PDA

View Full Version : usb Pod XT Live



oneass
10 mei 2007, 23:48
Hoi,

'k heb een vraagje over de usb-drivers van de pod xt live: is het mogelijk om deze te gebruiken voor audio, en tegelijkertijd ook voor midi?

Ik zou namelijk graag die pod kopen om live te gebruiken in combinatie met een laptop met GuitarRig: enerzijds wil ik dan de pod gebruiken als audio-interface (dus het cleane signaal naar de pc sturen, en het guitarrig-signaal weer naar de pod en van daar naar de versterker/mengtafel), anderzijds wil ik met de pod-pedalen ook realtime GuitarRig kunnen besturen (voor programchanges, wahwah, taptempo, ...).
Weet iemand of dat kan??

alvast bedankt!
wannes

Harm
11 mei 2007, 08:19
Pfff... goede vraag...

PM Vettaville.nl eens even of kijk daar op de site! Die weet alles van line 6 :p

Harm

vettavillenl
11 mei 2007, 16:11
Je kunt je PODxt middels MIDI andere programma's (guitarrig) laten aansturen. en je signaal onbewerkt doorsturen.

Gr. Hans

oneass
12 mei 2007, 10:11
oké, bedankt! Dus die MIDI-signalen kan ik gewoon via usb sturen, i.p.v. met de MIDI-uitgang? Dat bespaart me dan weer een MIDI-interface...

oneass
12 mei 2007, 10:13
Nog een gerelateerd vraagje, eigenlijk: geeft de pod het signaal van de software dan in stereo weer, of gaat die ervan uit dat dat een reamp-signaal is, dat per definitie mono is?

bedankt,
Wannes