PDA

View Full Version : Nieuwe (Sommer the Spirit) kabel in mijn rack



BeeJee
9 mei 2007, 14:49
Ik heb mijn rack nu eindelijk compleet zoals ik het hebben wil.
Ernst Rover
Ernst Traveller
GCX audio switcher (+diverse pedalen)
Lexicon mpx G2
Rocktron Intellifex
Alles is tot nu toe nog met diverse voorhanden kabelsoorten bedraad. Dat kan beter en vooral netter. Ik heb een lading Sommer Spirit kabel besteld en neutrik-pluggen met korte schacht (met de gedachte dat deze lichter zijn, en daardoor minder belastend voor de chassisdelen) en ga de boel binnenkort opnieuw (en nu netjes ;)) bedraden. Zal dan direct ook wat fotootjes maken voor in het 'show your rack'-topic.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen en het resultaat. Ik verwacht, buiten dat het rack netter wordt, stiekum ook wel een verbetering in mijn sound. Ga er ook een beetje vanuit dat ik minder ruis ga hebben.
Zijn er nog bekabelingsexperts met handige tips voor me? Dan hoor ik ze graag!

BeeJee
9 mei 2007, 15:00
Even een vraagje n.a.v. de vraag die AART als topicstarter stelt in dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78702&highlight=bekabelenZitten er ook nadelen aan deze methode?

Op dit moment heb ik 2 apparaten in mijn rack die via een losse voeding stroom krijgen. De intellifex en de GCX audio looper. Vorige week had ik een gigantische aardlus, doro de manier waarop ik de gcx in mijn rack had geintegreerd. Ik heb toen e.e.a. wat anders aangesloten en met de signaalvolgorde gespeeld en toen was de brom in ieder geval (een heel eind) weg. had er alleen met high-gain settings nog wat last van. Los ik dit probleem op door de methode zoals in boven genoemd topic te gebruiken?