PDA

View Full Version : Effecten van MARSHALL t.o.v. BOSS ME-6



Hellsbellsnl
11 mei 2007, 01:51
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een BOSS ME-6 multi effecten bak.
(deze staat meestal stof te happen op de oeffenkamer,gebruik tot nu toe meestal clean en scheur kanaal)
Echter over de BOSS ben ik niet tevreden (i.v.m paramter instelling. bij knoppen heb je tussen 1 en 2 nog altijd anderhalf en bij parameters niet)
Nu heb ik een serie Marshall pedalen op het oog waaronder de GUV'NOR 2 en nog een 5 tal pedalen. (alles MARSHALL)
Dus eigenlijk de hele serie voor een leuke prijs en ook nog mooi te verwerken op een pedalboard.
Nu ben ik heel eerlijk en zeg ik dat ik niet zo houd van die pedalboards met 26 verschillende type's en merken pedalen erop en ik ben ook nog echt een leek op pedalen gebied......

GROOTE VRAAG IS NU:

WAT VINDEN JULLIE VAN DE VERSCHILLENDE MARSHALL EFFECTEN PEDALEN????????????

robert-gitarist
11 mei 2007, 12:06
Ik vind het wel goeie pedalen. Heb zelf de Guv'nor2 gehad en die klonk bijna exact als mijn Marshall JCM900 top. Rest van de pedalen zijn wel goed ja. Alleen vond ik de comp. niet echt wat. Zowel van Boss als van Marshall vind ik de comp. gewoon ruk. Enigste die ik goed is die van MXR(de oude). De vibratrem is ook een erg goed pedaal. Alle pedalen van Marshall zijn ook van degelijke kwaliteit gebouwd. Lekker zwaar enzo.

jimihattricks
11 mei 2007, 13:14
ik kan alleen maar zeggen dat ik de guv'nor II wel een ok pedaal vind, in die prijsklasse en met het oog op 'de marshall sound' echt prima te gebruiken..

nadelen van alle marshall pedalen:

de knopjes > ze zijn 1) moeilijk af te lezen en 2) bij bv de guv'nor moet je zo'n beetje een fokking dwerg zijn om ze in te kunnen stellen.. ga er dus vanuit dat - wanneer je de hele reeks gaat kopen (wat ik overigens nooit zou doen, want ik wil wel zoveel mogelijk kleurtjes en vormen op mijn pedalboard :) ) - je eerst een uur met nagellak / verf aan de slag moet om een en ander leesbaar te maken..

10Man
11 mei 2007, 15:05
ik heb alleen de bluesbreaker II gehad en die vond ik erg goed (zeker prijs/kwaliteit): lekker warm overdrive geluid, zowel voor rhythm als lead

het aflezen is idd een probleem bij Marshall pedalen