PDA

View Full Version : (Nieuw) thuissetje!



Jay Cal
12 mei 2007, 09:22
Eindelijk compleet! Een Studiotone top had ik al een korte tijd maar een passend cabinet liet nog op zich wachten. Nu heb ik mijn setje compleet. Ik heb de Fame 2x12 Duo met V30's genomen. Optisch de boel even aangepast: de witte bies weggehaald en het Fame logo vervangen door het celestionplaatje (bleven 2 gaatjes in het doek achter van het logo). Cabje klinkt fijn en mijn planning is nog om hem aan te passen naar stereo (switchable) en te kunnen kiezen tussen closed en open back.

Ik ben weer blij met een fijne amp voor thuis! Dit cabje is een aanrader voor de studiotone top. Zeker als je niet te veel wilt uitgeven.

Anyway, ook maar ff een foto'tje:

http://i33.photobucket.com/albums/d51/gianno/hometerror.jpg

Magic Bean
12 mei 2007, 10:00
Nice!!! Ik had zelf de witte bies erop gelaten, nu vind ik het er iets te 'vlak' uitzien.

Gave pop btw!

EmgMaster
12 mei 2007, 10:25
Mooi setje hoor!

Ik denk dat het zonder biesje mooier is, omdat de cab nu beter bij de top past. Leuk setje! Wat kost zo'n cab nou? En wat voor plaatje is dat wat je er op hebt gezet? Ziet er gewoon strak uit, helemaal zwart!

dr.distortion
12 mei 2007, 11:48
Ziet er gaaf uit JayCal!

Pickslide
12 mei 2007, 12:16
Hoeveel watt is zo'n topje eigelijk?

Negative K3 fan
12 mei 2007, 12:40
mooi setje, die studiotone is echt een degelijke versterker.

Jay Cal
12 mei 2007, 12:42
Mooi setje hoor!

Ik denk dat het zonder biesje mooier is, omdat de cab nu beter bij de top past. Leuk setje! Wat kost zo'n cab nou? En wat voor plaatje is dat wat je er op hebt gezet? Ziet er gewoon strak uit, helemaal zwart!

Thanks, ik vind hem zelf ook wel erg strak zo. Het verwijderen van de bies is inderdaad alleen maar om hem beter bij de Koch te laten passen. T vintage 30 plaatje zit normaal ook op de cab alleen dan strak in de hoek. De 2 gaten die rechtsboven na verwijdering van het fame logo heb ik verborgen door de baffleondersteboven te plaatsen en over de gaten het plaatje te schroeven. De cabs zijn 333 bij musicstore.de. Indien er een anbieding is gaan ze voor 299.


Hoeveel watt is zo'n topje eigelijk?

20 watt klasse A. Rond de 750-800 euro voor t toppie.

Mzzltov.

J

www.apparition.nl

SimonS
12 mei 2007, 18:45
(even tussendoor, zijn dat echte V30's die daar in zitten, heb je 'm open gehad?)

SimonS
12 mei 2007, 18:45
leuk setje trouwens!

Jay Cal
12 mei 2007, 19:03
(even tussendoor, zijn dat echte V30's die daar in zitten, heb je 'm open gehad?)

Opengehad? Ja
Echte Celestion V30's? Ja.

SimonS
12 mei 2007, 19:14
nice! prima prijsje dan.

Mitch
12 mei 2007, 19:37
Ik ben normaal niet zo gek op V30's, maar onder een Studiotone klinken ze puik. "Thuissetje" is eignelijk een belediging voor zo'n setup ;)


En uiteraard gebruikt Musicstore ook daadwerkelijk de speakers waarmee ze adverteren, ze zien alle claims en geretourneerde artikelen al terugkomen als ze dat niet doen...

Jay Cal
12 mei 2007, 19:45
Nou ik heb toevallig vandaag even gerepeteerd met dit cabje onder mijn multitone top in de oefenruimte... Ook daarop klinken de V30's magistraal! Erg veel definitie en druk. Ik denk eraan om volgende week tijdens een kleine gig dit cabje ook maar eens mee te nemen en mijn Marshall 1960 thuis te laten.

Om dit als thuisset te bestempelen is inderdaad misschien een beetje te min maar het is nou eenmaal mijn versterker voor thuis te spelen. Hij staat nu netjes in de woonkamer en is een stuk netter dan de grote top+4x12 die ik eerst thuis had. De studiotone is een soort schoenendoos met knopjes maar kenners weten dat ie loeihard gaat (zeker met de V30's) en dat de tone gewoon helemaal top is. Ik kan alleen in de avonduren niet al te hard ermee. Gelukkig is daar altijd nog een koptelefoon voor uitgevonden. Ik neem beide kochs wel mee naar de studio eind dit jaar want ik ben zo blij dat ik eindelijk MIJN geluid heb gevonden!

Woohoo!

PS. als iemand hem eens wil testen... u bent van harte welkom.

Mzzltov,

J

www.apparition.nl

arjanb01
12 mei 2007, 19:54
Vet setje zeg ! Ik heb zelf de combo versie van de studiotone. En al bijna 3 jaar mn vaste sound voor thuis en op de buhne.
Wel raar dat die V30's er te gek over klinken. Ik heb zelf ooit mn combootje getest op een Brunetti 2x12 kast met V30's erover en dat vond ik toch niet zo lekker klinken. Vooral clean wilde het geheel een randje krijgen op luide volumes.
Maar goed, gefeliciteerd met dat setje, en inderdaad de Studiotone is een wolf in schaapskleren inderdaad !