PDA

View Full Version : Kabels



Valoosj
9 mei 2007, 22:53
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/naamloos.jpg

is dit goeie kabel? ik hoor iedereen praten over George L, maar dit lijkt me eigenlijk beter om mn kabels op maat mee te maken, alsook patchkabels

Eko
9 mei 2007, 23:57
Er zijn meer highend kabels op de markt. Ik heb er diverse, gewoon voor de lol. Ik heb George L voor m`n acoustische en planet waves voor de electrische. Ten opzichte van de goedkope shit een enorm verschil, zeker als je clean speelt of met een acoustische gitaar op een highend versterker.

minoin
10 mei 2007, 00:13
Planet Waves doet het allemaal en zijn nog redelijk betaalbaar in vergelijking met Vovox kabels.

Valoosj
10 mei 2007, 00:17
Er zijn meer highend kabels op de markt. Ik heb er diverse, gewoon voor de lol. Ik heb George L voor m`n acoustische en planet waves voor de electrische. Ten opzichte van de goedkope shit een enorm verschil, zeker als je clean speelt of met een acoustische gitaar op een highend versterker.

wat is een highend versterker juist? een lampenbak?

maar de kabels die ik toonde zijn dus goed...

Mitch
10 mei 2007, 16:27
Ik ben nog steeds op zoek naar goede kabels die niet asociaal duur zijn. Pas een Planet Waves geprobeerd, maar ik vind ze niet bijzonder. Te stug, krult alsnog wat en die pluggen met die veertjes zijn alleen maar lastig, als ik zein een pedaal wil moet ik echt harder doorduwen dan ik het pedaal eigenlijk wil aandoen.
Welke kabels zijn het die in de openeingspost staan vermeld ? Zien er goed uit. Iemand nog andere tips ?

Dekkz0r
10 mei 2007, 16:48
Linkje naar die website?

Eko
11 mei 2007, 10:24
Valoosj,
Een highend versterker voor acoustische instrumenten is bv een AER Compact 60/2 of een Schertler Unico. Hierop hoor je alles, echt alles!, wat er uit je gitaar komt versterkt weer. Een gitaar die zeer goed klinkt is daarop mooi briljant weer te geven. Elke vermindering in kwaliteit door een slecht, of mindere, kabel doet enorm afbreuk. Als je nooit met een hele goede kabel hebt gespeeld tussen je gitaar en je versterker weet je niet hoe goed je gitaar is. Het leuke is dat mensen eerder 200 euries neertikken voor een beter element dan 50 euro voor een goede kabel. Resultaat is vaak hetzelfde.

Valoosj
11 mei 2007, 12:30
Ik ben nog steeds op zoek naar goede kabels die niet asociaal duur zijn. Pas een Planet Waves geprobeerd, maar ik vind ze niet bijzonder. Te stug, krult alsnog wat en die pluggen met die veertjes zijn alleen maar lastig, als ik zein een pedaal wil moet ik echt harder doorduwen dan ik het pedaal eigenlijk wil aandoen.
Welke kabels zijn het die in de openeingspost staan vermeld ? Zien er goed uit. Iemand nog andere tips ?
Planet Waves vind ik ook rommel. krult als zot, dus ligt ie nu ergens tss amp en effecten.
De kabels in de openingspost komen van een bedrijfje dat in Ham gesitueerd is. ik ben dat in een van de zovele topics hier eens tegengekomen, en het ziet er echt goed gerief uit.


Linkje naar die website?

www.guitargear.be

Mitch
12 mei 2007, 16:05
Vergis ik me nu of hebben ze nergens prijzen op hun site staan ? Heb die site laatst ook al gezien, toen voor pedalboards, daar stonden toen (omdat het een actie was) wel prijzen bij.

Valoosj
13 mei 2007, 18:14
er staan jammer genoeg geen prijzen op de site. ik ga in augustus ze heel mijn pedalboard laten bekabelen, dan zal ik doorgeven wat de prijzen waren voor wat ik koop.

B_2_the_a
14 mei 2007, 18:28
Wat is er mis met zelf kabels solderen?

Koop goed stuk kabel, paar neutrik connectoren... en ga aan de slag!!!



Mijn keuze:
Cordial (pro line)
of tasker

Evil-Payasos
14 mei 2007, 19:31
En die kabeltjes an Fender?, laas er laatst iets over i ee bald, uuh: Fender Premium kabels?, kreeg 4.5 van de 5 sterren uit het blad: Gitaar

Mr.Bluesbreaker
14 mei 2007, 20:33
Spectraflex is het helemaal voor mij. Ik heb eens een kabel aangeschaf, pak hem beet in 2001. Dat ding heeft 150+ gigs, bier, punkers, moeilijke jazz, schoonmoeders, exen, studio's, repetities, aanvaringen met ridebekkens, koffers, en een vliegreis naar Turkije overleefd.

Toen ik dat ding in Turkije vergat was ik er zo kapot van, dat ik hem na heb laten sturen:D En nog steeds is het de best klinkende kabel. Maar kun je nagaan, ik ken geen enkele kabel die zoveel geweld overleefde.
Kostte me toen 40 euro dacht ik, "Baldee" heet het type. Lekker soepel ook.

Ook levenslange garantie, mijn Spectraflex Vintage kabel ben ik niet zo kapot van (euro of 50 potverdrie) want die gaf na 2 week de geest. Maar je krijgt gratis een nieuwe, dat verbloemt het weer enigszins.

Ook heb ik Klotz kabels redelijk hoog zitten, Lagrange series zijn prima maar erg stug. TM stevens signature zelfde kwaliteit maar wat soepeler. Rond de 30-35 euro.

no 1 hops
15 mei 2007, 15:44
ik ben niet zo op de hoogte van prijzen maar wilde jullie deze link niet onthouden
http://www.billlawrence.com/Pages/Connector_Cable.htm

FruscianteFan
15 mei 2007, 16:14
Spectraflex is het helemaal voor mij. Ik heb eens een kabel aangeschaf, pak hem beet in 2001. Dat ding heeft 150+ gigs, bier, punkers, moeilijke jazz, schoonmoeders, exen, studio's, repetities, aanvaringen met ridebekkens, koffers, en een vliegreis naar Turkije overleefd.

Toen ik dat ding in Turkije vergat was ik er zo kapot van, dat ik hem na heb laten sturen:D En nog steeds is het de best klinkende kabel. Maar kun je nagaan, ik ken geen enkele kabel die zoveel geweld overleefde.
Kostte me toen 40 euro dacht ik, "Baldee" heet het type. Lekker soepel ook.

Ook levenslange garantie, mijn Spectraflex Vintage kabel ben ik niet zo kapot van (euro of 50 potverdrie) want die gaf na 2 week de geest. Maar je krijgt gratis een nieuwe, dat verbloemt het weer enigszins.

Ook heb ik Klotz kabels redelijk hoog zitten, Lagrange series zijn prima maar erg stug. TM stevens signature zelfde kwaliteit maar wat soepeler. Rond de 30-35 euro.Ik heb eens gekeken op de site van Sprectaflex. Ik schrok me kapot toen ik las dat die kabels wasbaar zijn. Zo'n nylon behuizing oogt erg cool, maar kabels wil je toch niet moeten wassen omdat ze zo vies worden?!

Mr.Bluesbreaker
16 mei 2007, 11:14
Wassen???

Ik heb wel eens een mengeling van shag en bier aan mijn spectraflex vastgekoekt gehad, maar dat haalde ik met een doekje eraf. Verder heeft alleen de Vintage serie een nylon buitenkant dacht ik.

Valoosj
16 mei 2007, 13:01
ik ga het toch houden bij de kabels van guitargear. gewoon een hoopje pluggen, een metertje of 30 kabel, en dan maar aan de slag met de soldeerbout...

Rhulshof
20 mei 2007, 17:52
Ik gebruik eigenlijk alleen maar Planet waves kabels en die bevallen prima de rest in mijn band spelen ermee en geen last van krullen enzo

B_2_the_a
20 mei 2007, 17:58
zelf gebruik ik nu:

tasker
cordial pro line

en heb gister een kabeltje gekregen, spectraflex achtig.. met nylon iets... klinkt erg goed :) erg stug, helaas als het eenmaal gaat krullen = hell

ziekdier
9 juni 2007, 11:47
iemand al eens kabels geprobeerd van evidence audio?

schijnen heel goed te zijn na 40 uur inspelen.

kosten alleen een beetje....

graag reacties

alvast bedankt

edje

Tho
9 juni 2007, 12:03
ik lees hier een hoop over krullende kabels, en ik wil niet bitchen, maar dat jullie kabels krullen, dat ligt toch zeker aan jullie zelf? dat doen ze niet vanzelf hoor

Valoosj
9 juni 2007, 12:12
mijn planet waves krult enorm hard, en de andere niet, terwijl ik niet echt veel anders doe als ik mn gitaar met een andere kabel inplug :roll:

jasper159
9 juni 2007, 12:29
Tja, mijn Klotz krult ook vrij hard, maar die houd ik gewoon, die houdt het gewoon al het langste van al mijn kabels uit. :p

Laser
10 juni 2007, 18:09
Jullie discussie heeft me meteen bij guitargear kabels laten bestellen om acoustische gitaar te versterken.
Ben benieuwd naar het materiaal, had allang een betere kabel nodig.
Ik houd jullie op de hoogte.
De service is alvast héééééél goed, een aanrader.