PDA

View Full Version : AA/B Box



blindmouse
13 mei 2007, 13:15
Ik vind het jammer dat mijn orginele gitaarsignaal qua klankkleur negatief wordt beïnvloed door een effectapparaat zonder true-bypass en daar zijn er nogal wat van (onbegrijpelijk in mijn ogen!!) Er zijn namelijk effecten (tremelo) die je slechts incidenteel gebruikt. Is er iets te koop dat dit euvel kan verhelpen? Het mooiste zo zijn: alle effecten true bypass!!!

Bijvoorbeeld:

Box 1 - in: gitaarsignaal
uit 1: true bypass
uit 2: naar effectpedaal

Box 2 (met switch)- in 1: true bypass signaal
in 2: effectsignaal
uit: (afhankelijk van switchstand) true bypass of
effectsignaal

Jan

Einzeln
13 mei 2007, 13:22
Je beschrijft op behoorlijke complexe wijze een dubbele truebypasslooper

Jimwoud
13 mei 2007, 14:07
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar kijk eens naar de line selector van Boss. Die heeft verschillende A/B toepassingen en kan gebruikt worden als 2 loops.

AutoStatic
13 mei 2007, 14:54
@Jimwoud, de TS wil zijn effecten TB'en. Dan lijkt me een Boss Line Selector niet de beste optie, volgens mij vervang je dan de ene toonzuiger door de andere.

@TS, je hebt een dubbele TB-looper nodig. O.a. Wobo en Lehle hebben die. Of je kan er zelf een maken als je een beetje handig bent.

Jimwoud
13 mei 2007, 18:31
@TS, je hebt een dubbele TB-looper nodig. O.a. Wobo en Lehle hebben die. Of je kan er zelf een maken als je een beetje handig bent.

Ok duidelijk, dan zou ik inderdaad kiezen om er zelf een te maken. Ik heb ook nog een setje thuisliggen. je kunt het bestellen op www.musikding.de onder bausatze en dan musikding. Kost geen drol

blindmouse
13 mei 2007, 22:14
Bedankt voor de reacties. Ik had al een vermoeden dat het wiel al uitgevonden was. Dubble truebypass looper. Weer wat geleerd. Ga proberen zelf zo'n ding te maken. Moet lukken. groeten.

Jan

Nitefly7
14 mei 2007, 15:56
Het mooiste zo zijn: alle effecten true bypass!!!



Jan

ik wil de TB-polizei niet op m'n dak krijgen, maar als ALLE effecten true bypass zijn, dan kan je signaal heel dunnetjes worden.
Vergelijk het met een tuinslang, alle niet-TB pedalen hebben een buffer van de een of andere kwaliteit; hiermee blijft de 'waterdruk' enigszins intact.
(ik heb het even niet over de kwaliteit van sommige buffers, de TU-2 is een favoriet in het Yeah/Nay-sayer kamp...)

In mijn keten bijvoorbeeld, wordt mijn TB-wah gevolgd door een Z.Vex SHO kloon die buffert als 'ie uitstaat, vervolgens door 3 TB-pedalen en dan weer een 'buffered bypass' (TC S/CF), gevolgd door een TB-delay en een TB-looper (voor Digitech EX-7 en Magicstomp die wel van de 'nadelen van niet-TB zijn' een voorbeeld geven)..
zonder de buffer aan't begin hield ik een zwakker/zachter en 'dun' geluid over...

Ik wil niet afgeven op TB-mensen, maar 'alle pedalen' TB is dus niet altijd het summum van toon (veel 'klassieke' gitaarsounds stammen toch zeker uit een pre-TB-tijdperk..?)...

Speeddemon
14 mei 2007, 16:00
ik wil de TB-polizei niet op m'n dak krijgen, maar als ALLE effecten true bypass zijn, dan kan je signaal heel dunnetjes worden..
Don't worry, mij krijg je niet op je dak, ondanks dat ik TB effecten maak.

Nou ben ik wel benieuwd hoe die SHO cloon van je in elkaar zit, als ie ook buffert als ie uit staat? Heb je dan alleen de volume pot TB geschakeld, en 't circuit zelf in-line vóór de switch zitten?