PDA

View Full Version : Peavey 5150



Murdock
13 mei 2007, 00:42
Misschien een beetje onzinnig, maar heb mn leven lang {30jr] op Marshall
Kitty Hawk, Fender, etc gespeeld, maar sinds een half jaar heb ik de 5150
en wat is dit toch een geweldige buizenbak.

www.inhaze.nl

Magic Bean
13 mei 2007, 13:48
Als je niet van 'echte' clean sounds houd is de 5150 dé perfecte versterker voor het ruige scheurwerk.
Welke cab gebruik je erbij (of heb je de combo?)

Murdock
13 mei 2007, 17:18
Heb de combo, en gebruik alleen het crunch kanaal , zonder de crunch
knop ingedrukt, zo kan ik met de volumeknop van de gitaar switchen van redelijk clean tot een mooie oversturing, als het dan nog wat harder moet
trap ik de tubescreamer in

www.inhaze.nl

ben vanhoof
13 mei 2007, 22:57
Krijg je uit een 5150 II echt geen mooie clean uit zonder je volumeknop terug te draaien? En is het mogelijk om een clean, crunch en lead sound eruit te halen dmv 2 footswitchknoppen?

Murdock
14 mei 2007, 08:47
je kunt wel degelijk een clean geluid krijgen door de voorversterker
van het crunch kanaal zeer laag te houden, het is geen sprankelend
fender clean maar zeer bruikbaar, het lead kanaal kun je dan voor crunch
gebruiken en voor je leadsounds een pedaal.met de footswitch 3 kanalen
oproepen wil gewoon niet , omdat ie er maar twee heeft,
Gebruik dus zelf alleen het crunch kanaal, omdat het gewoon zeer dynamisch
is


www.inhaze.nl

Put
14 mei 2007, 08:54
Ik speel op een 5150 blokletter met ook ene ts er voro .. en dat is eigenlijk wel het beste wat me ooit is overkomen ...
Mesa boogie mn bilnaad .. klinkt misschien wel groter maar damn hoe agressief klinkt die 5150?
5150+TS-9+dikkesnaren+dikke pickups+dopegitaar+ mij dat is gewoon HET

De Beer
14 mei 2007, 13:34
Ik speel op een 5150 blokletter met ook ene ts er voro .. en dat is eigenlijk wel het beste wat me ooit is overkomen ...
Mesa boogie mn bilnaad .. klinkt misschien wel groter maar damn hoe agressief klinkt die 5150?
5150+TS-9+dikkesnaren+dikke pickups+dopegitaar+ mij dat is gewoon HETwelk een taal zint deze??:o

glasbier
14 mei 2007, 13:36
beretaal......

Misery Signals
14 mei 2007, 17:00
Ik heb met dat clean kanaal van die 5150II de sweet spot gevonden met de eq om een voldoende mooie clean en een lekkere crunch te krijgen... En die lead maakt 't af, een perfect driekanaals amp, zeker nu ik met een custom made cable zijn drie kanalen midi kan switchen...

Ik heb ook een Mesa Dual Rec, en ik vind die helemaal niet groter klinken... Wel anders en even mooi maar dan een ander karakter... Peavey klinkt zelfs vetter, kan ik harder doen blazen en heeft meer power... Een Boss NS2 is wel noodzakelijk bij die 5150...