PDA

View Full Version : Metal muff of Harley Benton Ga-5



GeofJackon
9 mei 2007, 20:15
Ik zit met een 'dilemma':
Ik heb zelf nog geen versterker, maar ik heb mijn neef's attax 40 in bruikleen gekregen. Ik weet niet hoelang ik deze mag houden dus weet ik niet of ik nu voor een pedaal of een versterker moet gaan. Ik ben nu eerder geneigd om voor de MM te kiezen omdat die een lange tijd bruikbaar is. De Harley Benton GA-5 kost evenveel als een Metal muf met voeding maar het is 'maar' 5W en ik weet niet of hij dingen zoals Iced Earth,Metallica etc aankan?

het moet ook niet per se een HB te zijn ik twijfel gewoon tussen de MM of een kleine buizenamp (+-€150-€250)

Geoffrey

Swan
9 mei 2007, 21:45
de versterker, zonder versterker heb je uiteindelijk ook niets aan die MM toch?

marc_o
9 mei 2007, 22:29
Ik zit met een 'dilemma':
Ik heb zelf nog geen versterker, maar ik heb mijn neef's attax 40 in bruikleen gekregen. Ik weet niet hoelang ik deze mag houden dus weet ik niet of ik nu voor een pedaal of een versterker moet gaan. Ik ben nu eerder geneigd om voor de MM te kiezen omdat die een lange tijd bruikbaar is. De Harley Benton GA-5 kost evenveel als een Metal muf met voeding maar het is 'maar' 5W en ik weet niet of hij dingen zoals Iced Earth,Metallica etc aankan?

Geoffrey

Zeer zeker niet. Ik neem aan dat je die 5 Watt kopie van de Epiphone Junior valve bedoelt...toch?
Ga voor dat geld a.u.b. voor een moddelingbakje met wat rectifiersimulaties of iets dergelijks of een 2e hands randall...
Heb zelf de Valve-Head en dat is alleen maar clean met een klein overdriverandje als je 'm vol opendraait.

GeofJackon
10 mei 2007, 19:14
Ik zou graag een buizen ampje hebben. en dat is nu net het probleem.
Als ik voor een moddeling amp zou gaan zou ik die MM niet nodig hebben(denk ik) maar ik vind dat een line 6 zo kunstamtig en levenloos klinkt.
Overigens vind ik het distortion kanaal van de attax 40 maar zwakjes

Jimwoud
10 mei 2007, 19:18
Zeer zeker niet. Ik neem aan dat je die 5 Watt kopie van de Epiphone Junior valve bedoelt...toch?
Ga voor dat geld a.u.b. voor een moddelingbakje met wat rectifiersimulaties of iets dergelijks of een 2e hands randall...
Heb zelf de Valve-Head en dat is alleen maar clean met een klein overdriverandje als je 'm vol opendraait.

Hoe klinkt die epi met een dikke distortion ervoor?

interessander
10 mei 2007, 19:23
Ik heb een attax 80 gehad en daar kwam op lead 1 nog wel een bruikbaar geluid uit vond ik,lead 2 was me te gescoopt. Ik he hem nog eens geboost met een compressor en een tubescreamer (niet tegelijk) en dan kun je hem nog wat vetter maken maar dan gaat de boel al snel ruisen en piepen want een transistorscheur op een transistorversterker geeft meestal geen goed resultaat.

Maar als het goed is kan die attax wel mooi clean, en dan kun je er prima een scheurpedaal voor zetten, voordeel van de attax is ook dat hij een grotere speaker heeft. Als je ergens een epi valve junior weet te staan kun je daar ook eens wat pedaaltjes over gooien in de winkel om te testen of je geluid er uit te halen valt. Maar als je lekker wil scheuren dan zou ik toch eerder voor de metal muff gaan en dan later nog een versterker kopen.

marc_o
10 mei 2007, 19:36
Hoe klinkt die epi met een dikke distortion ervoor?

Prima, maar dan ook alleen maar voor thuis hoor, in een band met muziek zoals de topicstarter noemt, kun je er helemaal niks mee. ik het er een jeckyll & hyde voor staan.

GeofJackon
10 mei 2007, 20:04
clean klinkt de attax inderdaad heel goed. Toch maar de MM dan en tot later wachten om een degelijke kleine buizenamp te kopen?

marc_o
10 mei 2007, 20:12
Is niet iets wat wij voor je kunnen beslissen. ik weet wel dat ik het niet zou doen. Straks wil hij zijn Attax terug en dan zit je daar met je pedaaltje.....ga voor de basis en begin met een versterker. Spaar eventjes iets door zodat je wat leuks kunt kopen.

GeofJackon
10 mei 2007, 20:31
het enige dat me daarvan weerhoudt is dat men neef niet meer speelt(al lang niet meer), hij heeft zelfs zijn elektrische gitaar niet meer(denk ik) en de versterker had hij dus al een deel jaar ongebruikt staan.

Evil-Payasos
10 mei 2007, 21:33
Je kan ook kijken naar die Vox Valvatronix, heb er zelf 1. Leuke modeling amp voor geweldige cleans en lichte oversturingen!. Gooi er een Jykll and Hyde tussen en scheuren maar!

BH

MarkS
11 mei 2007, 14:12
Hoe klinkt die epi met een dikke distortion ervoor?
Zoals Kim zei: Goed! (voor thuis)
Ik heb de head, voor het zware werk een GLX HM-100 pedaaltje voor, geeft laagboost van 15dB. Klinkt in de huiskamer op een 1x12 als een 4x12 met veel "oomph". Voor het lichtere scheurwerk gebruik ik een Mesa V-Twin.
Voor een bluesrandje op laag volume (5W voluit is nog steeds veel te hard in de huiskamer) overweeg ik een Bad Monkey.

Jimwoud
11 mei 2007, 15:40
Je kan ook kijken naar die Vox Valvatronix, heb er zelf 1. Leuke modeling amp voor geweldige cleans en lichte oversturingen!. Gooi er een Jykll and Hyde tussen en scheuren maar!

BH
Dat vind ik niet zon goede combinatie. Vriend van me had een die 30watter en een J&H en vind dat toch niet zo lekker klinken. Modeling en distortion pedalen vind ik geen lekkere combi. En in die versterker zelf zitten ook prima distortions. dan is die J&H niet meer nodig vind ik.

Daarintegen lijkt mij zon GA5 met een J&H wel prima, hoewel je met een epi valve head en een speakerkast(met 12") een stukken beter geluid heb denk ik.

GeofJackon
11 mei 2007, 16:00
dan denk ik dat ik toch maar voor de MM ga en dan later een klein buizenampje/headje(epiv vj of iets omtrent)en een 1*12 cab koop

GeofJackon
13 mei 2007, 13:00
Kreeg net een idee. Als ik nu de MM koop en dan gewoon die attax 40 overkoop kan ik hem als cab gebruiken voor een kleine buizenhead

marc_o
15 mei 2007, 08:54
Wil je wel geholpen worden?

1 ding moet je goed begrijpen: Zorg dat je basis in orde is. Als je niet overtuigd bent van de Attax....waarom zoiu je die dan kopen? Omdat ie minder kost ofzo? Zit je met een versterker opgescheept die je niet echt bevalt. Waarom zou je dat pedaal kopen? Je weet niet eens hoe die klinkt en of ie goed klinkt op de Attax. Mocht je later de attax weer wegdoen, zit je met dat MM pedaal en krijg je straks het probleem dat het pedaal misschien helemaal niet zo goed klinkt op je "nieuwe" versterker.


Begin bij de basis en werk van daaruit verder. Als ik al iets heb geleerd in de afgelopen 23 jaar dat ik speel, is het dat wel. Van stront kun je geen slagroom maken.
Basis kut.....alles kut.
Basis goed....ruimte voor verbetering.

GeofJackon
15 mei 2007, 16:16
Ik heb toch net van men ouders te horen gekregen dat ik eerst voor een laptop moet sparen dus dit probleem wordt even aan de kant geschoven. Maar dat slechte basis ding is niet helemaal waar: de atax heeft een goede celestion in en de clean klinkt goed.

marc_o
16 mei 2007, 19:42
Laat maar zitten, ik hoor al dat je er bergen verstand van hebt. Spaar jij maar voor een laptop....veel succes.

GeofJackon
16 mei 2007, 20:13
bespeur ik daar een berg sarcasme?

marc_o
16 mei 2007, 20:21
Nee, je vergist je, het is ergenis.

GeofJackon
17 mei 2007, 13:29
sorry

het was niet mijn bedoeling jullie goede raad af te breken, het is allen maar dat ik mijn ouders ook moet overtuigen. Hebben jullie misschien een idee van wat dan wel een goede basis zou zijn (stijl SRV tot Iced earth)