PDA

View Full Version : Ashtray???



Thunders1988
9 mei 2007, 23:55
waar kan ik een ashtray cover voor men tele halen???
vind ze alleen op ebay.
of moet ik eens in een winkel gaan kijken of ik er ergens een af kan peuteren (of bestellen)???

vulvasonic
10 mei 2007, 00:01
Je kunt ze gewoon bestellen of kopen via iedere goede gitaarzaak. Die van Fender zijn het duurst, maar Gotoh maakt ze ook en die zijn voor zover ik weet identiek.

Vox Humana, Vlaardingen heeft ze waarschijnlijk wel op voorraad. Henny van Ochten (Texas 'n Tweed) ook wel. En anders Rockinger.de , allemaal bedrijfjes waar je los spul kunt kopen.

LaurentB
10 mei 2007, 00:19
Wat in vredesnaam IS een ashtraycover??

schizo910
10 mei 2007, 00:47
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/0/6/2/370062.jpg

dat dus...

De rvaag is eerder, waarom wil je dat ding op je tele?

LaurentB
10 mei 2007, 00:51
Oh, die afdekkapjes! Ik vind ze eigenlijk wel mooi, maar het belemmert je bij het dempen met de rechterhandpalm, natuurlijk...
Nog uit de tijd dat muzikanten nette jasjes droegen, en hun mouwen niet wilden beschadigen aan losse snaareinden en dergelijke.

rhcp_schipper
10 mei 2007, 00:53
Je kunt ze gewoon bestellen of kopen via iedere goede gitaarzaak. Die van Fender zijn het duurst, maar Gotoh maakt ze ook en die zijn voor zover ik weet identiek.

Vox Humana, Vlaardingen heeft ze waarschijnlijk wel op voorraad. Henny van Ochten (Texas 'n Tweed) ook wel. En anders Rockinger.de , allemaal bedrijfjes waar je los spul kunt kopen.

Wat is dat Texas 'n Tweed dan? Is dat ook een soort van webshop?

vulvasonic
10 mei 2007, 01:28
Wat is dat Texas 'n Tweed dan? Is dat ook een soort van webshop?

Volgens mij heeft ie niets in die richting. Vroeger had ie een winkeltje, maar ook dat heeft ie niet meer. Hij was gitaarbouwer in een dorp naast Vlissingen en hij bracht ieder jaar een catalogus uit met onderdelen voor de gitaarbouw.
De laatste jaren heeft hij zich vooral gericht op een enorme collectie boeken over gitaren en gitaarbouw. Indrukwekkend!

Maar ik vind er niets meer over. Ook niet op het internet, behalve zijn telefoonnummer, waarvan ik natuurlijk niet zeker weet of deze nog correct is.
Nummer: 0118 470935

Eén ding mag duidelijk zijn. Henny van Ochten is een doodeerlijke kerel met een hoop ervaring en hij heeft er zichtbaar plezier in om anderen te helpen. Echt een lieve man!

RolandT
10 mei 2007, 08:52
Hoe bevestig je zo'n ashtray op je brug? Schroeven, klikken,...?

vulvasonic
10 mei 2007, 09:24
Hoe bevestig je zo'n ashtray op je brug? Schroeven, klikken,...?

Schuiven, maar dan alleen op vintage style bruggen natuurlijk.

schizo910
10 mei 2007, 11:07
Schuiven, maar ik vind het niets. Je kan niet meer lekker palmmuten en ik ben altijd bang dat zo'n ding eraf klettert. Ik vind zonder ook mooier :D

InternEd
10 mei 2007, 11:11
En je moet bij 't eraf halen voorzichtig zijn. Ik heb 's een lelijke kras gemaakt ermee op m'n thinline.

Thunders1988
10 mei 2007, 18:24
ik vind zo n ashtray echt heerlijk :) wil van mn tele n esquire maken. die dingen klinken rauw.
nja, ik ga nog maar eens wat googlen denkik

grts, en thx :rockon:

RolandT
10 mei 2007, 20:48
...alleen op vintage style bruggen natuurlijk.Hoe herken ik een vintage style brug, of maw heeft een London City Comet tele een vintage brug?

vulvasonic
11 mei 2007, 02:24
Hoe herken ik een vintage style brug, of maw heeft een London City Comet tele een vintage brug?

Zo uit mijn hoofd?
Ik dacht het wel.