PDA

View Full Version : knop kapot fender



Rormo
9 mei 2007, 18:02
hey mensen. Zojuist heb ik geconstateerd dat op mijn American strat de knop van de b-snaar niet goed meer functioneerd. Bij het opdraaien ondervind ik een hevige weerstand op sommige stukken van het draaien. Het gaat even soepel, dan heel zwaar, dan weer soepel, dan weer even stroef etc... Aan het eind gaat het zo stroef dat ik hem niet hoger gedraaid krijg dan een A.
Ik heb de snaar vervangen maar dit maakte geen verschil. Ik merkte ook bij het los draaien dat sommige slagen soepeler gaan dan andere. Het draaien is zeg maar geen gelijkmatige beweging.

Iemand een idee wat dit is? En belangrijker, iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

LaurentB
9 mei 2007, 18:04
Zitten er niet van die schroefjes boven in de knop? Daar kun je hem misschien iets losser mee stellen. Ik weet even niet meer of dat zo is bij US Stratocasters, ik heb Sperzels op die van mij gezet...

Ash ketchum
9 mei 2007, 18:05
Zit er een schroefje op de knop van je stemmechaniek? Deze kan je soms aandraaien, hierdoor werkt de knop vaak weer.

LaurentB
9 mei 2007, 18:28
Zit er een schroefje op de knop van je stemmechaniek? Deze kan je soms aandraaien, hierdoor werkt de knop vaak weer.

Dat zeg ik... Oh, het was maar een minuut verschil zie ik nu, we hebben het tegelijk getypt.

Rormo
9 mei 2007, 19:53
Dat heb ik geprobeerd, maar werkt helaas niet.

GunMetalBlue
10 mei 2007, 00:42
Ik denk dat-ie gewoon kapot is en dat je een nieuwe moet hebben ;-)

Rormo
10 mei 2007, 12:55
Lijkt me dat dit wel zelf te vervangen is right? Wat voor knoppen zitten er standaard op een Fender? Dan koop ik een nieuwe en kijk of ik die er op krijg. Is zo te zien gewoon een kwestie van die moer losdraaien aan de voorkant van de kop, of niet?

Nellyrocks
10 mei 2007, 13:00
En een beetje wondersmeer?

WD40 (http://www.idea-sandbox.com/blog/wd40.JPG)

Rinze
10 mei 2007, 13:20
Even eraf schroeven, uit elkaar halen, controleren of er iets kapot uitziet, schoonmaken en smeren en weer in elkaar zetten?

Een nieuwe kopen kan altijd nog.

wietse
10 mei 2007, 18:24
een keer gevallen ofzo? want lijken mij de symptonen van een krom asje.

Rormo
10 mei 2007, 19:27
Nee, zit geen krasje op deze gitaar. Kan me niet herinneren dat ik er mee gestoten heb. Bescherm hem met m'n leven :) Maar ik denk inderdaad dat er iets scheef is, dat is de meest logische verklaring.

Rormo
11 mei 2007, 15:59
Rinze, Wietse bedankt! Heb het mechaniek uit elkaar geschroefd. Bleek dat het ringetje dat tussen het mechaniek en de knop zit een beetje krom was. Dit ringetje verwijderd en het probleem is opgelost. Zal nog even kijken of ik het ringetje plat kan slaan en er weer tusesn kan doen, of dat ik een vervangend ringetje heb. Anders laat ik het zo, lijkt me dat dit wel kan.

Rinze
11 mei 2007, 16:49
Mooi, ik zou inderdaad wel even kijken of ie er weer tussen kan.