PDA

View Full Version : Losgaande Schroeven



Damage Inc.
12 mei 2007, 19:24
Hallo,

ik weet niet of dit in de Werkbank-afdeling moet staan ofzo, maar komt 'ie dan hè, lol...

De schroeven van de gitaarband-pinnen, tot nu toe nog alleen de "achterste", en de ringen om de audio-output gaan steeds los, hoe stevig vast ik ze elke keer ook weer draai.

Is er een manier om ze allebij vast te laten zitten, of in ieder geval langer dan na 1 of 2 keer spelen?

De gitaarband-pin helpt misschien om wat extra hout tussen te doen of lijm ofzo.
Of misschien dat strap-locks niet (zo snel) los gaan ofzo als ik die EINDELIJK heb.
Alleen ik heb niet zo'n last van gitaarbanden die losgaan, alleen als het leer heel zacht wordt na een lange tijd dan.

Maar de ring van de output weet ik echt niet hoe ik die vast kan zetten...


- Damage Inc.

glasbier
12 mei 2007, 19:41
wat voor gitaar heb je?

Damage Inc.
12 mei 2007, 19:56
wat voor gitaar heb je?

Het is bij verschillende gitaren, Ibanez, B.C. Rich, Washburn...
Ik dacht gewoon iets wat bij gitaren of bepaalde onderdelen gebeurde.

Maar het is in ieder geval de outputs die met een plaatje op de "rand" zit gemonteerd.
Ik heb ook een Epiphone SG waar de output bovenop de body zit, gewoon in een gat in het hout, dus die draait niet los ofzo.

FC Spoiler
12 mei 2007, 19:59
Luciferhoutjes (zonder kop), sateprikkers oid met goede lijm erin. Goed laten drogen, gat opnieuw boren en schroef er weer in voor de draagband knoppen idd, straplocks = precies hetzelfde verhaal. Voor de output locktite (of hoe je dat ook maar schrijft...) oid?

Damage Inc.
12 mei 2007, 20:11
Luciferhoutjes (zonder kop), sateprikkers oid met goede lijm erin. Goed laten drogen, gat opnieuw boren en schroef er weer in voor de draagband knoppen idd, straplocks = precies hetzelfde verhaal. Voor de output locktite (of hoe je dat ook maar schrijft...) oid?

Ok, dus de straploks die zouden ook gewoon losgaan, de schroef dus, net als standaard pinnen?

En locktight ofzo, zijn dan andere outputs, of is dat iets wat ik kan vervangen/toevoegen aan de standaad outputs?
Ik heb wel ooit iets gezien op Ibanez-gitaren dacht ik, dat je dan de plug erin vast kan klikken ofzo...
Bedoel je dat?

Madcow
12 mei 2007, 20:16
heej,

Ik heb dat probleem ook vaak.
Bij mijn strat durf ik daar wel een tandestoker of 2 in te rossen, Maar:
Ik heb nu een ibanez RG360DX En ik ben bang als ik daar tandestokers inhaal, dat het dan gaat splijten, en opnieuw uitboren vind ik ook vreselijk eng.

Hulp aub

Damage Inc.
12 mei 2007, 20:20
heej,

Ik heb dat probleem ook vaak.
Bij mijn strat durf ik daar wel een tandestoker of 2 in te rossen, Maar:
Ik heb nu een ibanez RG360DX En ik ben bang als ik daar tandestokers inhaal, dat het dan gaat splijten, en opnieuw uitboren vind ik ook vreselijk eng.

Hulp aub

Ja, ik ben ook bang dat als er te veel druk op komt te staan dat de hele body aan de onderkant splijt als ik de schroef erin draai dan.
Maar ik heb er ooit eens 1 lucifer-houtje tussen gedaan en dat hielp al voor een tijd.
Misschien de volgende keer wat houtlijm erbij dat het verstevigd of verhard wordt.
Volgens mij kan het best wel wat druk aan, en dat hout wat jer toevoegt wordt denk ik toch wel eerst plat gedrukt.

Pepe
12 mei 2007, 20:34
Hallo,


De schroeven van de gitaarband-pinnen, tot nu toe nog alleen de "achterste", en de ringen om de audio-output gaan steeds los, hoe stevig vast ik ze elke keer ook weer draai.
- Damage Inc.


output schroef kan je vastzetten door er een getande -of borg-ring tussen te zetten, voor draagbandknoppen is het meestal afdoende
een luciferhoutje in het gaatje te stoppen en de knop er weer in te draaien.

Damage Inc.
12 mei 2007, 20:39
output schroef kan je vastzetten door er een getande -of borg-ring tussen te zetten, voor draagbandknoppen is het meestal afdoende
een luciferhoutje in het gaatje te stoppen en de knop er weer in te draaien.

Ah, ja m'n vader bedacht net ook om een rubberen ringetje ertussen te doen.
En ik dacht, ja dat zit er inderdaad ook al op bij die Ibanez, was ik even vergeten.

Maar het probleem is denk ik, bij een enkele gitaar, dat er weinig schroefdraad is.
Ik bedoel, van wat er nog uitsteekt, want volgens mij is het bij die ene gitaar nog minder dan de dikte van het ringetje zelf.
Of kan ik dat op een of andere manier ook weer aanpassen?

wietse
12 mei 2007, 20:43
En locktight ofzo, zijn dan andere outputs, of is dat iets wat ik kan vervangen/toevoegen aan de standaad outputs?
Ik heb wel ooit iets gezien op Ibanez-gitaren dacht ik, dat je dan de plug erin vast kan klikken ofzo...
Bedoel je dat?

locktite is een schroefdraadborgmiddel, in verschillende kleuren te koop in automaterialen zaken o.a drupje van dat spul er op en dan de moer vastdraaien loopt hij niet weer los.
rode locktite is sterk genoeg voor gitaren, blauw is wat sterker maar kan ook wel, groen niet doen.
groene locktite gebruiken we bij vrachtwagens eigenlijk nooit, alleen in extreme gevallen, je moet dan de boel roodgloeiend stoken om het ooit weer los te krijgen.
dat is echt opgevoerde metaallijm, beresterk.

CowGuitar
12 mei 2007, 20:48
Gewoon een propje wc-papier in het gat en dan de schroef er opnieuw erin draaien.

FC Spoiler
13 mei 2007, 17:45
Ok, dus de straploks die zouden ook gewoon losgaan, de schroef dus, net als standaard pinnen?

En locktight ofzo, ...........
Bedoel je dat?

Straplocks gaan idd ook los (ik denk zelfs dat die er eerder last van hebben) en met Locktite bedoelde ik idd wat Wietse schreef op de vorige pagina, geweldig spul!