PDA

View Full Version : Gold plated humbuckers schoonmaken



Damius
10 mei 2007, 16:47
Hé hallo,

Kan iemand mij vertellen of ik mijn gold plated humbuckers met bijvoorbeeld een wasmiddel kan schoonmaken? Tast dit (het uiterlijk) van mijn humbucker aan? Want er zitten een aantal zwarte vlekjes op die ik er met gewone doekjes niet af krijg.

JeffChefke
10 mei 2007, 16:54
Zijn die plekjes niet gewoon stukjes waar het goud afgesleten is?

Rutger
10 mei 2007, 17:00
Beetje jif en een schuursponsje doet wonderen!

LaurentB
10 mei 2007, 17:14
Beetje jif en een schuursponsje doet wonderen!

Dat lijkt me de manier om je gold plating eraf te krijgen, of niet?

Er bestaat wel polijstmiddel voor metaal dat niet erg agressief werkt, Valma Chrome & Lak polish bijvoorbeeld.

vidar
10 mei 2007, 17:41
Silvo zilverpoets
gewoon te vinden bij de appie, kost een euro of 3 geloof ik en is ook geschikt voor goud. ideaal

Damius
10 mei 2007, 18:07
Silvo zilverpoets
gewoon te vinden bij de appie, kost een euro of 3 geloof ik en is ook geschikt voor goud. ideaal

That's where I am looking for :)

Dank je, ik zal er is een kijkje nemen!

vidar
10 mei 2007, 18:09
Ik heb het zelf een keer gekocht om de hardware van mijn LP Custom schoon te maken en dat werkte prima.

joke
10 mei 2007, 20:23
je kunt het eventueel overwegen de hardware opnieuw te laten vergulden .
is niet eens zo vreselijk duur en het kan er weer eeuwen tegenaan.
mail mij maar even voor info want ik ga op dit forum geen reclame maken want dat schijnt alleen met de merken fender en gibson te mogen ofzo .

ekkerman@quicknet.nl

Damius
11 mei 2007, 08:33
je kunt het eventueel overwegen de hardware opnieuw te laten vergulden .
is niet eens zo vreselijk duur en het kan er weer eeuwen tegenaan.
mail mij maar even voor info want ik ga op dit forum geen reclame maken want dat schijnt alleen met de merken fender en gibson te mogen ofzo .

ekkerman@quicknet.nl

Dank je, maar ik hoop dat dat nog niet nodig is! Ik heb 'm nog maar 2 maand namelijk. Maar ter zijner tijd zal ik het in m'n gedachten houden. :)