PDA

View Full Version : 1spot adapter



Valoosj
10 mei 2007, 13:03
na lang liggen rondkloten met adapters denk ik dat dit een goeie aankoop moet worden.

deze adapter kan je toch laten vertakken? (niet à la daisy chain, maar een centraal punt waar de kabletjes samen vertrekken, telkens naar 1 effect)

ik vermoed ook dat hij geen hum veroorzaakt, want iedereen prijst dit ding rechtstreeks de hemel in.


maar waar in België kan ik dit kopen? of moet ik er eentje uit de USA laten komen, en dan zo'n omvormingstekker kopen zodat hij in een Belgisch stopcontact past

Swan
10 mei 2007, 13:07
deze adapter kan je toch laten vertakken? (niet à la daisy chain, maar een centraal punt waar de kabletjes samen vertrekken, telkens naar 1 effect)


volgens mij moet je voor t vertakken bij de onespot n daisychain kopen...
verder zijn er al best wat topics hierover geweest waarin de kwaliteit wordt besproken...

joesman
10 mei 2007, 13:33
je moet inderdaad een daisychain kopen om te vertakken.

maar ik gebruik ze en is echt humvrij bij mij.

Ik weet dat je ze kan kopen bij LL Music Center in Maaseik, of rechtstreeks bestellen bij importeur Erik Van der Haar (www.haarguitars.nl)

zeker de moeite waard hoor, ik heb totaal geen behoefte aan een veel duurdere power supply,dit voldoet aan al mijn behoeften (ik voed er 9pedalen mee zonder problemen)

hugo123
11 mei 2007, 14:23
Maar kan een normale schakelende voding dan nit goed genoeg zijn qua brom hum ect.



hugo

aad
11 mei 2007, 15:12
Maar kan een normale schakelende voding dan nit goed genoeg zijn qua brom hum ect.



hugo

De meeste schakelende voedingen hebben een schakelfrequentie van +/- 50kHz.
Nou kan dat best werken (als die schakelpieken goed zijn uitgefilterd).
Maar als dat niet goed is gedaan heb je een standaard piep in je voeding, die evt door anti-ompooldiodes in je effect kunnen worden gedemoduleerd (jaja) naar 25kHz (of lager) en dat is hoorbaar.

Testen dus :D

Valoosj
12 mei 2007, 18:48
one spot in huis gehaald, lijkt me degelijk materiaal, enkel kostelijk.
maarja, beter duur materiaal dat goed is dan rommel dat je geluid upfuckt

imlikeajungle
12 mei 2007, 18:51
25 euro is toch niet bepaald veel voor een goeie voeding...

Valoosj
12 mei 2007, 19:15
25 euro voor de voeding
45 voor 3 Daisy Chains
3,5 voor EH koppelstukje voor mn chorus...

toch een aardige rekening. maar zeker geen slechte aankoop
verder nog profi oordopjes gekocht, ook 32 euro

Debaser
13 mei 2007, 02:01
ik koop de daisy chains in haarlem voor 5,- pst.
werken prima, merk geen verschil met de Ibanezversie.

koppelstukje voor ehx chorus : koop een mono mini jack en soldeer hem op 1 van de 15 - daisypuntjes, dus een koppelstukje eraf knippen.

dan kost het je ... 20 - 50 ct.

pol
13 mei 2007, 15:56
daisychains moet je dan ook niet bij een gitaarwinkel kopen, gewoon bij de doorsnee electronicawinkel, daar vind je die voor een euro of 5

BiRdS
17 mei 2007, 20:57
25 euro voor de voeding
45 voor 3 Daisy Chains
3,5 voor EH koppelstukje voor mn chorus...

toch een aardige rekening. maar zeker geen slechte aankoop
verder nog profi oordopjes gekocht, ook 32 euro

Ey Valoosj. Waar heb je dat koppelstukje gekocht voor je chorus? ik zit op het moment met het zelfde probleem; heb een one spot en ibanez splitter cords om 5 pedalen te voeden. Maar heb me gisteren een EH small clone chorus gekocht maar wil echt niet een complete aparte voeding kopen.

Een vraagje aan iedereen : Is zo een koppelstukje verkrijgbaar in de betere muziekwinkel?

RolandT
17 mei 2007, 21:09
Vind je niet alles bij Visual Sound web store (http://www.visualsound.net/vss.htm)? Ik gebruik die 1spot al jaren, formidabel ding!

drap
17 mei 2007, 21:09
Ja hoor, die dingetjes zijn meestel wel te koop bij de betere muziekwinkels. Vaak zijn ze ook gewoon te bestellen via hun sites.

Squier4ever
17 mei 2007, 21:23
25 euro voor de voeding
45 voor 3 Daisy Chains
3,5 voor EH koppelstukje voor mn chorus...

toch een aardige rekening. maar zeker geen slechte aankoop
verder nog profi oordopjes gekocht, ook 32 euro

voor 32 euro heb je nog geen profi oordopjes, maar ze zijn wel prima, ik gebruik ze ook, alleen de demping mocht iets vlakker maja

BiRdS
17 mei 2007, 21:33
ben van plan om morgen eens in hasselt bij jnr music center langs te gaan voor zo een converter want momenteel speel ik op een batterijtje :(

dml
18 mei 2007, 11:13
De meeste schakelende voedingen hebben een schakelfrequentie van +/- 50kHz.
Nou kan dat best werken (als die schakelpieken goed zijn uitgefilterd).
Maar als dat niet goed is gedaan heb je een standaard piep in je voeding, die evt door anti-ompooldiodes in je effect kunnen worden gedemoduleerd (jaja) naar 25kHz (of lager) en dat is hoorbaar.

Testen dus :D

Ook de OneSpot heeft hier last van. Dit fluittoontje wordt vooral versterkt door de combinatie Voodoo Lab Microvibe + Overdrive-pedaal. Maar verder een prima adapter, ik heb 'm ook.

Valoosj
18 mei 2007, 12:05
die stukjes voor mn chorus heb ik in de beatshop in antwerpen gekocht.

de oorstopjes vind ik goed genoeg, beter dan die vieze gele mousse dingen, die na enkele keren zo vettig en vol met smurrie zitten

drap
18 mei 2007, 12:43
Ook de OneSpot heeft hier last van. Dit fluittoontje wordt vooral versterkt door de combinatie Voodoo Lab Microvibe + Overdrive-pedaal. Maar verder een prima adapter, ik heb 'm ook.

De 1Spot heeft daar zeker last van. Daarom ben ik ook overgestapt op een vaste voeding onder m'n pedalenbord en ik heb er geen last meer van. Naast dat ik de 1 spot boven een bepaald aantal pedalen niet meer handig vind. Ik had er op den duur drie voor m'n pedalenbord hangen, dat werd me ff te gek en dan is een vaste voeding achteraf gezien wel degelijk stukken goedkoper.

dml
18 mei 2007, 13:26
De 1Spot heeft daar zeker last van. Daarom ben ik ook overgestapt op een vaste voeding onder m'n pedalenbord en ik heb er geen last meer van. Naast dat ik de 1 spot boven een bepaald aantal pedalen niet meer handig vind. Ik had er op den duur drie voor m'n pedalenbord hangen, dat werd me ff te gek en dan is een vaste voeding achteraf gezien wel degelijk stukken goedkoper.

Wat versta jij onder een vaste voeding?
En een OneSpot levert iets van 1500 mAh, je moet dan nogal wat pedalen hebben, wil je de maximale stroom van 3 OneSpot's overschreiden :o

Valoosj
18 mei 2007, 16:13
ik dacht dat die onespot net zo goed was tegen brom en fluiten enz...?

drap
18 mei 2007, 22:18
Wat versta jij onder een vaste voeding?
En een OneSpot levert iets van 1500 mAh, je moet dan nogal wat pedalen hebben, wil je de maximale stroom van 3 OneSpot's overschreiden :o

Elf pedalen genoeg? Ik had één 1spot voor m'n wah pedaal, dat verklaart de drie 1spots. Onder vaste voeding versta ik in mijn geval een T-rex Fuel Tank onder m'n pedalenbord. En sinds ik die heb, foetsie met de irritante hoge zoem.

joesman
19 mei 2007, 12:22
Ik moet zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van een brom of ruis,

ik voed 9pedalen met 1 One Spot en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Het ding is trouwens zo goedkoop dat ik onmiddellijk een reserve heb gekocht,je weet maar nooit.

Lennert
19 mei 2007, 13:28
Kun je zo´n daiseychain bijv. ook bij radio piet in arnhem kopen? (hoe noem je zo'n ding trouwens in de winkel? heb het gevoel dat ze me raar aan gaan kijken als ik naar een daiseychain vraag.. )

drap
20 mei 2007, 01:58
Ik moet zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van een brom of ruis,

ik voed 9pedalen met 1 One Spot en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Het ding is trouwens zo goedkoop dat ik onmiddellijk een reserve heb gekocht,je weet maar nooit.

Zal ook aan de typen pedalen liggen. Het ging me ook niet zo zeer om brom of ruis hoor, maar een irritante hoge zoem en dat kwam overduidelijk door de voeding. Omdat ik pedalen stack heb ik sowieso wel last van wat brom, maar daar lig ik niet zo wakker van.

bluegate
20 mei 2007, 07:18
Ik gebruik 2x 1Spot onder mijn pedalenplank.

Enige keer dat ik problemen heb gehad was met een midipedaal en
overdrive pedalen op dezelfde 1Spot.
Toen had ik ook een fluittoon.
Ik heb toen alle drive pedalen op dezelfde 1Spot gezet en alle
andere pedalen op de andere 1Spot.
Nooit meer problemen gehad.

Nocki
20 mei 2007, 15:24
Ik heb ook 2 onespot adaptors maar bij de ene waar ik een stukje van de kabel heb af gehaald zit een veel te kort snoertje.


Nocki