PDA

View Full Version : music productiv



ignite
11 mei 2007, 22:12
Hey....
Is music productiv een beetje de moeite waard om 2 uur voor te rijden.
Ik bedoel is het een beetje ene grote zaak waar je alles kan proberen.

Menneskedyr
11 mei 2007, 22:44
Was ie niet laatst afgefikt?

Johnny Ramone
12 mei 2007, 00:50
Heeft z'n beste tijden gehad, ik zou er al geen 10 minuten rijden meer voor over hebben. Vele winkels in Nederland hebben vaak mooier spul, al zijn de prijzen hier vaak wat hoger. Wil je toch graag naar onze oosterburen probeer dan eens Music Store in Köln, goed assortiment, goedkoop, goede garantie regeling, en je kunt meestal wel iets van de prijs aflullen.

Ron Valeri
12 mei 2007, 10:17
**********

jplm
13 mei 2007, 10:28
Verder valt het enorm tegen met als absoluut dieptepunt het akoestische aanbod.

Ja, ik ben er laatst ook geweest (3 uur rijden heen, 3 uur 15 min terug). Nu moet ik wel zeggen dat die brand waar men het hierboven over had juist op de akoestische afdeling is geweest, vandaar dat ze momenteel tijdelijk zijn uitgeweken naar een of andere hoek in hun winkel waar dus ten eerste weinig gitaren staan, die je ten tweede niet kunt proberen omdat er overal om je heen lui aan het spelen zijn, die rug aan rug zitten. Je mag trouwens wel "je" gitaar meenemen naar een andere afdeling binnen het gebouw, maar ideaal is het niet. Persoonlijk vind ik dat er maar een ding voor in aanmerking komt, en dat is de testcabine, maar die hebben ze niet.

Groet, Jan.

Eko
13 mei 2007, 11:57
De winkel is langzamerhand af aan het glijden. Ik woon op redelijke afstand ( +/- een uur) en kom er wel eens. Een paar jaar geleden hingen er rekken vol Gibsons, PRS, Fender USA en alle andere grote dure merken. Na een inbraak ( die al twijfelachtig was ) is het assortiment nooit meer zo groot geworden. Na de brand is het nog minder geworden. Het uitproberen van gitaren is inderdaad wat lastig als je goed wilt luisteren. Meestal staat er iemand naast je die het liefst alle distortion tussen z`n gitaar en een versterker wil uitproberen ( ook nog tegelijk) en dan het liefst met de versterker op het drive kanaal en opengezet! Jij probeert dan een clean geluid te herkennen en te beoordelen.
De enige ruimte die ik interessant vond/vind was de ruimte waar de Customshop gitaren staan/hangen. Alleen die is meestal afgesloten en als je vraagt om er even te kunnen kijken naar een CS Fender, blijft de verkoper er de gehele tijd bij , het liefst met een gezicht van........nou koop je hem of niet? Ik ben niet meer de jongste en kan me inderdaad zo`n ding veroorloven, maar niet op die manier.
Qua assortiment in de duurdere gitaren is Kees Dee in Amersfoort een prettigere winkel met beter personeel. Kost me meer tijd om er te komen, maar de moeite waard.
Musik Produktiv is leuk als dagje uit met meerdere muzikanten. De aanbiedingen zijn soms de moeite waard en de kleine dingen ( accesoires e.d.) zijn er in overvloed aanwezig. Een nieuwe slagplaat, mechanieken, gitaarbanden, koffers, pedalen enz zijn er te kust en te keur. Leuke koffiehoek en een paar maal per jaar een rommelmarkt in en om het terrein. Houd er rekening mee dat de winkel niet alle zaterdagen de gehele dag geopend is. Ik ben er al eens geweest om er achter te komen dat ik er weer met een kwartier uitmocht/moest!