PDA

View Full Version : Pots en pickups Epiphone Dot vervangen



bart_g
13 mei 2007, 12:10
Goedemiddag allemaal. Ik wil graag de pickups en pots van mijn Epiphone Dot vervangen. Nu zat ik voor de pickus te denken aan een Mean 90 van GFS in de neck positie en een Fat Paf Humbucker in de brug (ook van GFS). Volgens mij is dit een goede combinatie voor de muziek die ik speel (blues en rock).

Nu vroeg ik me alleen af wat voor potmeters en condensatoren ik moet bestellen. Voor de humbucker lijkt een 500k tone en volume pot me het beste, maar hoe zit dat met de p90 in de neck? En welke condensatoren moet ik nemen? Ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen.

Ik zat er ook aan te denken om een push-pull pot voor de humbucker te nemen, zodat ik hem ook kan splitten. (als ik toch bezig ben...)

Edit: hoe is trouwens de kwaliteit van de GFS pots?

no 1 hops
13 mei 2007, 12:13
Goedemiddag allemaal. Ik wil graag de pickups en pots van mijn Epiphone Dot vervangen. Nu zat ik voor de pickus te denken aan een Mean 90 van GFS in de neck positie en een Fat Paf Humbucker in de brug (ook van GFS). Volgens mij is dit een goede combinatie voor de muziek die ik speel (blues en rock).

Nu vroeg ik me alleen af wat voor potmeters en condensatoren ik moet bestellen. Voor de humbucker lijkt een 500k pot me het beste, maar hoe zit dat met de p90 in de neck? En welke condensatoren moet ik nemen? Ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen.

Ik zat er ook aan te denken om een push-pull pot voor de humbucker te nemen, zodat ik hem ook kan splitten. (als ik toch bezig ben...)het lijkt mij het beste dat je gewoon deze vraag eens bij adrew van GFS voorlegt.
waarschijnlijk kan hij je wel zeggen met wat voor potwaarden e.d deze pups gemaakt zijn.
Zijn erg behulpzaam die mensen van GFS

bart_g
13 mei 2007, 12:16
het lijkt mij het beste dat je gewoon deze vraag eens bij adrew van GFS voorlegt.
waarschijnlijk kan hij je wel zeggen met wat voor potwaarden e.d deze pups gemaakt zijn.
Zijn erg behulpzaam die mensen van GFS

Ik heb al gemaild met GFS met bovenstaand verhaal. Was volgens hen een goede combinatie, maar hij kwam ook nog met andere mogelijkheden (2 humbuckers, twee mean 90's etc.) Daar kwam ik dus niet echt mee uit. Vandaar dat ik hier maar vraag. Daarnaast is een second opinion nooit weg.

Ze zijn wel super behulpzaam daar idd.

bart_g
16 mei 2007, 07:01
Niemand die hier nog wat meer over kan vertellen? Van Guitarfetish word ik ook niet veel wijzer meer.

madman
16 mei 2007, 08:53
staat hiervoor op www.seymourduncan.com ofzo geen mooi schematje?

bart_g
16 mei 2007, 18:41
staat hiervoor op www.seymourduncan.com ofzo geen mooi schematje?

Goeie tip. Daar had ik nog niet aan gedacht. Het moet wel mogelijk zijn om eea te combineren.

Chris Winsemius
17 mei 2007, 11:47
Ook 500k pots voor P90s en (ook) 'n 0.022uF (22 nF) condensator.

bart_g
17 mei 2007, 12:44
Ook 500k pots voor P90s en (ook) 'n 0.022uF (22 nF) condensator.

Nu zie ik op de site van SD dat zij .047 uF caps gebruiken in beide gevallen. Wat is het verschil eigenlijk?

Saf
17 mei 2007, 14:13
het schijnt wel behorlijk lastig te zijn pots veranderen in zon smie akeostische gitaar.