PDA

View Full Version : Hello Gitaarmaniakken!



Guitarmania
11 mei 2007, 16:33
Mijn naam is Willem but I prefer Guitarmania op het forum. Ben 36 jaar en speelt zo'n 20 jaar. Al die tijd op een ouwe Gibson SG met flinterdunne(custommade) hals en waxed body. Die gitaar heeft mijn rechterhandtechniek enigszins verpest omdat de snaren zo dicht op de body staan. Daarom heb ik onlangs een goedkoop Ibanezje op de kop getikt om de tremolo eens te proberen en eens een standaardmodel eigen te maken. Lastig de eerste week maar nu gaan ik als een speer!

Mijn helden zijn: Robben Ford in zijn Yellowjacketstijd (heerlijke blues over gladde jazzy chords), John Sykes (prachtige melo-solo's over Ozzy's No more tears), Mike Stern op Upside Downside (toen ie nog aan de drugs was...), Brian May (uniek melo-geluid), Allan Holdsworth (op een echte gitaar!) en Vai als ie Blue Powder speelt.

Ik heb nog wel eens gitaarles gegeven maar leerlingen holden hard bij me weg als ik ze droge vingeroefeningen gaf. Daardoor heb ik geleerd dat gitaarspelen vooral leuk moet zijn en geen ernstige zaak.

Verder kun je me alles vragen over muziektheorie.

C-ya op het forum!

Guitarmania
11 mei 2007, 16:44
... bedoelde ik (Ozzy)...

Blend
11 mei 2007, 16:50
Hallo, welkom op het forum! Wat voor amps gebruik je? (ook altijd wel leuk om te weten nl :) )

Guitarmania
11 mei 2007, 18:13
Tsja, daar had ik net al een post over: mijn Crate G212 XL heeft de geest gegeven. Ik probeer hem weer tot even te brengen...

Maar ik heb een nieuwe nodig. Een met een geweldige solo-sound. Waarmee je op het podium ook te voorschijn kunt komen.

Die Crate heb ik destijds gekregen in ruil voor een Marshall Valv. Was puur om de watts. De Crate bleek ook een beter solo-geluid te hebben. Bij de Valve moest ik altijd met pedalen aan de gang. Bij de Crate kon ik volstaan met een Volumizer...

repelsteeltje
11 mei 2007, 23:34
welkom hier,