PDA

View Full Version : Bestaat er voor jou de ideale versterker ''right out of the box''?



Yamhammer_71
12 mei 2007, 16:09
Oke, hier gaat ie dan. Ik ben heel erg benieuwd of er voor jou de ideale versterker bestaat zonder er enige aanpassingen aan te doen; zoals ze ook weleens zeggen ''right out of the box''. Ik ben benieuwd hoeveel gitaristen een versterker in geheel originele staat hebben (Bogner, Marshall etc) zonder enige aanpassingen te hebben gedaan. Bestaat deze versterker er voor jou?


_______________
'Playing the guitar'

Tho
12 mei 2007, 17:18
ENGL Powerball, Peavey 5150

Ik heb een vreselijke bloedhekel aan pedaaltjes etc. dus bij mij is het Jackson USA -----> Powerball

skabouter
12 mei 2007, 17:25
Framus Dragon!!! dit is mijn ideale versterker
-3 onafhankelijke kanalen (clean crunch lead)
-2 masters (oftewel, solo boost)
-effectloop (wie kan er zonder)
-MIDI (dus sluit goed aan op mn effecten rack, ieder kanaal+ master naar keuze met 1 druk op midiboard, en dan ook nog desgewenst FX erbij of niet
-100 watt (hard zat dus, maar thuis ook prima te handelen)

hiermee kan ik in mn mainband perfect uit de voeten, met ultiem gebruikers gemak, en JAAA VETTE SOUNDS!

als ik 2 dingen mag aankaarten die die amp mist, dan is het reverb (midischakelbaar) en midischakelbare FX-loop (oftewel een loop). dan zou hij PERFECT zijn! nu is hij gewoon heel goed, en die features die ik mis kan ik ook prima zonder, het zou hem alleen nog beter maken.

Hell's Engl
12 mei 2007, 17:27
Zie onderschrift...

FC Spoiler
12 mei 2007, 17:29
Zie ook hier onderschrift

Les Paul R8
12 mei 2007, 18:07
CMW Studiocage, Marshall Studio 15

Lexvandoef
12 mei 2007, 19:13
Mijn Orville by Gibson rechtstreeks in mijn Marshall JMP 2203 en mijn toekomstige Vox AC30 :D

Tho
12 mei 2007, 19:24
Ik zit net te denken (jawel!) dat dit eigenlijk een bijzonder dom topic is. Als het geluid van een versterker voor jou niet goed zit zonder een pedaal of wat dan ook, dan koop je hem toch gewoon niet? Of ligt dat aan mij

Ibanez RuleZ
12 mei 2007, 19:31
zeker geen dom onderwerp. er zijn velen hier die met een single channel amp nog met een drive pedaaltje de oversturing moeten gaan verzorgen. dat betekent dat ie niet gelijk perfect uit de doos is, maar dat er wat bij moet.

voor mij... momenteel het dichtste bij zal denk ik een Mark IV van Mesa zijn. altijd goed clean en goede drive sounds.

Harrald

FC Spoiler
12 mei 2007, 19:35
Ja, maar de topicstarter heeft het niet over pedaaltjes. Het gaat om versterkers die niet aangepast zijn...
Mark IV is idd top btw!

Baker
12 mei 2007, 19:40
Zit in een rock cover band.
gebruik daar de multitone I 2x12 "right out of the box"

Heb er een boss phaser pedaaltje bij, maar die gebruik ik haast nooit.

Tho
12 mei 2007, 19:46
Ik zit net te denken (jawel!) dat dit eigenlijk een bijzonder dom topic is. Als het geluid van een versterker voor jou niet goed zit zonder een pedaal of wat dan ook, dan koop je hem toch gewoon niet? Of ligt dat aan mij

Laat die gozer lullen joh, hij kijkt gewoon niet uit z'n doppen







:D

Tupelo
12 mei 2007, 19:51
Ik heb er geen, maar er komt een dag dat ik een compleet gereviseerde in handen krijg, dat zweer ik, en die laat ik dan nooit meer gaan! :D
http://www.northcoastguitars.com.au/twinrevjbl's.jpg

Tupelo
12 mei 2007, 19:56
En deze week voor thuis gekocht.
http://www.staffhorst.nl/img/RolandCube20x.jpg
Niets serieus, maar voor huiskamergebruik met aan 4 zijden buren, zonder een kapitaal uit te moeten geven, en om alle stijlen aan te kunnen van clean jazz tot noisy riffs en solo's voor de band, kan ik mezelf op dit ogenblik niets beters voorstellen.

Kim Wilson
12 mei 2007, 20:05
Mijn amp is prima "out of the box". Nou ja, die doos bestaat allang niet meer... Maar ik heb wel mijn speakers vervangen door iets wat ik mooier vind. Valt dat ook al onder modificeren?

Ik vind dat niet zo erg dat je speakers vervangt. De amp kan wel bij je passen, maar met een andere set speakers wordt het net effe wat mooier. En pedalen vergroot je veelzijdigheid. Ik heb maar één kanaal, dus ik kom er eigenlijk niet onderuit.

Goed beschouwd bestaat mijn ideale versterker dus niet. Ik hou van de Fender sound, en die hebben slechts één kanaal.

Hoewel, misschien is de Supersonic wel mijn ideale amp...

Fender75
12 mei 2007, 20:36
Zie onderschrift...in combinatie met een tubescreamer is dit echt een heerlijke versterker! van clean met een randje tot heerlijke scheur...alles doet ie!

Kaboemba
12 mei 2007, 21:52
Ik vind het nogal een vreemde, onderdoordachte vraag of iig niet anders dan de vraag die al vaak is gesteld "welke versterker wil je hebben".

Volgens mij zijn er veel meer gitaristen hier met een versterker die niet aangepast dan die wel aangepast is.

Kim Wilson
12 mei 2007, 21:59
Ik vind het nogal een vreemde, onderdoordachte vraag of iig niet anders dan de vraag die al vaak is gesteld "welke versterker wil je hebben".

Volgens mij zijn er veel meer gitaristen hier met een versterker die niet aangepast dan die wel aangepast is.
Tja, hij werd dan ook gesteld door iemand zonder enige kennis van zaken. :)

drap
12 mei 2007, 22:05
Tja, hij werd dan ook gesteld door iemand zonder enige kennis van zaken. :)

Moet je niet zeggen, ik heb al heel goed advies van de beste man gehad. Koop eerst een fatsoenlijke gitaar voordat je uberhaupt een Marshall koopt! Het tegeltje hangt nou bij ons op de plee. Dergelijke wijsheid zie nou eenmaal niet vaak, moet je koesteren... Oh, en deze! Strakke plasserwerk, zoveel wijsheid! Een zielig SG'tje... *snotter* Ik raak helemaal geëmotiodinges...

casper innosence
12 mei 2007, 23:15
Wat is ideaal... Ik denk dat je in eerste instantie elke versterker "out of the box" goed vindt. Anders had je die bepaalde amp niet gekocht denk ik dan. Maar met de loop der tijd kunnen je eisen natuurlijk iets aangescherpt worden. En ook je smaak kan iets veranderen. De een gaat dan klooien met modificaties, de ander koopt een nieuwe amp.

Op dit moment ben ik helemaal in mijn nopjes met mijn nieuwe 1 kanaals Soldano Avenger, gewoon een lekkere scheur en geen overbodige knoppen. Twee en een half jaar geleden was ik ook helemaal blij met mn rectifier. En nu zou ik niet meer terug willen.

bluegate
13 mei 2007, 10:21
De Guytron GT 100 F/V die ik had was voor mij een versterker waar je niets
meer aan hoeft te doen.

Gewoon perfect! maar wel erg zwaar en je hebt weer een los cabinet nodig.
(Ben erg benieuwd naar de GT20, maar zo te zien is vd Haar gestopt met import.)

Alle andere versterkers die ik heb gehad zijn altijd door mij gemodificeerd.
Ook mijn huidige versterker is aangepast zodat hij beter inzetbaar is.

Helter Skelter
13 mei 2007, 10:49
Marshall JCM-800 2204 en Marshall DSL. Allebei niet gemodificeerd. Nadeel van deze bakken is dat tegen de tijd dat ik ze lekker vind klinken de geluidsman met het schuim op z'n muil en de duimen omlaag mij iets probeert duidelijk te maken haha :D

Duuussss... heb ik ook altijd een pedalenbak met scheurdozen bij me, het Marshall (semi) clean 'pakt' deze pedaaltjes erg goed dus ook op beschaafd volume heb ik een prima sound...nuff said :satisfie:

De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik zeker 8 van de 10 optredens 'het' met pedaaltjes doe...

Anders Destium
13 mei 2007, 11:13
Powertone van Koch, geen pedalen of wat dan ook nodig. Het enige nadeel is dat je wel fatsoenlijk moet kunnen spelen, anders ontploft hij. Dat is een soort ingebouwde bullshitdetector, ik raad de topicstarter deze amp dan ook niet aan.

Michael AE
13 mei 2007, 11:31
Het ligt er bij mij aan wat voor soort muziek ik maak. In mijn huidige bandjes speel ik met mijn ongemodificeerde Bogner XTC, die heel goed voldoet aan mijn eisen, maar deze bandjes liggen allemaal in het modernere genre. Als ik (classic)rock, blues, country, jazz, alternative, etc speel, dan kies ik eerder voor mijn Matchless, AC30, Fender Twin of Marshall.

Geen van mijn versterkers is trouwens gemodificeerd, maar ik gebruik bij mijn cleane amps wel vaak pedaaltjes voor de oversturing.

Agent_Smith
13 mei 2007, 12:20
DSL50.
Alleen buizen vervangen na enkele jaren omdat ze versleten waren.

Eko
13 mei 2007, 12:49
Mijn Marble Clubreverb. Zo besteld en gebouwd. Standaard en een prachtig werkpaard. 28 watt Class A singlechannel met een Custom 15 inch Eminence. Meer dan voldoende. Alleen een goede gitaar en een zeer goede kabel meer heb je niet nodig. Als je drive wilt , zet je hem verder open ,simpel maar de mooiste drive die er bestaat.

Hell's Engl
13 mei 2007, 13:28
De Guytron GT 100 F/V die ik had was voor mij een versterker waar je niets
meer aan hoeft te doen.

Gewoon perfect! maar wel erg zwaar en je hebt weer een los cabinet nodig.
(Ben erg benieuwd naar de GT20, maar zo te zien is vd Haar gestopt met import.)

Alle andere versterkers die ik heb gehad zijn altijd door mij gemodificeerd.
Ook mijn huidige versterker is aangepast zodat hij beter inzetbaar is.

+1

Super amp!!

Maaruh... is v/d Haar gestopt met de import?

Kim Wilson
13 mei 2007, 15:58
Powertone van Koch, geen pedalen of wat dan ook nodig. Het enige nadeel is dat je wel fatsoenlijk moet kunnen spelen, anders ontploft hij. Dat is een soort ingebouwde bullshitdetector, ik raad de topicstarter deze amp dan ook niet aan.
:seriousf:

Raffel
13 mei 2007, 16:18
Mesa Mark IV denk ik :D Met zoveel opties moet je er wel een goed geluid uit kunnen halen.

AART
13 mei 2007, 21:41
Mesa Mark IV denk ik :D Met zoveel opties moet je er wel een goed geluid uit kunnen halen.

Juist!

Meneer snapt het :rockon:

robert-gitarist
13 mei 2007, 22:19
Genoeg:
Randall Titan, V-Max, Warhead/X2
Marshall plexi
Mesa Boogie triple recto
Bogner uberschall/xtc
Peavey tripleX, 5150
Crate VooDoo

Kortom genoeg..en dat zijn ze nog nieteens allemaal...

Kaboemba
13 mei 2007, 22:20
Genoeg:
Randall Titan, V-Max, Warhead/X2
Marshall plexi
Mesa Boogie triple recto
Bogner uberschall/xtc
Peavey tripleX, 5150
Crate VooDoo

Kortom genoeg..en dat zijn ze nog nieteens allemaal...

Gelukkig ben je met amps wel bescheiden Robert :seriousf:

robert-gitarist
13 mei 2007, 22:22
Haha waarmee net dan? :D

bluegate
13 mei 2007, 23:31
+1

Super amp!!

Maaruh... is v/d Haar gestopt met de import?

Het merk Guytron staat niet meer bij de Amps op z'n site.
Nog wel op de homepage.

Guytron is verkocht, en het is natuurlijk maar afvragen of het niet een
soort CBS overname (Fender) is geworden.
Guy doet nog wel de R&D maar Sales, Support & Productie niet meer.

casper innosence
13 mei 2007, 23:38
Genoeg:
Randall Titan, V-Max, Warhead/X2
Marshall plexi
Mesa Boogie triple recto
Bogner uberschall/xtc
Peavey tripleX, 5150
Crate VooDoo

Kortom genoeg..en dat zijn ze nog nieteens allemaal...

Ik weet nog wel een Mesa triple te staan...

pietvanbuiten
14 mei 2007, 00:55
ik heb nooit iets aan mijn versterkers laten modificeren, vanaf 1973, marshalls, vox, london city, sound city, orange ,en koch gehad en in al die jaren nooit iets veranderd, en toevalligerwijs vorige week alleen in mijn
huidige mesa een biaspot laten inbouwen..... das toeval..........

robert-gitarist
14 mei 2007, 12:55
Ik weet nog wel een Mesa triple te staan...

Weet er zelfs genoeg te staan alleen moet je wel het geld hebben :D
En om eerlijk te zijn heb ik dat A. dus niet en B. vind ik de Mesa/boogie nogal overpriced. Ik zou dan zelf eerder een peavey tripleX nemen. Vind die toch net wat strakker klinken op een of andere manier. Maar neemt niet weg dat ik de triple recto een super gave top vind.

Kaboemba
14 mei 2007, 13:02
Haha waarmee net dan? :D

euhh hoeveel gitaren heb je op het moment Robert ?

robert-gitarist
14 mei 2007, 13:47
Mja geen idee zo uit me hoofd :P
Heb er namelijk ook 3/4 weg gedaan. Zal nu wel rond de 18 zitten..NIet geteld meer laatste tijd :p En het wil nog wel eens verschillen. (dan ruil ik er weer een voor wat anders etc etc)

skabouter
14 mei 2007, 16:17
een rotovibe bijv ;)

Useless
14 mei 2007, 22:32
Splawn Quick Rod

jerry Hoekman
14 mei 2007, 22:41
Hee useless;
hoe bevailt die splawn jou? Ik had je laatst ook een pm gestuurd.
Je hebt hem rechtstreeks besteld gelook ik of niet?

Groet,
Jerry