PDA

View Full Version : sound city



Saf
12 mei 2007, 14:19
He heb pas geleden mijn bassman 50 topje geruild voor een sound city top. Ik weet dat sound city in tegenstelling tot london en power city wel uit engeland komt en dat hij in elkaar gezet is bij dallas arbiter.

Kan iemand mij misschien meer vertellen over deze top. of over dit merk?

Negative K3 fan
12 mei 2007, 14:56
voorloper van hiwatt, prima amps :)

schwalbe
12 mei 2007, 16:48
http://www.vintageamps.com/plexiboard/viewforum.php?f=9
http://www.soundcitysite.com/sc_webpages/sc_home.htm

Linkjes naar sound city forum en site.
Zelf heb ik een 120 PA top.

Saf
12 mei 2007, 17:21
dank je wel man, is dus een goede gok geweest om bassman 50 hiermee te ruilen. oja die vna mij je wel gemod. ik heb achterop nog een mastervolume pot zitten.

schwalbe
12 mei 2007, 17:28
Een bassman is natuurlijk ook een geweldige top. Of het een goede ruil is is gewoon een kwestie van smaak denk ik. De Sound City heeft wel meer power maar soms is dat ook een nadeel. Originele onderdelen van een Sound City zijn moeilijker aan te komen dan voor een bassman.

Saf
12 mei 2007, 19:19
ik heb een bassman 135 en een musicmaster basscombo beide van fender de soun city heeft een andere klankkleur de bassman 50 heeft minder power is vergelijkbaar in sound als de 135. ga morgen naar alle waarschijnlijkheid een london city halen.

Met optredens vond ik de 50 net wat te weinig druk geven voor optredens waar de135 net te hard gaat is het combo goed genoeg voor.

Toaster
12 mei 2007, 22:00
Ik weet dat sound city in tegenstelling tot london en power city wel uit engeland komt en dat hij in elkaar gezet is bij dallas arbiter.

Kan iemand mij misschien meer vertellen over deze top. of over dit merk?

Dallas Arbiter is het merk transformatoren. De verserker is in elkaar gezet door Sound City.

Welk type heb je.

jor15
12 mei 2007, 22:09
Dallas arbiter is, voor zover ik weet, geen transformator merk. Ik heb hier een sound city 100 mark 3 staan en daar zitten Partridge trafo's in. Volgens mij is dat standaard (meest gangbaar?) bij sound city's.

Het zijn in ieder geval fijne versterkers ;-)

Toaster
12 mei 2007, 22:24
o ja sorry ben hier ff in de bonen. My bad...

Chris Winsemius
12 mei 2007, 22:25
Dallas arbiter is, voor zover ik weet, geen transformator merk. Ik heb hier een sound city 100 mark 3 staan en daar zitten Partridge trafo's in. Volgens mij is dat standaard (meest gangbaar?) bij sound city's.

Het zijn in ieder geval fijne versterkers ;-)

Ik heb Partridge trafo's in Hiwatts, Selmers, Soundcities en oude Matamps gezien.

schwalbe
12 mei 2007, 22:56
Het hele Dallas Arbiter-Sound City verhaal vind je hier: http://www.soundcitysite.com/sc_webpages/history.htm

Nog een kleine anecdote over de Sound City muziekwinkel in Londen: deze winkel heeft best wel een grote rol gespeeld in de Engelse muziekscene in de jaren '60. Ze hebben namelijk ook nogal wat musici gesponsort, o.a. de Beatles toen ze min of meer berooid uit Duitsland terugkwamen en helemaal nog niet bekend waren. Ringo kreeg van Ivor Arbiter, de eigenaar van de zusterwinkels Sound City en Drum City een compleet nieuw drumstel; en passant hielp Arbiter ook nog even het befaamde Beatles logo te ontwerpen (omdat hij wou dat het Ludwig logo ook nog prominent te zien was op het basdrumvel).
Stukje over Ivor Arbiter, de eigenaar van de muziekwinkels: http://news.independent.co.uk/people/obituaries/article314771.ece
Behalve Sound City en Drum City had Ivor Arbiter nog een derde winkel: de Fender Sound House (Arbiter was namelijk op dat moment de Fender importeur voor de UK). Zoals wel meer gitaarwinkels had ook de Fender Sound House een gitaarreparateur in dienst. Later is die gitaarreparateur nogal bekend geworden met zijn eigen pickup-line: Seymour Duncan.

treblemaster
13 mei 2007, 16:16
Ik heb ook een Soundcity gehad (100 watt versie..geloof de Mk3). Erg fijne versterker en mooi karakteristiek geluid. Bij die van mij was er ook ooit een mastervolume ingezet, maar ik was daar niet erg over te spreken...meestal zette ik de mastervolume open en de pre-volume erg laag en haalde ik de overdrive uit een pedaal. Bij mijn zoektocht naar een kabinet kwam ik een Laney pre-supergroup top tegen en die klonk nog beter (naar mijn smaak......iets meer richting Marshall achtige vervorming), dus uiteindelijk de soundcity weer verkocht.

Saf
13 mei 2007, 22:48
heb nu vanmorgen ook nog een london city mk V top gekocht. was ik al mee in onderhandeling voor het aanbod van de soundcity aanbod was zo mooi dat ik het niet kon laten. (zie topic waarde london city)

heb nu dus thuis een bassman 135 een soundcity mk 3 en een london city staan de fender blijft maar van mij nvrouw moet er een van de twee andere gaan. het zal denk ik de london city worden. vind dit soort keuzes maken altijd erg vervelend.

wat zouden jullie doen?