PDA

View Full Version : Raining Blood



The Mess
13 mei 2007, 12:10
Ik weet niet of hij hier goed staat, anders kan ie verplaatst worden.
Ik ben al lang (heel lang) bezig met het nummer Raing Blood van Slayer.
De afgelopen dagen gaat het eindelijk een stuk beter (omdat ik veel speel, jammer dat ik er normaal gesproken niet zoveel tijd voro heb..)

Da nu mijn vraag: weet iemand wat er allemaal wel en niet ge-palm-mute wordt in het nummer?
(Ik heb het nu vooral over het stuk van de triolen en het gestoords snelle stuk daarna..)

el loco
13 mei 2007, 13:37
Op je vraag heb ik helaas geen antwoord, maar pas aub even de titel aan: Reign in Blood

Trocar
13 mei 2007, 14:11
Op je vraag heb ik helaas geen antwoord, maar pas aub even de titel aan: Reign in Blood

Reign in Blood is de album titel, Raining Blood is een nummer van de cd.

Maar, is er niet een goede tab te vinden op bijvoorbeeld Ultimate-Guitar.com waar bij staat wat je moet palmmuten?

Gitaro
13 mei 2007, 14:43
Ik zou zeggen, vrijwel alle noten op de E snaar die niet bij powerchords horen. Ik bepaal altijd zelf wat ik mute en niet. Het meeste is bovendien in het lied zelf wel te horen. Maar wees eerlijk, zo supernauwkeurig hoef je toch eigenlijk ook niet te zijn? Je speelt Slayer, niet Vivaldi. :p

Das Schaap
13 mei 2007, 16:00
Vaak kan je gewoon aanhouden dat als het lijkt op een melodie dat je niet palm mute.

Dus dat snelle stuk zonder en bij het stuk daarvoor alleen de E (of eigenlijk Eb in hun geval dacht ik) steeds.

De melodie dingen moet je goed kunnen horen, de rest is puur ritme. 8-)

Rinze
13 mei 2007, 16:12
SLAYER!!!!

el loco
13 mei 2007, 16:22
Reign in Blood is de album titel, Raining Blood is een nummer van de cd.


Tuurlijk je hebt gelijk! My bad, drank en weinig slaap, kan gebeuren, xcuses!

The Mess
13 mei 2007, 17:51
Ik zou zeggen, vrijwel alle noten op de E snaar die niet bij powerchords horen. Ik bepaal altijd zelf wat ik mute en niet. Het meeste is bovendien in het lied zelf wel te horen. Maar wees eerlijk, zo supernauwkeurig hoef je toch eigenlijk ook niet te zijn? Je speelt Slayer, niet Vivaldi. :p

Ja is ook weer zo, maar als ik het snelle stuk niet palm-mute dan klinkt het helemáál nergens meer naar (mét houd ik nog meer controle).
Maar ik dacht, ik post maar eerst de vraag voordat ik het mezelf verkeerd aanleer.

Bedankt voor de reacties trouwens, misschien zien jullie nog wel eens een filmpje van me in sounds verschijnen.

Cheers.

Frankiefrank2
13 mei 2007, 22:18
kan je dat niet horen ofzo..

weet je uberhaubt wel wat palm mute is

The Mess
14 mei 2007, 11:45
kan je dat niet horen ofzo..

weet je uberhaubt wel wat palm mute is

Bedankt voor je behulpzaamheid zeg.
En ja ik weet het echt wel wat een palm mute is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Palm_mute

Als je niks nuttigs hebt te plaatsen, doe het dan niet.
Cheers.

gorgasm
14 mei 2007, 12:44
de powerchords die dat stuk 'breken' speel je open. De rest niet, denk ik.
want als je bv elke open snaar zou moeten open(geen pm) spelen, ja daarvoor is slayer te lui denk ik :)

Frankiefrank2
14 mei 2007, 13:27
Bedankt voor je behulpzaamheid zeg.
En ja ik weet het echt wel wat een palm mute is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Palm_mute

Als je niks nuttigs hebt te plaatsen, doe het dan niet.
Cheers.

Als JIJ niet een heel nutteloos topic had geopend had ik dit niet hoeven posten.
Bedankt voor de link, weer wat geleerd

The Mess
14 mei 2007, 17:31
Het is niet de eerste debiele en botte opmerking die ik je zie posten.
En je hóeft niet persé iemand af te kraken hoor, want er zijn wel betere manieren om jezelf te bewijzen.

Frankiefrank2
14 mei 2007, 18:05
welke heb je nog meer gezien.. zeker in dat andere topic... "ik denk dat je doof bent"


Het leven zonder humor is saai... voor de rest ben ik wel serieus.

The Mess
14 mei 2007, 19:23
welke heb je nog meer gezien.. zeker in dat andere topic... "ik denk dat je doof bent"


Het leven zonder humor is saai... voor de rest ben ik wel serieus.

Rare humor heb jij dan...
Ik ben er verder over uitgepraat.

Overigens bedankt voor de hulp van de mensen die een serieuze reactie gaven op mijn vraag, het moet nu lukken.

Slotje?