PDA

View Full Version : zijn er ook van die mensen



bathmutz
10 januari 2003, 19:49
Hey, mensen, zijn jullie ook van die mensen die veel theorie leren? en zo ja wat dan bijvoorbeeld? ik zat zelf te dneken dat ik wel iets meer moet weten zodat ik dan misschien ook harmonieus kan spelen enzo.

ja en via activebass vindt ik het nie echt werken trouwens, dus iets anders graag.

de groeten en dahheej.

BathmutZ

basswasp
10 januari 2003, 19:51
'k ga d'r voor op les... die standaard improvisaties ben ik ook zat...

JoVe
10 januari 2003, 22:08
Tijdje geleden heb ik "Eenvoudige Muziektheorie" van M.E. Schouten, bij de bieb gehaald. Dat boek is wel goed, alleen is het nogal klassiek ingesteld. Allemaal klassieke benamingen en zo. Laatst heb ik ook effe het Tipboek "Muziek op papier" bekeken, dat is ook wel erg duidelijk, alleen alles wat daar in staat, staat uitgebreider in dat andere boek. Maar dat Tipboekje is misschien wat makkelijker te begrijpen omdat het de benamingen wat meer up-to-date zijn.

basswasp
10 januari 2003, 23:22
Liever een 'vette groove' dan een 'aangenaam ritme' :wink:

basbeest
11 januari 2003, 11:19
ik heb nou een paar maanden een nieuwe leraar en in die tijd heb ik echt superveel theorie gehad en hierdoor ben ik ook hele andere dingen gaan spelen je hoeft namelijk niet alles op gehoor te doen. Dus als het kan zou ik zeker les nemen :grin:

bassopotmus
11 januari 2003, 11:22
ik leer ook best veel theorie op me les. Ik heb er nog aan ged8 om theorie les erbioj te nemen 1 keer in de week maar dat haal ik helaas niet met me tijd...

bathmutz
11 januari 2003, 14:08
ja, ik kijk ook welleens in de bieb voor wat basboeken, maar dat zijn vaak vrij oude boeken, met alleen de standaard dingen erin, ik zal eens verder kijken of ze nog meer hebben. is er geen leuke site waar ze iets over harmonie vertellen?
ik bedoel dat als je speelt het heel melodieus en mooi kan klinken, en daar dan een groove van maken en je hebt het een ideale ondergrond voor een vet nummer volgens mij. daar wil ik dus wel achterkomen.

BathmutZ

skabouter
13 januari 2003, 11:33
ik doe nu alleen maar theorie op les. eerst was het voornamelijk de vaardigheden en truukjes in de vingers krijgen, maar nu zit ik al een jaar op het therorie gedeel.
dan leer je gekke dingen zoals de zevende trap uit een eolische toonladder en blablabla ofzo.

ik vind er niets aan, maar het helpt me wel.