PDA

View Full Version : ground drukt tegen de shielding.hoe verhelpen?



orreltak
12 mei 2007, 11:04
heb iets van een probleempje met mijn toggle-switch en de toggle-switchcavity.de ground van de switch drukt tegen de shielding en kan van geen kant de ruimte er tussen krijgen.
heb begrepen als dit gebeurt dat je dan geen geluid krijgt.
kan ik dit verhelpen door wat ducktape tussen de ground en de shielding te plakken?

Noid
12 mei 2007, 11:45
heb iets van een probleempje met mijn toggle-switch en de toggle-switchcavity.de ground van de switch drukt tegen de shielding en kan van geen kant de ruimte er tussen krijgen.
heb begrepen als dit gebeurt dat je dan geen geluid krijgt.
kan ik dit verhelpen door wat ducktape tussen de ground en de shielding te plakken?Ja, ducktape kan, of van die tape voor electiriciteitsdraden.

piezo
12 mei 2007, 12:58
heb iets van een probleempje met mijn toggle-switch en de toggle-switchcavity.de ground van de switch drukt tegen de shielding en kan van geen kant de ruimte er tussen krijgen.
heb begrepen als dit gebeurt dat je dan geen geluid krijgt.
kan ik dit verhelpen door wat ducktape tussen de ground en de shielding te plakken?Als het goed is, maakt het aardepunt van je schakelaar tòch al contact met je afscherming. Hetzij bij de output, hetzij via de schacht en bevestigingsmoer van de schakelaar, dus wat is het probleem?

no 1 hops
12 mei 2007, 14:50
als het handeltje van je 3/5 way switch de shield raakt gaat het niet goed.
dat de rest van zo'n switch ( daar waar de schroefjes in draaien) de shield raakt is niet erg
voor de rest maakt het niet uit.
een mini switch is dan direckt geaard en dat is prima zo.
dus jouw probleem is zo ik het zie geen probleem.

piezo
14 mei 2007, 21:50
als het handeltje van je 3/5 way switch de shield raakt gaat het niet goed.dat de rest van zo'n switch ( daar waar de schroefjes in draaien) de shield raakt is niet erg
voor de rest maakt het niet uit.Dat heb je hier al vaker gemeld. Maar ik zou ècht niet weten bij welke schakelaar dat zo is. Niet bij een standaard CRL (Fender USA type) in ieder geval. Daarbij maakt het hendeltje wèl altijd contact met het chassis via het asje, maar nooit met de signaalvoerende onderdelen.
En ook niet bij de aziatische vervangers waar ik bekend mee ben.

no 1 hops
15 mei 2007, 11:35
Dat heb je hier al vaker gemeld. Maar ik zou ècht niet weten bij welke schakelaar dat zo is. Niet bij een standaard CRL (Fender USA type) in ieder geval. Daarbij maakt het hendeltje wèl altijd contact met het chassis via het asje, maar nooit met de signaalvoerende onderdelen.
En ook niet bij de aziatische vervangers waar ik bekend mee ben.piezo
dit is een ervaring van mijzelf waarin ik in stand 5 ineens geen geluid meer had.
zoeken zoeken en toen ineens zag ik dus wat ik hier vertelde.

er zijn zoveel schakelaars, de ene misschien door kunstof gescheiden van dat handeltje, de andere full contact.
dus als je foutzoekt is het goed dit te weten dAt het kan.
en dan kun je het misschien beter voorkomen.

hetzelfde geldt voor de verhalen dat shielden tone kost.
heb nu een project gedaan waarin ik stap na stap geluidsopnamen vergeleek
via een GNX en koptelefoon met een vaste patch zetting.
en ik merk niks van tone verlies, wel minder ruis