PDA

View Full Version : Les Paul kopie?



FruscianteFan
12 mei 2007, 01:26
Ik zat een beetje te youtuben op liveregistraties van Silverchair, zie ik dat Daniel schijnbaar zijn Gibson Les Paul Custom heeft vervangen door een andere gitaar. Nog steeds Les Paul, nog steeds zwart en alle Custom-looks. Alleen lijken de slagplaat en vooral de headstock anders van vorm!

http://www.chairpage.com/app/webroot/img/roadreports/2007/05/07050603.jpg

Iemand enig idee van welke makelij deze gitaar kan zijn?

Punkrockerke
12 mei 2007, 01:31
Het kijkt mij een Heritage.
Vooral die 2 Soldano Hot Rod's vielen mij op ;)

Lexvandoef
12 mei 2007, 01:39
Volgens mij ook een The Heritage.

Kijk maar eens op de site:

http://www.heritageguitar.com/models/H157.htm

Hoe was het concert trouwens?

FruscianteFan
12 mei 2007, 01:55
Heritage lijkt te kloppen.

Geen idee hoe het concert was, ik was er niet bij. Da's pas in augustus :)

Lexvandoef
12 mei 2007, 01:59
ah oke, gewoon voor de lol concertmateriaal aant bekijken. :D Ook leuk:D

Dacht dat je er net heen was gegaan ofzo:P

AgileGhost
12 mei 2007, 19:10
Wel apart dat Daniel inmiddels van Gibson naar PRS terug naar Gibson en nu naar Heritage is gegaan. Maarja, is ook niet zo'n stabiele jongen..

almarvk
12 mei 2007, 21:43
Ik heb het topic opgeschoond. Yamhammer; kap met dat gezeik!

Yamhammer_71
12 mei 2007, 21:50
Hele mooie Heritage LP Custom!! :)

FruscianteFan
12 mei 2007, 22:41
Wel apart dat Daniel inmiddels van Gibson naar PRS terug naar Gibson en nu naar Heritage is gegaan. Maarja, is ook niet zo'n stabiele jongen..Zo zwartwit zou ik het niet stellen, hoewel het globaal klopt. Young Modern speelt hij vooral op Fender Telecaster Deluxes, niet op deze Heritage. PRS en Gibson gebruikt hij nog steeds.

Zo zou ik het niet willen stellen. Die Les Paul Custom gebruikt hij voor nummers in C# (die gitaar staat C#-G#-C#-G#-C#-C# gestemd), onder andere Emotion Sickness en Without You. Van Young Modern staat volgens mij geen enkel nummer in die stemming, dus daar zal hij deze Heritage niet snel voor gebruiken. Hij speelt het nieuwe werk vooral op Telecaster Deluxes (waarvan hij eentje in 1994 al gebruikte voor Tomorrow).
Die jongen heeft gewoon van alles wat. Zou ik ook hebben, als ik het geld had

@ Yamhammer: het is geen geheim dat Daniel Johns anorexia en arthritis heeft gehad. Zou me niets verbazen als hij nu een drankprobleem heeft.