PDA

View Full Version : Fattewak? EEN NIEUWE!



rickert
10 mei 2007, 22:01
Zo nu en dan kom je wat leuks tegen. Terwijl je eigenlijk naar iets anders op zoek bent. Dan zie je iets, en besluit je dat het niet kan wachten, en dat je die kans moet grijpen! Ofzo. Zo ging het bij mij. Ik was niet van plan een gitaar te kopen, in ieder geval, niet nu. Ik keek wel voor een Gretsch, want die koop ik zodra ik een vaste baan heb. Maar toen kwam ik een Ibanez pf350 tegen op marktplaats. Ik heb zijn zusje al, de pf200, maar staat toch leuk naast elkaar. Na wat research bleek het ook nog eens een heel andere gitaar te zijn, al zijn de modellen hetzelfde. Ik ben gelijk bij de verkoper langsgeweest en zag de verschillen. De pf200 heeft een birch top, de pf350 een maple top. De pf350 heeft een TriSoundSwitch die Serie/Parallel/CoilTap doet. De pf350 heeft echte pearl inlay en de pf200 een soort plastic. De pf350 heeft een SETNECK!! en de pf200 niet. De pf350 is gewoon de highend versie van de al heel luxe pf200. De coiltap klinkt erg overtuigend, echt een singlecoilgeluidje. De pf200 heeft klankkasten in de body, de pf350 is helemaal solid. En dat voel je in gewicht! En dit alles heb ik voor maar 50 euro meer dan dat ik voor de pf200 heb betaald meegekregen! Maargoed, genoeg geluld, foto's!

http://img413.imageshack.us/img413/4223/sexytwinssw6.jpg

http://img413.imageshack.us/img413/1640/sexytwins2wr4.jpg

http://img440.imageshack.us/img440/7950/sexytwins3dt6.jpg

Kijk ze eens lief knuffelen!

EDIT: Oja, ook nog de originele koffer erbij! :seriousf:

interessander
10 mei 2007, 22:16
Dat is een mooi stel zo samen! Ik zie dat de pf350 dezelfde hardware heeft als ik op mn oude iceman heb, de velve-tune tuners en die lekkere grote brug, degelijk spul! Grappig dat de minder luxe pf200 dan weer dat decoratieve staartstuk heeft.

rickert
10 mei 2007, 22:21
Dat is een mooi stel zo samen! Ik zie dat de pf350 dezelfde hardware heeft als ik op mn oude iceman heb, de velve-tune tuners en die lekkere grote brug, degelijk spul! Grappig dat de minder luxe pf200 dan weer dat decoratieve staartstuk heeft.

Ja zeker, en ook dat de pf350 dekkend gelakt is met z'n maple top. Niet dat de top van de pf200 niet mooi is...hmm.. jammie :hippie:

robert-gitarist
10 mei 2007, 22:35
Woow mooie planken. Die oude Ibanez'en zijn echt té gek. Maakte ze nu nog maar zulke toffe gitaren :) Ik zeg niet dat ze nu geen mooie of toffe gitaren maken maar vind die oude series echt geil zoals de LP's destijds. (en nog bedankt he mr. Gibson :angry: )

Anyway, gefeliciteerd met je nieuwe plank. Vind die witte toch net ietjes mooier om eerlijk te zijn.

Luke-wannabe
10 mei 2007, 22:35
Nice!
Keep Rock'n

rickert
10 mei 2007, 22:36
Woow mooie planken. Die oude Ibanez'en zijn echt té gek. Maakte ze nu nog maar zulke toffe gitaren :) Ik zeg niet dat ze nu geen mooie of toffe gitaren maken maar vind die oude series echt geil zoals de LP's destijds. (en nog bedankt he mr. Gibson :angry: )

Anyway, gefeliciteerd met je nieuwe plank. Vind die witte toch net ietjes mooier om eerlijk te zijn.

Ik ook, dat is ook de nieuwe :hippie: . En over Mr. Gibson gesproken, ik durf de vergelijking wel aan, en als je dan de prijs vergelijkt :chicken: .

robert-gitarist
10 mei 2007, 22:42
Nja ik heb zelf een Ibanez LP Custom Agent uit 1974. Echt een geweldige plank. Super mooie gelijmde hals en echt super afgewerkt. Goeie bindingen (geloof me, die plank van me heeft echt veel te lijden gehad). Ik zou graag willen dat ze deer weer in productie zouden nemen incl. dezelfde kwaliteit uit die tijd :cooler:

MarkS
10 mei 2007, 22:49
@TS
Mooie planken!

rickert
10 mei 2007, 22:52
Nja ik heb zelf een Ibanez LP Custom Agent uit 1974. Echt een geweldige plank. Super mooie gelijmde hals en echt super afgewerkt. Goeie bindingen (geloof me, die plank van me heeft echt veel te lijden gehad). Ik zou graag willen dat ze deer weer in productie zouden nemen incl. dezelfde kwaliteit uit die tijd :cooler:

NEE dat verliest de magie en het lekkere gevoel als ik er weer eens 1 vind:p

marc_o
10 mei 2007, 22:55
Proficiat Rick, het zijn goede gitaartjes, leuk stel samen.

rickert
10 mei 2007, 22:57
Dank Marc!

drap
10 mei 2007, 23:29
Heel mooi plankie Rick! Gefeliciteerd man! :cheerup:

rickert
10 mei 2007, 23:46
Thanks! Ik ben er erg blij mee:p Als ik weer eens tijd over heb zal ik eens kijken of ik een video'tje kan maken. Ik had het niet gedacht, maar het scheelt toch ietsjes in sustain, zo'n setneck.

Helter Skelter
11 mei 2007, 00:01
Mooie planken zeg! Oude Ibanezjes zijn sowieso topgitaartjes, gefeliciteerd ermee

Pepe
11 mei 2007, 01:13
Nja ik heb zelf een Ibanez LP Custom Agent uit 1974. Echt een geweldige plank. Super mooie gelijmde hals en echt super afgewerkt. Goeie bindingen (geloof me, die plank van me heeft echt veel te lijden gehad). Ik zou graag willen dat ze deer weer in productie zouden nemen incl. dezelfde kwaliteit uit die tijd :cooler:

ditto hier een Agent uit "77. Ik kan ook niet anders zeggen dan veel mojo en erg mooi gebouwd. Ik heb zowiezo een zwak voor de setneck Ibbies uit die tijd -zo heb ik mijn Gibson 335 eruitgebonjourd toen ik een Ibanez 345 TD copy op de kop tikte-.
Ik denk wel dat wanneer ze de Agent nu weer in produktie namen -en dan in Japan gebouwd- het in de prijsklasse van de Gretsch DuoJet zou liggen, over de 2000 euro that is. En de PF300 krijg je ook niet meer voor 500 euro...

DeiDRagonas
11 mei 2007, 05:40
Gefeliciteerd joh, echt mooie gitaren. Ga je nog soundsamples maken? Ben wel benieuwd naar het verschil in geluid. Bij video is t geluid altijd zo crap. Dusss.... samples???

Grt Roy.

Maurice_732
11 mei 2007, 08:48
Lekkere plank:) :rockon:

Einzeln
11 mei 2007, 08:51
Dat ziet er geweldig uit!

Kim Wilson
11 mei 2007, 09:39
Moooooooi... :cooler:

vulvasonic
11 mei 2007, 09:59
Endatteme..... :cheerup:

rickert
11 mei 2007, 10:29
En de PF300 krijg je ook niet meer voor 500 euro...
De pf350 voor minder :seriousf:

zoon van Piet
11 mei 2007, 11:45
Dat is een mooi stel zo samen! Ik zie dat de pf350 dezelfde hardware heeft als ik op mn oude iceman heb, de velve-tune tuners en die lekkere grote brug, degelijk spul! Grappig dat de minder luxe pf200 dan weer dat decoratieve staartstuk heeft.

De Ibanez Hardware veranderde in de loop der jaren, zeker de staartstukken. Beginnend met het lelijke drieschroevengeval ('gibraltar', dacht ik) naar de meer gibson-achtige 'quickchange' die op de 350 te zien is. Die decoratieve zit daar tussenin, meen ik.
Als ik me goed herinner -maar daar kan ik niet meer voor instaan- maakt dat de 200 ouder dan de 350. zeggen de ser.nrs dat ook?

Einzeln
11 mei 2007, 11:58
Die nieuwere heet gibraltar 3

Anders Destium
11 mei 2007, 12:15
Ziet er erg cool uit, gefeliciteerd!

interessander
11 mei 2007, 12:44
De Ibanez Hardware veranderde in de loop der jaren, zeker de staartstukken. Beginnend met het lelijke drieschroevengeval ('gibraltar', dacht ik) naar de meer gibson-achtige 'quickchange' die op de 350 te zien is. Die decoratieve zit daar tussenin, meen ik.
Als ik me goed herinner -maar daar kan ik niet meer voor instaan- maakt dat de 200 ouder dan de 350. zeggen de ser.nrs dat ook?

De pf200 is zeker ouder gezien het spaghetti logo.

rickert
11 mei 2007, 15:40
De pf200 is zeker ouder gezien het spaghetti logo.

Klopt, ze schelen 3 jaar. Pf200 is uit 1977 en pf350 uit 1980. Thanks voor alle reacties, ik ga weer effe spelen:p

Nellyrocks
11 mei 2007, 16:37
Mooi Rik

Ik heb ook al een tijdje een PF-300 op het ook. ben ik langzaam aan het losweken van iemand.

Ben benieuwd naar samples.

Negative K3 fan
11 mei 2007, 17:12
erg mooi stel zo bije lkaar !

sinds ik die es 335 fan arjen heb bespeeld ben ik ook wel overtuigd van de kwaliteit van ibanez uit die periode.

rickert
12 mei 2007, 18:19
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=pf350_alle_standen.mp3

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=wind_cries_solo.mp3

De eerste sample is eerst brug, dan middle, dan neck, dan single coil, dan parallel. Parallel is in zn eentje bijna niet bruikbaar, wel als je m mengt met de burghumbucker, krijg je mooi sprankelend geluidje. De 2e link is gewoon een stukje jimi hendrix omdat ik toch bezig was:p Het is de neckhumbucker van de pf350. Allemaal wat slordig gespeeld, maar het ging me nu even om de tone!

Oja, Nellyrocks, IK HEET RICK!!!

worst
12 mei 2007, 23:55
lekker rick!!! je maakt me steeds jaloerzer!!! :D

rickert
13 mei 2007, 00:02
lekker rick!!! je maakt me steeds jaloerzer!!! :D

Goedzo:seriousf:

en stelletje honden, miepen jullie om samples, reageren jullie er niet op!

schizo910
13 mei 2007, 14:26
Vette shizzle... erg mooi Mijnheer Tekent!

rickert
13 mei 2007, 17:25
Vette shizzle... erg mooi Mijnheer Tekent!

THANKS:D! Heb je de samples geluisterd of heb ik die dingen echt voor jan lul ingespeeld:P>

schizo910
13 mei 2007, 18:33
THANKS:D! Heb je de samples geluisterd of heb ik die dingen echt voor jan lul ingespeeld:P>

Ik heb geprobeerd te luisteren, maar op de een of ander emnaier wil de muzeik niet gaan spelen hier. Ik probeer het later weer...

rickert
13 mei 2007, 19:20
Ik heb geprobeerd te luisteren, maar op de een of ander emnaier wil de muzeik niet gaan spelen hier. Ik probeer het later weer...

Haha is goed joh!

rickert
14 mei 2007, 18:37
Sjezus mensen, ik ben vandaag even los gegaan, had veel stress enzo en gitaarspelen is een goede uitlaatklep. Deze gitaar hoort echt bij mij, nu al :chicken: . De hals is ook wat dikker dan die van de pf200, dat vind ik een pluspunt. Zoveel klankmogelijkheden met de switch! Voor degene die het ontgaan zijn, hier nog even de samples:


http://www.yourfilehost.com/media.p...lle_standen.mp3

http://www.yourfilehost.com/media.p..._cries_solo.mp3

De eerste sample is eerst brug, dan middle, dan neck, dan single coil, dan parallel. Parallel is in zn eentje bijna niet bruikbaar, wel als je m mengt met de burghumbucker, krijg je mooi sprankelend geluidje. De 2e link is gewoon een stukje jimi hendrix omdat ik toch bezig was Het is de neckhumbucker van de pf350. Allemaal wat slordig gespeeld, maar het ging me nu even om de tone!

Nickname
14 mei 2007, 18:51
Mooi stel! alleen dat dobbelsteentje op je pf200 vind ik niet echt sjiek :( voor de rest helemaal top! :satisfie:

rickert
14 mei 2007, 19:42
Mooi stel! alleen dat dobbelsteentje op je pf200 vind ik niet echt sjiek :( voor de rest helemaal top! :satisfie:

Achja smaken verschillen:p Maar uiteraard bedankt!

Luke-wannabe
15 mei 2007, 00:45
Klink lekker, RiCk!
Alleen raad ik je aan om je vibrato wat mellower en langzamer te doen. Het klinkt zo een klein beetje overhaast en spastisch enzo.
Heel vet geluid heeft dat ding!

rickert
15 mei 2007, 00:49
Thanks! Ik was juist blij dat ik die vibrato's een beetje op constante snelheid krijg:p. Maar ik zal het eens proberen!