PDA

View Full Version : Rock achtig solotje uit het niks



Bas
10 januari 2003, 20:50
Toen ik tot de wederontdekking kwam dat er ook een mic in mn laptop zat dacht ik, kom laten we is wat recorden.. Als je goed luisterd hoor je compu beetje zoemen :grin:

Anyway, dit is een voorbeeld van een ter plekke verzonnen solo achtig iets, en ik was benieuwd wat jullie er van vonden.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/bm.scholtemeijer/basloopttekutten.mp3

Guitarfreak
10 januari 2003, 23:10
Het begin beetje te overdreven bends. Kvind het niet mooi, maar de vibrate stukken zijn goed.

Bas
10 januari 2003, 23:35
Vindt je de bends niet mooi of de hele riedel?

Megalodon
11 januari 2003, 04:29
Ik zie het nut niet echt in van zo'n post eigenlijk. Waarom wacht je niet even totdat je iets zinnigs uitgedokterd hebt? Dan kun je vast wel, toch?

Je noemt het zelf al 'Bas loopt te kutten' en dat klopt.

Guitarfreak
11 januari 2003, 10:10
Laat ik het zo zeggen het is niet mijn stijl:D

Kitaarhiero
11 januari 2003, 13:03
Nou, het klinkt niet echt slecht vind ik. leuk als "free time" solo.

Bas
11 januari 2003, 13:52
Zo moet je het inderdaad zien; een 'free time solo'. Kan wel iets uitdokteren wat je zou herkennen maar heeft dat zin? Dacht dat iemand misschien nog een hint/tip zou kunnen geven zoals hierboven over die bends.. maar dat valt wel mee dus.

Megalodon
11 januari 2003, 17:25
Op 2003-01-11 12:52, schreef Bas:
Zo moet je het inderdaad zien; een 'free time solo'. Kan wel iets uitdokteren wat je zou herkennen maar heeft dat zin? Dacht dat iemand misschien nog een hint/tip zou kunnen geven zoals hierboven over die bends.. maar dat valt wel mee dus.




Goed, het gaat dus om improvisatie, right? Ook in improvisatie moet wel wat structuur zitten vind ik, je moet de luisteraar boeien. Dat wordt moeilijk in dit geval.

Je moet begrijpen dat alles wat jij upload een presentatie is van jezelf.

Wat jij hier met dat stuk doet is zeggen 'Hoi, ik ben Bas en ik speel hier wat riedeltjes die weinig tot geen verband met elkaar hebben. Op zich had ik natuurlijk wel eerst beter kunnen leren spelen, maar fuck it weetje; ik wil gewoon wat online hebben staan, want iedereen heeft z'n shit online staan.
Anyway; het liefst sla ik de snaren zo hard mogelijk aan in de hoop dat ze breken...maaruh; ik kan wel bendings hoor!'

Goed, klinkt wel lullig, maar geef toe; er zit best wel een kern van waarheid in m'n kritiek toch?

Beknopte versie van m'n kritiek is dus:

- zorg voor meer verband tussen je noten zodat ze meer zegginskracht krijgen; ook bij improvisaties
- werk aan je aanslag; goede gitaristen spelen heel ontspannen

Wil niet zeggen dat ik het helemaal niet goed vind, maar het kan gewoon veel beter als je meer op bovengenoemde dingen let. Nothing personal dude.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2003-01-11 17:01 ]</font>

sash
11 januari 2003, 18:27
Op 2003-01-11 12:03, schreef Kitaarhiero:
Nou, het klinkt niet echt slecht vind ik. leuk als "free time" solo.




Ja daar heb jij best ervaring mee :grin:

Barret Wallace
11 januari 2003, 23:00
:lol:

Kitaarhiero
12 januari 2003, 17:51
In de freetime ben ik idd het beste :razz: ,.|..

enneuh... het word steeds beter :wink: