PDA

View Full Version : Welke van deze twee wordt het.



Nobilta
11 mei 2007, 01:30
Ik wil een nieuwe gitaar kopen maar ik kan moeilijk een keuze maken. Ik weet dat ik nogal wat reaktie ga krijgen omdat het eigenlijk toch wel 2 vrij verschillende gitaren zijn. Ik wil in één keer een goeie kopen en zit al lang in mijn hoofd met de Ibanez JEM7V en hier zou ik zeker tevreden mee zijn. Het is dus ook vooral om ROCK/METAL te spelen. Maar...
Ik begin de laatste tijd ook meer belangstelling te krijgen voor PRS. Ik weet dat ze van hoge kwaliteit zijn maar zou je er ook serieus mee kunnen "rockken" en verschilt de nek veel van die van de JEM? Ik ben een klein manneke met kleine handjes en die Ibanez-hals vind ik dus fantastisch. Wit vind ik dus zeer mooi, vooral samen met goud en daarom vind ik de PRS Dave Navarro precies wel iets hebben.Ik weet dat er hier op het forum zijn die niet zo Ibanez-gezind zijn en vooral de JEM met een handvat oerlelijk vinden maar ik wou toch iets meer te weten komen over het verschil tussen deze twee gitaren:


http://www.ibanez.co.jp/img2007/eg/m/JEM7V_WH_00_05.gif http://www.prsguitars.com/navarro/img/front.jpg

Pepe
11 mei 2007, 01:39
hmmjaa, ik heb meer met Ibanez dan met PRS maar dat is persoonlijk he

met beiden kan je niet mis gaan natuurlijk maar zo'n flamboyante Jem schept wel het een en ander aan verwachtingen aangaande gitarische capriolen, met de PRS kan je wat meer low profile door een set heenwandelen.

DeiDRagonas
11 mei 2007, 05:51
BY FAR zou ik voor de PRS gaan. Veel mooier naar mijn smaak. Zeeeker prima voor lekker scheuren ook. Ik geloof dat bij de Ibanez de actie vaak wat lager is dan bij een PRS, maar ik vind de hals daarentegen wat breder aanvoelen. De PRS is wat voller en ligt mij persoonlijk het beste van de twee. Als IK moest kiezen wist ik het wel, maar zo'n keus is heel persoonlijk natuurlijk...

Roy

The_W85
11 mei 2007, 08:37
Ik zou voor de PRS gaan, eigenlijk zou er als keuze ook nog een Les Paul Custom AW moeten zijn :p

smandert
11 mei 2007, 08:45
Puur op uiterlijk, want ik heb op geen van beide gespeeld:

de PRS. Ik hou niet van die JEM dingen.

Einzeln
11 mei 2007, 08:48
De PRS en schroef er zelf een handvat aan!

brunodb
11 mei 2007, 08:56
zeker de PRS. die zal voller klinken door haar dikkere body en iets vollere hals. zal dus zwaarder klinken voor metal. de ibanez zal iets vlotter shredden. ben je een ritmegitarist of leadgitarist. kan ook wel bepalend zijn voor de keuze

Luca P
11 mei 2007, 09:04
Spuuglelijk die Jem. Vooral dat handvat en die tremeloe met 80 schroefjes.
Die PRS is meer mijn stijl. Alhoewel ik PRSen eigenlijk ook niet mooi vind.
Zo wie zo zou ik niet moeten reageren want ik ben een Gibson man, maar ja je hebt vrij en...

Harm
11 mei 2007, 09:09
Tsja, altijd lastige keuze...
1. Probeer ze uit!!! En dan kun je zeggen dat de Navarro niet overal te krijgen is maar speel een Custom 24 met een thin wide neck en het is vergelijkbaar (elementen zijn anders pluse deze heeft een braz toets dacht ik).\
2. Dan je eigen mening vormen...

Mijn mening:
De Navarro is een lekkere gitaar, klinkt goed en is typisch PRS, goed afgewerkt! De wat dunnere deck is voor jou misschien beter maar de toets is wel zo breed (de wide) als de andere customs. Ik heb getwijfeld om deze te kopen...

De Vai modellen bekoren mij niet echt, maar... Ik heb er een paar gehad... De clean geluiden en de standjes met de elementen zijn super! Echt veelzijdig qua alles voor begeleiding. Qua soleerwerk super! Mooie heldere toon... Echter nu de grote mits en maar... Geen strak geluid voor stevige riffs, dat mistte ik echt!!! De Jem10 was een van de mooiste gitaren die ik ooit gehad heb maar omdat ik er steeds minder op ging spelen (het geluid ging me tegen zitten) heb ik die verkocht.

Vorm je eigen mening en probeer ze uit... Een Navarro krijg je niet snel 2de hands... Een Jem zeker wel!!

vulvasonic
11 mei 2007, 10:05
PRS. Dit is sowieso de mooiste PRS imo, dus voor mij zou de keus makkelijk zijn. Maar dat heeft ook (en vooral) te maken met mijn manier van spelen.

Wil je echt goed gebruik maken van de zwengel, dan zou ik voor de JEM gaan. Vergis je niet in de kwaliteit van die dingen. Die JEM's zijn super, maar ook zeer onderhoudsgevoelig.

Als je lekker wilt rocken en je wilt een gitaar die altijd voor je klaar staat, zonder dat je er iedere week aan moet prutsen om 'm weer perfect afgesteld te krijgen, ga dan voor de PRS.

Malle Eppie
11 mei 2007, 10:23
Voor metal zou ik voor de Ibanez gaan. Meer keuze in geluid door de elementen en een goede tremelo voor het betere soleerwerk.

Welke metal gitarist speelt er vandaag de dag nou op een PRS?

artnaz
11 mei 2007, 10:30
Die JEM7VWH vind ik persoonlijk één van de mooiste gitaren! Speelt als een droom! En ook al vind ik dat hij geweldig klinkt, het is niet mijn sound helaas. Met PRS heb ik niet zoveel...

Maar wat heb je nou aan al deze verschillende meningen van ons? Probeer ze te testen of koop ze allebei. Dan blijkt dat de PRS meer jouw thing is en kom ik de JEM bij jou ophalen in ruil voor een standaard voor je PRS! Is dat geen geniaal advies?

:cheerup:

bass blom
11 mei 2007, 10:35
ik vind de prs ook meer een herengitaar :D

Nellyrocks
11 mei 2007, 11:06
PRS 456789

Reb
11 mei 2007, 14:49
De Jem. Veel mogelijkheden en speelt gewoon erg lekker... :)

Steven Otto
11 mei 2007, 15:38
JEM über alles.

Jem minder goed voor metal? Meneer Jari Maenpoo van Wintersun speelt op deze jam, en man, wat haalt hij d'r rete strakken solo's uit. (lukt hem zelfs op een telecaster). maaruh.. Die JEM vind ik echt wel klassen hebben hoor! :chicken:

krizz
11 mei 2007, 15:51
De JEM is veel mooier en speelt IMO stukken fijner. Maarja, ik snap echt niet waarom je ons laat kiezen...

Denk wel, dat als je signature gear aanschaft en ermee optreedt (en dat geldt zeker voor gitaren) dat je publiek met bepaalde, wellicht ongewenste, pretenties kijkt/luistert. Zeker met de herkenbare JEM's heb je het gewoon dat mensen al van tevoren verwachten dat je van die priegelsolo's weggeeft. Hoeft natuurlijk niet, dat ligt aan jou, maar dat zijn wel bijwerkingen van signature gear.

Natuurlijk geldt dat ook niet voor iedereen in het publiek en is het effect klein, maar het is er wel.

Verder is het natuurlijk een kick-ass gitaar!

My $0.02

Negative K3 fan
11 mei 2007, 17:14
die JEM is echt spuuglelijk, dat wit met goud, pearloid slagplaat en overdadige inlays... tijd voor een teiltje. en dan hgeb ik zelfs een edit nodig om die afzichtelijke monkey grip te benoemen.

tenzij je op een woonwagenkamp woont ofzo (no offence als het echt zo is, want dan heb je mijn zegen).

krizz
11 mei 2007, 17:22
Hij is wel wat kitch, dat is zeker. Het moet gewoon bij je passen, bij Vai bijvoorbeeld, lekker over the top.

Maar die PRS is echt reinste bagger in mijn ogen, dat moet ie toch minstens zo'n mooie quilt top hebben of zo.

Gitaro
11 mei 2007, 17:30
Metal op een PRS. (http://youtube.com/watch?v=_aTj2DAFdoE)

En op een JEM! (http://youtube.com/watch?v=ml3EpGDuNeU&mode=related&search=)

U vraagt, wij draaien

Elixir
11 mei 2007, 18:37
100% zeker de PRS...

artnaz
11 mei 2007, 20:44
Nee, daar wordt het duidelijker van. Helemaal bij Opeth, in die herrie kun je nauwelijks de instrumenten onderscheiden...

Gitaro
11 mei 2007, 20:50
Ja nou en. Ik wil gewoon filmpjes spammen! Elke idioot weet dat je op iets met een humbucker vrijwel zeker metal kunt spelen

FruscianteFan
11 mei 2007, 20:57
JEM über alles.

Jem minder goed voor metal? Meneer Jari Maenpoo van Wintersun speelt op deze jam, en man, wat haalt hij d'r rete strakken solo's uit. (lukt hem zelfs op een telecaster). maaruh.. Die JEM vind ik echt wel klassen hebben hoor! :chicken:Je zegt het zelf al, die vent kan blijkbaar uit alle gitaren retestrakke solo's toveren ;)

Ik ben vóór de PRS. Vind PRS'en mooier dan (metalgerichte) Ibanezzen en ben sowieso wel een liefhebber van Dave Navarro.

glacius
11 mei 2007, 20:57
ik ben een grote prs liefhebber maar de dave navarro sig vind ik niet zo mooi

ik zou voor de jem gaan

heinz3110
12 mei 2007, 01:25
Voor de looks... zou ik voor de JEM gaan . Ziet er lekker kitschy uit, de PRS is wat netjes vinnik.

Voor de rest...ach, gewoon testen. En als er een humbucker op zit wordt het idd al gauw makkelijk om er metal op te spelen. Gewoon diegene nemen die het beste aanvoelt ,speelt etc etc.

Yamhammer_71
12 mei 2007, 11:20
Ibanez Jem of PRS.

PRS gitaren zijn van hele goede kwaliteit, fijne bespeelbaarheid + fijne sound. Klinkt over het algemeen heel warm en in balans.

Nobilta
12 mei 2007, 17:23
Alvast bedankt voor de reaktie's.
Ik ben er nog niet uit maar ik heb tijd. Ik zal eens op zoek gaan naar een PRS zodat ik kan vergelijken.
Ik weet een tweedehands PRS Dave Navarro te koop van 2006 voor "maar" 1000 euro. Ik heb naar die persoon een mail gestuurd maar heb geen reaktie gekregen. Ik ga het nog eens proberen.

Damius
12 mei 2007, 20:08
Die Ibanez is werkelijk DE gitaar, ik vind hem er echt te super uitzien, de inlay, de kleur, alles! Maargoed, of die metal gericht is...

artnaz
12 mei 2007, 20:12
Voor de verandering ben ik het over gitaren met jou eens Damius :)! Maar ik denk dat hij prima voor metal geschikt is, hoewel het zonde is om zo'n kwaliteitsgitaar te gebruiken voor zulke muziek...

Nee metal-fans, niet gaan slaan :p!