal aan jou eerlijk mn 'probleem' vertellen:

Ik zit nog een beetje te tobben of een Marshall of andere buizenamp nou echt BETER is dan de Laney stack die ik momenteel heb in combi met mn Les Paul + distortion-pedaal. Deze setting van LP + distortion wil ik namelijk niet veranderen en dan is mijn vraag: klinkt het (ook in dit geval) dan ECHT zo anders een Marshall? Ik kan het me gewoon niet voorstellen omdat ik toch altijd over het cleane kanaal speel + distortion pedaal. Wat moet er dan beter op worden met een Marshall????

Een buizenversterker komt beter tot zijn recht in bandverband, klinkt vaak dieper, warmer en sappiger, als je heeel zacht aanslaat heb je een zo goed als clean geluid, en als je hard aanslaat over de top oversturing, waar je bij een transistor versterker toch minder dynamiek mogelijkheden hebt. en waar ik vooral veel verschil merk, palm mutes komen compleet tot leven. tja het is natuurlijk je smaak of niet, maar probeer ook eens, daar je zo'n laney liefhebber bent, wat buizen toppen van laney. erg goedkoop en erg aardig voor rock. gewoon de gain lekker open en gaan. eventueel met een bescheiden pedaaltje er nog bij, een TS of OD of bluesdriver ofzo. ik denk dat je zelf gelijk het verschil zal merken en je voor sommigen vreemde meningen wat bij zal schaven.

ColourofFire
13 mei 2007, 23:03
Jup, je ziet het zelf. Het begon met een open advies van mij voor jou bedoeld en toen sprongen de bloeddorstige herdershonden er tussenin omdat zij allemaal vonden dat het onzin was dat ik een goed hardrock geluid uit de MT-2 kreeg.
Ach ja, ze zijn nu ff wild, maar worden door de jaren heen vanzelf wel tam :)

Man jij spoort echt helemaal niet he?

En van gitaren en versterkers weet je wel heel weinig om hier zo'n uitgebreid advies te geven. Doe me een lol en ga ff met je unieke geluid spelen.

EDIT: voor de TS, kijk ook eens naar een laney GH50.

almarvk
13 mei 2007, 23:05
Jongens, ik vind het prima dat iedereen een andere mening heeft, maar waarom moet iedereen dan zo zeiken op elkaar?

@Yamhammer: stel je 's open voor een andere visie/mening. Je geeft zaken aan als feiten en je hebt niet door tegen wie je het hebt. Er lopen hier heel wat jongens rond met heel veel verstand van zaken en die anderen erg graag willen helpen met hun sound. Ik vind het dan ook vervelend dat je constant je eigen spullen ophemelt. Het zal voor jou prima zijn, maar voorlopig wil ik geen posts meer zien met jouw spullen erin. Capice?!


Gaarne verder over het onderwerp!

Yamhammer_71
13 mei 2007, 23:11
Een buizenversterker komt beter tot zijn recht in bandverband, klinkt vaak dieper, warmer en sappiger, als je heeel zacht aanslaat heb je een zo goed als clean geluid, en als je hard aanslaat over de top oversturing, waar je bij een transistor versterker toch minder dynamiek mogelijkheden hebt. en waar ik vooral veel verschil merk, palm mutes komen compleet tot leven. tja het is natuurlijk je smaak of niet, maar probeer ook eens, daar je zo'n laney liefhebber bent, wat buizen toppen van laney. erg goedkoop en erg aardig voor rock. gewoon de gain lekker open en gaan. eventueel met een bescheiden pedaaltje er nog bij, een TS of OD of bluesdriver ofzo. ik denk dat je zelf gelijk het verschil zal merken en je voor sommigen vreemde meningen wat bij zal schaven.

Ik ben altijd open voor een duidelijk advies mits het op een aardige manier wordt gedaan. In dit geval dus wel. Hier reageer ik dan ook serieus op en wie weet dat ik tegen de tijd dat ik een buizenamp heb, mn mening bijschaaf.
Het verhaal is me duidelijk alleen 1 ding nog niet: die palm mutes (waar Angus Young koning van is, zie dvd Live at Doningthon) komen die dan ook beter tot hun recht met het distortion pedaal? Ik speel namelijk alleen via het cleane kanaal van een versterker, ook bij buizen dan.
Ik heb genoeg geld, zelfs voor een Bogner Shiva of vette Gibson LP Custom Shop, maar dat blijft op mn spaarrekening en raak ik dus ook niet aan :)
Daar zit het probleem niet, gewoon in het geloof of het er allemaal wel beter op wordt nu ik eigenlijk al een oerdegelijke Laney stack heb...

drap
13 mei 2007, 23:16
Hij is niet doorgedrongen...

glasbier
13 mei 2007, 23:17
wie is hij?

Yamhammer_71
13 mei 2007, 23:18
Hij is niet doorgedrongen...

Drap kun je met me PM'en, ik heb namelijk een aantal vragen m.b.t mijn Laney en een Marshall buizenamp.
Ik zou graag wat meer hierover willen weten :)

drap
13 mei 2007, 23:21
Ja doewie, jij weet alles al. Ik hoef jou helemaal niks meer te vertellen. Daarbij was ik laatst aan de crack en heb ik een zielig SG'tje weet je nog? :sssh: Het ene sluit het andere nogal uit in dit geval.

Ik pretendeer sowieso niet dat ik reuze veel verstand heb van buizenversterkers, want dat heb ik simpelweg niet. Heb het dan ook nog nooit gezegd.

Yamhammer_71
13 mei 2007, 23:26
Ja doewie, jij weet alles al. Ik hoef jou helemaal niks meer te vertellen. Daarbij was ik laatst aan de crack en heb ik een zielig SG'tje weet je nog? :sssh: Het ene sluit het andere nogal uit in dit geval.

Ik pretendeer sowieso niet dat ik reuze veel verstand heb van buizenversterkers, want dat heb ik simpelweg niet. Heb het dan ook nog nooit gezegd.

Mja, ik wil serieus weten in hoeverre het een verbetering zal zijn bij de overgang van Laney naar Marshall. Wat gedetailleerder.

Ik dacht dat jij de geschikte persoon hiervoor was (en nog steeds), want je bent een geschikte kerel.

JeffChefke
13 mei 2007, 23:31
...die palm mutes (waar Angus Young koning van is, zie dvd Live at Doningthon)...

:???: Angus? Welke Angus bedoel jij dan?

Jimwoud
13 mei 2007, 23:31
Mja, ik wil serieus weten in hoeverre het een verbetering zal zijn bij de overgang van Laney naar Marshall. Wat gedetailleerder.

Ik dacht dat jij de geschikte persoon hiervoor was (en nog steeds), want je bent een geschikte kerel.
Rare snuiter ben je toch.

Wees blij dat je blij bent met je oerdegelijke Laney stack! Ik heb nog steeds mn versterker niet gevonden.

Yamhammer_71
13 mei 2007, 23:32
:???: Angus? Welke Angus bedoel jij dan?

Angus Young van ACDC. Die heeft een heerlijke gitaarstijl (ook veel palm-muting).

En Jim Woud: nog steeds niet gevonden? Hoe komt het?

Balthazar
13 mei 2007, 23:40
oh je vind sg's toch wel aardige geluiden teweegbrengen???
dude ga naar de feedback, en sluit zonder ook maar 1 pedaaltje een sg standard aan op een plexi of een jcm800 en zet m kenkerhard, gain niet zo hoog, juist die gain van volume, die buizenoversturing.
een paar palm mutes en geloof me je weet niet wat je hoort!

Yamhammer_71
13 mei 2007, 23:47
oh je vind sg's toch wel aardige geluiden teweegbrengen???
dude ga naar de feedback, en sluit zonder ook maar 1 pedaaltje een sg standard aan op een plexi of een jcm800 en zet m kenkerhard, gain niet zo hoog, juist die gain van volume, die buizenoversturing.
een paar palm mutes en geloof me je weet niet wat je hoort!

Jup, ik geloof je. Mn bandmaat heeft een SG, klinkt fantastisch en in dit geval weet ik dat het geweldig zal klinken door een goede Marshall met Angus Young als referentie. Die speelde idd rechtstreeks over de versterker zonder pedalen. Maar toch is het niet mn favo-geluid, daarvoor heb ik een Les Paul + pedaal. Ik ben op zoek naar de BESTE versterker die er verkrijgbaar is (buizen) voor een Les Paul. Moet goed presteren in een band en het liefst 'beter' dan een Laney. Crunch-eigenschappen van de versterker zijn voor mij niet interessant, dus met 'beste' versterker bedoel ik niet het gain-geluid dat eruit komt, maar hoe de amp clean klinkt in combi met een LP en hoe het vervolgens presteert met een hevig distortion-pedaal. Het moet dus een robuust, vreselijk hard klinkende buizenamp worden waardoor hardrock een eitje wordt met een LP + pedaal. Het moet dus een amp zijn met een groot vermogen.

ColourofFire
13 mei 2007, 23:48
Jup, ik geloof je. Mn bandmaat heeft een SG, klinkt fantastisch en in dit geval weet ik dat het geweldig zal klinken door een goede Marshall met Angus Young als referentie. Die speelde idd rechtstreeks over de versterker zonder pedalen. Maar toch is het niet mn favo-geluid, daarvoor heb ik een Les Paul + pedaal. Ik ben op zoek naar de BESTE versterker die er verkrijgbaar is (buizen) voor een Les Paul. Moet goed presteren in een band en het liefst 'beter' dan een Laney. Crunch-eigenschappen van de versterker zijn voor mij niet interessant, dus met 'beste' versterker bedoel ik niet het gain-geluid dat eruit komt, maar hoe de amp clean klinkt in combi met een LP en hoe het vervolgens presteert met een hevig distortion-pedaal. Het moet dus een robuust, vreselijk hard klinkende buizenamp worden waardoor hardrock een eitje wordt met een LP + pedaal. Het moet dus een amp zijn met een groot vermogen.

Ga eerst eens gewoon wat info lezen mafketel

Yamhammer_71
13 mei 2007, 23:57
Ga eerst eens gewoon wat info lezen mafketel

Jij vind het maf, maar dit zijn wel vragen waarmee ik zit, oke? En om er nou een nieuw topic over aan te maken...nee.
Er is vast iemand die meer verstand van zaken heeft en die mn vraag heel duidelijk en gedetailleerd kan beantwoorden.



ontopic: In feite komt het neer op deze vraag: Wat wordt eigenlijk verstaan onder een ''goede'' buizenversterker, als opties zoals gain/crunch niet meetellen?

ColourofFire
14 mei 2007, 00:01
Jij vind het maf, maar dit zijn wel vragen waarmee ik zit, oke? En om er nou een nieuw topic over aan te maken...nee.
Er is vast iemand die meer verstand van zaken heeft en die mn vraag heel duidelijk en gedetailleerd kan beantwoorden.



ontopic: In feite komt het neer op deze vraag: Wat wordt eigenlijk verstaan onder een ''goede'' buizenversterker, als opties zoals gain/crunch niet meetellen?

Het zou al een stuk schelen als je eens wat zou lezen zonder zinloos te blaten. Wat een goede versterker is verschilt van persoon tot persoon. De een is in de zevende hemel met een 5150, de ander heeft liever een twin reverb met wat pedaaltjes. Als platform voor pedaaltjes zijn twin reverbs altijd wel geliefd, maar misschien ben je veel gelukkiger met een marshall. Als je eens wat meer nuttige info over wat je wilt zou geven en wat minder zinloos zou blaten tegen mensen die er gigantisch veel van weten zou je een stuk verder komen.

Yamhammer_71
14 mei 2007, 00:11
Het zou al een stuk schelen als je eens wat zou lezen zonder zinloos te blaten. Wat een goede versterker is verschilt van persoon tot persoon. De een is in de zevende hemel met een 5150, de ander heeft liever een twin reverb met wat pedaaltjes. Als platform voor pedaaltjes zijn twin reverbs altijd wel geliefd, maar misschien ben je veel gelukkiger met een marshall. Als je eens wat meer nuttige info over wat je wilt zou geven en wat minder zinloos zou blaten tegen mensen die er gigantisch veel van weten zou je een stuk verder komen.

Ik ben ook niet achterlijk en loop er niet als poppenkast-speler bij. Ik weet goed wanneer ik zelf gelijk en ongelijk heb. En ik geef toe dat ik zelf vaak onzin uitkraam, maar ik weet ook serieus op onderwerpen in te gaan, zoals nu. Ik ben gewoon bloed-serieus als ik iets wil weten en niets is 'raar'. Ik heb al gezegd dat mn vraagstuk serieus is, dus je mag me vreemd vinden of niet, maar ik zit niet op jouw advies te wachten.
Ik heb nog geen helder antwoord van je gekregen behalve dat de smaak van versterkers verschilt van persoon tot persoon. Ik heb duidelijk aangegeven wat mijn eisen aan een versterker zijn en zal de vraag nog eens wat specifieker maken voor het gemak:

Wat is de ''beste'' versterker voor een LES PAUL, wanneer de crunch/gain opties niet meetellen? (Het moet een robuust geluid geven voor met name hardrock met veel vermogen zodat het geluid altijd overeind blijft staan).

Rude Perception
14 mei 2007, 00:26
:sssh: pssst, misschien kom je wijzer over als je niets zegt:sssh:

MarkS
14 mei 2007, 00:28
Jij vind het maf, maar dit zijn wel vragen waarmee ik zit, oke? En om er nou een nieuw topic over aan te maken...nee.
Er is vast iemand die meer verstand van zaken heeft en die mn vraag heel duidelijk en gedetailleerd kan beantwoorden.


Ben je hier al wezen informeren? Ik denk dat zij als een van de weinigen precies begrijpen wat je bedoelt en zoekt.... :D

In Nijmegen zit een muziekzaak die tevens dealer is van Laney's.

Yamhammer_71
14 mei 2007, 00:29
:sssh: pssst, misschien kom je wijzer over als je niets zegt:sssh:

Misschien wel, misschien niet, het gaat mij er namelijk niet om HOE ik overkom bij anderen. Je mag wel weten dat mn bedoelingen goed zijn en het vraagstuk een heel normale vraag is.

Lexvandoef
14 mei 2007, 00:29
Dus je zoekt een robuust ,met veel vermogen voor hardrock in combinatie met een Les Paul?

Er is dan gewoon bijna geen betere versterker voor die combinatie dan een JMP/JCM 800 2203. Guns 'n Roses, White Snake, Thin Lizzie, AC/DC, The Darkness, noem maar op, bijna alle hard rock die je kent van vroeger IS Gibson + Marshall.

Yamhammer_71
14 mei 2007, 00:33
Dus je zoekt een robuust ,met veel vermogen voor hardrock in combinatie met een Les Paul?

Er is dan gewoon bijna geen betere versterker voor die combinatie dan een JMP/JCM 800 2203. Guns 'n Roses, White Snake, Thin Lizzie, AC/DC, The Darkness, noem maar op, bijna alle hard rock die je kent van vroeger IS Gibson + Marshall.

Oke, hartstikke bedankt voor je uitleg!!

Zo snel kan het dus ook...bedoel je de re-issue?

Lexvandoef
14 mei 2007, 00:34
De reissue kan je kopen maar die vind ik in verhouding met de tweedehands JCM's/JMP's veels te duur.

Kijk eens op marktplaats, daar staan ze vaak op. Een top heb je voor €700,00. Dan nog een 2x12/4x12 voor €300,00 en je bent klaar.

Yamhammer_71
14 mei 2007, 00:39
De reissue kan je kopen maar die vind ik in verhouding met de tweedehands JCM's/JMP's veels te duur.

Kijk eens op marktplaats, daar staan ze vaak op. Een top heb je voor €700,00. Dan nog een 2x12/4x12 voor €300,00 en je bent klaar.

Oke, bedankt! Sorry, maar ik heb nog 1 laatste vraag omdat ik meteen ff alles goed op een rijtje wil krijgen met deze Marshall JCM 800:

Komt het als een set bij elkaar? Is de top de JCM 800 of de cabinet?

Lexvandoef
14 mei 2007, 00:45
De top is de JCM 800, en je hebt kasten uit de JCM800 serie. Deze heb je ook uit de JCM900/2000 en de oudere JMP's/SLP's en andere Marshalls.

De oudere kasten zijn vaak voorzien van greenbacks, 100 Watt dus.
De oudere JCM 800 kasten vaak ook of G12 65's. 260 Watt kasten.
De nieuwere JCM 800/900/2000 kasten bevatten G12t75's. Dat zijn de 300 Watt kasten.

Qua klank is het allemaal persoonlijk, zelf vind ik de oudere kasten beter klinken door de speakers, zelf een fan van de g12 65's, wil ze ook nog steeds hebben. De greenbacks doen het ook goed met de eenkanaals JCM 800's.

Ohja, koop dus een 2203/2204, de eenkanaals. Daar wordt van gezegd dat ze beter klinken dan de 2 kanaals channelswitchers.

Info genoeg?

Sorry voor een einde aan deze soap gasten :D
Ik kon het niet langer aanzien :P

Yamhammer_71
14 mei 2007, 00:53
De top is de JCM 800, en je hebt kasten uit de JCM800 serie. Deze heb je ook uit de JCM900/2000 en de oudere JMP's/SLP's en andere Marshalls.

De oudere kasten zijn vaak voorzien van greenbacks, 100 Watt dus.
De oudere JCM 800 kasten vaak ook of G12 65's. 260 Watt kasten.
De nieuwere JCM 800/900/2000 kasten bevatten G12t75's. Dat zijn de 300 Watt kasten.

Qua klank is het allemaal persoonlijk, zelf vind ik de oudere kasten beter klinken door de speakers, zelf een fan van de g12 65's, wil ze ook nog steeds hebben. De greenbacks doen het ook goed met de eenkanaals JCM 800's.

Ohja, koop dus een 2203/2204, de eenkanaals. Daar wordt van gezegd dat ze beter klinken dan de 2 kanaals channelswitchers


Nja, dit is in ieder geval duidelijk toch? Vind ik wel, hier heb ik tenminste iets aan. Laten we de soap in ieder geval vergeten, want zo zie je maar hoe makkelijk het ook kan gaan. Nu hebben we pagina's ''Goede Tijden, Slechte Tijden'' gespeeld, terwijl we vanaf pagina 1 al ''het Zonnetje in Huis'' konden spelen. Maar ja, gelukkig is het zonnetje er nu.
Ik ga me verdiepen in de JCM 800 en misschien eens wat langs muziekzaken om er eentje te testen!
Bedankt in ieder geval Lex.

Lexvandoef
14 mei 2007, 00:59
Mooi succes ermee. Ik weet trouwens niet hoeveel muziekzaken er zijn die er een op voorraad hebben. Afgezien van de Reissue wordt hij niet meer gemaakt he.

Ik ga maybe iets gevaarlijks zeggen, maar je mag de mijne best een middag komen testen :D. Hij wacht nu nog op een reparatie bij CMW, de high input klinkt heel raar, de low input werkt echter nog uitstekend, CLEAN en pakt pedaaltjes goed. Die boost ik nu tijdelijk met een HWA Husky Boost, krijg ik toch nog die sound van de high input :D

Ohja, als je van sjouwen houd en een sterke rug/roadie hebt vergeet niet de combo's te checken zoals ik deed :D (oke, toegegeven ik ben best klein en niet zo sterk/stevig maar toch gaat het :D)

Anyway, dit gedoe leidt mij af van mijn film :S

Yamhammer_71
14 mei 2007, 01:10
Mooi succes ermee. Ik weet trouwens niet hoeveel muziekzaken er zijn die er een op voorraad hebben. Afgezien van de Reissue wordt hij niet meer gemaakt he.

Ik ga maybe iets gevaarlijks zeggen, maar je mag de mijne best een middag komen testen :D. Hij wacht nu nog op een reparatie bij CMW, de high input klinkt heel raar, de low input werkt echter nog uitstekend, CLEAN en pakt pedaaltjes goed. Die boost ik nu tijdelijk met een HWA Husky Boost, krijg ik toch nog die sound van de high input :D

Ohja, als je van sjouwen houd en een sterke rug/roadie hebt vergeet niet de combo's te checken zoals ik deed :D (oke, toegegeven ik ben best klein en niet zo sterk/stevig maar toch gaat het :D)

Anyway, dit gedoe leidt mij af van mijn film :S

Haha, oke ik zal kijken of ik de kans krijg ook een combo te checken. En dat van dat testen...is niet gevaarlijk hoor, tenminste ik ben verreweg van gevaarlijk.
In ieder geval mooi om te horen dat de JCM 800 het goed doet op de hoge input na dan....komt zekers goed en bedankt nogmaals!

Lexvandoef
14 mei 2007, 01:17
Hahah, thnx, komt goed dat van die high input. Volgende week naar CMW :D

En die combo's klinken niet wezenlijk anders dan de heads vond ik, het hangt er allemaal maar vanaf wat voor soort speakers er in zitten. Nu ik es ff na denk is die van mij ook niet helemaal representatief meer, de originele speakers zijn vervangen, maar ik ben heeeeeeeeeeeeeel erg hard op zoek naar 2 Celestion G12 65's :D

De reden dat ik een combo heb is dat deze toevallig voor een prikkie op marktplaats stond en dat ik toch altijd wel, in tegenstelling tot een hele hoop gitaristen, een zwak heb voor goeie 2x12 combo's (mijn JMP, Vox AC30, Bluesbreaker combo, 5150 enz). Vind ze gewoon tof :D

Yamhammer_71
14 mei 2007, 01:18
Dit moet ie worden :D :


http://www.kolumbus.fi/jtp/badasses/gear/ep/marshall_small.jpg

Lexvandoef
14 mei 2007, 01:21
Ja bijna :D. Dat is een 2205/2210. 2 kanaals versie. Mensen zeggen dattie minder klinkt dan de 2203/2204.

Maar dat weet ik zelf niet, ik heb nooit over een 2 kanaalsversie gespeeld, ken alleen de 2203/2204's.

Maar je gaat de goeie kant op :D

Yamhammer_71
14 mei 2007, 01:35
Ja bijna :D. Dat is een 2205/2210. 2 kanaals versie. Mensen zeggen dattie minder klinkt dan de 2203/2204.

Maar dat weet ik zelf niet, ik heb nooit over een 2 kanaalsversie gespeeld, ken alleen de 2203/2204's.

Maar je gaat de goeie kant op :D

Ow oke, wist ik niet. Nja, ik ga toch voor de betere versie dan maar he: 1 kanaals.

Maar ik ga nu pitten, tis de hoogste tijd!!

Groetjuhs.

Kim Wilson
14 mei 2007, 08:35
Shit, de popcorn is op! Het was ook zó vermakelijk! :seriousf:

glasbier
14 mei 2007, 10:06
biertje dan maar....?

bert k
14 mei 2007, 10:17
Ik zou toch serieus ook de tweekanaalsversie testen. Er is idd discussie of een eenkanaals beter is, maar dat staat helemaal niet vast. En met twee kanalen ben je toch een stuk flexibeler dan met één. Probeer bij een winkel om ze naast elkaar te testen, en laat je oren beslissen.

spanky_franky
14 mei 2007, 10:39
Ik heb een 2210, en op lage volumes zijn de twee kanalen onbruikbaar. Ik zet de mastervol. laag voor een niet te hard overdrivekanaal maar dan klinkt de clean weer nergens naar en visa versa. Op hogere volumes (bandsituaties) merk je daar niets van.

Het overdrivekanaal gebruik ik overigens nooit, ik overstuur het eerste gewoon met m'n PODXTlive. Het overdrivekanaal vind ik al snel krasserig worden, van pre-amp oversturing moet je het sowieso niet hebben.

Mr.Bluesbreaker
14 mei 2007, 12:49
van pre-amp oversturing moet je het sowieso niet hebben.

Hoe kom je zo aan die wijsheid?
90% van alle moderne amps halen daar hun overdrive uit.
Als je het over power amp oversturing hebt, dan ga je er vanuit dat je op Pinkpopvolume op een non mastervolume versterker speelt. Ik ken misschien 10 gitaristen in dit land die op die manier werken.

drap
14 mei 2007, 14:16
Dit topic is echt te idioot voor woorden. Sinds wanneer is dit het topic van die Yamgeval. En ik kan me nog een topic van Yamsel herinneren met precies dezelfde vraag van die waus, waar ie ook antwoorden kreeg zonder gesodemieter en waar ie vervolgens andere mensen van antwoorden ging voorzien op z'n eigen vragen. Hoe lang moet het nog zo doorgaan met die mafkees?

Mitch
14 mei 2007, 15:29
Het is absoluut handiger om daar tzt. een apart topic voor te openen. Het kapen van een ander topic is niet zo 'netjes' volgens de forum etiquette. Maar ja, het probleem is natuurlijk dat -ie wel een topic kan openen met een vraag over een nieuwe versterker, maar dat zal dano moeten zonder oogkleppen en met een open mind. Zou hartstikke fijn zijn en ook een stuk bevorderlijker voor de sfeer.

Kunnen we overigens het functioneren van Yamhammer verder buiten het topic houden ? Veel te veel aandacht zo... :listen:

Lexvandoef
14 mei 2007, 17:47
hehe, excuses voor het medewerken aan het kapen van het topic. Was niet de bedoeling.

Is de TS intussen al verder met de besluitvorming/testen?

Fumi SG
14 mei 2007, 19:10
Jah tuurlijk is hij verder. Als er iemand zegt dat JCM + LP dé combinatie is, is dat ook meteen dé combinatie. Er is hem 38 keer gezegd dat dé combinatie niet bestaat omdat dat allemaal een kwestie van smaak is, wat natuurlijk ook zo is maar nee... LP + JCM!:confused:

Trouwens, nog even over die single channel en split channel. Ik heb zelf nog nooit over een JCM800 gespeelt maar ik heb vaak zat verschillende JCM's uitversterkt bij bands en iedere keer kwam ik voor mezelf tot de conclusie dat de 2-kanaals beter klonk en beter door de mix kwam. Nogmaals, ik heb er nog niet zelf mee gespeeld, het kan allemaal aan de gitarist en zijn instellingen liggen maar het viel me wel op. Vooral omdat iedereen altijd zegt dat die singlechannels veel beter zijn.

Yamhammer_71
14 mei 2007, 19:12
Jah tuurlijk is hij verder. Als er iemand zegt dat JCM + LP dé combinatie is, is dat ook meteen dé combinatie. Er is hem 38 keer gezegd dat dé combinatie niet bestaat omdat dat allemaal een kwestie van smaak is, wat natuurlijk ook zo is maar nee... LP + JCM!

Haha, wat een grappenmaker ben je ook he.

Kan ook nooit goed zijn bij jou he? Gekkie...

spanky_franky
14 mei 2007, 19:15
Hoe kom je zo aan die wijsheid?
90% van alle moderne amps halen daar hun overdrive uit.
Als je het over power amp oversturing hebt, dan ga je er vanuit dat je op Pinkpopvolume op een non mastervolume versterker speelt. Ik ken misschien 10 gitaristen in dit land die op die manier werken.
Ik bedoel zeker niet te zeggen dat pre-amp oversturing in het algemeen slecht zou klinken, het gaat me echt om deze specifieke 2210. Het enige wat ik bedoelde te zeggen is dat het tweede kanaal geen mooie overdrive levert.

Ik zal er wel naast zitten, want ik bedenk me nu dat als je met pedalen het clean kanaal overstuurt, je net zo goed de pre-amp een trap geeft. Klopt dat?

Yamhammer_71
14 mei 2007, 19:19
Ik zal er wel naast zitten, want ik bedenk me nu dat als je met pedalen het clean kanaal overstuurt, je net zo goed de pre-amp een trap geeft. Klopt dat?

Waarom zou je ernaast zitten?

Eerst zeg je iets anders en nu schaaf je je mening opeens bij omdat ANDEREN het beter weten....als JIJ dat toch vindt? Je hebt zelf een Marshall, dus dan lijkt het me persoonlijke smaak.

Fumi SG
14 mei 2007, 19:21
Ik bedoel zeker niet te zeggen dat pre-amp oversturing in het algemeen slecht zou klinken, het gaat me echt om deze specifieke 2210. Het enige wat ik bedoelde te zeggen is dat het tweede kanaal geen mooie overdrive levert.

Ik zal er wel naast zitten, want ik bedenk me nu dat als je met pedalen het clean kanaal overstuurt, je net zo goed de pre-amp een trap geeft. Klopt dat?

Dat laatste hoeft niet per se. Als je je clean kanaal boost, de naam zegt het al, geef je hem extra op z'n flikker. Op die manier krijgt je preamp meer signaal en zal hij eerder en vetter gaan oversturen. Dan haal je dus in feite de scheur uit je preamp. Als je er echter een gewoon een distortion voor gooit, krijgt je preamp niet extra op z'n flikker. Hij krijgt alleen een vervormd signaal binnen en versterkt die.

spanky_franky
14 mei 2007, 19:22
Waarom zou je ernaast zitten?

Eerst zeg je iets anders en nu schaaf je je mening opeens bij omdat ANDEREN het beter weten....als JIJ dat toch vindt? Je hebt zelf een Marshall, dus dan lijkt het me persoonlijke smaak.
Erm, ten eerste weet ik niet of ik nu meehelp aan het topickapen, maar mocht dat zo zijn bij voorbaat sorry mensen...

Afijn, eventjes korte reactie: of ik pre- of poweramp overstuur lijkt me geen kwestie van 'smaak' maar puur technisch. De enige reden dat ik voorzichtig ben met wat ik roep is dat ik geen reet weet van amptechniek. En daarom vraag ik hoe het dan wel zit.

Lexvandoef
14 mei 2007, 19:29
Jah tuurlijk is hij verder. Als er iemand zegt dat JCM + LP dé combinatie is, is dat ook meteen dé combinatie. Er is hem 38 keer gezegd dat dé combinatie niet bestaat omdat dat allemaal een kwestie van smaak is, wat natuurlijk ook zo is maar nee... LP + JCM!:confused:

Trouwens, nog even over die single channel en split channel. Ik heb zelf nog nooit over een JCM800 gespeelt maar ik heb vaak zat verschillende JCM's uitversterkt bij bands en iedere keer kwam ik voor mezelf tot de conclusie dat de 2-kanaals beter klonk en beter door de mix kwam. Nogmaals, ik heb er nog niet zelf mee gespeeld, het kan allemaal aan de gitarist en zijn instellingen liggen maar het viel me wel op. Vooral omdat iedereen altijd zegt dat die singlechannels veel beter zijn.

Heyhey, ik heb niet gezegd dat dat DE combi is, alleen dat dat WEL vaak gebruikt is in de hardrock die wij allemaal kennen. En dat dat voor mij werkt qua geluid.

En over dat single-/split-channel gedoe, ik heb idd ook alleen maar van horen zeggen dat die split channels minder zijn. De enige JCM/JMP waar ik over gespeeld heb zijn de 2203, waaronder mijn eigen. Ik ken dus alleen die.

Maar goed laten we verder gaan met de TS helpen als dat nog nodig is.
Hier zijn al genoeg discussies over geweest dacht ik zo.

Fumi SG
14 mei 2007, 19:32
Mijn reactie was dan ook niet naar jou gericht Lex.;) Geen verdere uitleg nodig...

Kaboemba
14 mei 2007, 19:52
Tis een stack.

En nee, dit is geen spam, de Laney die ik heb komt nooit in de verkoop.

Je zou echt eens zo'n Laney moeten proberen, JUIST geweldig voor scheur!!
Klinkt vet en je kan er echt een super hardrock geluid uit krijgen.
In Nijmegen zit een muziekzaak die tevens dealer is van Laney's.

O tis een stack, nee dan kan het geen ST zijn :???:

Kaboemba
14 mei 2007, 19:54
Yaj jaj en Glasbier -> ik PM jullie straks nog voor de instellingen. Ik ben altijd wat voorzichtig met deze dingen, tis toch een deel van mn sound. Maar komt goed jongens, dat beloof ik!.

Helaas heb ik zelf geen sound-clipje, maar als het goed is zou je met mijn instellingen + Les Paul ongeveer zo gaan klinken:
Heel strak, heerlijk voor solo's en riffs dus:

http://www.youtube.com/watch?v=UvrrVwubJfc

Hij is briljant yamhammer.

Lexvandoef
14 mei 2007, 19:56
Mijn reactie was dan ook niet naar jou gericht Lex.;) Geen verdere uitleg nodig...

Ah oke Fumi, vond het al een beetje apart:P en idd geen verdere uitle nodig dan ;)

Kaboemba
14 mei 2007, 20:02
Jongens, jongens. Uiteraard heb ik op een buizenversterker gespeeld, al was het alleen voor de sound-check. Een familielid van mij zit namelijk helemaal in dat wereldje en die gebruikt alleen buizen-versterkers + Les Pauls. Ik kan geen optreden van 'm missen, dus ik weet verrekte goed hoe een buizenversterker kan klinken. Was een gitarist geweest van 'Face to Face' in Apeldoorn, jaren 80. Als je uit Apeldoorn komt, passie voor muziek hebt gehad in de jaren 80, dan ken je vast deze band.

De Metal Zone met distortion op max? Jep, geweldige rock-sound. Zie eerder clipje in dit forum hoe dat ongeveer klinkt. IK vind dat een geweldige rock-sound. En metal? Nee. Ik krijg er geen metalsound uit, puur hardrock.

Hmmm apeldoorn ?
Ik zal is rondvragen ken er nogal veel daar.
Wie weet kom ik ook nog achter die band van je.
Potdomme ik ben pas halvewegen dit topic en nu al zoveel moois, smullen hoor.
En je stopt met die vette bek tegen Kim, die is voor mij.

Kaboemba
14 mei 2007, 20:07
Dit moet ie worden :D :


http://www.kolumbus.fi/jtp/badasses/gear/ep/marshall_small.jpg

He gelukkig je bent eruit.
Betekent dit dat je hier niet weer komt ? pleaseeeeeeeeeeee

Kim Wilson
14 mei 2007, 20:28
Hmmm apeldoorn ?
Ik zal is rondvragen ken er nogal veel daar.
Wie weet kom ik ook nog achter die band van je.
Potdomme ik ben pas halvewegen dit topic en nu al zoveel moois, smullen hoor.
En je stopt met die vette bek tegen Kim, die is voor mij.
Precies! Dat je het effe weet!

Jimwoud
14 mei 2007, 22:11
Even ontopic:

Ik heb dus een JCM900 4101 gekocht waar waarschijnlijk nieuwe buizen in moesten, daar was de prijs ook naar. maar. Ik twijfel of het de buizen zijn.

Het lead kanaal is heel rommelig/ niet zuiver qua gain, ik ken de sound van die dingen dus weet hoe ze normaal klinken, en het cleane kanaal klinkt wel ok maar heeft weinig headroom, en als ik de buizen bekijk branden ze goed en lijken ook nieuw.

Ik zit te denken om eerst maar eens nieuwe voorbuizen te proberen.

Iemand tips of suggesties??

EDIT: Hij wordt ook best wel warm rondom de buizen. En eventueel een goede buizentech in Amsterdam.

drap
14 mei 2007, 22:18
Even ontopic:

Ik heb dus een JCM900 4101 gekocht waar waarschijnlijk nieuwe buizen in moesten, daar was de prijs ook naar. maar. Ik twijfel of het de buizen zijn.

Het lead kanaal is heel rommelig/ niet zuiver qua gain, ik ken de sound van die dingen dus weet hoe ze normaal klinken, en het cleane kanaal klinkt wel ok maar heeft weinig headroom, en als ik de buizen bekijk branden ze goed en lijken ook nieuw.

Ik zit te denken om eerst maar eens nieuwe voorbuizen te proberen.

Iemand tips of suggesties??

Voorversterkerbuizen kunnen al een behoorlijk verschil maken, maar eindbuizen ook zeker ben ik al achter gekomen. Persoonlijk, in het geval van een nieuwe 2ehandsversterker zou ik altijd een fris setje buizen d'r in pleuren en opnieuw laten biassen (wat over het algemeen sowieso moet). Dat de lampjes nog mooi branden zegt eigenlijk helemaal niks. Dat deden die van mij ook toen ik 'm als 2ehandse kocht, maar een fris setje deed toch wonderen. De ouwe buizen waren dus brak. Ik zweer nu bij JJ buizen, maar dat is opzich ook weer een voorkeurskwestie.

Lexvandoef
14 mei 2007, 22:18
Gefeliciteerd!

Helaas kan ik je niet helpen met je probleem. Het zal idd zomaar eens kunnen dat het aan je voorbuizen ligt. Ik geloof dat Tung Sol wel goede buizen voor marshalls maakt. Maar pin me er niet op vast.

Voor een goede tech rond A'dam, try CMW, in vleuten, ook niet echt ver weg bij A'dam.

Jimwoud
14 mei 2007, 23:19
Voorversterkerbuizen kunnen al een behoorlijk verschil maken, maar eindbuizen ook zeker ben ik al achter gekomen. Persoonlijk, in het geval van een nieuwe 2ehandsversterker zou ik altijd een fris setje buizen d'r in pleuren en opnieuw laten biassen (wat over het algemeen sowieso moet). Dat de lampjes nog mooi branden zegt eigenlijk helemaal niks. Dat deden die van mij ook toen ik 'm als 2ehandse kocht, maar een fris setje deed toch wonderen. De ouwe buizen waren dus brak. Ik zweer nu bij JJ buizen, maar dat is opzich ook weer een voorkeurskwestie.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120110595611&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX_Stores&refitem=300109263701&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget

is dit wat, zijn wel gewoon standaard EL34's toch, goed genoeg? En voor voorversterking 3x JJ ECC83S(die heb ik toen ook in mn engl preamp gedaan)?

drap
14 mei 2007, 23:28
Ik zou in jouw geval ff mailen naar www.drtube.nl. Die man heeft altijd wel een goed antwoord klaarliggen en je kan ook meteen de buizen bij hem bestellen. Geef even je voorkeur cq stijl van muziek aan en hij weet vast welke buisjes jij moet hebben voor je versterker. En natuurlijk ff zeggen welke versterker je hebt, is ook niet onverstandig :) Ik heb te weinig kennis van zaken om voor jou te kunnen zeggen welke buizen je moet aanschaffen naar aanleiding van jouw smaak. Ik zweer bij JJ, maar er zijn er weer die het niks vinden.

Yamhammer_71
14 mei 2007, 23:41
Hmmm apeldoorn ?
Ik zal is rondvragen ken er nogal veel daar.
Wie weet kom ik ook nog achter die band van je.
Potdomme ik ben pas halvewegen dit topic en nu al zoveel moois, smullen hoor.
En je stopt met die vette bek tegen Kim, die is voor mij.

Jup Apeldoorn, vraag maar na: de band was FACE TO FACE. Een beetje Apeldoornse bandliefhebber van rond de 40/50jr die de jaren 80 heeft doorgemaakt, kent face to face. Is natuurlijk allang uit elkaar als je het nog niet wist, maar hadden toen glorie-tijden meegemaakt!!

Kim Wilson
15 mei 2007, 08:20
Ik zou in jouw geval ff mailen naar www.drtube.nl (http://www.drtube.nl/). Die man heeft altijd wel een goed antwoord klaarliggen en je kan ook meteen de buizen bij hem bestellen. Geef even je voorkeur cq stijl van muziek aan en hij weet vast welke buisjes jij moet hebben voor je versterker. En natuurlijk ff zeggen welke versterker je hebt, is ook niet onverstandig :) Ik heb te weinig kennis van zaken om voor jou te kunnen zeggen welke buizen je moet aanschaffen naar aanleiding van jouw smaak. Ik zweer bij JJ, maar er zijn er weer die het niks vinden.
En niet vergeten, bij elke buizenwissel (eindbuizen) de bias opnieuw afstellen. Maar dat wist je natuurlijk allang, waarmee dit eigenlijk een volstrekt nutteloze post is geworden, ware het niet dat dit wel weer ten goede komt aan mijn postcount, hoewel ik deze ene post op zich niet echt nodig heb...


Dussssssss....

Jimwoud
15 mei 2007, 09:06
En niet vergeten, bij elke buizenwissel (eindbuizen) de bias opnieuw afstellen. Maar dat wist je natuurlijk allang, waarmee dit eigenlijk een volstrekt nutteloze post is geworden, ware het niet dat dit wel weer ten goede komt aan mijn postcount, hoewel ik deze ene post op zich niet echt nodig heb...


Dussssssss....
Daar ben ik uiteraard van op de hoogte. Maar bijvoorbeeld een vriend van mn vader die al tig jaar op buizenamps speelt had er nog nooit van gehoord...

Maar Kim, gozert, toch bedankt!

drap
15 mei 2007, 12:00
En denk er ook aan dat de buizen gematched moeten zijn. Als je ze via bijv. Dr Tube besteld zal ie er rekening mee houden natuurlijk, maar in het geval je ergens een wel hele goedkope aanbieding ziet op internet ofzo :)

En Mr Wilson, dat van het biassen had ik al twee pagina's terug verteld mienjong :chicken:

Kim Wilson
15 mei 2007, 12:03
En denk er ook aan dat de buizen gematched moeten zijn. Als je ze via bijv. Dr Tube besteld zal ie er rekening mee houden natuurlijk, maar in het geval je ergens een wel hele goedkope aanbieding ziet op internet ofzo :)

En Mr Wilson, dat van het biassen had ik al twee pagina's terug verteld mienjong :chicken:
Mijn excuses, mijnheer Drap. Mag ik u er nog wel op wijzen dat ik me er ten volle van bewust was dat mijn post in wezen overbodig was, en ik dit ook duidelijk kenbaar heb gemaakt middels een tekstuele uitleg in de betreffende post? :)

Geronimo
15 mei 2007, 12:17
Shit he wat een topic weer hebben jullie niks beters te doen?


Hmmm mxd ..das een solid state toch?
Heeft niet mijn voorkeur..

Dan zou ik die JCM900 ook lekker laten staan want dat is een solid state preamp met buizeneindtrap en eigenlijk dus net zo waardeloos. En zo klinkt ie ook. Zoek dan naar een eerder model, die Master Volume apparaten klinken stukken beter.

Kim Wilson
15 mei 2007, 12:22
...

Dan zou ik die JCM900 ook lekker laten staan want dat is een solid state preamp met buizeneindtrap en eigenlijk dus net zo waardeloos. En zo klinkt ie ook. Zoek dan naar een eerder model, die Master Volume apparaten klinken stukken beter.
Heb je dat wel goed? Volgens mij zitten er twee ECC83 in de preamp. De rectifier zou wel SS kunnen zijn, maar dat hoeft geen bezwaar te zijn.

Geronimo
15 mei 2007, 12:22
Ik heb een 2210... ...Het overdrivekanaal gebruik ik overigens nooit, ik overstuur het eerste gewoon met m'n PODXTlive. Het overdrivekanaal vind ik al snel krasserig worden, van pre-amp oversturing moet je het sowieso niet hebben.

Ja van die 2210 is het idd onbruikbaar. Als je een versterker hebt met een goeie all-tube preamp gebruik je die podxt alleen nog maar thuis.

drap
15 mei 2007, 12:23
*kuch* en dan vervolgens zelf wel posten *kuch* heb je niets beters te doen *kuch* He, lastige kriebelhoest...

Geronimo
15 mei 2007, 12:27
Heb je dat wel goed? Volgens mij zitten er twee ECC83 in de preamp. De rectifier zou wel SS kunnen zijn, maar dat hoeft geen bezwaar te zijn.

De 4100 serie heeft bijna een volledige opamp gebaseerde preamp, alleen de eq heeft een CF als input buffer en verderop zitten er nog twee buizentrappies en de fasedraaier is een buis. De rest van alle gainstages en fxloop is opamp.
En zo klinkt het dus ook.

Geronimo
15 mei 2007, 12:28
*kuch* en dan vervolgens zelf wel posten *kuch* heb je niets beters te doen *kuch* He, lastige kriebelhoest...

Nee, nu even niet nee.

Steek er nog een op.

Lexvandoef
15 mei 2007, 12:50
Yo Geronimo, je bent volgens mij te laat met je waarschuwing :P

Hij heeft hem al gekocht.

Geronimo
15 mei 2007, 13:09
Shit, nouja hij komt er zelf wel achter. Jammer dan, misschien vind ie het wel wat ook, smaken verschillen. Het ligt er ook een beetje aan wat voor muziek je maakt. Maar beter kan het altijd. Ik denk niet dat het een blijvertje is.

Lexvandoef
15 mei 2007, 13:35
Tsja hangt er idd vanaf wat je smaak is. Ik ken een paar gitaristen die met plezier op hum JCM900 spelen.

En wat je zegt over dat het altijd beter kan :D, Ik wacht ook nog steeds op de dag dat ik Bogners en allerlei boutique shit kan veroorloven. Maar goed ik ben WEL tevreden nu :D

Jimwoud
15 mei 2007, 15:42
Shit, nouja hij komt er zelf wel achter. Jammer dan, misschien vind ie het wel wat ook, smaken verschillen. Het ligt er ook een beetje aan wat voor muziek je maakt. Maar beter kan het altijd. Ik denk niet dat het een blijvertje is.
Het is ook geen topamp, maar wilde weer even wat hebben, en voor m'n band klinkt hij wel ok. Alleen het lijkt wel of die van mij steeds slechter gaat klinken. Heb met de aanschaf prijs ook rekening met een re-tube. M'n Soldano komt er ooit nog wel, dat vind ik op dit moment wel de ultieme sound. alleen jammer dat die Hot Rods zo weinig headroom hebben. En ze gewoon heel duur zijn.

@Geronimo: Ken jij toevallig die ampkit van Weber die Heather? Dat is volgens het SLOclone forum een SLO clone, Misschien dat ik die eens bestel en inelkaar (laat) zet(ten).

Geronimo
15 mei 2007, 23:26
Nee je hebt gelijk, hij was waarschijnlijk ook niet erg duur zeker? Maarja persoonlijk had ik het niet gedaan, ik vind het niks.

En ik heb eens zitten kijken, die Heather is idd een ordinaire kloon. Ze klonen maar raak tegenwoordig. Daar gaat mijn handel (ooit dacht ik dat ik er misschien mijn brood mee zou kunnen verdienen). Je ziet overal kits en Russische klonen van Soldano's en 5150's, ik dacht dat ik origineel was!

https://taweber.powweb.com/store/heather_schem.jpg

Er zit wel al een depth mod in en het schakelen gebeurt met relais. Qua tone iets beter dan met optokoppelaars zoals in het origineel, maar op de site staat dat ze noise- en popfree schakelt maar dat geloof ik niet helemaal.

Maar ja voor dat geld is het een leuke bouwdoos, als die er 6 jaar geleden was had ik die meteen gekocht!

Jimwoud
16 mei 2007, 09:57
@Geronimo: je hebt PM

@iedereen:

zijn dit een beetje goede EL34 buizen?
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/87395892-el34-b-shuguang-matched-aanbieding.html?return=eJwlytEKwjAMheF3GWyX69puQ1O K6JsULbS0rmENOBXf3Uzv%2Fi8nDiS8IwymglQTNNW79RpMIEI QIhX0S393ayLMzlHtlyz%2BLz0GPG3Zyu5WLZVWn2WrL5k4XhH 33PabGtT8G56s8XCU08xKD5bPeuQuNTJUh1Y25vMFFNwroQ%3D %3D&df=1&fta=eNpN0sFuwyAMBuB34dAzNtgYR32WKlKrKVqmVku3dqv67g MHmh1y4BPkt8Gjsj4WFXVfn%2FPhe5wXNyxKSd193sPuuOyvZ4 VhvurvdBnmuwJ65AI%2FGiUD8fB%2B09Mc4nBeJsXdZQ%2F1B1 HdZXw7uWEqhxcN6qZj%2BfOoKPqY1A8WmQOyZwl9WyUU9ESxEn ZKmCOlSqERpJQ82664EVOWSrQRyXqQNwo5QKXUCbNA5ErSyOdU PqO8khAJc7JEaOWLSIjE2Qy6lRpgrQywmy%2B56M1aB5JyCtFb IRC7hUyS0Yy6IQcEMmtNCPvCZOVB6vUheQrWPkg3SOWK14zeR5 QSIWbo%2Fxl66wNhs%2Bhp3YebQRbLwPAyBA52x9j7KCNCjOsb 0mYQgz01tj4SQ7kpWnNbH4nA5wwl47loVvcx3g91ksrwHG1GUN 14qyPm1bm2%2Fn6tn38B068L

Of zijn JJ's beter voor punk,hardrock,metal.

Moeten voorbuizen ook gematched zijn, of is dit niet echt nodig?

Kim Wilson
16 mei 2007, 10:33
Die buizen van de advertentie (van Tonefactory trouwens) zijn volgens mij prima, maar ik heb geen idee wat voor karakter ze hebben. Op de site van Tonefactory staat wel het e.e.a. uitgelegd over de diverse buizenmerken en types. Als je de betreffende buis aanklikt, staat er wel een heel verhaal bij.

JJ is niet voor een speciale muziekstijl. Ze hebben wel een bepaald karakter, en als jou dat aanstaat, zijn dat buizen die bij jou passen.

En nee, voorbuizen zijn niet gematched. Niet nodig.

Jimwoud
16 mei 2007, 18:41
Even nog een vraagje:

Als je buizen slecht/ stuk zijn. Gaat je amp dan slechter klinken naarmate hij warmer wordt. Dat is namelijk bij mij het geval, mn overdrive wordt heel gruizig.