PDA

View Full Version : Behringer Ultra Metal of Boss Metal Zone



Gamerke
10 mei 2007, 16:38
Ik twijfel tussen 2 pedalen: de Behringer Ultra Metal of de Boss Metal Zone

Ik heb over beide goede dingen gehoord, en de lage prijs van Behringer ( +- 20 euro) spreekt me wel aan, maar nu twijfel ik of ik de Boss moet nemen of de Behringer, want van Boss ben ik vrijwel zeker dat ik niet mis kan gaan :)

Heeft iemand ervaringen met deze effecten? En kom niet af met 'Ja ik zou toch voor een pedal vn Digitech gaan' want daar heb ik niks aan :)

Swan
10 mei 2007, 16:41
En kom niet af met 'Ja ik zou toch voor een pedal vn Digitech gaan' want daar heb ik niks aan :)

waarom heb je daar niets aan?
ga zelf testen, misschien heb je daar iets aan.

Gamerke
10 mei 2007, 16:44
waarom heb je daar niets aan?
ga zelf testen, misschien heb je daar iets aan.

Omdat ik geen Digitech WIL, en die Behringer is 'Pick en Pay' , wat dus betekent dat je die koopt zonder uit te proberen (wat ze dus zo goedkoop maakt)

Kim Wilson
10 mei 2007, 16:46
Waarom zou je je beperken tot die twee pedalen? Je zou ook de RAT kunnen testen. Behringer zou ik bij voorbaat niet doen, mede omdat ik er vanuit ga dat je hi-gain wilt gaan spelen.

Swan
10 mei 2007, 16:47
nee, wat ze zo goedkoop maakt is dat de kwaliteit kut is. wat denk je nou zelf? wat WIL je? je kan moeilijk op deze manier advies komen vragen

Gamerke
10 mei 2007, 16:53
Kben vooral opzoek naar een echt scheurend metal geluid, want de Distortion van mijn MG15DFX klinkt echt kl*ote, vooral de palmmutes.
En kwil liefst eentje met een niet te hoge prijs, want kheb niet zo een groot budget :)

drap
10 mei 2007, 16:54
nee, wat ze zo goedkoop maakt is dat de kwaliteit kut is. wat denk je nou zelf? wat WIL je? je kan moeilijk op deze manier advies komen vragen

Exactly. Behringer pedalen zijn een beetje de wegwerpaanstekers onder de pedalen. Ze zijn van plastic en je kan ze na een korte tijd van gebruik wegflikkeren. Op, leeg.

Ik zou me ook zeker niet beperken tot deze pedalen, omdat er zat betaalbare distortionpedalen zijn die zelfs goedkoper zijn dan die Boss, maar moet ik blind een keuze maken, dan zou ik voor het Boss pedaal gaan. Mocht de klank je aanstaan, dan heb je daar toch behoorlijk langer plezier van. Nadeel, je onvangt er niet Radio Moskou mee en met die Behringer wel.

Kim Wilson
10 mei 2007, 16:55
Ik zou zeker geen Metal Zone kiezen, want die zet je toch binnen twee maand weer op marktplaats. Misschien de Boss SD-1?

Gamerke
10 mei 2007, 16:55
Exactly. Behringer pedalen zijn een beetje de wegwerpaanstekers onder de pedalen. Ze zijn van plastic en je kan ze na een korte tijd van gebruik wegflikkeren. Op, leeg.

Ik zou me ook zeker niet beperken tot deze pedalen, omdat er zat betaalbare distortionpedalen zijn die zelfs goedkoper zijn dan die Boss, maar moet ik blind een keuze maken, dan zou ik voor het Boss pedaal gaan. Mocht de klank je aanstaan, dan heb je daar toch behoorlijk langer plezier van. Nadeel, je onvangt er niet Radio Moskou mee en met die Behringer wel.

Welke pedalen zou je dan nog kunnen aanraden?

drap
10 mei 2007, 16:56
Kben vooral opzoek naar een echt scheurend metal geluid, want de Distortion van mijn MG15DFX klinkt echt kl*ote, vooral de palmmutes.
En kwil liefst eentje met een niet te hoge prijs, want kheb niet zo een groot budget :)

Waarom dan niet neuzen naar tweedehandspedalen op bijv. Marktplaats? Dan kan je hier altijd nog advies vragen :)

Gamerke
10 mei 2007, 16:56
Ik zou zeker geen Metal Zone kiezen, want die zet je toch binnen twee maand weer op marktplaats. Misschien de Boss SD-1?

Die heb ik gehad en vond de sound veel te licht :)
Ben echt opzoek naar een zwaar en heavy geluid :p

Kim Wilson
10 mei 2007, 16:58
Die heb ik gehad en vond de sound veel te licht :)
Ben echt opzoek naar een zwaar en heavy geluid :p
Weet je hoe dat heavy geluid komt? Door de samenwerking van bas en gitaar. Je moet niet verwachten dat jij in je eentje dat dikke vette metalgeluid zult kunnen maken, en al helemaal niet uit een MG15.

drap
10 mei 2007, 17:00
Welke pedalen zou je dan nog kunnen aanraden?

Naast de Metal Zone maakt Boss nog wel meer scheurpedalen. Marshall heeft leuke scheurpedaaltjes en vooral 2ehands goed te betalen. Danelectro is werkelijk spotgoedkoop en daar heb ik al heel wat goeie recenties over gelezen. En dan toch nog één merk, Digitech. Ik weet dat je niet persé een Digitech wil, maar kijk zeker eens naar een Digitech DF-7. Die heb ik zelf ook en naar alle tevredenheid. Zeven bekende scheurpedalen in één pedaal verkwerkt voor de prijs van zo ongeveer een Boss Metal Zone schat ik. Als je die 2ehands op de kop kan tikken ben je helemaal spekkoper. En zo zijn er zo nog wel ik weet niet hoeveel merken te noemen eigenlijk.

Gamerke
10 mei 2007, 17:00
Weet je hoe dat heavy geluid komt? Door de samenwerking van bas en gitaar. Je moet niet verwachten dat jij in je eentje dat dikke vette metalgeluid zult kunnen maken, en al helemaal niet uit een MG15.

Een kameraad vn mij heeft de Metal Zone en een MG15, en daar klonk ie wel lekker op...

Kim Wilson
10 mei 2007, 17:02
Een kameraad vn mij heeft de Metal Zone en een MG15, en daar klonk ie wel lekker op...
Ja... Totdat je eens samen gaat spelen, of in een band. Dan blijft er van je lekkere vette geluid niks meer over.

De Metal Zone is een leuk pedaal voor slaapkamerhelden, maar daarbuiten is het zware kut. Of je moet er echt mee om weten te gaan.

Gamerke
10 mei 2007, 17:05
Ja... Totdat je eens samen gaat spelen, of in een band. Dan blijft er van je lekkere vette geluid niks meer over.

De Metal Zone is een leuk pedaal voor slaapkamerhelden, maar daarbuiten is het zware kut. Of je moet er echt mee om weten te gaan.

Ik ben nu eenmaal een 'Bedroom Guitarist' , dus dan zal dat pedaaltje wel goed voor me zijn ;)

Rutger
10 mei 2007, 17:07
Ik heb over beide goede dingen gehoord,
Waar heb jij geleefd? :o

Gamerke
10 mei 2007, 17:12
Waar heb jij geleefd? :o

Ik kijk meestal bij de reviews op Ultimate Guitar dusja.. :)

Nocki
10 mei 2007, 17:16
Koop de Behringer.


waarom? je bent nog niet zo lang bezig met spelen denk ik en je zoekt het in de goedkope pedalen. als je de behringer koopt houdt je geld over voor bv een flanger of een phaser wat m ook leuk maakt. of een equalizer. ik weet niet of ze die eq ook hebben maar dat zou leuk zijn.

als je die pedalen hebt kan je lekker spelen en later als je je gehoor ontwikkeld kan je altijd verder gaan. gitaristen die al langer spelen vinden beide niks maar voor jou zou het geweldig kunnen zijn.\


gewoon kopen!

drap
10 mei 2007, 17:19
Koop de Behringer.


waarom? je bent nog niet zo lang bezig met spelen denk ik en je zoekt het in de goedkope pedalen. als je de behringer koopt houdt je geld over voor bv een flanger of een phaser wat m ook leuk maakt. of een equalizer. ik weet niet of ze die eq ook hebben maar dat zou leuk zijn.

als je die pedalen hebt kan je lekker spelen en later als je je gehoor ontwikkeld kan je altijd verder gaan. gitaristen die al langer spelen vinden beide niks maar voor jou zou het geweldig kunnen zijn.\


gewoon kopen!

In principe zou ik je gelijk kunnen geven. Dat advies geef ik ook altijd bij de meest crappy gitaren voor een beginneling, maar Behringer is toch wel van een andere orde hoor... Je hebt best kans dat ie na een week of wat al stuk is en dan kan ik echt niet meer meegaan met dit advies.

Nocki
10 mei 2007, 17:21
dan is er iets veranderd aan die pedalen want toen ze net uitkwamen heb ik er een stuk of 6 gekocht en ik vond ze gewoon goed klinken voor het geld. en ze zijn ook geen gebreken gaan vertonen.

glasbier
10 mei 2007, 17:26
Ik zou zeker geen Metal Zone kiezen, want die zet je toch binnen twee maand weer op marktplaats. Misschien de Boss SD-1?

-ik speel al jaren met de Metalzone van Boss!
Steengoed pedaal,je moet alleen weten HOE je ermee om moet gaan.

glasbier
10 mei 2007, 17:28
Ja... Totdat je eens samen gaat spelen, of in een band. Dan blijft er van je lekkere vette geluid niks meer over.

De Metal Zone is een leuk pedaal voor slaapkamerhelden, maar daarbuiten is het zware kut. Of je moet er echt mee om weten te gaan.

-O ja,ik gebruik hem in mijn band!

robert-gitarist
10 mei 2007, 17:51
Als je strakke riffs/palm mutes wilt spelen zou ik geen van beide pedalen kopen of eventueel andere pedalen. Ik zou sparen voor een goeie versterker. Een goeie versterker + gitaar is gewoon je basis. Als die klote is(in dit geval is ie dat ook want een MG15 is ruk) dan kun je nog zulke goeie distortion pedalen kopen maar het zal kut blijven klinken. Heel simpel, de MG15... mist gewoon een hele zooi ballen. Dit zal ook niet beter worden mét een distortion pedaal. Kijk naar een goeie versterker. Neem bijv Randall, goedkoop, heel erg veel ballen (te veel zelfs), gaat hard zat, een hele goeie hi gain voor zware nu-metal en hardcore. Veel instelmogelijkheden. Ik spreek uit ervaring. Ik heb echt een hele rits distortion pedalen gehad. De enigste die wel okee is vond ik de Line6 Uber metal. Gedrocht kwa uiterlijk maar klinkt wel okee. Na een poos heb ik me oude versterker verkocht (ook een marshall mg15) en een Randall terug genomen..pedalen verkocht en het is stukken beter zo. Een goeie versterker klinkt gewoon beter dan al die distortion pedalen bij mekaar. Think about that ;)

Ash ketchum
10 mei 2007, 17:53
-O ja,ik gebruik hem in mijn band!
+1, ze zijn goed bruikbaar, mits goed getweakt.

the feable
10 mei 2007, 18:04
Twee enorme kutpedalen zijn het. Ik zou voor de Boss gaan...
Die van behringer zijn echt mega slecht!

Reel Big Fish
10 mei 2007, 19:03
Line 6 Uber Metal...

:dance:

Evil-Payasos
10 mei 2007, 19:09
+1!! op de line 6,

Ik heb zelf de Boss, wat een klote ding zeg, ongelofelijk, klinkt eerste paar keer lekker, maar na een tijdje echt kut. en die line is veeeeel vetter!, en inderdaad, als je samen gaat spelen blijft er niets meer over, 1 grote zooi, dus ik zou gaan voor de line 6,

BH

Jan-Willem
10 mei 2007, 19:26
+ Line 6 Uber Metal

Maar ik zou ook wel even naar andere pedaaltjes kijken, testen kan namelijk nooit kwaad. Ik heb een tijdje geleden alle distortion Pedaaltjes getest die er bij feedback te vinden waren en uit eindelijk ben ik met de MXR Dime Distortion naar huis gegaan en ik vind het nog steeds een lekker pedaaltje.

Als slaapkamer gitarist zou ik gewoon testen en dan besluiten wat voor jou het beste klinkt in jou prijsklassen.

Goedkoop is niet perse duurkoop, maar wel als je binnen een korte tijd besluit dat datgene wat je hebt gekocht het toch niet helemaal is wat je zocht.

robert-gitarist
10 mei 2007, 19:31
Ik heb die MXR Dime Distortion ook maar ik vind het echt een kut ding. Ik kan er echt geen fatsoenlijke scheur uithalen. Ik gebruik hem alleen om me single top een beetje te boosten enzo. Gain er helemaal uit want klinkt nergens na. Dan kun je nog beter een MXR Distortion+ hebben.

Bovendien, je zult zien/horen dat als je eenmaal op een goeie versterker hebt gespeeld(met een goeie scheur), dan klinkt meer dan 80% ofzo van de distortion pedalen gewoon ronduit kut :D Ik praat uit ervaring. jaren lang tig distortion pedalen gehad maar na veel schade en schande en een hoop gekut ben ik er achter gekomen dat een goeie versterker gewoon alles is. Het is echt een van de belangrijkste(samen met de gitaar) zaken voor je basis geluid. Een goed basis geluid.

Jan-Willem
10 mei 2007, 19:38
Ik heb die MXR Dime Distortion ook maar ik vind het echt een kut ding. Ik kan er echt geen fatsoenlijke scheur uithalen. Ik gebruik hem alleen om me single top een beetje te boosten enzo. Gain er helemaal uit want klinkt nergens na. Dan kun je nog beter een MXR Distortion+ hebben.

Bovendien, je zult zien/horen dat als je eenmaal op een goeie versterker hebt gespeeld(met een goeie scheur), dan klinkt meer dan 80% ofzo van de distortion pedalen gewoon ronduit kut :D Ik praat uit ervaring. jaren lang tig distortion pedalen gehad maar na veel schade en schande en een hoop gekut ben ik er achter gekomen dat een goeie versterker gewoon alles is. Het is echt een van de belangrijkste(samen met de gitaar) zaken voor je basis geluid. Een goed basis geluid.

Die Distortion + heb ik ook gebruikt, maar ik was ook niet opzoek naar zwaar geluid, ik zocht meer iets met hoog en voldoende punch. En ik vond deze Dime gewoon de beste :)

Wat de versterker betreft check mijn Diezel Herbert post in de amp sectie en je zult merken dat ik daar al aan werk ;)