PDA

View Full Version : Crate-ellende



Guitarmania
10 mei 2007, 21:53
Iemand ervaring met Crate-versterkers? De mijne G212 XL heeft op eoa manier de geest gegeven na jaren trouwe dienst. Via Google kwam ik nogal wat slechte recensies tegen over de Crate. Iemand dezelfde ervaringen? En misschien iemand die weet hoe ik het kreng kan oplappen?

robert-gitarist
10 mei 2007, 22:06
Ja wat doet het niet meer dan?Wees eens duidelijker ;)

Om op je vraag terug te komen; nee, ik heb geen slechte ervaring met Crate. De goedkope transistor versterkers vind ik waardeloos maar de wat duurdere series zoals de Blue VooDoo zijn echt geweldig. Goeie versterkers.

Nocki
10 mei 2007, 22:47
Crate? Nooit van gehoord.

trouwens nu ik erover nadenk heb ik er idd 1 gehad. die heeft ook de geest gegeven. volgens mij omdat ik de soldeerbout erin had gezet... maar dat is echt al jaren terug... wel een leuk geluid.

Guitarmania
11 mei 2007, 14:15
... ik zou het eigenlijk niet goed weten. Hij geeft (bijna) geen geluid meer. Maar het geluid is niet helemaal weg. Een paar jaar geleden als ik hem een schop gaf kwam ie weer op gang, maar nu ... nada... Af en toe een beetje aan wat knoppen draaien hielp ook wel, maar nu niet meer.

Enig idee?

almarvk
11 mei 2007, 14:17
Probeer wat duidelijker te zijn over de versterker en over de problemen. Zo kan ik, en de rest, er niet veel mee.

Guitarmania
11 mei 2007, 18:27
Ik heb het ding niet opengemaakt. En ik ben ook niet erg technisch. Ik kan je dus enkel de symptomen vertellen:

- hij is 'dood': er komt geen geluid uit: behalve dan heel flauw. Er lijkt aan de achterkant niks kapot te zijn. Het 'karton' van de speakers is heel.
- contactspray levert niks op;
- mn snoeren zijn goed;
- mn gitaar staat open;
- de stekker zit er in;

Misschien is er iets met de potmeters, maar ik zou niet weten hoe. Die dingen zitten ook (luchtdicht) verscholen achter een metalen plaat: zijn niet kapot te krijgen.

Verder weet ik het ook niet. Enkel een heel zacht geluid, ook als ik mijn master of volume helemaal opengooi.