PDA

View Full Version : Marshall 20/20 ruilen voor Mesa 20/20?



Magic Bean
9 mei 2007, 18:38
Ik heb momenteel mijn marshall 20/20 in de verkoop staan, omdat ik op zoek ben naar een DSL.
Nu heb ik van iemand een ruilvoorstel gekregen voor een Mesa 20/20.
Hoe verhoud die mesa zich tot de marshall qua kwaliteit, geluid en prijs?
Uiteindelijk wil ik nog steeds een Marshall DSL, maar als die mesa meer waard is en ook nog eens prima klinkt?
De marshall 20/20 zie je heel weinig tweedehands, de mesa ietsjes meer.
Ik wil er natuurlijk een zo goed mogelijke prijs voor. Moet ik dan kiezen voor exclusiviteit of populariteit?

j.augustus
10 mei 2007, 11:31
mesa's zijn overpriced dus die zullen wel meer waard zijn .Ik heb een mesa 2020 uitgeprobeerd en t geluid was OK.Maar ik vind Marshall beter klinken.
Wat beter gebalanceerd.

rjong999
10 mei 2007, 11:45
mesa's zijn overpriced dus die zullen wel meer waard zijn .Ik heb een Marshall 2020 uitgeprobeerd en t geluid was OK.Maar ik vind Mesa beter klinken.
Wat beter gebalanceerd.

peter_heijnen
10 mei 2007, 11:56
Ik heb de mesa gehad en vond de mesa vooral mesa gekleurd, prima als je van die sound houdt.

Ik ken die marshalls niet maar los van hun sound heb ik wel eens gelezen dat ze problemen geven met hun warmte ontwikkeling. Geen onbelangrijke factor voor de eindtrap zelf, maar zeker ook voor de rest van je rack. Wat zijn jouw bevindingen met de marshall?

De mesa blaast iig alle warme lucht recht naar achteren linea recta je rack uit.

Nocki
10 mei 2007, 16:35
die Marshall gingen idd vroeger altijd kapot vanwege de warmte.
de mes is meer waard en mijn eigen mening is dat de 20/20 beter klinkt. hij heeft een heel eigen geluid. en hij klinkt idd wat mesa achtig...

ik heb m nu 2 x gehad en het was altijd een fijne poweramp. wel wat zwaar maar ik vond m stukken beter, strakker, lager, voller, warmer, sprankelender, rinkelender dan de marshall.
maar goed. dat is natuurlijk mijn mening en daar heb je niks aan want ik ben een grote boogieadept..
succes!

Magic Bean
10 mei 2007, 23:34
Hmmm... Misschien dus toch een optie om even rekening mee te houden.
Dat warmte verhaal had ik ook al meegekregen van harmony central, maar ik heb er absoluut geen problemen mee.
Ik heb hem in een 4HE rack met mijn intellifex, preamp en wireless.
Aan de voorkant zit een luchtinlaat van de ventilator die echt GOED werkt.
Als ik na de repetitie voel aan de voorkant van de amp is alles wel een beetje warm (niet meer dan bij een andere buizenversterker), maar die luchtinlaat is dan echt koel!
Hij maakt wel redelijk wat lawaai, die fan. Maar dan speel je gewoon te zacht als je die hoort:D

Ik zal de Mesa eens aan de tand voelen, misschien vind ik het wel wat.
Iemand nog tips/ervaringen met betreft prijs en kwaliteit?

habberdoedas
14 mei 2007, 12:12
Extra fan achterin je rack voor luchtdoorstroom. Kijk even op conrad.nl. Die verkopen een 19" plaat/strip met ventilatoren erop. Werkt op 220 v. Ik heb hem ook in mijn rack. Maakt wel een beetje herrie maar als je speeld hoor je dat niet meer. Suc6 ermee.

j.augustus
14 mei 2007, 13:01
Ik zou uitkijken met 230 volt fans.Ik vind het weiliger om een 12 volt versie te nemen.Bij een sluiting heb je 230 op je rack staan.Op de aarde dus en ,juist je snaren.

En dat is niet lekker met zweterige handjes.

Ik heb er een paar van 12 volt(kleine fans,maken geen herrie).De versterker moet wel een bedrijfswarmte hebben.

habberdoedas
15 mei 2007, 13:56
Ja dat begrijp ik van die bedrijfswarmte een beetje warmte hoort erbij. Maar mijn rack werd af en toe zo heet dat mijn de G-major bijna gebakken werd. Vandaar die fan voor en beetje extra luchtstroom. Maar om op 12 v over te gaan dat is een goeie tip thanx.. Want ik wil bij sluiting niet geroosterd worden.....

j.augustus
15 mei 2007, 15:35
IK weet t ,die multi-effecten kunnen daar echt niet tegen.

Bij mij begon met zo'n hitte probleem een rockman heel raar te doen.Gelukkig maakte Voerman t gratias en ik had het apperaat al 5 jaar>was wel jofel