PDA

View Full Version : reversed necks



thekid
11 mei 2007, 22:03
hey

ik zou graag weten of ik gewoon een lefty neck in een rechtste body kan steken of moet ik daar een speciale neck voor kopen.

en de necks bij warmort (ofzoiet) zijn di egefret of moet je dat zelf doen

MarkNijland
11 mei 2007, 22:13
Volgens mij kan dat gewoon, misschien dat je de topkam moet omdraaien. De 'position dots' zitten natuurlijk wel aan de onderkant als je gewoon een linkse hals gebruikt, dat kan wel eens lastig zijn, verder kan ik niks verzinnen.

De halzen van Warmoth (of andere Fender licensed merken) zijn naar mijn weten altijd gefret.

Malle Eppie
12 mei 2007, 11:50
Het enige waar je tegenaan kan lopen is dat de neck niet in de neckcavity (uitsparing) van de body past. Voor de rest hoogstens de 'nut' omdraaien.

Neem anders de body even mee naar de aan te schaffen neck om even te passen. Met een beetje schuurwerk moet je een heel eind kunnen komen.

Vind het persoonlijk altijd gaaf staan, zo'n reversed neck. Net even anders...

Saf
12 mei 2007, 14:15
heb dit bij mijn zelfbouw bas ook gedaan. i kheb het alleen makkelijr dan jouw want ik ben een lefty. Ook verschilede straten teles die ik heb laten herleven heb ik met rechtshalzen uitgerust. topkam omdraaien of vervangen. en hoppa. je mist inderdaad alleen je positiestipjes op de zijkant.