PDA

View Full Version : esp xtone



Orpheo
10 mei 2007, 11:30
ik ben op zoek naar deze gitaar

http://www.musikpartner.dk/images/new/large/Xtone_PC-1V_bln.jpg
maar ik heb geen idee waar die te koop/op voorraad is/zou zijn. iemand een idee?

almarvk
10 mei 2007, 11:31
Groove Factory in Drachten heeft ze of op voorraad of kan er makkelijk aan komen.

Of ergens in Duitsland. MusikProductiv?

a darker shade of grey
10 mei 2007, 11:34
Volgens mij is het deze (http://www.musik-produktiv.de/x-tone-by-esp-pc-1-v-ng.aspx). Of bedoelde je een handel in Nederland?

Maar sodeju wat een evtte planken zeg! Ik wist niet dat ESP dit ook maakte!

Kim Wilson
10 mei 2007, 11:40
Nou, zeker! Wat een prachtige gitaar!

Orpheo
10 mei 2007, 11:44
hij heeft echt mooie hardware, mooie shape, mooi hout, voor de prijs van een epi zakk wylde (ik noem maar even een 'dure' epi). en deze is nog beter ook (waarschijnlijk, ESP/LTD kennende).

DarknessAwaits
10 mei 2007, 11:48
Serieus? Geen verkeerde gitaar dan, maar is X-tone nou een LTD of ESP onderdeel?

Kim Wilson
10 mei 2007, 11:50
Nu ben ik misschien wat conservatief, maar ik hou wel van een beetje hals, en helemaal op zo'n hollow. Zouden ze daar nog wat rekening mee houden, of zouden ze er een shred-luciferhoutje op hebben geplakt?

LordRiffenstein
10 mei 2007, 12:06
Ik vraag me af welke gitaar-noob de plaatsing van die pickup selector bedacht heeft. :confused: :confused:

Kim Wilson
10 mei 2007, 12:11
Ik vraag me af welke gitaar-noob de plaatsing van die pickup selector bedacht heeft. :confused: :confused:
Nou, als ik zo'n gitaar zou hebben, zou ik er muziek mee spelen waar pickup wissels tijdens het nummer niet nodig is. Ik vind het niet erg dat ie daar zit.

LaurentB
10 mei 2007, 12:16
Ik vraag me af welke gitaar-noob de plaatsing van die pickup selector bedacht heeft. :confused: :confused:

Da's toch op ongeveer dezelfde plek als een Gibson SG hem heeft?

Mooie gitaar, inderdaad....

Squier4ever
10 mei 2007, 12:20
idd vet, vooral in sunburst....
volgens mij heeft of had iemand op het forum er eentje, weet alleen niet wie.

LordRiffenstein
10 mei 2007, 12:32
Nou, als ik zo'n gitaar zou hebben, zou ik er muziek mee spelen waar pickup wissels tijdens het nummer niet nodig is. Ik vind het niet erg dat ie daar zit.

En welke muziek mag dat dan wel zijn?

LordRiffenstein
10 mei 2007, 12:33
Da's toch op ongeveer dezelfde plek als een Gibson SG hem heeft?

Alle controls zitten hier een stuk verder naar achteren tov de brug dan bij een SG en hier zit die Bigsby ook nog eens in de weg.

Kim Wilson
10 mei 2007, 12:35
En welke muziek mag dat dan wel zijn?
Blues, rockabilly, dat werk. Daar hoef je niet zo snel te zijn qua pickupwisselen.

koennie
10 mei 2007, 15:06
Blues, rockabilly, dat werk. Daar hoef je niet zo snel te zijn qua pickupwisselen.

jama bij welke muziek hoef je niet te wisselen van pickup? :d
ik zou t niet weten, ik doe niks met 1 pickup.

mooie gitaar! ik denk dat ie wel bij de ltd vleugel hoort, esp's liggen gemiddeld ver boven de 1000 eu.
deze bij muzik produktiv voor 719 euro, ik zou er maar eens gaan kiekn!

Kim Wilson
10 mei 2007, 15:17
jama bij welke muziek hoef je niet te wisselen van pickup? :d
ik zou t niet weten, ik doe niks met 1 pickup.

Ik doe bijna alle nummers met één stand voor één nummer. Verschil van stijl en smaak, misschien?

Damius
10 mei 2007, 15:41
Ik vraag me af welke gitaar-noob de plaatsing van die pickup selector bedacht heeft. :confused: :confused:

Ach, als je er een beetje mee oefent, dan ben je hoogstens anderhalve seconde kwijt, zolang kun je toch wel even op je akkoord blijven hangen? Of neem een kleine break tussen je lead en rythm.

Kim Wilson
10 mei 2007, 15:42
Ach, als je er een beetje mee oefent, dan ben je hoogstens anderhalve seconde kwijt, zolang kun je toch wel even op je akkoord blijven hangen? Of neem een kleine break tussen je lead en rythm.
En hier ben ik het ook wel mee eens. Je moet niet alles willen dichtsmeren. T-Bone Walker wachtte standaard een paar tellen... :satisfie:

Mitch
10 mei 2007, 16:19
Wat Riff zegt.... ik zou me niet willen laten beperken door een gitaar door een stomme plaatsing van een pot of switch. Zeker als je de bigsby netjes uit de weg haalt zit de switch er pal onder !

Maar goed, ik vind de pots en switch van een LP al niet handig ;)

Orpheo
11 mei 2007, 01:03
ik vind dat de switch JUIST handig zit! ik dacht namelijk dat bij een PRS t ook zo onhandig zat, maar t was juist fijn. bij deze gitaar denk ik ook wel.