PDA

View Full Version : heeft dit invloed?



glasbier
13 mei 2007, 12:58
heeft de pickuphoogte invloed op feedback/rondzingen?

no 1 hops
13 mei 2007, 13:04
heeft de pickuphoogte invloed op feedback/rondzingen?
zover ik weet is feedback het gevolg van ruimte op de windingen van de spoel waardoor de draad kan trillen.

wel zou ik bv als ik de keus had geen metalen veertjes meer gebruiken maar van die dikke rubber slang.
mijn idee hierbij is dat de pup ( ga er even van uit een single) stabieler teegn de slagplaat aanzit en zo zelf voor minder trilling zorgt.

trouwens, aan je sign te zien, had niet verwacht dat je je fender verslaving zou verliezen A

glasbier
13 mei 2007, 13:07
zover ik weet is feedback het gevolg van ruimte op de windingen van de spoel waardoor de draad kan trillen.

wel zou ik bv als ik de keus had geen metalen veertjes meer gebruiken maar van die dikke rubber slang.
mijn idee hierbij is dat de pup ( ga er even van uit een single) stabieler teegn de slagplaat aanzit en zo zelf voor minder trilling zorgt.

trouwens, aan je sign te zien, had niet verwacht dat je je fender verslaving zou verliezen A

-je hebt een PM!

glasbier
13 mei 2007, 13:14
Hé R...!
Ik vond/vind Fender inderdaad geweldig,maar omdat ik meer een humbuckergitaar nodig heb,ben ik voor de PRS gegaan!
Waar speel jij nu op?

bass blom
13 mei 2007, 13:30
als het een gillend element is heeft alleen de afstand tot de versterker invloed :D
waxen is dan wat je moet doen of laten doen

glasbier
13 mei 2007, 13:34
als het een gillend element is heeft alleen de afstand tot de versterker invloed :D
waxen is dan wat je moet doen of laten doen


-nu al waxen? bij een nieuwe gitaar?

bass blom
13 mei 2007, 13:41
zou slechte zaak zijn ja
gilt ie alleen op jouw versterker? heb je hem ook op anderen geprobeerd?
als je met je plektrum erop tikt hoor je dat?
kan je er in praten?

Eko
13 mei 2007, 13:41
Feedback is het oppikken van je uitgangssignaal door je elementen in je gitaar. Het eenmaal gemaakte geluid wordt dus gewoon nogmaals versterkt en weer enz. Soms komt het door een overgevoeligheid in een frequentie, dat wil nog wel eens afhangen van de ruimte waar je je in bevind. Reflecties kunnen een andere bron van ellende zijn. Allerlei zaken verergeren het verschijnsel, teveel gain , teveel distortion, slechte kabels en andere hardware tot de houding en richting en afstand waar je je in bevind t.o.v. de versterker.
Als je van een single coil over stapt naar een HB wil je wel eens vaker last van FB hebben, al was het maar door de gevoeligere elementen.

glasbier
13 mei 2007, 13:47
zou slechte zaak zijn ja
gilt ie alleen op jouw versterker? heb je hem ook op anderen geprobeerd?
als je met je plektrum erop tikt hoor je dat?
kan je er in praten?

-ik heb hem net even op mijn crappy crate 15Watt geprobeert en daar doet hij het ook!
-ik heb ook,tot grote ergernis van de buren,in mijn element zitten te gillen/razen,maar dat hoor ik niet!
-lijkt me erg stug dat het de elementen zijn,omdat de gitaar nieuw is!

glasbier
13 mei 2007, 13:49
Feedback is het oppikken van je uitgangssignaal door je elementen in je gitaar. Het eenmaal gemaakte geluid wordt dus gewoon nogmaals versterkt en weer enz. Soms komt het door een overgevoeligheid in een frequentie, dat wil nog wel eens afhangen van de ruimte waar je je in bevind. Reflecties kunnen een andere bron van ellende zijn. Allerlei zaken verergeren het verschijnsel, teveel gain , teveel distortion, slechte kabels en andere hardware tot de houding en richting en afstand waar je je in bevind t.o.v. de versterker.
Als je van een single coil over stapt naar een HB wil je wel eens vaker last van FB hebben, al was het maar door de gevoeligere elementen.

-ik speel met de volume op 4,treble op 5,bass op 5,mid op 6.
Mijn pedaaltjes zijn:
-RAT(volume en drive op 5,filter op 6)
-Metalzone(volume op 5,gain op 5,bass en treble op 5,mid op 4 en midfreq. op6).
zoals je ziet zijn dit geen extreme instellingen.

-heeft de elementhoogte invloed?

Eko
13 mei 2007, 13:58
Zoals al eerder geprobeerd, alles heeft er invloed op. Drive en distortion jagen je midgebied op. hierdoor wordt je geluid vervormd, dat wil je ook. Als je vervorming maakt op deze manier maak je grote kans op het oppikken, en dus opnieuw versterken, van dat signaal zeker als je gitaar in de buurt van je versterker is. Of in de richting staat( of gehouden wordt) van je versterker. Je snaren blijven dan in trilling door het geluid van je versterker. Hoe gevoeliger je elementen en hoe hoger het volume van je amp des te gevoeliger wordt het geheel.

glasbier
13 mei 2007, 14:09
Zoals al eerder geprobeerd, alles heeft er invloed op. Drive en distortion jagen je midgebied op. hierdoor wordt je geluid vervormd, dat wil je ook. Als je vervorming maakt op deze manier maak je grote kans op het oppikken, en dus opnieuw versterken, van dat signaal zeker als je gitaar in de buurt van je versterker is. Of in de richting staat( of gehouden wordt) van je versterker. Je snaren blijven dan in trilling door het geluid van je versterker. Hoe gevoeliger je elementen en hoe hoger het volume van je amp des te gevoeliger wordt het geheel.

-even terugkomend op je één na laatste regel;"Of in de richting staat( of gehouden wordt) van je versterker. Je snaren blijven dan in trilling door het geluid van je versterker."

je spreekt hier over de snaartrilling.
het gekke is dat als ik mijn gitaar afdemp(hand op alle snaren) en dan het versterkervolume omhoog draai,dat hij dan ook begint rond te zingen.
dit heeft niets meer met snaartrilling te maken....

no 1 hops
13 mei 2007, 14:13
Hé R...!
Ik vond/vind Fender inderdaad geweldig,maar omdat ik meer een humbuckergitaar nodig heb,ben ik voor de PRS gegaan!
Waar speel jij nu op?olp mm1 met Bill lawrence l500R bij de brug en een noisles 280 die ik binnen kort hoop binne te krijgen bij de neck.
een cort S2600 met alleen een BL L500XL
heb nu oo een goedkope crafter fatstrat achtige en die is verbazend goed voor het geld.

dunnoaname
13 mei 2007, 14:16
Je hebt 2 soorten feedback, normale en microfonische.

Normale feedback is dus als de snaren weer gaan trillen door het geluid wat uit de versterker komt. De feedback heeft de toonhoogte van de snaar die trilt. Dit is het soort feedback waar bijv. Hendrix bewust gebruik van maakt. Deze feedback kan dus mooi zijn.

Microfonische feedback is als de draad in het element mee gaat trillen door de versterker en geeft een afgrijselijk kutgeluid, lijkt op het geluid van een microfoon die tegen de speaker wordt gedrukt. Meestal kan je dan ook in je element praten en hoor je dat dan door de versterker. Dit geluid is veel oger en vervelender en niet bruikbaar voor muzikale doeleinden. Het dempen van je snaren heeft geen invloed.

no 1 hops
13 mei 2007, 14:20
-even terugkomend op je één na laatste regel;"Of in de richting staat( of gehouden wordt) van je versterker. Je snaren blijven dan in trilling door het geluid van je versterker."

je spreekt hier over de snaartrilling.
het gekke is dat als ik mijn gitaar afdemp(hand op alle snaren) en dan het versterkervolume omhoog draai,dat hij dan ook begint rond te zingen.
dit heeft niets meer met snaartrilling te maken....
nieuw of niet maakt niet uit, als die pups niet goed gewikkeld zijn heb je problemen.
dar was in een topic bij zelfbouw iemand die een humbucker voorzag van een split funcite, dus nieuwe kabel monteren aan de pup zelf, en daar een klein stukje van niet goed vastgezet had met kit.
peeeeeeeeeeep.

het is natuurlijk wel zo dat hoe dichter je pups bij de snaren zitten zij meer energie kunnen produceren omdat ze meer snaartrilling kunnen omzetten.
en dan krijg je dus die energie>opgepept door pedalen.versterker.
dus lager zetten van de pups zal misschien een positieve invloed hebben

bij het afdempen.
leg je hand dan eens op de snaren recht boven de pups.
drai ook een tijden het spelen weg van de amp.
als dit zo zou blijven zou ik via de winkelier of importeur vragen wat zij ervan vinden

Pepe
13 mei 2007, 14:54
Je hebt 2 soorten feedback, normale en microfonische.



feedback is feedback.

pickup vangt trillingen op, via lucht of direkt via brug, body of bovenblad. Als die trillingen sterk genoeg zijn genereren ze in de pickup een signaal. De ene pickup is daar gevoeliger voor dan de ander. Sterk genoeg wordt bepaald door volume van je amp en constructie van je pickup die samen pieken in frequenties delen. But I am sure dat er hier mensen zijn die daar veel meer van af weten.

Antoon
13 mei 2007, 16:03
Als je het element dichter bij de snaren zet verandert behalve de sterkte van het signaal ook het klankspectrum. Onder andere worden de hoge tonen relatief sterker. Als de feedback frequentie zich in dat gebied bevindt kan je dus inderdaad bij het zelfde volume meer last van feedback hebben

glasbier
13 mei 2007, 16:09
Als je het element dichter bij de snaren zet verandert behalve de sterkte van het signaal ook het klankspectrum. Onder andere worden de hoge tonen relatief sterker. Als de feedback frequentie zich in dat gebied bevindt kan je dus inderdaad bij het zelfde volume meer last van feedback hebben

-mijn halspickup staat 2,5 mm en de brugpickup staat 2,0 mm van de snaren af(snaar ingedrukt op de laatste fret).

Antoon
13 mei 2007, 16:20
afstelling lijkt me goed. welk element geeft dan de problemen?

glasbier
13 mei 2007, 16:22
beide.......!

Antoon
13 mei 2007, 16:24
In dat geval zou ik denken dat het ergens anders aan ligt. Ik weet niet waaraan

glasbier
13 mei 2007, 16:29
lastig.
ik snap het zelf ook niet.
eerst niets aan de hand en een week later begon hij te feedbacken.
de gitaar shielden gaat de feedback toch niet tegen?

bass blom
13 mei 2007, 16:34
gilt ie ook als je je snaren helemaal slap hangt?

glasbier
13 mei 2007, 16:41
gilt ie ook als je je snaren helemaal slap hangt?

-spanning eraf bedoel je?
of zonder snaren?

bass blom
13 mei 2007, 16:46
spanning eraf ja, helemaal slap, eraf hoeft niet :D

no 1 hops
13 mei 2007, 16:46
glasbier, ik zou gewoon voerman bellen.
die zijn volgens mij wel geschikt als importeur.
dit is op zich niet normaal.
maar sind een paar weken, wat heb je verandert in de opstelling in die paar weken of aan de gitaar?

glasbier
13 mei 2007, 16:50
glasbier, ik zou gewoon voerman bellen.
die zijn volgens mij wel geschikt als importeur.
dit is op zich niet normaal.
maar sind een paar weken, wat heb je verandert in de opstelling in die paar weken of aan de gitaar?

-helemaal niets.
alhoewel.....ik ben ermee terug geweest naar de Groove Factory waar ik hem gekocht heb,voor een afstelbeurtje.
er zaten 0.09 snaren op en nu een 0.10 setje.
verder is de hals bijgesteld en opnieuw geïntoneerd,that's all!

glasbier
13 mei 2007, 16:51
spanning eraf ja, helemaal slap, eraf hoeft niet :D

-ga het ff proberen.

no 1 hops
13 mei 2007, 16:57
-ga het ff proberen.
we wachten in spanning af wat het verlies aan spanning ook verlies aan peeeeeep oplevert

glasbier
13 mei 2007, 16:59
ik heb de spanning eraf gehaald,maar maakt niets uit!

bass blom
13 mei 2007, 17:04
en als je hem aansluit met alleen 1 snoer ook?
dus geen trapbakjes ertussen?

glasbier
13 mei 2007, 17:06
nee,dan valt de feedback mee.

Rinze
13 mei 2007, 17:09
Je probleem is dus ineens ontstaan, hoewel, na een afstelbeurt. De snaartrilling is het niet, omdat je met afdempen van de snaren het zelfde probleem hebt. Er zijn wel degelijk twee soorten feedback zoals eerder beschreven, nl. die waar de snaren door geluidsdruk beginnen mee te trillen en die welke in de elementen zelf ontstaat. De laatste is een echt "squealer", een irritante hoge gil. Het lijkt hier om deze variant te gaan, het vreemde is echter dat het probleem er eerst niet was en nu wel.


Omdat het bij beide elementen optreedt lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het door een defect in een van beide tengevolge van een val of iets dergeljks is ontstaan. Je zou de GF kunnen bellen, ik vrees alleen dat ze het daar ook niet weten (aardige jongens hoor). Maar toch: voor hun afstelbeurt was er niks aan de hand, toch? Dat geeft wel te denken, maar door wat ze aan werk gedaan hebben kan het eigenlijk niet komen.

Of de elementhoogte van belang is durf ik niet absoluut te zeggen, lijkt me niet. Immers: de gil lijkt te ontstaan doordat in het element windingen gaan meetrillen, dit is verder onafhankelijk van de hoogte. Je kunt de elementen natuurlijk wat omlaag schroeven maar ik denk niet dat het uitmaakt.

Lastig hoor, waarom kom je volgende week niet met gitaar naar de meeting in Groningen (ik doe er echt alles voor om mensen daarheen te krijgen :cooler: ), dan kunnen we er eens even goed naar kijken/ luisteren.

Anders neem ik het ding wel voor een zacht prijsje van je over... :satisfie: Even serieus: dit moet gewoon op te lossen zijn, de PRS SE Custom die ik bespeeld heb had er absoluut geen last van en ik heb er onder andere metal op gespeeld. Op het net is er ook niks soorgelijks te vinden over deze gitaren...

bass blom
13 mei 2007, 17:09
dan haal je kennelijk een smerige midhoog piek erin met 1 van de bakjes

glasbier
13 mei 2007, 17:12
dan haal je kennelijk een smerige midhoog piek erin met 1 van de bakjes

-nee,want op de fender hotrod deluxe met pedaaltjes feedbackt hij en op de crate zonder pedaaltjes maar met de distortion feedbackt hij ook.

no 1 hops
13 mei 2007, 17:15
ga nu iets heel vreemds opperen.
iedereen weet dat je de hals voelt meetrillen.
door het evt aandraaien van de halspen ( wat nodig was om de extra trekkracht te compenseren) zal de stijfheid anders worden dus ook de eigen resonatie.

daarbij komt dat de massa van de snaren ook is toegenomen. dus meer energie.
zou dus toch de pups eens wat laten zakken

toch zou ik je blijven aanraden voerman te bellen komende maandag.
want hoe meer er aan werken hoe gauwer men dan die ander van iets de zwarte piet toeschuiven kan

Rinze
13 mei 2007, 17:22
ga nu iets heel vreemds opperen.
iedereen weet dat je de hals voelt meetrillen.
door het evt aandraaien van de halspen ( wat nodig was om de extra trekkracht te compenseren) zal de stijfheid anders worden dus ook de eigen resonatie.

daarbij komt dat de massa van de snaren ook is toegenomen. dus meer energie.
zou dus toch de pups eens wat laten zakken

toch zou ik je blijven aanraden voerman te bellen komende maandag.
want hoe meer er aan werken hoe gauwer men dan die ander van iets de zwarte piet toeschuiven kan

Door het aandraaien van de halspen zal een eventuele storing uit die hoek alleen afnemen, is mijn ervaring. Het fenomeen treedt bovendien ook op wanneer er niet gespeeld wordt en met afgedempte snaren, toch?

De hoogte van de elementen is prima, daar ligt het niet aan.

Bij Voerman zullen ze er op afstand ook weinig aan kunnen doen lijkt mij. Helaas ontbreekt bij de gemiddelde gitaarzaak hiervoor ook de knowhow, daar heb ik vandaag net weer een schrijnend verhaal over gehoord.

glasbier
13 mei 2007, 17:25
en nu verder?

bass blom
13 mei 2007, 17:35
terug naar fender? :D
tja, vaag verhaal, je probeert dit nu allemaal thuis neem ik aan?
hoe is het in een oefenruimte of op een podium?

no 1 hops
13 mei 2007, 17:35
gewoon voerman voorleggen.
( het kan zijn dat er een partij pups is of iets anders wat bij hun bekent is waar fouten zitten maar dat dat pas aan het licht komt tijdens gebruik)
shielden helpt denk ik niks.

uiteindelijk, hoe gek ook ligt hier toch ook een stukje bij GF, want na die afstelbeurt is het begonnen.
misschien zou je nog eens kunnen proberen met een setje 09 want dat is de wezenlijke verandering tijdens die beurt.

glasbier
13 mei 2007, 17:39
terug naar fender? :D
tja, vaag verhaal, je probeert dit nu allemaal thuis neem ik aan?
hoe is het in een oefenruimte of op een podium?

-hahaha,terug naar fender is zeker geen optie!
het feedbacken gebeurt als ik de volumeknop hoger dan 2,5 zet.
op laag volume dus geen last.

glasbier
13 mei 2007, 17:40
gewoon voerman voorleggen.
( het kan zijn dat er een partij pups is of iets anders wat bij hun bekent is waar fouten zitten maar dat dat pas aan het licht komt tijdens gebruik)
shielden helpt denk ik niks.

uiteindelijk, hoe gek ook ligt hier toch ook een stukje bij GF, want na die afstelbeurt is het begonnen.
misschien zou je nog eens kunnen proberen met een setje 09 want dat is de wezenlijke verandering tijdens die beurt.

-ik hoop dat voerman me verder willen helpen.....

no 1 hops
13 mei 2007, 17:45
-ik hoop dat voerman me verder willen helpen.....iedergeval is GF verplicht je te helpen omdat de gitaar zo onbruikbaar word, en als het microfonie is als ik het goed begrepen heb is dat waarschijnlijk toch een electronica probleem van de gitaar zelf.

ik weet niet of je daar zin in hebt maar je zou anders dinsdag de boel mee kunnen nemen naar GF , hangt daar nog zo'n prs, die dan beide proberen.
doet de ene het niet en die van jou wel dan is het denk ik duidelijk.
maar eerst maandag horen wat voerman antwoord, dan kom je beslagen ten ijs bij GF

glasbier
13 mei 2007, 17:48
zal ik doen!
we houden contact.......!

glasbier
13 mei 2007, 21:11
zou slechte zaak zijn ja
gilt ie alleen op jouw versterker? heb je hem ook op anderen geprobeerd?
als je met je plektrum erop tikt hoor je dat?
kan je er in praten?

-eerder heb ik gezegd dat ik er niet in kan praten,maar kom er net achter dat als ik de distortion aan heb,ik er wel doorheen kan praten...
toch slecht gewaxte elementen?

bass blom
13 mei 2007, 21:16
eerder niet gewaxed dan en slecht gewikkeld :s

drap
13 mei 2007, 21:21
-hahaha,terug naar fender is zeker geen optie!
het feedbacken gebeurt als ik de volumeknop hoger dan 2,5 zet.
op laag volume dus geen last.

Dat duidt wat mij betreft wel heel sterk op microfonische elementen. Ik heb het namelijk precies zo gehad en dat waren dus de elementen. Was het een nieuwe gitaar? En inderdaad zeker mee terug gaan. Als het nou een gitaar is van dik 20 jaar oud is het nog wat, maar dat is in dit geval toch niet zo.

glasbier
13 mei 2007, 21:25
Dat duidt wat mij betreft wel heel sterk op microfonische elementen. Ik heb het namelijk precies zo gehad en dat waren dus de elementen. Was het een nieuwe gitaar? En inderdaad zeker mee terug gaan. Als het nou een gitaar is van dik 20 jaar oud is het nog wat, maar dat is in dit geval toch niet zo.


-is inderdaad een nieuwe gitaar!
maar dat kan/mag toch niet?

glasbier
13 mei 2007, 21:27
eerder niet gewaxed dan en slecht gewikkeld :s

-nieuwe gitaar en dan niet gewaxt en/of slecht gewikkeld?
onbegrijpelijk!

bass blom
13 mei 2007, 21:27
kan wel, mag niet
wat kost zo'n gitaar?

drap
13 mei 2007, 21:30
-is inderdaad een nieuwe gitaar!
maar dat kan/mag toch niet?

Nee en zeker niet bij een merk als PRS, al is het een eentje uit de SE serie. Ik sta er ook een beetje van te kijken dat dit gebeurt bij een PRS gitaar.

glasbier
13 mei 2007, 21:31
kan wel, mag niet
wat kost zo'n gitaar?

normale adviesprijs 790,00
bij de meeste gitaarboeren 675,00

maar dan nog moeten de elementen goed zijn!

bass blom
13 mei 2007, 21:33
het komt vast wel goed
het kan natuurlijk dat je een maandagmorgen element hebt
of dat er een newbie voor het eerst aan de gang mocht
maar dat nieuwe elementen gewaxed zij is geen wet hoor

glasbier
13 mei 2007, 21:35
het komt vast wel goed
het kan natuurlijk dat je een maandagmorgen element hebt
of dat er een newbie voor het eerst aan de gang mocht
maar dat nieuwe elementen gewaxed zij is geen wet hoor

-maar moet ik nou bij de importeur zijn of bij de winkel?

bass blom
13 mei 2007, 21:36
de winkel is je eerste aanspreekpunt
wel balen, die kunnen er weinig aan doen en zullen hem wellicht naar de importeur willen sturen..

glasbier
13 mei 2007, 21:37
de winkel is je eerste aanspreekpunt
wel balen, die kunnen er weinig aan doen en zullen hem wellicht naar de importeur willen sturen..

-daar baal ik zeker van!
dan mogen ze wel voor een vervangende gitaar zorgen!

Rinze
13 mei 2007, 22:39
Je mag van mij wel een Mexicaans Stratje lenen, als ie goed bevalt en met jouw gitaar komt het niet goed met die elementen, dan ruilen we, ok? :D

glasbier
13 mei 2007, 22:42
Je mag van mij wel een Mexicaans Stratje lenen, als ie goed bevalt en met jouw gitaar komt het niet goed met die elementen, dan ruilen we, ok? :D

-No way!
ik heb trouwens net weer wat foto's bij de topic"Gitaren tussen de 500-1000 euro gezet,dus je mag er weer even op geilen!

glasbier
13 mei 2007, 22:44
e3n als je dan nog niet klaarkomt,dan stuur ik je meer foto's van deze schoonheid!

Rinze
13 mei 2007, 22:45
e3n als je dan nog niet klaarkomt,dan stuur ik je meer foto's van deze schoonheid!

Ik vrees dat ik hem dan toch even aan moet raken 8-)

glasbier
13 mei 2007, 22:49
Ik vrees dat ik hem dan toch even aan moet raken 8-)

-wie? je "zwager"?

jerome
14 mei 2007, 00:08
Speel je soms gitaar heel dicht (minder dan 2 m) bij je versterker?
Als ik met m'n gitaar minder dan 1 m bij m'n (buizen)amp kom krijg ik soms een hele hoge gemene microfonische piep, anders dan de "gewone" feedback
Ga voor de grap eens 4 á 5 m van je versterker vandaan spelen en kijk of je smerige feedback nog steeds hebt!
Of is soms de batterij van één van je pedaaltjes leeg, want dan kan je ook hele rare en lelijke bijgeluiden krijgen!
BTW, ook met n gitaar met actieve elementen en/of actieve electronica waar de batterij (bijna) van op is kan je rare bijgeluiden krijgen...

glasbier
14 mei 2007, 00:11
Speel je soms gitaar heel dicht (minder dan 2 m) bij je versterker?
Als ik met m'n gitaar minder dan 1 m bij m'n (buizen)amp kom krijg ik soms een hele hoge gemene microfonische piep, anders dan de "gewone" feedback
Ga voor de grap eens 4 á 5 m van je versterker vandaan spelen en kijk of je smerige feedback nog steeds hebt!
Of is soms de batterij van één van je pedaaltjes leeg, want dan kan je ook hele rare en lelijke bijgeluiden krijgen!
BTW, ook met n gitaar met actieve elementen en/of actieve electronica waar de batterij (bijna) van op is kan je rare bijgeluiden krijgen...

-ik sta er ongeveer 3 tot 4 meter ervan af.
ik gebruik geen batterijen.

jerome
14 mei 2007, 00:19
Geen actieve electronica in die gitaar waar de batterij op van kan zijn?

glasbier
14 mei 2007, 00:20
nee,de elementen zijn passief.
en de gitaar is gloednieuw!

Yamhammer_71
14 mei 2007, 00:28
nee,de elementen zijn passief.
en de gitaar is gloednieuw!

Schitterend gitaartje Bierglas!!

no 1 hops
14 mei 2007, 09:01
zou toch eerst voerman bellen.
met wat zij zeggen sta je sterker bij GF

jerome
14 mei 2007, 09:35
Speel je soms knetterhard in een heel klein kamertje?
Een humbucker heeft meestal een hogere output dan een single coil gaat daardoor sneller feedbacken.
Vooral als je hard speelt en dicht bij de amp/speakers staat.
Als je ook nog eens pedaaltjes ertuussen hebt met distortion, overdrive, en mss ook wel een hoop reverb dan is het geluid als je dicht bij je amp staat niet meer gemakkelijk in bedwang te houden.


Als je met je gitaar voor de speakers speelt in plaats van met je rug naar de speakers kan je ook snel last krijgen van ongewenste feedback.

Je zegt dat je geen batterijen voor je effecten gebruikt.
Dan gebruik je wss een voedingsadapter.
Is die soms te licht wat capaciteit betreft?
Of heb je teveel pedaaltjes op 1 (te lichte) adapter of voeding staan?
Als de effectpedalen te weinig stroom krijgen kan je ook van die rare piep- en feedbackgeluiden krijgen.

glasbier
14 mei 2007, 11:03
Speel je soms knetterhard in een heel klein kamertje?
Een humbucker heeft meestal een hogere output dan een single coil gaat daardoor sneller feedbacken.
Vooral als je hard speelt en dicht bij de amp/speakers staat.
Als je ook nog eens pedaaltjes ertuussen hebt met distortion, overdrive, en mss ook wel een hoop reverb dan is het geluid als je dicht bij je amp staat niet meer gemakkelijk in bedwang te houden.


Als je met je gitaar voor de speakers speelt in plaats van met je rug naar de speakers kan je ook snel last krijgen van ongewenste feedback.

Je zegt dat je geen batterijen voor je effecten gebruikt.
Dan gebruik je wss een voedingsadapter.
Is die soms te licht wat capaciteit betreft?
Of heb je teveel pedaaltjes op 1 (te lichte) adapter of voeding staan?
Als de effectpedalen te weinig stroom krijgen kan je ook van die rare piep- en feedbackgeluiden krijgen.

-ik heb er ook last van in de band,dus niet alleen op mijn kamertje.
-ook heb ik in verschillende hoeken ten opzichte van mijn versterker gestaan,maakt niet veel uit.
-normaal heb ik alles op de adaptor,maar om alles uit te sluiten heb ik een overdrive/distortion voorzien van een batterij en alleen dit pedaaltje ertussen gezet;maakt ook geen hol uit.

bass blom
16 mei 2007, 13:51
en? al deze of gene gebeld?

glasbier
16 mei 2007, 16:15
en? al deze of gene gebeld?

-ja,gister met de gitaar terug gegaan naar de gitaarboer.
ook volgens hun ligt het aan de elementen.
hun tech zal er naar kijken en anders gaat hij terug naar de importeur(wat ik niet hoop want dan ben ik hem een paar weken kwijt....)

drap
16 mei 2007, 16:27
-ja,gister met de gitaar terug gegaan naar de gitaarboer.
ook volgens hun ligt het aan de elementen.
hun tech zal er naar kijken en anders gaat hij terug naar de importeur(wat ik niet hoop want dan ben ik hem een paar weken kwijt....)

Maar die tech kan niks ander doen dan de elementen waxpotten in het geval van microfonische elementen en ik ben er, ondanks de vrij simpele handeling, maar weinig gitaarreparateurs tegen gekomen die dat doen. Bij de meeste winkels waar ik ben geweest zijn het allemaal sleutelaars om het zo maar te zeggen.

Kim Wilson
16 mei 2007, 16:28
Laat ze er maar een nieuwe set pickups in zetten. Dat lijkt me de enig juiste oplossing.

glasbier
16 mei 2007, 16:29
Maar die tech kan niks ander doen dan de elementen waxpotten in het geval van microfonische elementen en ik ben er, ondanks de vrij simpele handeling, maar weinig gitaarreparateurs tegen gekomen die dat doen. Bij de meeste winkels waar ik ben geweest zijn het allemaal sleutelaars om het zo maar te zeggen.

-ik wacht even af wat zij zeggen.
ik denk zelf dat waxen afdoende is,maar weet niet of zij dat zelf doen.

Rinze
16 mei 2007, 16:38
Maar als het aan de elementen ligt, waarom gebeurde het dan eerst niet? Ik wil niet vervelend zijn, maar toch, twee elementen die tegelijk van het ene op het andere moment microfonisch worden, daar heb ik nog nooit van gehoord.

glasbier
16 mei 2007, 16:49
Maar als het aan de elementen ligt, waarom gebeurde het dan eerst niet? Ik wil niet vervelend zijn, maar toch, twee elementen die tegelijk van het ene op het andere moment microfonisch worden, daar heb ik nog nooit van gehoord.


-jij bent nooit vervelend Rinze!
de elementen was het enigste wat na de speurtocht overbleef....
raar maar waar!

Rinze
16 mei 2007, 21:24
-jij bent nooit vervelend Rinze!
de elementen was het enigste wat na de speurtocht overbleef....
raar maar waar!

Daar denkt mijn ex heel anders over! :D

Ik ontken ook niet dat het aan de elementen kan liggen, alleen kan ik geen logische verklaring bedenken waarom dat bij beide zo ineens zou ontstaan. Normaal is een element microfonisch of niet, ik kan me nog voorstellen dat door een val bijvoorbeeld 1 element beschadigd raakt, net niet stuk gaat maar wel microfonisch wordt. Maar twee elementen tegelijk, dat is teveel toeval.

glasbier
16 mei 2007, 21:28
Daar denkt mijn ex heel anders over! :D

Ik ontken ook niet dat het aan de elementen kan liggen, alleen kan ik geen logische verklaring bedenken waarom dat bij beide zo ineens zou ontstaan. Normaal is een element microfonisch of niet, ik kan me nog voorstellen dat door een val bijvoorbeeld 1 element beschadigd raakt, net niet stuk gaat maar wel microfonisch wordt. Maar twee elementen tegelijk, dat is teveel toeval.

-exen zijn exen toch?
-als ik een antwoord wist dan vertel ik het je zeker(niet!)

no 1 hops
18 mei 2007, 12:30
ben heel benieuwt naar de uitslag.
trouwens heb je nu nog wel wat om die komende maanden te kunne spelen?
want tja de wet van murphy zal wel op je van toepassing zijn

glasbier
18 mei 2007, 12:38
ben heel benieuwt naar de uitslag.
trouwens heb je nu nog wel wat om die komende maanden te kunne spelen?
want tja de wet van murphy zal wel op je van toepassing zijn

-Hoi R.
ik heb een leengitaar meegekregen;niet veel bijzonders maar ik kan me redden.
ach ja,er kan altijd iets mis gaan hè!

no 1 hops
26 mei 2007, 15:38
al uitslag?

glasbier
26 mei 2007, 16:59
al uitslag?

Hoi R.!
we zijn eruit gekomen,lees dit maar even:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91796

alles goed daar?