PDA

View Full Version : A/B Boxje gemaakt is aparte "verpakking"



G.G.
10 mei 2007, 15:59
Was aan het opruimen en kwam een stukje electronica tegen dat ik toch niet meer gebruik.

Midden in de IN, links de A OUT en rechts de B OUT. Moet nog ff twee ingangetjes kopen.

Zit eraan te denken een batterij klepje te maken en er twee leds in te proppen.

http://img413.imageshack.us/img413/2662/p1000498pl2.jpg

Nog ff 4 busjes maken, zodat ik hem op een mooi vlak plaatje kan monteren.

Chris Winsemius
10 mei 2007, 16:02
Cool!!!

The ShaveBox :D

almarvk
10 mei 2007, 16:04
Idd erg grappig :)

Blijft dat ding nog liggen als je 'm gaat gebruiken?

G.G.
10 mei 2007, 16:08
Idd erg grappig :)

Blijft dat ding nog liggen als je 'm gaat gebruiken?

Nog verrassend goed ook. Misschien dar ik er wel een strookje rubber achterop plak.

Valoosj
10 mei 2007, 17:54
Nu Charlotte haar bizarre gitaar, en dan nog een vreemde amp maken en je zit goed voor een freakshow :D

G.G.
10 mei 2007, 18:09
Nu Charlotte haar bizarre gitaar, en dan nog een vreemde amp maken en je zit goed voor een freakshow :D

He, het is geen ladyshave (degene die weten wat Charlotte aan het bouwen is snappen hem wel.)

Valoosj
10 mei 2007, 18:18
er zijn manne met zo'n bene als die van Charlotte haar gitaar ;)

G.G.
11 mei 2007, 09:29
Ff een vraagje, moet ik dat ding van binnen nog shielden met alutape?

Swan
11 mei 2007, 10:01
cool! :cooler: nu nog een elec. tandenborstel erbij :sssh:

bert k
11 mei 2007, 10:03
Ff een vraagje, moet ik dat ding van binnen nog shielden met alutape?
Hoefd niet persé. Als je gewerkt heb met afgeschermde kabel van de inputs tot de schakelaar zal het wel loslopen. Als het erg bromt kan je shielden, maar eerst even zo proberen.

G.G.
11 mei 2007, 10:38
cool! :cooler: nu nog een elec. tandenborstel erbij :sssh:

Heb ik ook nog liggen, maar die is te dun om meerdere ingangen in te schroeven, en die raat rollen als ie op de grond ligt.

Wil wel nog een keertje een echte 12ax7 preamp bouwen zoals H&K of Mesa die heeft. Als ik een gemakkelijk en duidelijk (voor een leek te begrijpen) schemaatje vind. Dat moet dan ook in een apparte behuizing, dus rommelmarkten afstruinen naar metalen voorwerpen die uit elkaar kunnen.......


Hoefd niet persé. Als je gewerkt heb met afgeschermde kabel van de inputs tot de schakelaar zal het wel loslopen. Als het erg bromt kan je shielden, maar eerst even zo proberen.

Ja, heb afgeschermde kabel gebruikt. Zal wel niet nodig zijn dan, maar toch zoals je zegt eerst testen.......

Bevindingen volgen...

Swan
11 mei 2007, 10:43
Dat moet dan ook in een apparte behuizing, dus rommelmarkten afstruinen naar metalen voorwerpen die uit elkaar kunnen.......



ik bouw vaak effecten in oude compu. onderdelen; voedingen, cdromdrives enzo, geeft n beetje n industrieel gevoel :)

G.G.
11 mei 2007, 10:46
ik bouw vaak effecten in oude compu. onderdelen; voedingen, cdromdrives enzo, geeft n beetje n industrieel gevoel :)

Oh, lachuh.... Ik zat te denken om aan die 12ax7 preamp een heatsink met fan te koppelen die je ook in pc's ziet, en dat in een lekkere felle kleur. Maar dat zijn toekomst plannen.....

madman
13 mei 2007, 21:22
ik bouw vaak effecten in oude compu. onderdelen; voedingen, cdromdrives enzo, geeft n beetje n industrieel gevoel :)

hahaha, op zich wel heel vet idee; versterker in een computerkast, waar dan een hoop gitaarkabels naartoe gaan en uitkomen, liefst nog een footswitch erop aansluiten, wekt weer eens een originelere indruk dan een gt-6je ofzo;)

Einzeln
15 mei 2007, 21:48
Smooth pedaaltje

Squier4ever
17 mei 2007, 21:14
hahaha, op zich wel heel vet idee; versterker in een computerkast, waar dan een hoop gitaarkabels naartoe gaan en uitkomen, liefst nog een footswitch erop aansluiten, wekt weer eens een originelere indruk dan een gt-6je ofzo;)

en dan een toetsenbord als midi floorboard :D