PDA

View Full Version : ervaringen Godin LGX AUB



zuinige belg
10 januari 2003, 21:39
Ik kan een Godin LGX voor een zacht prijsje overkopen. Volgens mij een goed klinkende en goed bespeelbare gitaar met veel mogelijkheden.
Graag ervaringen en weetjes van u.

zjanke
10 januari 2003, 22:17
Kijk eens op OLGA : http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Godin/LGX-01.html

Ik heb zelf een LG, plezante plank zal ik maar zeggen...

Anders Destium
10 januari 2003, 23:11
KOPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Godin biedt ook nieuw superieure kwaliteit tegen een niet absurd hoge prijs. De gitaren zijn minstens even goed als Gibson, maar goedkoper. Eigenlijk zelfs beter nog meestal, omdat ze er niet zo veel maken en dus meer aan kwaliteitsborging doen, de naam is niet zo bekend en daarom kun je er 2ehands enorm geluk mee hebben (als je koopt :wink: )

zuinige belg
10 januari 2003, 23:12
Was mijn eerste indruk ook over de LGX ('k heb er al op gespeeld). De site kende ik al, toch dank.

Mitch
11 januari 2003, 10:48
Ale er geen rare dingen aan de hand zijn: kopen en wel onmiddellijk !!!

Als je in de zoekfunctie "Godin LGX" invoert vind je een topic waar werd gevraagd naar de LGX SA, maar waar ik vanuit ervaring met mijn LGX een ruim antwoord heb geschreven.

zuinige belg
12 januari 2003, 19:08
Thanks voor uw adviezen. Ik ben onmiddelijk gaan kopen. FF tot in Frankrijk gereden en een mooie trans purple LGX voor 1000 euro meegebracht. 1 jaar oud, praktisch onbespeeld
en in mint condition (factuur gezien).
Groeten van een gelukkige Godin LGX eigenaar.

BLOK182
12 januari 2003, 19:12
Cool man, gefeliciteerd! Fotoooooo!!!

Mitch
13 januari 2003, 20:20
Da's een heeeeeeeeeeeele mooie prijs !
Voor een jaar oud echt fantastisch. Mijne kostte hetzelfde, was van '96 maar in nieuwstaat. Wel mooiere kleur gelukkig :grin:

zuinige belg
14 januari 2003, 20:33
Tja, 'k had liever een blauwe. Maar voor die prijs kon de kleur mij niet schelen, 't gaat om de ongeloooooflijke sound, niet waar?
Seym. Paul, aan uw naam te zien is uw LGX ook voorzien van SD's, of niet?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zuinige belg op 2003-01-14 20:36 ]</font>

Mitch
14 januari 2003, 20:43
Nog 's lezen..... nee, mijn Epi Les PAUL is voorzien van SEYMOUR Duncans :wink:
Mijn LGX heeft Tetrads; een eigen design van Godin, geproduceerd door Schaller.
Aparte dinge, het zijn een soort gestapelde humbuckers, waardoor je eigenlijk per humbucker vier humbuckers hebt. Hiermee wilden ze het natuurlijke verschil in output tussen de bassnaren t.o.v. de hoge snaren verminderen en ook nog eens het verschil tussen deze snaren onderling. Aparte dingen, zien er ook erg leuk uit. Ik heb mijne wel laten aanpassen, want anders waren stand 1,2,3 vrijwel hetzelfde qua sound: beetje domninante hals humbucker.
Ik heb de LGX met SD's wel eens geprobeerd, maar dat was op een flextone of zo. Kon niet echt goed vergelijken. Overeenkomst is wel absoluut dat het beide geen forse high output humbuckers zijn: ze scheuren wel, maar ze gillen niet echt. Hoefde van mij ook niet, daar is de Epi voor :grin:
De Godin blinkt vooral uit in waanzinnig rond geluid en perfecte veelzijdigheid voor m.n. slag. Superding !

zuinige belg
15 januari 2003, 16:33
Mijn nu prille ervaring is dat de SD's toch voldoende variatie bieden. Van vette overgaand naar zelfs strat-achtige glazzy sounds. Daarbij nog de mix van het piëzo brugelement via de mix-uitgang. Verbluffend vind ik de sound van de acoustische uitgang, die zeker even goed zo niet beter is van kwaliteit dan die van mijn APX-5.