PDA

View Full Version : brug geaard.nog steeds hard gezoem



orreltak
12 mei 2007, 14:47
had een tijdje geleden een strat gebouwd en gewired.had de tremelo geaard via de veerklem naar de potmeter.zoals het hoort neem ik aan.maar hij blijft irritant hard zoemen.lig ik mijn hand op de tremelo,is het weg.

is het mogelijk dat er iets aan de tremelo niet geleid?
dat massieve brok weetikveelwat waar je je veren in prikt?

hoe kom ik van die zoem af?

no 1 hops
12 mei 2007, 14:55
ik ga ervan uit dat je spiraalveren hebt geplaatst tussen de klauw en het blok.

je aarde draad hoort aan de centrale massa ( meestal op de volumepot)

(misschien heeft deze draad een breuk?)
soms wil zo'n klauw ook geoxcideert zijn en maakt dan slecht contact met de draad of de spiraalveren.
schoonmaken/opruwen met wat schuurpapier wil wel eens helpen.

orreltak
12 mei 2007, 17:07
ik ben erachter gekomen dat het niet aan de tremelo ligt.
heb nu de zoem alleen als ik de 5-way switch helemaal op de neckelement heb staan.en als ik hem helemaal op de brugelement heb maar dan toch een stuk zachter.de rest is muisstil.

en ook nog.....de neckelement heeft helemaal zijn power verloren.der komt alleen maar een zacht geknepen geluid uit.

ik weet het niet meer hoor....word hier radeloos van.iemand?
wees mild.ben een leek

no 1 hops
12 mei 2007, 18:05
ik ken dus niet de situatie.
maar als je shieldtape hebt gebruikt, wil die wel eens naar binnen buigen in de sleuf waarin dat handeltje beweegt van de 5 way switch.
als dat metaal van dat handeltje die shield tape raakt dan creer je een soort van killswitch voor die stand.


is het dat niet dan maakt ergens bij de bedrading waarschijnlijk iets contact of een draad is niet helemaal fris meer bij de soldering.
soms wil een draad wel eens wat te lang afgestript zijn en als je de boel dan inelkaar zet druk zo'n bloot eind draad net even tegen een verkeerde conector of aansluiting en dan heb je dit soort problemen.
trek ook maar eens ( niet al te hard) an de draden die vast zitten gesoldeert.
wil wel eens gebeuren dat zo'n draad nog met 1 of twee dunnen draadjes vastzit net boven de soldering net onder de kunstof mantel om de draad.

hoop dat je zo verder kunt

maar wanhoop niet.
ikzelf was laatst aan het spelen met mijn 1bucker gitaar en daar kwam ook wel geluid uit, maar niet dat wat ik gewend was.
snoer stuk?
ander gitaar proberen, nee dat ging best.
dus zonder reden is er ergens dus iets mis in die 1bucker.
dus dat word ook voor mij zoeken

orreltak
12 mei 2007, 18:52
heb het gevonden de rooie en de witte van de element waren van elkaar afgekomen.maar omdat het afgetaped zat zag ik het niet.desondanks bedankt voor de respons.

misschien heb je dat ook wel met je HB