PDA

View Full Version : Gitaarsnoeren



Han S
9 mei 2007, 20:28
http://www.mogamicable.com/cab_assemblies/goldassambl_links/platinum.html

Kabeltje van $200 dat buitengewoon goed schijnt te klinken. Iemand met ervaring in dure kabels?

Kijk ook hier: http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/122844-mogami-200-guitar-cable-yes-works.html

Pickslide
9 mei 2007, 20:31
Je zit er toch niet echt over na te denken om zo' n ding te kopen toch, kom op man 200 Euro voor een kabel, doe normaal...

Han S
9 mei 2007, 21:02
Vind je het duur dan? Ga eens zoeken naar Siltech, die verkoopt luidsprekersnoertjes van meer dan 1000 euro per meter, welke je dan nog een speciale behandeling kunt laten geven waarbij ze worden diepgevroren en verhit, om het kristalrooster beter op orde te brengen waardoor ze nog beter zouden klinken. Die behandeling kost slechts 500 euro.

En dan zul je zeker schrikken van een netsnoertje, gewoon met een euroconnector, voor slechts 1995 euro. En dan zal ik het verder niet hebben over de Naim CD speler die met voeding slechts 23.000 en nog wat euro kost.

Pickslide
9 mei 2007, 21:15
Tuurlijk heb je zulke dure troep, je kan ook een 1000 watt stereo in je punto proppen of een diamanten halsband voor je cavia kopen.... Ik vroeg me alleen af of er hier ook iemand is die aan deze vorm van geldverspilling doet?

Han S
9 mei 2007, 21:21
Jawel hoor, een heleboel mensen geloven die onzin en kopen zich suf aan troep dat niet werkt.

Jayjay
9 mei 2007, 21:37
Laten we wel wezen...


Een goede kabel komt je geluid zeker ten goede...zeker wanneer je een goede gitaar en een goede buizen amp hebt!

Koop geen kabel van 5 euro....maar ook niet een van 200!!!!!! Een gitaar is geen HIFI product ..en dan nog....


ZIEK:-)

Han S
9 mei 2007, 22:23
Een gitaarelement is hoogohmig en hoe korter de kabel hoe beter, maar als die kabel capacitief is raak je hoog kwijt.

Een microfoon is laagohmig en een microfoon als de Neumann M149 verdraagt wel 200 meter kabel. Dat hoef je met een gitaar niet te proberen.