PDA

View Full Version : Thuissetje: msrhall 8080 + POD 2.0



Baker
13 mei 2007, 12:18
Ik had al een tijdje de POD 2.0
Alleen ik werd er zat van om thuis altijd via PC speakers te spelen.
Een 2x12 had ik al. (gebruik ik alleen met optredens)

Dus ik hoefde alleen nog maar een eindtrapje te kopen om een redelijk thuissetje te maken. Het is een valvestate 8008 geworden.

Dit is het resultaat:
http://www.xs4all.nl/~butme/overig/8080.jpg

glasbier
13 mei 2007, 12:19
en hoe klinkt het?

Baker
13 mei 2007, 12:42
om eerlijk te zijn: ruk

Jimwoud
13 mei 2007, 12:45
om eerlijk te zijn: ruk
Hehe steengoed!

Dat is klote, zitten er V30 speakers in? Pod goed afgesteld? speakersim uit enzo?

Ik heb ook een Valvestate 8008 gehad met een koch 2x12 alleen met die jensen speaker en dat klonk ook ruk. Maar dat kwam door die jensens die zijn gewoon heel iel imo.

jerry Hoekman
13 mei 2007, 12:54
Hee Martin;
probeer dan eens die jackson preamp. Hij staat nog altijd in de oefenruimte.
2 buisjes. Mischien is het wat.
Groet,
Jerry

Jimwoud
13 mei 2007, 13:56
Hee Martin;
probeer dan eens die jackson preamp. Hij staat nog altijd in de oefenruimte.
2 buisjes. Mischien is het wat.
Groet,
Jerry

Die JX3? Das best een ok ding vind ik.

Baker
13 mei 2007, 15:14
Hee Martin;
probeer dan eens die jackson preamp. Hij staat nog altijd in de oefenruimte.
2 buisjes. Mischien is het wat.
Groet,
Jerry

ah ok! dat hoopte ik al!
haal hem direct op van de week

Baker
13 mei 2007, 15:14
Hehe steengoed!

Pod goed afgesteld? speakersim uit enzo?



jazeker, dat zit wel goed.

Baker
13 mei 2007, 15:38
Misschien matched de POD niet zo goed met de jensens uit de 2x12.
Aan de andere kant, ik heb de koch ook een keer over de eindtrap van de multitone geprobeerd, met diezelfde jensens. Dat klonk te gek.

Het zit hem dus voornamelijk in de eindtrap.
Nou mag je een 8008 natuurlijk niet vergelijken met de de buizen eindtrap uit de multitone, maar toch. Het geluid valt me gewoon een beetje tegen: Schel en geen druk.

Maar goed, het klinkt in ieder geval beter dan de PC speakers.
En ik ga nu eerst die JAckson pre amp eens proberen.

casper innosence
13 mei 2007, 15:54
Ik denk dat het toch in de combi van de Marshall eindtrap en de Jensen in die speaker kast zit.

De gitarist van onze band gebruikt ook een Koch/Jensen kast icm een Marshall DSL 100 en ook dat klinkt net niet. Als we de DSL op mijn Vintage 1960 zetten zonder aan de instellingen te draaien klinkt het lekkerder. Mijn Rectifier heb ik ook op die kast gehad en ik bleef maar aan de instellingen draaien omdat ik geen mooi "rond/vol" geluid kon krijgen. Het bleef vrij kil.

Nu was ik bij de Jukebox in Boekel voor een nieuwe top en daar hadden we het ook over die Koch kasten. En we waren het eigenlijk eens dat de koch kasten het mooiste klinken met een Koch er op.

Hier gaat die Koch kast er dus asap uit. Waarschijnlijk koop ik een nieuwe kast en schuift mijn 1960 door. En verkoop ik die Koch.

Jimwoud
13 mei 2007, 18:27
Ik denk dat het toch in de combi van de Marshall eindtrap en de Jensen in die speaker kast zit.

De gitarist van onze band gebruikt ook een Koch/Jensen kast icm een Marshall DSL 100 en ook dat klinkt net niet. Als we de DSL op mijn Vintage 1960 zetten zonder aan de instellingen te draaien klinkt het lekkerder. Mijn Rectifier heb ik ook op die kast gehad en ik bleef maar aan de instellingen draaien omdat ik geen mooi "rond/vol" geluid kon krijgen. Het bleef vrij kil.

Nu was ik bij de Jukebox in Boekel voor een nieuwe top en daar hadden we het ook over die Koch kasten. En we waren het eigenlijk eens dat de koch kasten het mooiste klinken met een Koch er op.

Hier gaat die Koch kast er dus asap uit. Waarschijnlijk koop ik een nieuwe kast en schuift mijn 1960 door. En verkoop ik die Koch.

+1 Helemaal mee eens. Ik heb toen die koch kast aan vriend van me verkocht met een powertone en dat klonk geweldig.

Baker
22 mei 2007, 23:22
Nou even een update.

Ik heb de set inmiddels uitvoerig getest in de oefenruimte.
Ik had er twee speakersets aan hangen. Op het ene kanaal de Koch jensen 2x12, op het andere kanaal een 4x12 met greenbags. Zo kon ik mooi een A/B test doen.

Het resultaat.
de greenbags 4x12 klinkt warmer en mooier.
Dat zal niemand verbazen. Maar, ik moet zeggen dat het verschil niet wereldschokkend was. Het is dus absoluut niet zo dat de greenbags geweldig klinken en de jensens kut.

Maar....inmiddels ben ik wel heel wat tweaken verder.
Ik ben er inmiddels achter dat een paar goede kabels ook veel schelen.
Ik had een ouwe goedkope 6 meter kabel als speaker kabel.
Dat deed geen goed. Een echte, korte, dikke speakerkabel scheelt verassend veel. Ook ben ik er echter dat het rectifier model er vet klinkt.
De marshall modellen wat minder.

Al met al ben ik nu toch wel tevreden over het resultaat wat ik eruit haal.
Wat me erg verbaasde was dat de set in de band behoorlijk overeind bleef! Ok, de Koch multitone die ik normaal gebruik klinkt vetter, maar toch, de set bleef overeind, en bepaalde geluiden zijn best vet te noemen. Ik (en mijn mede bandleden) waren soms aangenaam verrast. Wel op vooraarde dat ik BEIDE 80 watt kanalen flink open draaide, en BEIDE speakerkasten, (de jensens 2x12 čn de greenbags 4x12 gebruikte. Als ik slechts 1 kanaal met een kast gebruikte werd het te iel en werd ik weggeblazen door de rest van de band. Het maakte dan niet uit of ik dan de 4x12 of de 2x12 gebruikte.

Ik heb vanmiddag ook nog even de eerder genoemde jackson pre amp er op los gelaten. Gek genoeg klinkt die clean een heel stuk beter dan de POD. Maar overstuurd klinkt de pod beter. Ook mis ik reverb en delay. Je zou denken, gebruik daar dan de POD weer voor, maar dat werkt niet. Op de POD 2.0 kun je niet de amp simulatie uitschakelen. Je kunt de pod 2.0 (in tegenstelling tot de XT) dus niet zuiver en alleen als effect apparaat gebruiken.

Al met al is het best een leuk ge-experimenteer zo.
In de band ga ik het spul zeker niet gebruiken, daarvoor is de multitone veel te vet. Maar het is wel leuk om thuis te hebben en eventueel als backup amp, of als ik eens ergens een gast optredentje moet doen ofzo.

DeiDRagonas
22 mei 2007, 23:53
Op de POD 2.0 kun je niet de amp simulatie uitschakelen. Je kunt de pod 2.0 (in tegenstelling tot de XT) dus niet zuiver en alleen als effect apparaat gebruiken.

Al met al is het best een leuk ge-experimenteer zo.

Jep... kun je wel volgens mij. Als "Amp" kies je de tube pre-amp. Dan zet je de amp simulatie (of "air mode" zoals Line6 t zo leuk weet te brengen) uit en gooi je alle regelaars naar de middenstand (12 uur dus). Dan geeft de POD een neutraal geluid en kun je hem als effectenkastje gebruiken. Gewoon in je fx-loop, no prob.

Ja inderdaad leuk he... Ik kan me ook dagen zo vermaken, maar ik moet toegeven dat t me ook wel eens frustreerd. Maar goed, ik vond t ook leuk om te lezen. Als je nog weer es wat experimenteerd...

groenten, Roy.

Stitch
23 mei 2007, 21:03
Het experimenteren maakt zo'n setje ook leuk. Ik heb een tijd met een PodXT+8008+1960 4x12 gespeeld en was best tevreden (plaatje staat nog wel op mn Webshots). Vooral omdat ik niet zo gek veel optredens had en het thuis redelijk beschaafd kon houden op deze manier (itt de 5150 die ik nu heb). Soms mis ik mn 8008+kast wel, ik denk dat ik mn 5150 ga verkopen en de 5150 sim van Line6 ga kopen :)

Trouwens, bij mijn 8008 kraakten mijn potmeters een beetje. Een dag voordat ik em verkocht heb ik die weer even goed vastgesoldeerd en dat maakte best veel uit voor het geluid! Ik denk dat de verbinding met de printplaat gewoon kut was. Dus ik zou zeggen check het even, in 5 minuten heb je de boel weer netjes aan elkaar zitten!

Oja is het ook niet zo dat als je maar 1 kanaal gebruikt ie 160 wat kan leveren?

Baker
23 mei 2007, 21:38
Oja is het ook niet zo dat als je maar 1 kanaal gebruikt ie 160 wat kan leveren?

Hoe dan? Hoe moet ik dat dan aansluiten?