PDA

View Full Version : Alternatief voor Fender SuperSonic?



general.failure
10 mei 2007, 12:41
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe versterker, omdat ik mijn huidige Yamaha Digitale versterker toch niet DAT was waar ik heen zocht.

Eigenlijk wil ik:
- echt buizengeluid
- goed scheurkanaal voor rock/hardrock/bluesrock.
- boost knop/pedaal voor net dat beetje meer in een solo
- afzonderlijke toonregeling voor clean/distort
- echte reverb
- 40Watt is meer dan genoeg voor oefenruimte

Na wat vergelijk bleef ik hangen op de Fender Supersonic.
Vette bak, cool geluid, maar die prijs....
is er een vergelijkbaar apparaat in de range rond 1000-1200 euri?

ook de ASHDOWN PEACEMAKER 40 klonk wel ok, maar een beetje schel, en ik mis dat lekkere randje knor in de distortion

Is er een andere Fender die vergelijkbare features heeft (2 gescheiden toonregeling!)
Is er ergens een vergelijk overzicht van fender versterkers? ik raak een beetje gedesorienteerd.

caliban
10 mei 2007, 12:53
Verder kijken als fender. Kijk ook naar marshall, een vijftig watt dan. Of een mesa/boogie met niet overdreven veel gain.
Een vriend van me heeft een fender twinamp, een redknob dacht ik, en die hebben precies redelijk veel scheur aan boord en gescheiden toonregeling.
Ik denk dat hij er minder als duizend euro aan betaald heeft.

BeeJee
11 mei 2007, 01:23
Je kunt een ProSonic proberen te score 2e-hands. Is de voorloper van de SuperSonic. Lekkere amps zijn dat!

Eko
11 mei 2007, 11:01
Mesa heeft al jaren dubbele systemen gehad op versterkers,maar tegenwoordig zijn er meerdere merken die dubbele of zelfs drievoudige versterkers gecombineerd hebben. Nadeel is echter wel dat de meesten richting de 100 watt gaan. Een amp die maar 40 watt levert in dubbele uitvoering is er volgens mij wel bij Mesa. ( 30-50watt).
Een echt goede amp die het geluid zoekt waar je naar op zoek bent zal je waarschijnlijk niet vinden in de prijsklasse die je opgeeft. Alternatief is om een basis klank te zoeken in een amp van 40 watt en dan pedalen in te zetten voor je verdere scheur en/of boost. De echt mooiste scheurklank komt trouwens uit een voluit opengezette buizenamp, dat is met geen pedaal te immiteren. Zo komen grote rockbands ( old school ) aan hun geluid. ACDC, Deep purple enz.

general.failure
11 mei 2007, 11:14
Ik heb gisteren heel eventjes met een Fender TwinAmp mogen klooien. Dat klinkt ook vet, maar ik heb hem helaas niet kunnen vergelijken met de SuperSonic.

heeft iemand ervaring?

caliban
11 mei 2007, 17:49
Ik heb eens op de twinamp gespeeld van die vriend van me en heb soundclip van een supersonic of prosonic eens gehoord. Die soundclip vond ik redelijk highgain klinken eigenlijk. Die twinamp kon ook vrij zware overdrive maken vond ik, had ik nog nooit uit een fender gekregen. Ik denk dat een twinamp voor hard rock doenbaar is en je hebt een fender cleangeluid.
Het verschil tussen een supersonic en een twinamp weet ik niet echt. Kijk ook eens naar een mesa mark I, die leunen dicht bij fender aan en hebben al de capaciteit om veel gain te creëren. Ik weet niet juist hoeveel die occasie gaan, maar zeker eens checken.
De reïssues kosten iets van een 1800 euro.
http://cgi.benl.ebay.be/Ampli-Guitare-Mesa-Boogie-Mark-I-Re-Issue_W0QQitemZ230109291004QQcategoryZ2384QQcmdZVi ewItem
Verkoper zegt dat het een reïssue zou zijn terwijl hij er wat oud uitziet.

Fuhgawz
11 mei 2007, 18:11
Wat dacht je van een Engl Screamer? Je weet hoe ze klinken.. ;) Tweedehands al voor rond de 700 euro te krijgen. Het enige wat hij niet heeft van je lijstje is een aparte toonregeling, maar hij heeft dan wel weer een aparte prescence knop voor het scheurkanaal.
Verder kun je eens kijken naar:
- Marshall DSL 40
- Laney VC-50
- Peavey Valveking
- Mesa/Boogie F-50