PDA

View Full Version : volume gt6 verschillende patches



davinci dave
10 januari 2003, 16:51
Wat ik niet zo goed begrijp: als je wisselt van patches en je wil je volume wijzigen met de patchlevel, dan heb je vaak een terugval of een boost van je volume, als eerste. En ook zoek ik een manier om de patches eenzelfde volume te geven (relatief dan). Weet iemand hoe je hiering een regelmatigheid verkrijgt? Bestaat er zoiats als een nominale instelling van het patchvolume ofzo?

skabouter
12 januari 2003, 21:08
kut is dat, he ! das wel slecht geregelt. die boost of terug val helemaal ! hij is dan ook meteen helemaal anders ingesteld als je hem maar een klein beetje wil veranderen.

ik heb er ook last van dat als ik thuis de cleans en de distortions even hard heb, dat ik dan in de oefenruimte een heeeel groot volume verschil heb !
dan blijf je instellen, en als je weer thuis bent begint het overnieuw.

ik heb nu alle patches gedupliceerd. 1 serie voor thuis, met kloppend volume, en 1 serie voor oefenruimte, met kloppend volume.

maar het is slecht geregelt !

domie
13 januari 2003, 14:58
ja vind ik ook, vooral van clean naar distortion zit er een ontzettend groot niveauverschil.

skabouter
13 januari 2003, 15:10
ja, vooral die ja !

maar hiervoor had ik een zoom 4040, en daar was het ook zo. en bij de GT-3 ook gloof ik.

wie weet vinden ze hier in de toekomst iets op. idee voor de GT-4 misschien ? (aangezien de volgorde bij boss niet klopt)

Ic3gl0vE
13 januari 2003, 22:32
je kunt het EQ level op een x aantal Db instellen.
ga je van distorted naar clean, laat je toch gewoon automatisch de EQ een boost van maximaal 20db geven? geen probleem lijkt me

skabouter
13 januari 2003, 22:50
het gaat erom dat het verschil thuis anders in dan in bijv. de oefenruimte !

als je het thuis allemaal prima kan laten overlopen zitten er in de oefenruimte WEL hele grote verschillen in.

Giac
15 januari 2003, 13:03
Ik heb sinds vorige week een GT6.
Maar wat is nu uiteindelijk de oplossing om voor iedere patch hetzelfde volume te krijgen?
Dus ik begrijp dat het met de knop patchlevel niet gaat, zoals ik begrijp uit deze topic?

skabouter
15 januari 2003, 23:26
gelijk stellen werkt niet bij mij.

maar ik doe het zo:

een serie patches maken (alles wat je nodig hebt) voor thuis, en goed stellen.
en die serie kopieren en goed stellen voor de oefenruimte.

en dan gebruik je de ene serie patches thuis, en de andere serie in de oefenruimte.

wel omslagtig........maarja.......

Shay
15 januari 2003, 23:34
Ik had vandaag precies hetzelfde (heb het altijd gehad maar goed) .. wat is de oorzaak eigenlijk??

echt bout van de gt series :[

Ic3gl0vE
16 januari 2003, 15:56
Ik heb dit probleem zelf (met een gt3) nog niet echt ondervonden eigenlijk...
maar je kunt 140 patches ofzo opslaan.. dan is het toch niet zo'n probleem om gewoon 1 patch voor thuis en 1 voor met de band te hebben steeds?

skabouter
19 januari 2003, 00:34
precies, doe ik ook !! :smile:

Mitch
19 januari 2003, 12:59
Haha, ik altijd maar denken dat die kutterige RP100 die ik ooit had daar alleen maar last van had !!!

Kjiratsiekoedel
19 januari 2003, 13:09
Ik heb dat ook met mijn flextone+floorboard

skabouter
19 januari 2003, 13:58
met mijn zoom 4040 had ik er ook last van.

veel voorkoment probleem zeg./