PDA

View Full Version : &*(#^$&#($&^(%!!!! mijn fender mustang geeft geen geluid!!



Daan_B
9 mei 2007, 22:26
Goede avond mensen.

Ik heb dus mijn fender mustang, en er komt geen geluid uit, in de winkel deed ie het nog wel.
Ik heb een beetje met de knoppen lopen rotzooien, kan dat het zijn?
wat kan ik er aan doen om de knoppen weer goed te krijgen?

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.

Peace :hippie:

hoofd
9 mei 2007, 22:32
Knoppen voluit, en de switches op "on"..

Ohja, en niet vergeten de gitaar dmv een gitaarsnoer met een gitaarversterker te verbinden, en de gitaarversterker aan te zetten.


Sorry, ik ga hier maar even uit van de bleeding obvious.. Maar als ik me niet vergis werkt een Mustang met switches boven de pups ergens, ik zou daar even mee klooien. Als al 't klooien niet werkt, terug naar de winkel ermee, dan is er wsl iets in de bedrading losgeschoten, kan gebeuren.

Nickname
9 mei 2007, 22:34
Eehrmz.. heel vaak is het heel simpel, hier wat mogelijk simpele oplossingen:

- Draai alle knoppen op je gitaar eens met de klok mee (open dus)
- Probeer eens wat schakelaartjes op je gitaar
- Controleer eventueel je versterker, bijvoorbeeld door er een mp3 spelertje op aan te sluiten met een verloopstekkertje, of gewoon door simpel je vinger op de plug te houden die normaal in je gitaar gaat.
- Maakt je versterker dan geen geluid kan het ook aan je kabel liggen, dat die stekkers kapot zijn of als je pech hebt dat er een kabelbreuk is.

Succes ;)

hansoonk
9 mei 2007, 22:40
Knoppen voluit, en de switches op "on"..

Ohja, en niet vergeten de gitaar dmv een gitaarsnoer met een gitaarversterker te verbinden, en de gitaarversterker aan te zetten.


Sorry, ik ga hier maar even uit van de bleeding obvious.. Maar als ik me niet vergis werkt een Mustang met switches boven de pups ergens, ik zou daar even mee klooien. Als al 't klooien niet werkt, terug naar de winkel ermee, dan is er wsl iets in de bedrading losgeschoten, kan gebeuren.

Klopt. Als beide schuifknopjes in de middenstand staan, heb je geen geluid.

Quadrifoglio
10 mei 2007, 13:56
- Controleer eventueel je versterker, bijvoorbeeld door er een mp3 spelertje op aan te sluiten met een verloopstekkertje...

'k Hoop niet dat je dat met Mesa's, Marshalls of andere fatsoenlijke versterkers doet

Squier4ever
10 mei 2007, 13:59
ook kan de aarde draad van je gitaar los zijn of de hot... dan heb je geen signaal. gebeurt mij ook nog wel eens.

ReinoutV
10 mei 2007, 14:28
'k Hoop niet dat je dat met Mesa's, Marshalls of andere fatsoenlijke versterkers doet

..want? Als je het ding niet te hard zet kan het geen kwaad. Ik check mijn versterker ook altijd door ff met m'n duim op de plug te drukken. Bzz, bzz, jippie :).

Quadrifoglio
10 mei 2007, 14:57
Mesa's en MP3 players = bad combination

Rude Perception
10 mei 2007, 15:02
Mesa's en MP3 players = bad combination

Want, zolang je de mp3speler niet te hard zet moet het goed gaan, en als hij te hard staat gaat de versterker oversturen, dat hoor je snel genoed om hem snel uit te zetten. Bovendien doe je datzelfde oversturen ook met je gitaar + een booster, dus dat kan eigenlijk ook niet veel kwaad. Behalve als de versterker heel erg clean staat afgesteld natuurlijk.

Daan_B
10 mei 2007, 15:26
Ik heb hem open gemaakt en nu blijkt dat alle kabeltjes los zitten.

Wat nu te doen?

Gr, Daan.

Rutger
10 mei 2007, 15:27
Zit Daantje ons nu een poets te bakken?

Dekkz0r
10 mei 2007, 16:42
Zit Daantje ons nu een poets te bakken?

zo niet lijkt het me vrij logisch dat je nog eens langs die gitaarshop gaat

AgileGhost
10 mei 2007, 16:49
Ik heb hem open gemaakt en nu blijkt dat alle kabeltjes los zitten.

Wat nu te doen?

Gr, Daan.

Daandert, lieve knul. Ge kunt een tweetal zaken doen. Of je gaat terug naar de winkel en vraagt om een gratis reparatie, of je zoekt een soldeerschema op en gaat eens lekker technisch doen!

stefke_m
10 mei 2007, 16:52
oftewel ben je erg stom, of ben je een zeveraar

Daan_B
10 mei 2007, 17:14
Het schema is moeilijk te vinden maar ik zal nog eens goed zoeken.

Terug naar de winkel, tja is 170 kilometer rijden dus dat doe je ook niet zo 1,2,3 kan ik hem beter hier in de buurt laten repareren want 2x170 benzine is ook erg prijzig.


Heeft een van jullie mischien het soldeer schema van de mustang?

Proost :hippie:

hansoonk
10 mei 2007, 17:19
Alles draden los lijkt me wel heel erg sterk. Ik kan me voorstellen dat bij het afhalen van de slagplaat de verbinding van de switches naar de volumepot los zijn gegaan.

Hier een schema

http://www.jag-stang.com/MrMaxima/gpphotos/SDmust.html

bass blom
10 mei 2007, 17:35
hij had er toch mee zitten rommelen? :D

Daan_B
10 mei 2007, 18:47
Het schema had ik al gevonden, ik ga vanavond solderen, alleen nog even een aparaatje halen.

Groetjes.

DeiDRagonas
11 mei 2007, 04:57
En dude... Ding alweer klaar?

btw... Mesa's en Marshalls e.d. en mp3 spelers is een slechte combi?? Ja, als je niet met je gear om kan gaan, dan wel ja...

laters Roy

AgileGhost
11 mei 2007, 10:50
Haha, Cradle of Filth op je overdrive-kanaal...

Havanna
11 mei 2007, 13:22
En dude... Ding alweer klaar?

Ik denk dattie geelectrocudinges is....... :rockon:

Quadrifoglio
11 mei 2007, 13:24
Mesa's en Marshalls e.d. en mp3 spelers is een slechte combi?? Ja, als je niet met je gear om kan gaan, dan wel ja...

Zonder jullie was ik niet eens op het idee gekomen een MP3 speler in mijn Mesa te stoppen. Guys, bedankt voor deze geweldige tip!

iwamoto
11 mei 2007, 15:06
En dude... Ding alweer klaar?

btw... Mesa's en Marshalls e.d. en mp3 spelers is een slechte combi?? Ja, als je niet met je gear om kan gaan, dan wel ja...

laters Roy
nou kom roy, ffe verder op in gaan, waarom zou het zo slecht zijn? omdat het geen speciale ingang is ? ik zie er echt geen kwaad in namelijk

smandert
11 mei 2007, 15:08
eeeh..
volgens mij is hij het met je eens hoor