PDA

View Full Version : Mesa F-serie uit productie? :o



a darker shade of grey
10 mei 2007, 17:11
Ik was aan het kijken voor een lekker versterkertje (niet dat ik er eenga kopen binnenkort, twijfel nog steeds tussen het aanschaffen van eerst een amp of eerst een gitaar erbij), schoot opeens de mesa F-serie door mn hoofd. Niet zo duur, lekkere sound en toch een mesa.

Kom ik ze bijna nerges meer tegen en ze staan niet meer op de mesa-site. Zijn ze discontinued?

AART
10 mei 2007, 17:13
jup.

Express 25:5 en 50:5 zijn ervoor in de plaats gekomen.

Per 1 jan 2007.

Je ziet echter nog wel veel afgeprijsde F serie modellen.

a darker shade of grey
10 mei 2007, 17:42
Damn dat is echt bagger! Die express serie is heel vet, maar meteen een ram duurder!

Inderdaad, de F-jes die ik nog ben tegengekomen zijn wel afgeprijsd, maar die zullen dan ook wel zo wegzijn :(

caliban
10 mei 2007, 17:44
Leo Caerts hier in leuven heeft vrij veel f-serie staan, ben benieuwd naar de nieuwe express.
http://www.leo-caerts.be/newsite/view.php?action=zoek&sys=prd
Als je zou gaan, vraag zeker voor korting, die winkel is in staat om heel erg schappelijke prijzen te geven.

Nocki
10 mei 2007, 18:03
Ik vond ze zelf niet super eerlijk gezegd. ik ben er benieuwd naar die express series. ze zien er erg leuk uit en zo'n setje zou erg leuk zijn om naast de grote broer te zetten. en anders een paar van die speakerkastjes voor in het oefenhok...

caliban
10 mei 2007, 18:13
Ik vind een F-serie ook niks, ik weet er gewoon enkele staan

Squier4ever
10 mei 2007, 18:22
Ik was aan het kijken voor een lekker versterkertje (niet dat ik er eenga kopen binnenkort, twijfel nog steeds tussen het aanschaffen van eerst een amp of eerst een gitaar erbij), schoot opeens de mesa F-serie door mn hoofd. Niet zo duur, lekkere sound en toch een mesa.

Kom ik ze bijna nerges meer tegen en ze staan niet meer op de mesa-site. Zijn ze discontinued?
deed het pijn? :D

a darker shade of grey
10 mei 2007, 19:04
deed het pijn? :D

:D

Ja man! Stel je eens voor! Zo'n forse stevige houten kast van oor tot oor door je hoofd heen. Buis voor buis en knop voor knop heb ik het gevoeld :D

Mitch
10 mei 2007, 19:39
Heb wel eens een F30 bespeeld maar wat een tegenvaller was dat zeg. Niet normaal ! Later ook een Maverick... dat was heel andere koek !

a darker shade of grey
10 mei 2007, 20:18
Dus de F-serie valt over het algemeen tegen hier, op Harmony Central wordt ie juist geprezen....hm....ik ga toch maar voor de ervaringsdeskundigen hier.

Dan kijk ik eens naar een andere, een Koch Studiotone of zo :)

AART
10 mei 2007, 20:25
Ik heb ervaring meet de F-50.

Clean vind ik wel goed, distortion valt echter wel tegen. Geen recto, geen Mark, niets eigens, je vind er weinig in terug. Als je hem goed opendraait wil ie wel, maar dan nog maakt mijn Mark IV er korte metten mee, net als een willekeurige recto.

Maar de recto verliest wel dik als het om clean gaat.

Mijn tip: wacht op de express en test hem eens.
Vraag Wizz eens of hij ze bij NL muziek al heeft, dacht dat hij er altijd redeleijk snel mee was en er een had staan.

Koele kerel, koele zaak en hopeijk een koele amp.

Clean zou meer rochting lonestar zijn en scheur meer richting recto en een aparte bluescrunch stand erbij hebben.

bentium
10 mei 2007, 20:44
je kunt ook zoeken naar een oude DC reeks

Squier4ever
10 mei 2007, 20:51
Dus de F-serie valt over het algemeen tegen hier, op Harmony Central wordt ie juist geprezen....hm....ik ga toch maar voor de ervaringsdeskundigen hier.

Dan kijk ik eens naar een andere, een Koch Studiotone of zo :)

naar HC moet je sowieso niet luisteren of iig je mening niet daarop baseren....

SimonS
10 mei 2007, 22:09
Clean zou meer rochting lonestar zijn en scheur meer richting recto en een aparte bluescrunch stand erbij hebben.

wat is dat toch met Mesa en alle mogelijke sounds in 1 amp proppen... Vele (zeker niet alle) Mesa amps zijn ontworpen om een zo breed mogelijk scala aan gitaristen aan te spreken lijkt het. Bang om een iets kleinere groep aan te spreken (uitzonderingen: Mark I-III, Blue Angel etc) lijkt het. Waar Marshall een Vintage/Modern op de markt brengt (1 kanaal, simpele layout) komt Mesa met een Roadster en Express: vele knopjes om voicings te veranderen, blues/clean, vintage/modern, midscoop, bla bla bla.

Apart hoor.

SimonS
10 mei 2007, 22:09
naar HC moet je sowieso niet luisteren of iig je mening niet daarop baseren....
net zo min als luisteren naar GN. gewoon zelf testen.

AART
10 mei 2007, 22:33
wat is dat toch met Mesa en alle mogelijke sounds in 1 amp proppen... Vele (zeker niet alle) Mesa amps zijn ontworpen om een zo breed mogelijk scala aan gitaristen aan te spreken lijkt het. Bang om een iets kleinere groep aan te spreken (uitzonderingen: Mark I-III, Blue Angel etc) lijkt het. Waar Marshall een Vintage/Modern op de markt brengt (1 kanaal, simpele layout) komt Mesa met een Roadster en Express: vele knopjes om voicings te veranderen, blues/clean, vintage/modern, midscoop, bla bla bla.

Apart hoor.

Mwa, ik denk dat de vintagemodern redelijk beperkt is hoor.
Vooral op blues/rock gericht.

Daarnaast een recto voicing geeft hem iets meer veelzijdigheid, maar niet superveel.

Beetje TSL idee.

Bovendien lukt het mesa soms ook erg goed om veelzijdige bakken te maken. Zie de Mark IV. Clean en Lead zijn fenomenaal. Een amp die door metal en blues en jazz pro's gebruikt wordt...

Roadking is een ander verhaal, maar er is wel vraag naar. In de VS lopen die dingen erg goed.

Maar ik snap je punt wel btw. Maar met de recto hadden ze een grote hit, en dat was niet echt een veelzijdige bak. Net als de Mark IIC+. Maar die wordt voldoende vertegenwoordigt door de Mark IV, die misschien zelfs wel beter is(minder schel).

Nocki
10 mei 2007, 22:39
Ik denk niet dat mesa probeert iedereen blij te maken. maar je kan veel voicing opties gebruiken waardoor je je sound helemaal op maat voor jou kan maken. dat vind ik zelf heel fijn. een marshall klinkt altijd hetzelfde. je kan alleen meer bas meer mid of meer treble erin gooien.

ik denk dat de F series echte blues en low gain rock amps zijn.
de recto's echte metal amps. Ik denk zals dat de recto amps verantwoordelijk zijn voor de nu metal stroming en alles met die sound in zich.

recto's zijn clean idd helemaal niks waard maar ik moet zeggen dat de roadking II (dus ook dfe roadster) het weer helemaal goed hebben gemaakt!

de roadster is dus helemaal mijn ding.

en of er nu brititsh, vintage of modern op het knopje staat het maakt niet uit. je hebt opeens 3 voicings meer die tot je dienst staan waardoor de amp opeens jouw amp wordt.

maar goed mijn mening is niks waard want ik ben al jaren een grote boogie fan!

Mitch
10 mei 2007, 23:56
Mesa probeert het inderdaad niet iedereen naar de zin te maken, ze maken er alleen meer werk van om het de veeleisende tweakaholics volledig naar de zin te maken.