PDA

View Full Version : Beginnersgitaar



Ronald_
13 mei 2007, 03:16
Ik wil graag gitaar gaan spelen, elektrische wel te verstaan. Heb er geen ervaring mee maar wil het eigenlijk al een tijdje gaan doen. Mijn vraag is dus ook, wie kan me helpen de juiste gitaar te vinden. Ik wil er de richting in van Mark Knopfler, Clepton, Vaughan en soortgelijke artiesten/muziek. Dus geen methal e.d.

Omdat ik geen verstand heb van gitaren vraag ik hier om hulp. Graag een te bestellen via een goede internetshop, zoals feedback.nl, omdat hier in de buurt geen muziekwinkels zijn.

prijsklasse is rond de 200 - 250 euro.

alvast bedankt.

drap
13 mei 2007, 03:43
Wat jij zoekt is in ieder geval een stratocaster model, dat is zeker met de namen die je noemt. Het bedrag is wat mager, maar kijk zeker eens naar merken als London City en Squier en als ik jou was zou ik me gewoon op de 2ehands markt richten. Koop je daar een leuke Squier, laat je 'm ff afstellen bij een gitaarreparateur en dan heb je een heel leuk beginnersgitaartje. Richt je in het begin ook niet meteen op je helden, je moet toch nog de basis leren. Anders zou het nog wel eens een frustrerende bezigheid kunnen worden en dat zou zonde zijn :)

LaurentB
13 mei 2007, 11:33
En denk eraan dat je een redelijke versterker erbij koopt, anders heb je nog een brak geluid... b.v de Roland Cube 30

wietse
13 mei 2007, 11:52
Omdat ik geen verstand heb van gitaren vraag ik hier om hulp. Graag een te bestellen via een goede internetshop, zoals feedback.nl, omdat hier in de buurt geen muziekwinkels zijn.

prijsklasse is rond de 200 - 250 euro.

alvast bedankt.

geen muziekwinkels?
in welk achtergebleven gebied woon jij dan?
bijna elke stad of erg groot dorp heeft er ondertussen wel 1, als ik alleen al in friesland kijk binnen een straal van 20 km van m'n huis zitten er al een stuk of 6.

Ronald_
13 mei 2007, 11:57
Wat jij zoekt is in ieder geval een stratocaster model, dat is zeker met de namen die je noemt. Het bedrag is wat mager, maar kijk zeker eens naar merken als London City en Squier en als ik jou was zou ik me gewoon op de 2ehands markt richten. Koop je daar een leuke Squier, laat je 'm ff afstellen bij een gitaarreparateur en dan heb je een heel leuk beginnersgitaartje. Richt je in het begin ook niet meteen op je helden, je moet toch nog de basis leren. Anders zou het nog wel eens een frustrerende bezigheid kunnen worden en dat zou zonde zijn :)

oke,

had inderdaad precies die versterker op mijn lijstje staan omdat vele mij deze aanraden. Tuurlijk richt ik me niet meteen op mijn helden, was gewoon om aan te geven welk geluid ik zoek. Ik zal eens gaan rondneuzen op marktplaats.

keessie
13 mei 2007, 11:59
he ronald ik zelf ben begonnen met een yanaha pacifica is zeker een fijn gitaarje voor wijnig . heb hem inmiddels verkocht maar klein beetje spijt van of een epiphone les paul is ook wel wat

keessie
13 mei 2007, 12:00
2e hands dan wel

Ronald_
13 mei 2007, 12:16
Ik heb alleen een probleempje met 2e hands gitaren. Ik heb er geen verstand van en ken zo niemand die dat wel heeft die met me mee zou kunnen gaan.

Eko
13 mei 2007, 12:25
Zoek een dichtsbijzijnde muziekwinkel op via je computer. Het moet gek zijn wil je niet op korte afstand iets vinden. Die kan je altijd een starterspakket verkopen en de gitaar voor je afstellen. In zo`n starterspakket ( bv van Squier) zit een gitaar met kleine versterker en kabel+ een aantal leuke dingen. Het kost niet veel en je kunt er in ieder geval mee beginnen. De versterker die er bij zit , is waarschijnlijk net genoeg om de eerste tonen mee te horen maar ook niet meer dan dat. Als je net iets verder bent kun je inderdaad overstappen naar een Cube o.i.d. met net iets meer.
Belangrijkste advies: Neem les!

keessie
13 mei 2007, 12:28
beetje op je gevoel af gaan kijken of de knoppies of schakelaartjes niet kraken
voor de rest kijken (luisteren of ie zuiver klinkt)

a darker shade of grey
13 mei 2007, 12:31
Wat jij zoekt is in ieder geval een stratocaster model, dat is zeker met de namen die je noemt. Het bedrag is wat mager, maar kijk zeker eens naar merken als London City en Squier en als ik jou was zou ik me gewoon op de 2ehands markt richten. Koop je daar een leuke Squier, laat je 'm ff afstellen bij een gitaarreparateur en dan heb je een heel leuk beginnersgitaartje. Richt je in het begin ook niet meteen op je helden, je moet toch nog de basis leren. Anders zou het nog wel eens een frustrerende bezigheid kunnen worden en dat zou zonde zijn :)

Ik zeg: richt je wél op je helden! Niet meteen met hun allermoeilijkste stukken natuurlijk, maar gewoon met stukjes die gericht zijn op de muziek die je wilt gaan spelen. Dat houd je gemotiveerd! Ik ken niks zo geestdodend als Merie heeft een lammetje spelen terwijl je eigenlijk de solo uit Enter Sandman wil knallen (eigen ervaring, helaas).

Tuurlijk, je zult je toonladdertjes moeten oefenen om je vingercoördinatie goed te krijgen, maar verlies nooit het doel uit je oog! Neem Layla, dat intro en refreintje is niet zo gek moeilijk, oefen dat en speel het tussen je oefeningen door, gewoon om ff lekker te knallen! Gitaar spelen moet je hobby zijn en geen verplichting!!!

maar wie ben ik?

Ronald_
13 mei 2007, 12:47
Ik zeg: richt je wél op je helden! Niet meteen met hun allermoeilijkste stukken natuurlijk, maar gewoon met stukjes die gericht zijn op de muziek die je wilt gaan spelen. Dat houd je gemotiveerd! Ik ken niks zo geestdodend als Merie heeft een lammetje spelen terwijl je eigenlijk de solo uit Enter Sandman wil knallen (eigen ervaring, helaas).

Tuurlijk, je zult je toonladdertjes moeten oefenen om je vingercoördinatie goed te krijgen, maar verlies nooit het doel uit je oog! Neem Layla, dat intro en refreintje is niet zo gek moeilijk, oefen dat en speel het tussen je oefeningen door, gewoon om ff lekker te knallen! Gitaar spelen moet je hobby zijn en geen verplichting!!!

maar wie ben ik?

zo had ik het in gedachten ook. gewoon veel oefeningen doen en af en toe lekker een nummertje proberen te spelen. Lijkt me geweldig!


Zoek een dichtsbijzijnde muziekwinkel op via je computer. Het moet gek zijn wil je niet op korte afstand iets vinden. Die kan je altijd een starterspakket verkopen en de gitaar voor je afstellen. In zo`n starterspakket ( bv van Squier) zit een gitaar met kleine versterker en kabel+ een aantal leuke dingen. Het kost niet veel en je kunt er in ieder geval mee beginnen. De versterker die er bij zit , is waarschijnlijk net genoeg om de eerste tonen mee te horen maar ook niet meer dan dat. Als je net iets verder bent kun je inderdaad overstappen naar een Cube o.i.d. met net iets meer.
Belangrijkste advies: Neem les!

Ben niet zo weg van starterspaketten. Liever besteed ik iets meer geld uit aan iets degelijker spul waar ik wat langer plezier van beleef. Nog niet meteen te veel geld, wellicht kan ik er straks niks van.

even tussendoor: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/92183812-squier-fender-stratocaster-geen-bullet-of-affinity.html?return=eJwlilEOgjAQBe9CUj6BtjRCCTFyk w2S0FDp2l0jary7bfybmffASvtxthnIyra1BS0Q53VYmdHW9RZ w2asbxI3RAzBVu6%2F%2FlwpXPB9%2BlOWVRg5CX6TQk%2BcEb 4cZj9z0yXRttlcy3fXG9Mm2ZzK6P9wShTKqIY7AYQbiFPQUyKV dlTjKYvj%2BAMmwMyY%3D&df=1&fta=eNo9kttOAzEMRP8lEjz7kovjVb8FrWiFVixqaRYoIP6dXO p9zNFoPBN71qi%2FRUXdx3V9%2BpzX4qaiyau7rQd8PJbDdlac 1k1%2Flsu03hQ5BfHT%2Bq0sOYQ8vX5pef9YTtcHgrJd5%2B38 PJftdJ3OZVF6vBywOVbDy%2FxyctNS3YqyuuVYR83KoL%2BLwt QzZBKIAt5kHaXgAbEh2hFSRm6IDcWMEVNDfiBJiQOG7hVMxYCE 0lA0hMKC1FC6I0xeeEwUQ6ESnxvKhjxJEuhR7%2FElA4SMXYaW H7mG8D0ZWgHIHCQNnTUAH4ni0PmdMYXRCq0DcIKUQmdxZ0TVsD NrAbUs4NBZjfpmiWNu3hkTx96DbA0ASWrhztC6ZYZIsTMyljhn GIzt20OoY4afrSIICoxVUDAdSYh%2BzIjGhLCW6yztfvWnR18S Y5hqmDHj3qPWqkqoR%2FFXNKt7m29P7eLqkR374ZC6%2BaudIq hz9%2Ffn%2Fv77B2HVvq0%3D

Is dit iets?

drap
13 mei 2007, 14:50
oke,

had inderdaad precies die versterker op mijn lijstje staan omdat vele mij deze aanraden. Tuurlijk richt ik me niet meteen op mijn helden, was gewoon om aan te geven welk geluid ik zoek. Ik zal eens gaan rondneuzen op marktplaats.

Van London City bedoel je? Ik bedoelde eigenlijk een gitaar van London City. Ik zou nou niet meteen aan de buizenbakken beginnen als beginner. Een klein versterkertje van Roland of zelfs Marshall en dan toch ook wel weer 2ehands (je kan ook haast niet anders met dat budget) lijkt me een betere optie voor je. Qua gitaren schiet me ook zo ineens het merk Vintage te binnen.

En Darker shade of grey, wat een bull man... Die jongen moet eerst nog ik weet niet hoeveel accoorden leren, dan is het je richten op je grote helden echt nutteloos en je leert er zelfs te weing van dan. Leer eerst maar een zooi open accoorden en dan verder met het struikelblok voor elke beginner, de barré accoorden. Dan ga je heel wat meer liedjes van je helden naspelen na verloop van tijd.

Petekay
13 mei 2007, 15:00
hi Ronald,

je moet zeker eens een London City Comet proberen. Kost geloof ik zo rond de 250 euro, dat is geen geld voor zo'n geweldige gitaar.

Hij speelt lekker soepel. Gisteren had ik hem geprobeerd in een gitaarshop.

Ik heb zelf een half jaar geleden een Epiphone SG-310 gekocht, mijn eerste gitaar. Achteraf had ik toch voor de London City moeten gaan, de Epi is opzich niet slecht, maar hij is zwaar en de hals heeft de neiging om naar beneden te duiken.

succes ermee

Ronald_
13 mei 2007, 15:24
Oke, ik heb een offerte opgevragen bij een bedrijf in Uden.

Deze gitaar (Squier Fender Stratocaster):
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/92183812-squier-fender-stratocaster-geen-bullet-of-affinity.html%3Freturn%3DeJwlilEOgjAQBe9CUj6BtjRCC TFykw2S0FDp2l0jary7bfybmffASvtxthnIyra1BS0Q53VYmdH W9RZw2asbxI3RAzBVu6%252F%252FlwpXPB9%252BlOWVRg5CX 6TQk%252BcEb4cZj9z0yXRttlcy3fXG9Mm2ZzK6P9wShTKqIY7 AYQbiFPQUyKVdlTjKYvj%252BAMmwMyY%253D%26df%3D1%26f ta%3DeNo9kttOAzEMRP8lEjz7kovjVb8FrWiFVixqaRYoIP6dX Op9zNFoPBN71qi%252FRUXdx3V9%252BpzX4qaiyau7rQd8PJb Ddlac1k1%252Flsu03hQ5BfHT%252Bq0sOYQ8vX5pef9YTtcHg rJd5%252B38PJftdJ3OZVF6vBywOVbDy%252FxyctNS3YqyuuV YR83KoL%252BLwtQzZBKIAt5kHaXgAbEh2hFSRm6IDcWMEVNDf iBJiQOG7hVMxYCE0lA0hMKC1FC6I0xeeEwUQ6ESnxvKhjxJEuh R7%252FElA4SMXYaWH7mG8D0ZWgHIHCQNnTUAH4ni0PmdMYXRC q0DcIKUQmdxZ0TVsDNrAbUs4NBZjfpmiWNu3hkTx96DbA0ASWr hztC6ZYZIsTMyljhnGIzt20OoY4afrSIICoxVUDAdSYh%252Bz IjGhLCW6yztfvWnR18SY5hqmDHj3qPWqkqoR%252FFXNKt7m29 P7eLqkR374ZC6%252BaudIqhz9%252Ffn%252Fv77B2HVvq0%2 53D

Ook een Roland Cube 15

En alle accessoires om te kunnen spelen. voor 245,-

is dit een leuk starterspakket?

drap
13 mei 2007, 15:26
Oke, ik heb een offerte opgevragen bij een bedrijf in Uden.

Deze gitaar (Squier Fender Stratocaster):
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/92183812-squier-fender-stratocaster-geen-bullet-of-affinity.html%3Freturn%3DeJwlilEOgjAQBe9CUj6BtjRCC TFykw2S0FDp2l0jary7bfybmffASvtxthnIyra1BS0Q53VYmdH W9RZw2asbxI3RAzBVu6%252F%252FlwpXPB9%252BlOWVRg5CX 6TQk%252BcEb4cZj9z0yXRttlcy3fXG9Mm2ZzK6P9wShTKqIY7 AYQbiFPQUyKVdlTjKYvj%252BAMmwMyY%253D%26df%3D1%26f ta%3DeNo9kttOAzEMRP8lEjz7kovjVb8FrWiFVixqaRYoIP6dX Op9zNFoPBN71qi%252FRUXdx3V9%252BpzX4qaiyau7rQd8PJb Ddlac1k1%252Flsu03hQ5BfHT%252Bq0sOYQ8vX5pef9YTtcHg rJd5%252B38PJftdJ3OZVF6vBywOVbDy%252FxyctNS3YqyuuV YR83KoL%252BLwtQzZBKIAt5kHaXgAbEh2hFSRm6IDcWMEVNDf iBJiQOG7hVMxYCE0lA0hMKC1FC6I0xeeEwUQ6ESnxvKhjxJEuh R7%252FElA4SMXYaWH7mG8D0ZWgHIHCQNnTUAH4ni0PmdMYXRC q0DcIKUQmdxZ0TVsDNrAbUs4NBZjfpmiWNu3hkTx96DbA0ASWr hztC6ZYZIsTMyljhnGIzt20OoY4afrSIICoxVUDAdSYh%252Bz IjGhLCW6yztfvWnR18SY5hqmDHj3qPWqkqoR%252FFXNKt7m29 P7eLqkR374ZC6%252BaudIqhz9%252Ffn%252Fv77B2HVvq0%2 53D

Ook een Roland Cube 15

En alle accessoires om te kunnen spelen. voor 245,-

is dit een leuk starterspakket?

Ja absoluut. Heel scherp prijsje, voor een heel mooi beginnerssetje. Als je het er voor hebt liggen zou ik zeggen, doen.

jasper159
13 mei 2007, 15:51
hi Ronald,

je moet zeker eens een London City Comet proberen. Kost geloof ik zo rond de 250 euro, dat is geen geld voor zo'n geweldige gitaar.

Hij speelt lekker soepel. Gisteren had ik hem geprobeerd in een gitaarshop.

Ik heb zelf een half jaar geleden een Epiphone SG-310 gekocht, mijn eerste gitaar. Achteraf had ik toch voor de London City moeten gaan, de Epi is opzich niet slecht, maar hij is zwaar en de hals heeft de neiging om naar beneden te duiken.

succes ermee

ja maar dan kan hij beter de strat van london city kopen (spitfire geloof ik?), want een tele en een strat zijn nog altijd 2 verschillende instrumenten. :)

JelmerOnGuitar
13 mei 2007, 16:09
En denk eraan dat je een redelijke versterker erbij koopt, anders heb je nog een brak geluid... b.v de Roland Cube 30

idd erg belangrijk! ik ben ook begonnen met een roland cube 30... daar heb ik egt nooit meer spijt van,,, een super diing om mee te beginnen! en niet duur.

frekie
13 mei 2007, 16:19
Off Topic: Hendrix, SRV, Trower enz. stemden hun Strat altijd een halve noot lager dus Es-As-Des-Ges-Bes-Es van laag naar hoog. Dikke snaren gebruiken minimaal een 011 set. Als je blaren krijgt, gewoon doorspelen totdat het gaat BLOEDEN :cooler::satisfie::speed:

Ronald_
13 mei 2007, 16:26
Ik heb mijn besluit genomen.

Het wordt de Squier Strat. Standaard met een Roland Cube 15 + toebehoren.
totaalprijsje van 245,-. Hopelijk gaat het hier op lukken :cooler: :gitarist:

bedankt voor de adviezen.

Timotio
14 mei 2007, 00:46
Ik heb mijn besluit genomen.

Het wordt de Squier Strat. Standaard met een Roland Cube 15 + toebehoren.
totaalprijsje van 245,-. Hopelijk gaat het hier op lukken :cooler: :gitarist:

bedankt voor de adviezen.

niet slecht, ik heb precies hetzelfde startespakket :D. en dat klinkt goed hoor! vooral de clean op de roland cube is schitterend. de scheursounds was ik iets minder weg van, maar om te beginnen zeker lekker!

congrats:)

Damage Inc.
14 mei 2007, 02:13
Iedere gitaar die een beetje gestemd blijft is goed om op te beginnen.
Zelf ben ik op een merkloze, vrij kleine en dunne, soort van nep-strat begonnen.
Heeft slechte materialen, hele platte fretten, onintoneerbaar tremolo-systeem, slechte electronica, stroeve stemmechanieken, en volgens mij maar 20 toetsen.
Maar ik heb er toch nummers op kunnen leren, zoals mijn eerste nummer 'Seek & Destroy'.
Ik denk als je niet beter weet, dat je tóch wel goed kunt spelen, vooral als je goed jong bent, want nu gaat het klote :) . :(

Natuurlijk kun je ook meteen een "echte" gitaar kopen en daar een goede versie van nemen.
Maar ik bedoel maar, er zijn zoveel grote artiesten op iets slechts begonnen zeg maar.

a darker shade of grey
14 mei 2007, 13:46
Das een errug mooi en bruikbaar starterspakket! Heb je nog tijden plezier van. Pimp te zijner tijd de squier wat: nieuwe betere electronics, fender setje elementen erin, misschien andere hals erop en je hebt echt een topgitaar!

LaurentB
14 mei 2007, 14:19
Zoek een dichtsbijzijnde muziekwinkel op via je computer. Het moet gek zijn wil je niet op korte afstand iets vinden. Die kan je altijd een starterspakket verkopen en de gitaar voor je afstellen. In zo`n starterspakket ( bv van Squier) zit een gitaar met kleine versterker en kabel+ een aantal leuke dingen. Het kost niet veel en je kunt er in ieder geval mee beginnen. De versterker die er bij zit , is waarschijnlijk net genoeg om de eerste tonen mee te horen maar ook niet meer dan dat. Als je net iets verder bent kun je inderdaad overstappen naar een Cube o.i.d. met net iets meer.
Belangrijkste advies: Neem les!

Ja, maar ik vind dus juist die versterkers in de starterspakketten zo slecht dat je er eigenlijk helemaal niets mee kunt. Zelfs iemand die uiteindelijk maar een jaar zal spelen heeft al meer plezier van net iets beters.

pieter-jan1
18 mei 2007, 18:58
he ronald ik zelf ben begonnen met een yanaha pacifica is zeker een fijn gitaarje voor wijnig . heb hem inmiddels verkocht maar klein beetje spijt van of een epiphone les paul is ook wel wat

die epi raad iedereen dus aan aan beginners, ook aan mij dus, maar die elementen zijn dus echt wel crap ... (en ja, dat is ook de rede waarom ik liever geen epi heb ..) :rockon:

jasper159
18 mei 2007, 19:23
die epi raad iedereen dus aan aan beginners, ook aan mij dus, maar die elementen zijn dus echt wel crap ... (en ja, dat is ook de rede waarom ik liever geen epi heb ..) :rockon:


Die elementen zijn helemaal niet crap!
Alleen bij een Epi LP special II, maar die kost dan ook maar een 200€

pieter-jan1
18 mei 2007, 19:29
Die elementen zijn helemaal niet crap!
Alleen bij een Epi LP special II, maar die kost dan ook maar een 200€

ok, mijn fout, hoewel ik in redelijk veel topics heb gevonden dat die dus niet echt geweldig zijn ...